| Forfatter |
|
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da godt være, men er striden løst ?
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Århus skrev:
| Det kan da godt være, men er striden løst ? |
|
|
NEJ, der er intet sket!   AAbenrå "KING" syntes åbenbart ikke der er noget som helst at tale om, da han ikke har givet lyd fra sig! Desuden har jeg talrige gange, forsøgt at ringe til ham, men bliver hver gang mødt af en slukket telefon.....
Mvh PTHJ
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
NEJ, der er intet sket!   AAbenrå "KING" syntes åbenbart ikke der er noget som helst at tale om, da han ikke har givet lyd fra sig! Desuden har jeg talrige gange, forsøgt at ringe til ham, men bliver hver gang mødt af en slukket telefon..... |
|
|
Faldt lige over tråden...
Puha en grimmert! Der lader ikke til at være noget at hente, du har sandsynligvis sat mindst et par tusinde kr. til.
Jeg kan dog glæde mig over at jeg ikke købte den Sara K. 180g vinylplade af ham da vi snakkede om den for ca. et halvt års tid siden. Han ville have 300 kr. for et brugt eksemplar, mens www.pladekisten.dk kun skulle have 225 kr. Han mente at hans eksemplar var meget bedre, på trods af at jeg på www.stockfish-records.de kunne se at den kun findes i 180g udgaven. Og hvad skulle dog være bedre end 180g, det er svjh. den bedste kvalitet. Hvad kunne det ikke være endt i? Det er dog i noget mindre målestok end en Kontrapunkt A, men havde jeg købt ville jeg bestemt have ærgret mig over det nu - sådanne personer handler man ikke med.
Hvad der får en person til sådan noget er mig en gåde - han kan da ikke foretage sig ting i hverdagen efter sådan noget?!?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
PTHJ skrev:
NEJ, der er intet sket!   AAbenrå "KING" syntes åbenbart ikke der er noget som helst at tale om, da han ikke har givet lyd fra sig! Desuden har jeg talrige gange, forsøgt at ringe til ham, men bliver hver gang mødt af en slukket telefon..... |
|
|
Faldt lige over tråden...
Puha en grimmert! Der lader ikke til at være noget at hente, du har sandsynligvis sat mindst et par tusinde kr. til.
Jeg kan dog glæde mig over at jeg ikke købte den Sara K. 180g vinylplade af ham da vi snakkede om den for ca. et halvt års tid siden. Han ville have 300 kr. for et brugt eksemplar, mens www.pladekisten.dk kun skulle have 225 kr. Han mente at hans eksemplar var meget bedre, på trods af at jeg på www.stockfish-records.de kunne se at den kun findes i 180g udgaven. Og hvad skulle dog være bedre end 180g, det er svjh. den bedste kvalitet. Hvad kunne det ikke være endt i? Det er dog i noget mindre målestok end en Kontrapunkt A, men havde jeg købt ville jeg bestemt have ærgret mig over det nu - sådanne personer handler man ikke med.
Hvad der får en person til sådan noget er mig en gåde - han kan da ikke foretage sig ting i hverdagen efter sådan noget?!?
|
|
|
Ja, og hvis man skiller sig af med sådan en skøn plade, kan det være fordi der et eller andet galt med den.... AV!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil være dybt taknemelig for at få opgivet "KING"S fulde navn og adresse, via privat besked. Jeg har nemlig en idé om at der "er noget galt"
Mvh PTHJ
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS!
Direkte og offentlige indtastninger af personoplysninger eller persondata i forummet, er brud på dansk lovgivning, og vil blive slettet øjeblikkeligt!
Undlad venligst!
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
OBS!
Direkte og offentlige indtastninger af personoplysninger eller persondata i forummet, er brud på dansk lovgivning, og vil blive slettet øjeblikkeligt!
Undlad venligst! |
|
|
Med henvisning til hvilken lov og hvilken §, Rammstein? Hvis du vil være konsekvent, så slet også kings navn, der står anført på side 1 i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Administrator skrev:
OBS!
Undlad venligst! |
|
|
Med henvisning til hvilken lov og hvilken §, Rammstein? Hvis du vil være konsekvent, så slet også kings navn, der står anført på side 1 i denne tråd.
|
|
|
Det er IKKE lovligt jf. Registerloven, og må IKKE finde sted i forummet, uden pågældendes samtykke.
Her påpeges at der er tale om:
* Adresse * Telefonummer
Og det er ikke regler jeg har fastsat, men vi er altså underlagt dansk lovgivning.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
registreringsdataloven... se selv www.retsinfo.dk
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=kim olsen]registreringsdataloven... se selv www.retsinfo.dk[/QUOTE]
Kan ikke finde den lov.. eksisterer den overhovedet? Det er vel ikke persondataloven du hentyder til?
Så vidt jeg husker er "registerloven" kun gældende for offentlige institutioner i forbindelse med den offebtlige forvaltning. Nå. nevermind. ikke flere adresser ell. lign fra min side idag!
mvh. m
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig i persondataloven, som du så fint har fortalt at den hedder. Iøvrigt burde det ikke være til yderligere diskussion, når du udtrykkeligt for besked på at navn og adresse ikke skal videregives.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med så at slette navnet på side 1? Hvis I lader det stå bryder I selv indirekte de retningslinjer I mener bør gælde for dette forum.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
| Hvad med så at slette navnet "x" på side 1? Hvis I lader det stå bryder I selv indirekte de retningslinjer I mener bør gælde for dette forum. |
|
|
Enig - det er faktisk noget som er overset. Bliver rettet....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
persondataloven så... de regler der bliver henvist til omhandler jo netop registrering af persondata... derfor navneforvirring, min skyld, sorry...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
At oplyse navnet overtræder vel ikke persondataloven? Men ok, hvis det overtræder reglerne her i forum'et, så... Svært at acceptere dette når der åbenlyst er noget galt eftersom "KING" ikke har svaret hverken her eller privat, og når man gerne vil en sådan adfærd til livs.
Nå, hvorom alting er, så har os der modtager mail vedr. denne tråd stadig det link der blev vist, og det peger så på en vestjysk by. Jeg mener dog tidligere at have noteret mig at KING ikke bor i denne by, men i en mere sønderjydsk beliggende by, så man skal være lidt skeptisk overfor adresser fundet alene på navn, selv om efternavnet er specielt. På min arbejdsplads blev der faktisk ansat en kvinde med samme efternavn som en afdelingsleder, så vi begyndte da at overveje nepotisme, men det viste sig at de overhovedet intet har med hinanden at gøre, ej heller langt ude, selv om der indgår så specielt et bogstav som ö i det samme efternavn.
Håber ikke at disse vage hentydninger til geografisk beliggenhed og tilfældige bogstaver overtræder reglerne for dette forum - in fact, jeg er lidt småsur over at min selvvalgte bruger-id vises ud for dette indlæg 
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke også KING der havde et par GARDO RS-2 han var helt vildt glade for ? - og så lige pludsselig var de til salg, det undrede mig meget når han nu var så glade for dem, så måske der også her er noget han ikke fortæller, de er måske ikke længere i helt så god en stand ?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
OBS!
Undlad venligst! |
|
|
Administrator skrev:
|
Det er IKKE lovligt jf. Registerloven, og må IKKE finde sted i forummet, uden pågældendes samtykke.
Her påpeges at der er tale om:
* Adresse * Telefonummer
Og det er ikke regler jeg har fastsat, men vi er altså underlagt dansk lovgivning.
|
|
|
Skal vi nu ikke endnu en gang rydde op i den juridiske forvirring, der florerer på denne side i bedste velgående......
Persondataloven §2:
§ 2. Regler om behandling af personoplysninger i anden lovgivning, som giver den registrerede en bedre retsstilling, går forud for reglerne i denne lov.
Stk. 2. Loven finder ikke anvendelse, hvis det vil være i strid med informations- og ytringsfriheden, jf. Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 10.
Stk. 3. Loven gælder ikke for behandlinger, som en fysisk person foretager med henblik på udøvelse af aktiviteter af rent privat karakter.
Uddrag fra Datatilsynets vejledning til loven:
Undtagelser fra loven
I en række tilfælde gælder persondataloven ikke eller i hvert fald kun i begrænset omfang. Det drejer sig om følgende situationer:
* Hvis databehandlingen er beskyttet af informations- og ytringsfriheden. Loven fastslår udtrykkeligt, at den ikke skal anvendes, hvis det vil være i strid med informations- og ytringsfriheden. F.eks. er loven ikke til hinder for behandling af personoplysninger i forbindelse med udarbejdelse af læserbreve, debatindlæg og lignende, og loven forhindrer heller ikke, at man deltager i en offentlig debat på Internettet, selv om man derved bruger oplysninger om andre personer.
Der er altså intet ulovligt ved at offentliggøre sådanne oplysninger!! Om det så er amoralsk ("umoralsk" findes ikke i det danske sprog!!) er en helt anden diskussion.....
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
| Var det ikke også KING der havde et par GARDO RS-2 han var helt vildt glade for ? - og så lige pludsselig var de til salg, det undrede mig meget når han nu var så glade for dem, så måske der også her er noget han ikke fortæller, de er måske ikke længere i helt så god en stand ? |
|
|
det kunne også godt være han var/er i akut pengenød
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg synes det her er totalt langt ude. Allerede den 29 august skrev jeg til admin, og foreslog ham at skrive følgende i tråden:
Hvis det viser sig at nogle har brugt vores markedsplads til at bedrage andre brugere på hifi4all, vil vedkommende blive bedt om at få ordnet sagerne omgående, sker dette ikke, bliver vedkommende slettet som bruger af hifi4all, for at vi kan beskytte de andre brugere af vores side.
Jeg kan se der intet er sket i denne sag. Min opfattelse er at hvis King var en forfulgt uskyldighed, havde vi allerede læst om det i tråden, jeg forstår derfor ikke at hifi4all ikke for lang tid siden har skrevet og bedt ham om at finde andre steder på nettet at surfe...
Og jeg er godt klar over han kan komme igen under andet navn og ip, men princippet må være at dem der snyder får det røde kort, hvor svært kan det være ?!?!?
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
music for all:
ja du har ganske ret, grunden kan ha´været helt harmløs, og hovedtelefonerne været 100 % iorden.
|
| Til top |
|
| |