| Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligegyldigt om ens formål er at kaste meget, lidt eller slet ingen mudder imod Hifiklubben, så viser indlægget fra Klubmand at det ikke er opdigtede tal. -En god opklarende tråd fra Jesper Bach! 
Der er dog én interessant ting, og det er kilden: Klubmand, har du speciel relation til Hifiklubben, eller er du en privatmand der har leget lidt med Excel? Hvis du har direkte relation til Hifiklubben vil det nok være en god idé at få dig registreret som branchemedlem... 
MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
|
Ligegyldigt om ens formål er at kaste meget, lidt eller slet ingen mudder imod Hifiklubben, så viser indlægget fra Klubmand at det ikke er opdigtede tal. -En god opklarende tråd fra Jesper Bach! 
Jeg takker 
Med hensyn til de tal som klubmand kom med, så har Otto fra TC sagt god for dem, de er sikkert sakset fra cybertainment, hvor klubbens propaganda minister lagde dem.
Der er dog én interessant ting, og det er kilden: Klubmand, har du speciel relation til Hifiklubben, eller er du en privatmand der har leget lidt med Excel? Hvis du har direkte relation til Hifiklubben vil det nok være en god idé at få dig registreret som branchemedlem... 
MVH Søren
|
|
|
til Sam25, se trådens emne, så er der mulighed for at se hvad jeg mener med at man kan se hvem der var løgneren 
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sam25 ->
Jeg kan forstå, at en del af sagen bunder i at du har nogle dårlige personlige oplevelser med HFK. Er der en tråd, hvor vi kan læse mere om hvad du har være ude for?
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn... fra 16 til 25 k, ja der er sq forskel....
hurtig lavede hvist den tråd med tuneren.... men den her sætter jo tingene på spidsen.... skidt, jeg havde ellers også noget thule i tankerne, så må jeg jo bare opdrive et restlager et eller andet sted.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
damn... fra 16 til 25 k, ja der er sq forskel....
hurtig lavede hvist den tråd med tuneren.... men den her sætter jo tingene på spidsen.... skidt, jeg havde ellers også noget thule i tankerne, så må jeg jo bare opdrive et restlager et eller andet sted. |
|
|
De 16K var jo så en demo 
Men ja, skriv endelig hvis du finder nogen der gerne vil af med noget til den pris, det må gerne se ud som nyt... nej det SKAL se ud som nyt.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
|
Sam25 ->
Jeg kan forstå, at en del af sagen bunder i at du har nogle dårlige personlige oplevelser med HFK. Er der en tråd, hvor vi kan læse mere om hvad du har være ude for?
Venligst
Kim
|
|
|
næ.
men det er der andre der har !
se min liste !
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke noget imod, at man melder ud at priserne er faldet op til 24%, også selvom det kun er 2 produkter der er faldet, som HFK's egen medarbejder indrømmede, inden indlægget blev censureret væk fra HFK's forum.
Men, når man siger at man har overtaget forhandlingen af Thule, og at priserne som sædvanlig, ved overtagelse af et nyt mærke, er faldet. Så melder man jo ud, at prisniveauet generelt er faldet. Og det harmonerer ikke med at kun 2 produkter er faldet. Men det lyder helt sikkert bedre, end at sige det som det er, at 2 produkter er blevet billigere efter overtagelsen. Bare knap så ærligt!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv hvor jeg hadder at være dum men jeg får det altså til 10 produkter der er faldet, surt man aldrig har været over 11 i matematik 
Jesper
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
kim olsen skrev:
| damn... fra 16 til 25 k, ja der er sq forskel.... hurtig lavede hvist den tråd med tuneren.... men den her sætter jo tingene på spidsen.... skidt, jeg havde ellers også noget thule i tankerne, så må jeg jo bare opdrive et restlager et eller andet sted. |
|
|
De 16K var jo så en demo 
Men ja, skriv endelig hvis du finder nogen der gerne vil af med noget til den pris, det må gerne se ud som nyt... nej det SKAL se ud som nyt.
Jesper |
|
|
Det skulle da ikke være et problem , tag en tur i KT i odense , tro gerne de vil at med det HFK thule .
j
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
|
Æv hvor jeg hadder at være dum men jeg får det altså til 10 produkter der er faldet, surt man aldrig har været over 11 i matematik 
Jesper
|
|
|
Grunden til at du finder 10 produkter der er faldet er sikkert, at du sammenligner med Thules listepriser. Men TC var jo billigere end det. Men sjovt nok vil HFK også helst sammenligne med listepriser fremfor TC-priser!
Men OK.... HFK har sikkert ret i, at de har sænket prisniveauet i forhold til de dyreste priser man kunne finde tidligere. Men i forhold til de priser TC kørte med er det en helt anden snak!
Hvis HFK vitterligt ville gav forbrugerne lavere priser, så ville de sammenligne med landet billigste priser, og vise at de var blevet billiere. Men det er de ikke!
Og ja, det er da surt at du aldrig har været over 11 i mat... hvor ar det i øvrigt du fik det?? Personlig har jeg også ligget lundt omkring 11... Men de lykkedes mig da alligevel at få en udmærkelse fra Dansk Matemaitsk Forening!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Men ja, TC må ha' haft en ok DB på nogen af dem  |
|
|
Demopriserne er ikke sat ud fra DB, men ud fra hvad demomodellerne i praksis skal prissættes til for at få dem solgt inden for en overskuelig fremtid. De er sat ned løbende, og bliver de ikke solgt, så sættes de sikkert yderligere ned, indtil de er væk. Udover dét hverken kan, vil eller må jeg udtale mig om DB på givne produkter, så I behøver ikke spørge 
sam25 skrev:
| men er det så de populære eller de mindre solgte der er 24% rabat på ? |
|
|
Dét spørgsmål kan man vel få besvaret ved at kigge i klubbens nye katalog (hvor PR/PA sættene slet ikke er nævnt).
AV-modellerne er iøvrigt sat ned i hele Europa. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jesper Bach skrev:
|
Jesper
|
|
|
Grunden til at du finder 10 produkter der er faldet er sikkert, at du sammenligner med Thules listepriser. Men TC var jo billigere end det. Men sjovt nok vil HFK også helst sammenligne med listepriser fremfor TC-priser!
Du kan naturligvis ikke vide det, men klubben har lagt en prisliste på cybertainment, med gamle listepris, gamel TC pris, og så deres listepris, det er ud fra den jeg har fundet 10 produkter
Men OK.... HFK har sikkert ret i, at de har sænket prisniveauet i forhold til de dyreste priser man kunne finde tidligere. Men i forhold til de priser TC kørte med er det en helt anden snak!
Hvis HFK vitterligt ville gav forbrugerne lavere priser, så ville de sammenligne med landet billigste priser, og vise at de var blevet billiere. Men det er de ikke!
Og ja, det er da surt at du aldrig har været over 11 i mat... hvor ar det i øvrigt du fik det?? Personlig har jeg også ligget lundt omkring 11... Men de lykkedes mig da alligevel at få en udmærkelse fra Dansk Matemaitsk Forening!
|
|
|
Det sidste var på tekniskskole (og ja, jeg er simpel teknikker) for 5-6 år siden, men det er vist lidt off topic, så lad os slutte den her 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu fint.... man praler med at sætte nogle modeller ned med 24%. Og så nævner man slet ikke disse produkter i sit katalog... Man vil nok hellere sælge dem man ikke har sat ned.... Føj hvor er HFK bare reel!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Det er sgu fint.... man praler med at sætte nogle modeller ned med 24%. Og så nævner man slet ikke disse produkter i sit katalog... Man vil nok hellere sælge dem man ikke har sat ned....Ja, naturligvis fristes man til at sige, de har vel også regninger der skal betales. Enhver marketingsmand vil da have fremført det på samme måde, så oplys mig lige, hvad er det de har gjort der er forkert..(TOTALT OFF TOPOC:Slettet af Hr. Bach selv, efter at jeg har tænkt lidt over det) Føj hvor er HFK bare reel!
|
|
|
Jesper
Jeg undskylder hvis mit off topic er over stregen, admin kan i så fald sende en PM, og det vil så blive slettet, men jeg synes efterhånden at det er relevant info for nye læsere der ikke kan huske hvordan hans harme mod klubben startede.
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne anbefale denne, til dem som ofte har problemer med at kæden hopper af:

Bemærk, at det er en racer-bagskifter...
Og så burde folk enten blot acceptere hinanden, eller blot ignorere dem de ikke kan acceptere...
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det bare svært at ignorere folk som hele tiden kommer på banen med den
samme smøre,jeg tror den er feset ind for de fleste at tc gav sæt rabat og at
det kun var nogle få(10-11 stykker)som hfk har sat prisen ned på.Vær glad
for at thule nu fås og kan høres flere steder,personligt er jeg ligeglad med
om jeg gir 10000,- eller 9995,- for et produkt.
til sidst:har de eller har de ikke nedsat prisen(erne)med op til 24%?
at de var lige lovlig smarte i deres markedføring er vel også feset ind.VIDERE
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker music4all for den endelige konklusion.
klubben var ikke fyldt med løgn, så det blev ikke dem der skulle æde sin påstand i sig igen 
Markedsførringen kan jeg ikke se gjort ret meget anderledes, når de nu har nedsat ét enkelt produkt med 24%, ja det er sikkert et produkt de forventer et minimun af salg på, og ja, den er sikkert kun nedsat med så meget for at de kunne skrive, se vi sætter prisen meget ned, men sådan er markedsførring jo nu engang. 
Jeg synes det har været en ok tråd, med minimum af mudder, og jeg vil gerne takke alle der har været med til at finde sandheden omkring prisfaldet på Thule.
Jesper
p.s. kan admin ikke lukke tråden, jeg kan ikke og jeg synes tråden bør slutte her, da svaret på de oprindelige spørgsmål er fundet ?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes egentlig ikke det er det mest betænkelige i denne situation. Enhver forretning kører jo noget salgsgas, og det må vi som forbruger bare lære at skelne lidt fra reelle informationer og ja salgsgas.
Næh der hvor jeg synes kæden hopper af, er hvor man kører monopol på ting, det har aldrig gavnet os forbrugere! Ja, ja enhver forretning skal jo overleve, korrekt! Men med de avancer der køres med generelt (ikke kun hifi-brancen, bare kig på tøj og sko, puha!) så har de kun godt af konkurrence. Klart at et firma der har eneforhandling skummer fløden så vidt muligt, det er logisk!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Klubmand Branchemedlem

Ansat i Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 27 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er ansat i Hi-Fi Klubben - Egentligt vil jeg helst ikke deltage i jeres diskussioner - men bare lade tingene køre sin gang. Det er det mest 'sunde' syntes jeg - Det er også interessant at følge de forskellige dialoger omkring mit firma. Nogen gange bliver man lidt frustreret men der er også masser af gode indslag som vi absolut kan bruge til noget - og her mener jeg de kritiske. Det er jo altid rart med lidt selvransagelse 
Jeg har bedt administrator om at oprette mig som branchemedlem .- hvis jeg skulle finde på at dukke op igen.
Og jeg kan så afsløre at jeg er identisk med den nævnte 'propaganda minister' - med denne nye stillingsbetegnelse skal jeg vist have mere i løn
Og for at holde en sober tone - så vil jeg gentage hvad jeg skrev på Hi-Fi Klubbens forum. Thule har (og har haft) de laveste priser i verden på deres produkter - i Danmark. TapeConnection har haft en fair og fin prispolitik - som gør at vi ikke kan nedsætte produkterne vanvittigt meget - Så overtagelse af Thule i Danmark giver ikke så voldsom en prisnedsættelse som hvis vi overtager et brand der er forhandlet gennem en distributør. Som det feks var tilfældet med Cambridge for godt ét år siden. Vi køber Thule samme sted som TC gjorde - direkte hos Thule over på Sjælland. Cambridge havde en importør - som købte hos Cambridge i England og siden solgte videre til butikkerne. Da vi overtog Cambridge blev vi både distributør og butik - derfor satte vi priserne ned med GENNEMSNITLIG 32%.
Med andre ord - det er IKKE TC der har tjent for mange penge på varene før - eller for den sagsskyld andre forhandlere - og skummet fløden. Det er simpelt - vi skipper distributøren (som ingen kender alligevel - han har sikkert en garage ude i Herning et eller andet sted) - hans fortjeneste lade vi forbrugeren tilgode. Den eneste grund til vi kan gøre det er at vi er store nok til at lave en aftale direkte med en producent.
De fleste Hi-Fi butikker herhjemme har problemer nok med at holde skindet på næsen - og ære og respekt for dem alle - de er med til at holde niveauet oppe. De er med til at skabe en interesse for Hi-Fi - det vi alle kan lide og syntes er fedt. Jeg mener også at Hi-Fi Klubben (mit firma) i høj grad er med til at holde dette niveau oppe. I mange lande i dag findes der stort set ikke tilgang til god lyd og billede - fordi alle er slået ihjel af mass market kæderne med deres plastik l... (ja den skulle med).
Så vi er alle i samme båd - med samme mål (uanset om man er til B&W eller KEFF) - så jeg ønsker KUN alt godt for vores kollegaer dem der sælger god lyd og billede - lad os holde samme på det
Fortsat god dialog om forhandlere inkl. Hi-Fi Klubben
Hilsen Klubmand
shras skrev:
|
MVH Søren |
|
|
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 27 August 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klubmand, respekt for at du tør deltage herinde 
Personligt synes jeg nok, det kan betale sig for Hi-Fi Klubben, at deltage herinde, og give svar på tiltale, både de rimlige og de urimlige. Det afliver jo ofte en del af "myterne", bare tag Otto fra TC.....
|
| Til top |
|
| |