| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle prøvelytte et alternativ til Naim kunne det så være Supra 3.4s eller noget Kimber ? Hvor kan man høre de kabler henne ?
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godeftermiddag hr. Acer!
Det var dog et frygteligt kabel-æwentyr du her er ude i.
At dømme efter det, du har beskrevet om Naim kablerne, så vil jeg næsten garantere, at disse her er, hvad du er ude efter:
http://www.bksaudio.dk/dkkabler.htm
Cressida kablet har jeg hørt flere gange, og de har en god bund, velopløst mellemtone og klar og luftig top. Hans sølvkabler skal man dog holde sig langt væk fra. De lyder nemmelig skammeligt, i forhold til f.eks. de forbudte "B" kabler ;-)
Kvaliteten vil jeg mene er lidt højere end Kimber 8TC, og endda til en lavere pris.
Du finder de nærmere detaljer på:
http://www.bksaudio.dk/dkdistrub.htm
Med høflig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer,
Prøv at se om du ikke kan arrangere din forstærker så du ikke behøver 5 meter ht. kabler. Det er faktisk bedre at have længere signalkabler, hvis du er afhængig af resten af anlæget står lidt forskudt for ht.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber vil jeg betegne som bas-orienterede kabler og Supra som mellemtone-orienterede kabler!!! Meeen prøv de foreslåede BKS-kabler!!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine input....og ja, det er sgu et eventyr jeg er ude i her. Efter at have været en hængemule i en lille uges tid nu er konen blevet lidt træt af det hele og er gået med til, hvis vi venter lidt, at købe eks. Kimber 8TC  . Jeg bliver sgu aldrig glad for det kabel og livet er sgu for kort til kedelige kabler. Så nu er Naim kablet sat til salg, det er et godt kabel...men ikke lige det jeg ledte efter i et kabel. Jeg vil lige checke du fine links, men ifølge F.Christians er Kimber lige noget for mig  . Jeg har dog checket prisen......øhrm.....440 kr/m....noget mere end de ca. 140/m. jeg gav for Naim kablet .... men konen har jo accepteret
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Acer,
Prøv at se om du ikke kan arrangere din forstærker så du ikke behøver 5 meter ht. kabler. Det er faktisk bedre at have længere signalkabler, hvis du er afhængig af resten af anlæget står lidt forskudt for ht.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Det ville være det optimale, men jeg kan ikke som vores stue er opbygget gøre det meget anderledes. Jeg har eksperimenteret med forskellige opstillinger, men den nuværende vender jeg altid tilbage til og det er den der passer bedst ind. Konen lider lidt af hi-fi gemme-væk-nitis så der er jo også et hensyn at tage, men kan jeg få ht-kabler til 440 kr/m. så blander jeg mig ikke yderligere i konens indretning .....whaahuuu   
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos Nordost så har jeg det indtryk at man skal betragteligt op i pris før der kommer noget af det rigtige "hug" i bassen. Det er vel først i Red Dawn / SPM-klassen der for alvor sker noget.....
Men det er dog utroligt hvor meget kabler betyder for anlæggets klangbalance og output. Men dem der ikke tror på tilspilning af ht-kabler kan godt tro om igen ! Mit er åbnet en helt del op på ca. 75 timer, men jeg fornemmer også at nu er der ikke mere at komme efter...... - det går i givet fald langsomt.
Men jeg er da blevet en hel del klogere på hvad det er jeg vil have......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 August 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost: Ja; Flatline mrk II er nok lidt bas-svagt, men Blue Heaven er fint!!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis kablet gerne må være lidt basorienteret hvad er der så tilbage udover Kimber ? Jeg har læst nogle anmeldelser på Townsend Isolda som skulle levere et godt og solidt punch , men der er vi oppe og snakke Bertram-priser....
Kom nu, jeg skal bruge nogle flere input.....der må være andre end Kimber der kan sætte fut i fars trommeskind Og husk max. 440 kr/m. ellers skal konen have ilt...(det skal hun nok alligevel men nu har jeg bidt mig fast *grrrr*)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen bud på kabler med hug i bunden ?
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går efter kabler med en relativt kraftig bund, så er MIT en mulighed. Har dem selv ... og er da godt tilfreds. De viker ikke lige godt i alle sammenhænge (men det gælder vel alle kabler).
Under alle omstændigheder skal du give dem et grundigt lyt før du slår til!
Man skal noget op i modelrækken før jeg synes der er helt hul igennem - onde tunger påstår at der slet ikke er hul igennem MIT - så er det sagt. 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Man skal noget op i modelrækken før jeg synes der er helt hul igennem - onde tunger påstår at der slet ikke er hul igennem MIT - så er det sagt. 
SATMIT
|
|
|
Det er også noget i den retning jeg har hørt, og kommer man først så langt op i modellerne er der vel hul igennem og hug i bunden på alle kabler ......
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ... er selv lidt over midten i rækken med en relativt gammel model - MH750 Biwire. Den er nede i en fornuftig pris nu ... men lyt selv ... MIT er et hadekabel, som en del absolut elsker at hade ... lidt ligesom Nordost.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Tja ... er selv lidt over midten i rækken med en relativt gammel model - MH750 Biwire. Den er nede i en fornuftig pris nu ... men lyt selv ... MIT er et hadekabel, som en del absolut elsker at hade ... lidt ligesom Nordost.
SATMIT
|
|
|
Den model du nævner der skal jeg jo til at fræse i mine vægge hvis jeg skal skjule....de er på størrelse med en 1/2'' vandslange 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med de BKS-kabler G&S nævner (udover G&S selvfølgelig  ) ? Jeg har lige fået priser og det ser fornuftigt ud......prisniveau med kimber
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Nogen der har erfaringer med de BKS-kabler G&S nævner (udover G&S selvfølgelig ) ? Jeg har lige fået priser og det ser fornuftigt ud......prisniveau med kimber |
|
|
Jeg har ejet dette kabel (Både de kobberkabler som GS nævner og også sølv udgaven) Jep, som han siger, hul igennem!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt jeg er lidt sent inde på denne tråd og jeg har kun gennemlæst den hurtigt, men jeg kan ikke forstå det med kobberkrystallerne der vender med tiden, når der sendes strøm igennem. Jeg ved lidt om metaller fra min studietid, (skrev speciale om valsning af kobber) og for at ændre på krystallerne i et metal skal man hæve temperaturen til minimum rekrystallisationstemperaturen, hvilket er 2/3 dele af smeltetemperaturem. Så skal der dælme smæk på forskærkeren . Jeg skal ikke bestride at der findes et fænomen der tilspilning, da jeg selv har oplevet det, men hvad det skyldes, mangler jeg en forklaring på, men det er IKKE krystallerne der ændrer form eller retning. Den tror jeg ikke på.
Mvh Gonzo
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 31 August 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge cardas er det vist isoleringsmaterialet, der bliver statisk
elektrisk (måske er isoleringsmaterial paramagnetisk? et ord som blev
introduceret i en anden tråd) og skal tilspilles for at opnå
homoestasis, hvilket jeg skulle mene var et fint ord for ensartethed
eller ligevægt.
http://www.cardas.com/insights/index.html
Under cable break-in, jeg gad ikke at læse det hele, men de sammenligner med teflonkatte og andet sjovt.
|
| Til top |
|
| |