Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HIFI Klubben eneforhandler?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

OK... tråden tilbage på rette spor. Du kan ikke købe NAD andre steder i DK, da HIFI Klubben på monopollign vis har eneforhandlingen!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hefner skrev:

Jeg har kigget lidt på NAD T753 men kan det virkelig passe af HIFI Klubben er det eneste sted man kan købe NAD. Er der ikke nogle internetbutikker der forhandler det?? såsom audiosound.dk så man kan få det en smule billigere?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Back to topic.. jeg havde bare lige noget der skulle ud..

Jeg mener at kunne huske (sidst jeg nærstuderede www.kob.dk ) at NAD Consumer Electronics, er ejet af HFK/Dali/AudioNord koncernen.. og som sådan er det nærliggende at tro at det ikke kan købes andre steder.

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

spinner skrev:

HFK har også eneforhandling på DENON (...)

Forhandler Tapeconnection ikke Denon mere?

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=produkt& amp;gruppenr=d

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

cabal jeg mener at NADS er blevet solgt videre til canada så audionord har ikke

noget med NAD at gøre mere men jo der var engang.

tc forhandler også denon ihvertfal i de hæfter/brochurer/reklamer jeg modtager

med jævne mellemrum.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 27 August 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

TIL HURTIG: Du MÅ simpelthen være en af den kunder som er blevet smidt ud af en HFK for at være irriterende eller lign..... Det virker som om, at dit eneste eksistens grundlag er, at svine et firma til som forsøger at overleve og tjene penge ligesom ALLE andre... det kaldes FORRETNING !! Det de har lavet med THULE prissætningen kan ærlig talt ikke bringe mit pis i kog og nu er jeg ikke selv på cybertainment, men kan forestille mig at de har vippet dig af pinden fordi de er trætte af at høre på dig og dine ligegyldige klandringer...

Kom videre I livet og lad være med at handle i HFK.... de savner dig nok heller ikke.  

Mht. dine THULE "beviser" så synes jeg ikke de er særlig anvendelige..... måske har HFK været lige "smarte" nok da de skrev pris-nedsætning.... det kan jeg godt følge dig lidt i, men HELT ærligt.... sker det ikke stort set alle vegne ?? ... og jeg mener, at man skal være mere end almindelig dum hvis man tror, at der findes firmaer som udelukkende holder sig selv kørende pga "interessen". LIGEMEGET hvem du handler hos, så handler det sgu om the almighty dollar i sidste ende og vi, som forbrugere, kan så bare vælge de steder som vi mener har den bedste service..... om det så er en 19 årig smør-hårs ekspedient eller en 50 årig ilde-lugtende morfar, er faktisk bedøvende ligegyldigt i min bog....så længe han kan demonstrere produkterne og vejlede mig ordenligt så er jeg sgu tilfreds. !

Bare så man kan sige at denne besked har lidt med tråden at gøre....så har min kammerat rent faktisk netop købt en NAD T753 til 6000,- og en DVD til 2300,- hos HFK og jeg har pga denne tråd ringet og spurgt ham hvad han synes om den... På den positive side siger han, at dynamik og transienter er SUPER iorden og på den negative side siger han, at der er lidt meget blæser-støj i forhold til andre "lignende" modeller men at man ikke lægger mærke til det medmindre der er pivstille i hele hytten. Desuden er der også lidt mere sus fra HT når man ikke har signal på...... igen..sammenlignet med hans tidligere reciever....en ONKYO. Dette har sikkert noget af gøre med NAD's syge overdimensionering af effektdelen (ifølge HFK's hjemmeside så vejer den 20,5 KG !!.... for 6 x 70 watt !!)....det virker pænt sindsygt, men man må vel vurdere om man kan leve med den støj kontra de positive ting.  

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 27 August 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Tror ikke NAD'en støjer fordi den er sygt overdimensioneret! Har eks.aldrig hørt en Gryphon eller Mark Levinson der støjer. Og de er temmelig meget mere overdimensionerede.

Men OK... HFK har formået at bilde dig ind, at det skyldes overdimensionering. Ja ja... nogle folk har en eller anden sympati for HFK der gør, at dit naivt sluger hver en historie de kommer med! Andre folk tænker selv.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 August 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

spinner skrev:

Mig bekendt, findes der ingen internet shops som forhandler NAD og dem som forhandler DENON gør det med visse forbehold som ofte ikke ligefrem gavner dig som forbruger.

HFK har også eneforhandling på DENON og det er, ifølge demselv, en aftale direkte med DENON i japan, så de DENON apparater man køber i f.eks. Tyskland er ting som DENON ikke har styr over (gråt marked) og heller ikke vil servicere officielt i DK. DVS. man vil altså ikke kunne indlevere disse til reparation hos HFK på garanti eller få nyeste upgrade og lign..  Så hvor klogt er det lige at spare de penge ?... mig bekendt plejer det ikke at dreje sig om flere tusinde kr. !

/Spinner

Markeret med rødt finder jeg ganske morsomt - jeg vil da ikke håbe at det seriøst er udtalt af Hifi-klubben. På et marked med 80 millioner indbyggere, hovedlager for det meste af Europa samt produktion af udvalgte appatarater, tvivler jeg stærkt på at DENON ikke har styr på tingene dernede!

Sikker på at du ikke har misforstået et eller andet - mig bekendt er HFK ihvertfald udemærket klar over DENONs position i Tyskland?!

Jeg kan så omvendt forst det, når snakken går på at handle DENON i diverse tyske netshops hvor priserne til tider er næsten mistænkeligt billige. Det gavner ikke just HFK, eller nogen shop for den sags skyld!

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Sendt: 27 August 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hefner skrev:

Jeg har kigget lidt på NAD T753 men kan det virkelig passe af HIFI Klubben er det eneste sted man kan købe NAD. Er der ikke nogle internetbutikker der forhandler det?? såsom audiosound.dk så man kan få det en smule billigere?

Jeg var i KT Radio i Odense i går, og der så jeg (til min STORE undren) at de havde lidt NAD! Så prøv at snakke med dem engang hvis du har mulighed for at komme forbi Odense.

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 August 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:
Hefner skrev:

Jeg var i KT Radio i Odense i går, og der så jeg (til min STORE undren) at de havde lidt NAD! Så prøv at snakke med dem engang hvis du har mulighed for at komme forbi Odense.

Daniel...

Ja, men er det ikke kun en S300 (effektforst.) de har stående? Mon ikke det er noget indbytte?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 27 August 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

HURTIG:   Hvad koster NAD'en ? .... og hvad koster en GRYPHON eller MARK LEVINSON ?? .... ret logisk at de ikke støjer til de priser de koster hvorimod en 20Kg tung surround reciever til kr.6000,- er et RET sjældent syn herhjemme. Du kan knapt nok få net-stikket til en ML for kr.6000,-

Jeg har ikke sympati for Hi-Fi Klubben, men ser ingen grund til den ligegyldige tilsvining de får af flere herinde.... ISÆR dig !

RONIN: Det jeg har skrevet er taget fra min hukommelse.... om det var NØJAGTIGT det HFK sagde skal jeg altså ikke kunne garantere, men det var noget i den retning..... Noget med at DENON ikke kunne styre visse typer import / export hvis varerne ikke kom direkte fra dem. Kan altså ikke huske nøjagtigt hvad der blev sagt...

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det er altid noget skidt, når konkurrencen forsvinder eller reduceres. På det punkt må man sige, at internettet har været guds gave. Det er ikke længere så let, at opnå den store fortjeneste på varer, der findes billigere andre steder. Ønsker man som forbruger, at konkurrencen skal have en effekt på priserne, bør man købe der hvor varen er billigst.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Efter at have set flere indlæg opfordre til at få tråden tilbage til det den handler om, synes jeg det er sørgeligt at en fra moderatorgruppen er med til at afspore den igen.

Ronin, samt andre der har været ude i samme formål, opfordres hermed til at holde sig til emnet og/eller starte en tråd om forholdet mellem HFK, Denon og det tyske markeds spillere, eller hvad deres afsporing nu har haft som mål.

Når det er sagt vil jeg blot spørge Hefner: Hvad er det du gerne vil?

Have en NAD T753 fordi den er god, have en NAD T753 eller HK AV 430med rabat fordi du kan finde den med rabat?

Med andre ord: Leder du efter en forstærker der opfylder dine krav til lyd og funktion eller leder du bare efter en billig løsning?

Det er min opfattelse at glæden over rabatten varer kortere end ærgrelserne over dårlig kvalitet både i produktet og i den (dårligere) service der følger med den lavere pris. Derfor er det sommetider en god ide at overveje hvad det er man virkelig har brug for/ønsker sig inden man begynder at diskutere prisen. 

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i, at hifik. på mange områder spiller hård business, man bruger mange gange nogen metoder, såsom at nedsætte en enkelt vare og så udspille det så det lyder som om hele sortimentet er.

Ligeledes med at de førhen tilsvinede produkter fra cambrigde, og pludselig ender de med at have dem? Hifik. er nok en af de butikker her i Danmark, som forsøger at tjene flest penge på Hifi, hvilket også ses dengang de fjernede Marantz, Onkyo osv. fra sortimentet. Dem kunne de ikke få eneforhandler ret på, og det var heller ikke disse produkter de solgte flest af.

Jeg er dermed dybt enig i at klubben nogen gange bruger nogen hårde og anelse ufine metoder. Men når det er sagt, så ja, de er altså kun en butik ligesom alle andre, og det er folk som jer, der hele tiden presser priserne vandvittige i bund, som er skyld i, at der stort set snart ikke eksistere butikker mere. Ja internettet har bragt os billige produkter, men hvor er servicecen? Jeg kan i hvertfald ikke se de 5'p'er brugt derinde.

På mit arbejde hader jeg, når jeg i forvejen som medarbejder bliver presset i pris, fordi det ikke passer herren at bruge alle sine penge. Sagen er bare den, at avancen i forvejen bliver presset drastisk ned pga. globaliseringen, og en fact er, at vi danskere tjener mange penge. Spørgsmålet er så om vi ikke allesammen kræver lidt for meget på en gang?

Nok om det, så kan man sige hvad man vil om klubben, men de er en af de få butikker, som jeg synes har allerflest varer på lager, og min forstærker er lige gået i stykker, der var ingen problemer, den er blevet sendt afsted med det samme, det er god service. Der er for og imod den måde at drive butik på, men som tidligere nævnt, alle butikker gør det et eller andet sted for at tjene penge!

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Jeg er helt enig i, at hifik. på mange områder spiller hård business, man bruger mange gange nogen metoder, såsom at nedsætte en enkelt vare og så udspille det så det lyder som om hele sortimentet er.

Ligeledes med at de førhen tilsvinede produkter fra cambrigde, og pludselig ender de med at have dem? Hifik. er nok en af de butikker her i Danmark, som forsøger at tjene flest penge på Hifi, hvilket også ses dengang de fjernede Marantz, Onkyo osv. fra sortimentet. Dem kunne de ikke få eneforhandler ret på, og det var heller ikke disse produkter de solgte flest af.

Jeg er dermed dybt enig i at klubben nogen gange bruger nogen hårde og anelse ufine metoder. Men når det er sagt, så ja, de er altså kun en butik ligesom alle andre, og det er folk som jer, der hele tiden presser priserne vandvittige i bund, som er skyld i, at der stort set snart ikke eksistere butikker mere. Ja internettet har bragt os billige produkter, men hvor er servicecen? Jeg kan i hvertfald ikke se de 5'p'er brugt derinde.

På mit arbejde hader jeg, når jeg i forvejen som medarbejder bliver presset i pris, fordi det ikke passer herren at bruge alle sine penge. Sagen er bare den, at avancen i forvejen bliver presset drastisk ned pga. globaliseringen, og en fact er, at vi danskere tjener mange penge. Spørgsmålet er så om vi ikke allesammen kræver lidt for meget på en gang?

Nok om det, så kan man sige hvad man vil om klubben, men de er en af de få butikker, som jeg synes har allerflest varer på lager, og min forstærker er lige gået i stykker, der var ingen problemer, den er blevet sendt afsted med det samme, det er god service. Der er for og imod den måde at drive butik på, men som tidligere nævnt, alle butikker gør det et eller andet sted for at tjene penge!

Jamen det er jo rigtigt. Afhængig af varens type, kan servicen vel ses som en del af varen og dette skal koste noget ekstra. Men på service området kan der også være stor forskel butikkerne imellem. Jeg vil stadig påstå, at manglende konkurrence ikke tjerner forbrugerne.

Kender man varen i forvejen, er det vel ikke noget galt i at bestille den over nettet.

gromkaellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Bundgård:
Da støtter du jo ikke de som yter service. Å høre på forsterkeren og få besvart dine spørsmål hos forhandleren, før du så drar hjem og bestiller på nett. Det er jo faktisk frekt! Og gjerrig.... Men det er nå min mening.
Tror veldig mange gjør dette, og ingen har min støtte på det!!

Skal man handle på nettet, så får man også nøye seg med å se produktet på nettet.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Grom: Lige mine ord, folk der udnytter butikkerne på den måde er %€("#%€(/%"#(
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

gromkaellen skrev:
Bundgård:
Da støtter du jo ikke de som yter service. Å høre på forsterkeren og få besvart dine spørsmål hos forhandleren, før du så drar hjem og bestiller på nett. Det er jo faktisk frekt! Og gjerrig.... Men det er nå min mening.
Tror veldig mange gjør dette, og ingen har min støtte på det!!

Skal man handle på nettet, så får man også nøye seg med å se produktet på nettet.

Tror du misforstod mit indlæg. Jeg synes det er forkert, at modtage service i butikken og så efterfølgende bestille over nettet. Kender man noget til produktet i forvejen, evt. lånt det af andre eller diskuteret det i diverse fora, kan man da godt prøve nettet. Jeg synes det er fint med de muligheder internettet giver. Der er vel ikke noget forkert i, at kunne sammeligne priser over nettet?

gromkaellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Bundgård:
Da beklager jeg... har nok misforstått det du skrev.... ( er jo Norsk vet du! :p )
Har man to alternativer som ikke kan skilles på noe annet enn pris, er det jo helt riktig å velge den rimeligste.

Men alikevel er det veldig mange som kommer til butikken for å kikke på produktet å få veiledning. For så å handle på nett... dette er usmakelig.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

gromkaellen skrev:
Bundgård:
Da beklager jeg... har nok misforstått det du skrev.... ( er jo Norsk vet du! :p )
Har man to alternativer som ikke kan skilles på noe annet enn pris, er det jo helt riktig å velge den rimeligste.

Men alikevel er det veldig mange som kommer til butikken for å kikke på produktet å få veiledning. For så å handle på nett... dette er usmakelig.

Enig.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

cambrigde p500 effektforstærker blev for nogle år siden testet i hifidelity,pris 2500,00.Pris idag efter hifi k overtog salget 1500,00.Hvis der er et sted jeg ikke gider at handle,så holder jeg min kæft og bliver væk.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes