Forfatter |
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
THXII skrev:
Syntes det er ved at være lidt mere personlig angreb på mig og min kærste end hifi snak, i lyder nu mere som nogle teenager.
Skal lige siges at der er sorround installeret i 3 rum som i alt er på 65 kvm. prøv at få jeres kærste overtalt til det, så kan vi jo se hvem der er den mest mand herinde, når i nu går så meget op i det!
|
|
|
At det virker som et personligt angreb. Skal jeg så være den første, til at beklage hvis tilfældet. Det har ikke været meningen fra min side af, kan jeg så kun sige. Hvad gør sig gældende hos andre, vil jeg så ikke sammenlignes med.
Vil lige indskyde, at nu skal man jo ikke hævne sig over for nogen. Hvem der er mest mand, hvis man selv føler sig forurettet. Så er man jo ikke bedre selv. + at konkludere at folk lyder som er flok teenager, Som man jo intet ved om. Også nemt medvirker til forsat uheldige indlæg, som vi helst skulle være foruden. Og bevarer tonen sober.
Omvendt kan man ikke opveje ens mande status, ved at beskrive at man har lov til at have surround i 3 rum. For hvem det måtte ha interesse i det!
Mine tidl. henvendelser er bare at man som par må-skal tag det med, som man hver især måtte ha som interesse. Og kompenserer så godt for det man kan, i det daglige. Hvilket dermed skulle give mindre diskutioner/problemer senere for at udleve sin hobby. Længere er den som ikke.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg siger det.....
Men hvordan fanden kan man finde sig i at ens dame ikke vil have et ordentligt anlæg stående??? Min dame synes også det var lidt dumt jeg brugte 30.000 på anlæg når jeg er på su, men hun ved også godt at jeg selv bestemmer hvad mine penge skal bruges til.
Bare fordi højttalere er "store" behøves de da ikke være grimme. Tag f.eks. jamo d450. Den spiller sublimt og er betydeligt flottere end B&O og dantax I.M.O.
Mit råd er at tage damen med ned i en hifi-forretning og vise hende forskellen fra dantax til kvali. Derefter kan hun så melde ud hvad hun vil have.....
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2FAST4U skrev:
Mit råd er at tage damen med ned i en hifi-forretning og vise hende forskellen fra dantax til kvali. Derefter kan hun så melde ud hvad hun vil have.....
|
|
|
Klogt og en god måde på det. Vi skal bare ikke glemme at kvinder ser meget anderledes på det, end vi gør. De tænker størrelse - pris - design - alternativer til penge forbrug. Så kan vi jo nemt mene så meget andet.
Har man fælles økonomi og bor sammen, er man jo nødsaget til at tag den bedre halvdel med på råd. Som må anses for at være naturligt.
Derfor kan man jo godt udleve sin hifi interesse uden det behøver at koster en formue. Der er stadig masser af mulighed for at bytte udstyr. Eller sælge sit eget og købe noget andet brugt.Bare man ikke overdriver dette. For små beløber, og gode priser. Og så er en vigtig faktor. Stort pengeforbrug jo ikke i samme grad tilfældet.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
|
Sendt: 13 November 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
2FAST4U skrev:
|
|
|
klogt og en god måde på det. Vi skal bare ikke glemme at kvinder ser meget anderledes på det, end vi gør. De tænker størrelse - pris - design - alternetiver til penge forbrug. Så kan vi jo nemt mene så meget andet.
|
|
|
hmm....
synes stadig ikke det kan være rigtigt at man er nødt til at føje hende.... Så må man sgu sige fra og orientere hende omhvem der OGSÅ bestemmer... min dame ved godt hun ikke skal blande sig og slet ikke skal brokke sig over mit hifi... og det gør hun heller ikke...
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ik nogen der skal føje hinanden af tyrannisk vej. Man er 2 om at træffe beslutninger, og udfrit sine meninger. I et forhold skal man kunne gå på kompromis med hinanden. Dvs. Manden har nogle interesse som han holder af. Hun har sikkert hendes. Og nogen har nogle fælles.
Disse hobbyér eller interesser om man vil, hvis de ikke er fælles. Bør man som jeg før har omtalt gøre det modsatte køn opmærksom på, først som sidst. Så kan mange ting blive nemmere senere... Hvis ønsket er at flyt sammen. Har man ting, som ens pige ikke skal komme med sin mening om. Må man også finde sig i at hun måske har noget, hun ikke ønske ens kommentar om.
Tit har man også set at en part i et bo sammen forhold, ikke har kunne ramme måde med ting. Som evt. Overforbrug. Som så gør at forhold krakelere. Det er en skram. Alt med måde ! Hvor dialog høre med, inden man bare handler på egen hånd.
Jeg kan godt lide lige at høre om ens partners mening. Ikke at jeg nødvendigvis ratter mig efter det. Men måske hendes synspunk kan få mig til at se anderledes på det. Eller tænker på noget andet.
Har det sådan at vil jeg ha noget, og regningerne er betalt. Der tilmed haves råd til noget nyt. Så er vejen først banet for nye tiltag. Men nu sker et helt system skift sjældent! Syntes der er meget andet godt, i livet at sparre op til, og bruge penge på, end kun hifi m.m.... __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå lang tid siden jeg har været herinde, så vil lige opdatere mit indlæg, ved godt det ikke er surround men det var det engang og det bliver det igen, men her er starten. Ved godt det er dyrt men nægter at tror der er anden højtaler som yder det samme som disse 2 beolabber... Ang TV, syntes jeg også det lever op til mine forventninger

__________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn det ser bare hamrende godt ud, elsker B&O det er super stilet!  __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Beolabberne, de spiller rigtig godt synes jeg, har en god spredning med det linse-princip. Synes næsten det er lige meget hvor i lokalet man står, kommer lyden direkte mod en.
God førnøjelse med dem.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er ikke meget at komme efter hverken med stilen eller lyden, min nabos nabo klager kun over at han ikke kan høre diskanten så godt.  __________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he THXII, du kan vel lokke nabon til at købe nogel aktiv B&O højtale og så trække et link ind til ham (så kan han også værre med til det sjove)
Har du fremtids planer om at udvide til fuld surrund (B&O selfølig) ?
|
Til top |
|
|
THXII Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja har tænkt lidt på de terninger de har lavet til bag højtaler, så tror jeg det bliver helt perfekt.
__________________ Det er godt nok godt.
|
Til top |
|
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er godt nok misundelig på dig over de beolabber eller din pengepung... Ved det ikke helt  Men lækre det er de sq! Kan virkelig godt li den måde du har klaret at gemme selve elektronikken. Jeg er selv vild med lyd, men jeg gider godt nok ikke se på alt det der skal til for at skabe den
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 10 November 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super stilrent projekt du har lavet  , så må din viv være tilfreds.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 16 November 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes bestemt at det er meget stilrent  Så er man på vej og hvem ved, måske får det lov til at udvikle sig til SS igen hvis du ønsker ?
Dette er et anlæg en hver mand kan vise til sin kone og sige : Se sådan kan vi gøre..... Og de vil have nemt ved at udføre det
Et forslag : Dæk kablerne bag tv lige over gulvet bedre af, det fortjener dit anlæg __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|