Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rørforstærker!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

kwwel skrev:

hejsa !!

til skorpio :

jeg er såmend ikke gået i defensiven !! for mig handler det om at dele og få igen

og jeg fornemmer at du ikke har samme interresse , det var iøvrigt ikke undertegnede der bragte diagrammer på bane men dig Læs dine egne indlæg igen og se at det var dig. Jeg efterlyste generelle punkter på forbedringer, du henviste til diagrammer

der udtaget en del af nye patenter på trods at der er over samme tema ,,,, men det samme gælder vej også transistor , men det er lyden der interresserer mig  og det er det tråden handler om Patenter er bedste måde at markedsføre gammelt vin i nye flasker. Men du må gerne henvise til nogle, det kunne være interessant.

når jeg trækker bias frem er det fordi at det til stadighed er en opfattelse at man skal justere rør , og tråden blev så vidt jeg kan se startet af en relativ ny rørinterresseret ,,,, at det er gammel nyhed er forsåvidt ligegyldigt det har i de senere år gjort rør mere tilgængeligt som jeg jo også omtalte ,,, Tja, det var vel Edison der lavede autobias, sååå ny er den vel ikke

Du skal jo ikke sælge rørforstærkere til en ny bruger, men oplyse korrekt....

Der er kommet mange nye fine kabinetter til røramps i de sidste 20 år...

hilsen kwwel

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

til skorpio :

well du har tydeligtvis ret i at bias ikke er en ny ting , jeg må indrømme at jeg har taget det som et faktum idet mange af de første slæder jeg havde ikke brugte det ,

faktum er stadigt at det har været noget af det som har holdt nye rørfolk væk og den hurtle er væk idag ( stortset )

det jo en besynderlig tanke du har omkring lyd og rør uden du altså selv vil sige hvad du mener om lyden !!

din påstand er at der ikke er sket diagramforbedringer , der er ej heller forbedringer i de dele der bliver brugt til at bygge udstyret med

så er det jo ret besynderligt at de nye rørforstærkere lyder væsentligt bedre end de ældre (generelt set ) er mere stabile , nogle udvikler mindre varme end tidligere ,,,,,

dette vil iøvrigt være det sidste jeg skriver til dig idet du slider på tråden og dine omgivelser ,,,jeg kan ikke se dit formål med at besvare da du ikke er interreseret i at give kun tage

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 August 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

kwwel skrev:

hejsa !!

til skorpio :

well du har tydeligtvis ret i at bias ikke er en ny ting , jeg må indrømme at jeg har taget det som et faktum idet mange af de første slæder jeg havde ikke brugte det ,

faktum er stadigt at det har været noget af det som har holdt nye rørfolk væk og den hurtle er væk idag ( stortset ) Nu kunne jeg jo, som du gjorde før, at du ikke kender ret meget til sagen,...men

det jo en besynderlig tanke du har omkring lyd og rør uden du altså selv vil sige hvad du mener om lyden !! Gode og dårlige forstærkere er ikke bestemt af rør/ikke rør, men rørforstærkere har de største problemer at slås med...En god rør-pre med en trans power kan være rigtig god, men ingen garanti. Hvis rørlyden ikke er til at overhøre er den farvet og trættende på en varieret pladesamling.

din påstand er at der ikke er sket diagramforbedringer , der er ej heller forbedringer i de dele der bliver brugt til at bygge udstyret med

så er det jo ret besynderligt at de nye rørforstærkere lyder væsentligt bedre end de ældre (generelt set ) er mere stabile , nogle udvikler mindre varme end tidligere ,,,,, Det er vist ikke rigtig, med mindre de nærmest køres i klasse B, en Watt er stadig en Watt og rørene er uændrede. QUAD har også lavet en nyproduktion af deres gamle rørsæt (teknisk uændret) og MacIntosh har gjort det samme med 275'ern.

dette vil iøvrigt være det sidste jeg skriver til dig idet du slider på tråden og dine omgivelser ,,,jeg kan ikke se dit formål med at besvare da du ikke er interreseret i at give kun tage  Tak herfra

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes