| Forfatter |
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 14 September 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor få disse forum administratorer ikke fingeren ud og rettet op på denne fadæse, i stedet for at henvise til tvivlsom tolkning dansk lov!!! Tag ansvar!! 
I ligegyldige diskussioner stopper de derimod tråden som PMS-ramte tøser....tag jer sammen!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen: 100% enig, hifi4all virker lidt som en struds der stikker hovedet i jorden. Hvis man ikke ser det, foregår det nok heller ikke.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja en ordning som på ebay, med hvis der er en der er blevet snydt. får det konsekvenser med bla en lukket konto. og der skal ik ligges meget arbejde i det, da det forhåbentligt er meget sjældent det sker.. men enig i at det sender et forkert signal, at det ik har fået konsekvenser for king, at han på den måde har bedraget et andet medlem, men hvis en noget umoden 8 klasses dreng lader han entusiasme skinne igennem ryger han ud  (btw: nope coz sku ryge ud)
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT:
jdg1 skrev:
| ..."umoralsk" findes ikke i det danske sprog!! |
|
|
Sakset fra dk.kultur.sprog:
Hvis vi kigger på Nudansk ordbogs definitioner, så betyder "amoralsk" 'uden moralsk begreb' og "umoralsk" betyder 'stridende mod moralen'. Det vil sige at "umoralsk" betyder 'anstødeligt', mens "amoralsk" betyder 'hverken moralsk eller umoralsk'.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Mener i virkelig at folkene bag hifi4all skal agere dommere i en sag hvor man kun har hørt den ene part?
Og bare lige for en god ordens skyld - jeg tager ikke stilling i den
konkrete sag, men rent principielt er det efter min mening helt galt at
kræve at hifi4all skal "afsige dom" i en sag hvor man ikke har hørt
alle parter.
Igen uden at tage stilling til den konkrete sag, så kan der jo være
flere gode undskyldninger for ikke at svare på henvendelser
(sygdom/dødsfald i nær familie/osv.). I sådan en situation vil det
efter min mening være forkert hvis hifi4all "dømmer" på basis af et
udsagn.
På et tidspunkt så jeg at man på "hifi for sale"
(https://www.audiophilecandy.com/home.asp) advarede mod en bruger som
angiveligt havde snydt og bedraget, men har var der tale om en eller
flere politianmeldelser og en egentlig politiundersøgelse. Først når
det er kommet så langt mener jeg at hifi4all kan gøre noget aktivt.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaka,
Du har principielt ret, man skal ikke dømme nogen på forhånd. Men der er flere faktorer som jeg synes er ret centrale i denne sag. Ser vi bort fra PTHJ's fremstilling af sagen, er det et faktum at PTHJ og Admin har skrevet til King, og informeret ham både om sagen og denne tråd, han har læst disse indlæg, men ikke svaret dem. Samtidig har han skrevet indlæg i andre tråde efter disse henvendelser.
Med andre ord ignorerer han henvendelserne.
Dette må betyde at han ikke ønsker sit navn renset, så almindelig logik må være at PTHJ's fremstilling i det store hele er sand.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener heller ikke at redaktionen skal blande sig i sådanne sager. Det må være en sag mellem køber/sælger. Gør sådanne regler sig gældende på dba.dk eller guloggratis? Love omkring salg mellem private administreres vist ikke af formidleren af annoncer.
Det næste bliver vel at folk render rundt og tager billeder af King + hund og poster dem herinde.." han var ude og lufte hund igår, og fjernede ikke dens efterladenskaber.. nu MÅ redaktionen gøre noget".... undskyld sarkasmen.
Jeg forsvarer ham ikke... men slap nu af, inden der går for meget hetz i det. Tråden har tjent sit formål.. dvs. at påpege at folk skal være ekstra opmærksomme når/hvis man handler med ham.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi må ikke engang kende hans navn !! ved ik med jer andre, men jeg har ik lyst til at handle med ham !!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
|
Hvorfor få disse forum administratorer ikke fingeren ud og rettet op på denne fadæse, i stedet for at henvise til tvivlsom tolkning dansk lov!!! Tag ansvar!! 
I ligegyldige diskussioner stopper de derimod tråden som PMS-ramte tøser....tag jer sammen!
|
|
|
Tag lige og hids dig ned, piphans!
I er voksne mennesker, og under langt de fleste omstændigheder burde i kunne klare problemerne selv. Hvad bliver det næste? At vi skal til at troppe op ude ved brugerne og klare opvasken og køre deres biler i vaskehallen??
Iøvrigt ser jeg kun en skabe sig som en PMS-ramt tøs i dette indlæg, og det er ikke mig! Jeg er ked af at viderebringe den info at vi har rigeligt med andre ting at se til, ud over at agere vagthund konstant - så tag lige lidt ansvar, ik´!
Iøvrigt kan jeg fortælle at King nu er udelukket fra både forum samt køb-salg-bytte - pga. flere tiltag fra vores side af, er det ikke lykkedes at komme ind på en fornuftig dialog, og derfor tager vi det nødvendige skridt. Historien har to sider, men den er bare fejet af bordet og så er beslutningen det sidste logiske skridt at tage, mest af alt af hensyn til i andre brugere. Ja, vi har opereret lidt i det skjulte for at komme til bunds i sagen, og det faldt desværre ikke positivt ud.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Skorpio skrev:
|
|
|
|
Tag lige og hids dig ned, piphans!
I er voksne mennesker, og under langt de fleste omstændigheder burde i kunne klare problemerne selv. Hvad bliver det næste? At vi skal til at troppe op ude ved brugerne og klare opvasken og køre deres biler i vaskehallen??
Iøvrigt ser jeg kun en skabe sig som en PMS-ramt tøs i dette indlæg, og det er ikke mig! Jeg er ked af at viderebringe den info at vi har rigeligt med andre ting at se til, ud over at agere vagthund konstant - så tag lige lidt ansvar, ik´!
Iøvrigt kan jeg fortælle at King nu er udelukket fra både forum samt køb-salg-bytte - pga. flere tiltag fra vores side af, er det ikke lykkedes at komme ind på en fornuftig dialog, og derfor tager vi det nødvendige skridt. Historien har to sider, men den er bare fejet af bordet og så er beslutningen det sidste logiske skridt at tage, mest af alt af hensyn til i andre brugere. Ja, vi har opereret lidt i det skjulte for at komme til bunds i sagen, og det faldt desværre ikke positivt ud....
|
|
|
vil ik sige det var på tide, for som altid skal man være 100 % sikker før man udelukker folk.. men rart at se i brugte endnu mere af jeres tid på denne sag
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej Zaka,
Du har principielt ret, man skal ikke dømme nogen på forhånd. Men
der er flere faktorer som jeg synes er ret centrale i denne sag. Ser vi
bort fra PTHJ's fremstilling af sagen, er det et faktum at PTHJ og
Admin har skrevet til King, og informeret ham både om sagen og denne
tråd, han har læst disse indlæg, men ikke svaret dem. Samtidig har han
skrevet indlæg i andre tråde efter disse henvendelser.
Med andre ord ignorerer han henvendelserne.
Dette må betyde at han ikke ønsker sit navn renset, så almindelig logik må være at PTHJ's fremstilling i det store hele er sand.
Med venlig hilsen |
|
|
Hej Thomas,
Det kan godt være at den konkrete sag er oplagt (og jeg kan da også se
af Ronin's indlæg at der er sket noget). Jeg mener bare at man
(hifi4all) skal passe på med at indføre en praksis baseret på en enkelt
sag, når der med stor sikkerhed kan komme andre sager som ikke er så
oplagte som denne. Der er i al fald stor stor mulighed for at hifi4all
kommer i en situation hvor det er umuligt at "dømme" rigtigt. Derfor
bliver man nød til at kigge på det principielle i at udelukke brugere,
som er mistænkt for snyd, fra køb/salg forummet.
Jeg har f.eks. oplevet at købe brugt (ikke igennem hifi4all  ), hvor det købte gik i stykker efter en uge - bad luck  .
Hvis jeg nu var en uærlig person og hvis handlen var sket med en bruger
på hifi4all, kunne jeg jo fyre en bredside af mod denne bruger. Så vil
det blive påstand mod påstand og det mener jeg ikke man kan kræve at
hifi4all skal blandes ind i.
Just my two cents  .
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke på tide at denne tråd stoppede, inden andre også gik hen og blev uvenner 
Hvis i ser hvor mange der har set tråden på nuværende tidspuknt, så ved alle vist at King er lidt ulden i kanterne, så lad os lægge det bag os.
Og se frem på mange gode råd, debatter og seriøst HiFi snak.

__________________ .
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Ronin har nævnt, så har vi afventet svar fra begge sider, særligt fra Kings...
Det har vi nu fået, og har på baggrund af disse oplysninger truffet det valg, som Ronin ligeledes oplyser om.
Desværre løser det ikke problematikken for køber i denne sag! 
Når dette er sagt, vil jeg igen understrege, at HIFI4ALL.DK ikke kan eller skal være grantifond for Køb Salg Bytte markedet, eller andre services på sitet for den sags skyld.
Desuden ser jeg også en problematik i, at en bruger oprettet et klage emne over en anden, hvor vi så skal tage endelig stilling til hvad der skal ske i en given sag.
Der er både for og i mod, og hvordan kan man nogensinde være sikker på at de informationer, som ligger til grund, er korrekte, kan der være andre motiver eller noget helt 3.??? Det ved vi ikke, og det gør andre brugere af servicen desuden heller ikke.
Det jeg mener, er at man skal være meget påpasselig med at hænge nogen ud, og deltage i "heksejagten", før man 100% sikker i sin sag - udfaldet kan være meget kedeligt, og yderst uhensigtsmæssigt.
Dermed vil jeg følge rådet fra "Århus", og lukke denne tråd, idet jeg mener vi er nået til vejs ende, i hvert fald, i den ende hvor vi som redaktion kan foretage noget i sagen.
Kedelig løsning det må jeg sige, og desværre løser det stadigvæk ikke købers problem!
|
| Til top |
|
| |