Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sandopfyldning af baskammer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

JJAZ,

Det var ikke for at kloge mig på området. Ved bare at der er flere skoler blandt højttaler konstruktører. De konstruktioner jeg referer til er ikke lavet af træ ... men af andet materiale ... f.eks. Wilson WATT/puppy.

Om det er enhederne, konstruktionen eller det helt døde kabinet ... tja det ved jeg ikke ... men jeg synes at dynamikken var lidt ... hvad skal man sige ... umenneskelig/mekanisk/kontrolleret. Ikke det at det var dårligt ... men bare en observation.

SATMIT

P.S.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

SATMIT: Ligesom dig havde jeg også kun problemer med bassen på enkelte optagelser. Fx er der på "Kind of blue" ca. 90 sek. inde i nummeret "So What" en kort basgang, der godt kunne få HT'erne til at miste kontrollen over bassen. Jeg har nu haft tid til at fylde "baskammeret", eller i hvert fald fald det kammer der bruges til at justere bassen med, med sand. Dette hjalp meget på netop denne passage. Hvor de forskellige bastoner før var lidt sammenflydende og svære at skille ad er de nu detaljerede og tydelige. Det bedste resultat fik jeg dog ikke med kammeret helt fyldt, hvilket var det første jeg prøvede. Dette synes jeg tog lidt for dybde væk. Med ca. 2/3 af kammeret fyldt er der både en rimelig dyb bas, som samtidig er fast og detaljeret.
Til top Vis P.S.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P.S.J

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 August 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

P.S.J

Fedt at det virker med sandet. Der er jo ikke nogen grund til at flytte sine speakers længere ud på gulvet end nødvendigt. Godt mine er så tunge så fruen ikke kan rykke den tilbage i hjørnet.

SATMIT

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej SATMIT,

Jeg synes nu dit svar var ganske fornuftigt så ingen brok fra mig om at du kloger dig :-)

Der er så mange skoler indenfor højttaler-udvikling/fremstilling at det næsten er uhyggeligt. Wilson anser jeg for nogen af de rigtigt dygtige, men om man kan lide deres produkter er en anden sag.
Hvem ville ikke gerne have fat i nogle kvadratmeter af deres særlige kabinet materiale.

En ting jeg oftere og oftere lægger mærke til er at en del højttalere nærmest skaber en kunstig dynamik, omend den er meget ørevenlig og lækker at lytte til. Det sker efter min mening på grund af forvrængningsfænomener som konstruktøren mere eller mindre tilsigtet har fået indført i sin konstruktion. Men, da ingen højttalere jo spiller 100% korrekt er det i høj grad et smagsspørgsmål om man foretrækker den kontrollerede dynamik Wilson eller istedet en mere varm og løssluppen udgave.
Begge dele kan give nogle fantastiske oplevelser.

Hilsen
Johnny Jensen
JJAZ

SATMIT skrev:
Det var ikke for at kloge mig på området. Ved bare at der er flere skoler blandt højttaler konstruktører. De konstruktioner jeg referer til er ikke lavet af træ ... men af andet materiale ... f.eks. Wilson WATT/puppy.

Om det er enhederne, konstruktionen eller det helt døde kabinet ... tja det ved jeg ikke ... men jeg synes at dynamikken var lidt ... hvad skal man sige ... umenneskelig/mekanisk/kontrolleret. Ikke det at det var dårligt ... men bare en observation.

SATMIT

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

JJAZ,

Kunne ikke siges mere præcist ... og tror faktisk også godt jeg kunne leve med et par wilson speakers .. hvis det nu var det eneste man havde på en øde ø!

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes