Forfatter |
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg ikke tager meget fejl er der under opsætning punkt 13. i manualen noget med en SETTING THE AUTO SURROUN MODE den kan man slå til og fra den skal være slået til.
Det med PL II CINEMA så er de ok der er også en MUSIC så kan du jo selv gætte hvad den skal bruges til .
Nu må du ikke misforstå mig men fordi der kommer lyd fra alle fem højttalere har du ikke 5.1 surround, det er der altså først tale om når der står "DOLBY D" eller "DTS" i dit display, jeg fortår det sådan nu at der står "PLII CINEMA DVD".
Det sidste råd jeg kan give dig sæt dig grundigt ind i manualen, for det bliver meget feder når først den er sat rigtigt op. prøv at starte forfra med manualen og tag det så STEP for STEP.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Unskyld jeg blander mig, men ligger fejlen ikke i opsætningen af PS II'eren, måske sender den kun PCM (to kanal CD-lyd) signal ud, og ikke DD/DTS signal ?
m.v.h. Mikael
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms<< jeg har sat optical til i PSII menuen... det er desværre ikke der problemet lægger...
Jeg tror jeg prøver at gå ned i Lydbutikken og låner en DVDafspiller samt et Coxial kabel, med hjem. Så kan jeg se om det er PSII eller recieveren der er noget i vejen med... jeg skriver lige hvad jeg finder ud af.
Men tusinde tak for hjælpen ind til videre!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DFMS du har fat i noget af det rigtige her, PS 2 skal ikke kun sættes op til OPTISK den skal også have at vide hvad den skal gøre med de forskellige signaler, den kan nemlig godt lave DIGITAL om til PMC og så for du aldrig 5.1 digital lyd.
Forstærkeren vil vise den for et digitalt signal men der et 2 kanals signal og er lige guf for PLII men ikke DD og DTS.
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, der mistede i mig!
Jeg har under "Set up screen and sound options" (på selve DVD'en), valgt Dolby Digital ES 5.1... Jeg er ret sikker på at dette ikke er det i mener, men øhh...
Hvordan sætter man det andet op? Er der nogen som ved det?
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Okay, der mistede i mig!
Jeg har under "Set up screen and sound options" (på selve DVD'en), valgt Dolby Digital ES 5.1... Jeg er ret sikker på at dette ikke er det i mener, men øhh...
Hvordan sætter man det andet op? Er der nogen som ved det?
MVH Mads |
|
|
Du har rat det er ikke det vi mener, har er jeg lidt på bar bund da je ikke har en PS 2, og kun har prøvet det en gang på min kammi PS 2'er, men prøv at starte PS 2'en uden en disk i og så kig efter alt der kan have noget med audio at gøre i opsætningen. Det vil muligvis stå sådan i opsætningen.
DD = PMC
DTS = PMC
Det skal der ikke prøv at ændre det til
DD = DD
DTS = DTS
Eller der skal stå
DD = BITSTREAME
DTS= BITSTREAME
Håber det hjælper.
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke finde noget, der ligner det du har skrevet... Desværre. Der er en menu i playstationen, men det som kommer tættest på det du skriver er : Digital output Optical, on/off
Hvis din ven har en PS2 og har fået det til at virke, kunne du så måske spørge ham? Det ville være kanon hvis du kunne!!
Jeg har lige været nede i Lydbutikken og låne en Pioneer DV-340... Det virker perfekt! Når jeg tænder for DVDafspilleren så skriver forstærkeren bare Dolby Digital. Lyder er fantastisk i forhold til før...
Fejlen må altså ligge i PS2'eren! Det er heldigvis ikke forstærkeren!
Hmmm...
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Jeg kan ikke finde noget, der ligner det du har skrevet... Desværre. Der er en menu i playstationen, men det som kommer tættest på det du skriver er : Digital output Optical, on/off
Hvis din ven har en PS2 og har fået det til at virke, kunne du så måske spørge ham? Det ville være kanon hvis du kunne!!
Jeg har lige været nede i Lydbutikken og låne en Pioneer DV-340... Det virker perfekt! Når jeg tænder for DVDafspilleren så skriver forstærkeren bare Dolby Digital. Lyder er fantastisk i forhold til før...
Fejlen må altså ligge i PS2'eren! Det er heldigvis ikke forstærkeren!
Hmmm...
MVH Mads |
|
|
Jeg skal prøve men så er der nok først svar iaften
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en ps2, men får først et optisk kabel imorgen, men så skal jeg da prøve det med min 3803´er, og fortælle dig om det
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må I begge to meget gerne... Tusinde tak!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Det må I begge to meget gerne... Tusinde tak!
MVH Mads |
|
|
Så skulle den være der.
Strart en film i DD eller DTS.
Tryk så på Select på gamepaden.
Vælg så den der hedder setup.
Gå så helt til højre til den der hedder Audio setup.
Så skulle det vist give sig selv at alle skal sættes on.
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes! Det virker... nu slår forstærkeren bare over i Dolby Digital! Helt af sig selv! Lampen lyser og diplayet viser "Dolby D"
Og lyden er selvfølgelig dejlig!
Tusinde tak for hjælpen!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Yes! Det virker... nu slår forstærkeren bare over i Dolby Digital! Helt af sig selv! Lampen lyser og diplayet viser "Dolby D"
Og lyden er selvfølgelig dejlig!
Tusinde tak for hjælpen!
MVH Mads |
|
|
Glad for at jeg kunne hjælpe.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået det optiske kabel til min nye dvd-afspiller, før jeg har modtaget den, og har så selvfølgelig sat kablet imellem min ps2 og min forstærker MEN.
Jeg har fået forstærkeren til at vise DD, men ikke DTS. Jeg bruger Lord of the rings special eddition, der jo er i DD/DTS ES format, men den viser "kun" DD på forstærkeren. Hvordan kan det være?
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Jeg har nu fået det optiske kabel til min nye dvd-afspiller, før jeg har modtaget den, og har så selvfølgelig sat kablet imellem min ps2 og min forstærker MEN.
Jeg har fået forstærkeren til at vise DD, men ikke DTS. Jeg bruger Lord of the rings special eddition, der jo er i DD/DTS ES format, men den viser "kun" DD på forstærkeren. Hvordan kan det være?
|
|
|
Nu har du vel sørget for at vælge dts i audio menuen på dvd'en ikke? 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
På ps2´en kan man slå DD DTS on/off jeg har det hele slået til......om jeg så slår DD fra og kun DTS til, hjælper ikke
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil egentlig gerne vide om mads kruse kan få den til at vise DTS på hans forstærker....hvis han atlså har en dvd med dts lydspor?
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Jeg vil egentlig gerne vide om mads kruse kan få den til at vise DTS på hans forstærker....hvis han atlså har en dvd med dts lydspor? |
|
|
Har du husket at slå signal til auto på forstærkeren ellers skifter den ikke selv.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm tjaaa det tror jeg da nok......hvordan gør man lige det? For satan du er tidligt oppe en lørdag morgen
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Hmmm tjaaa det tror jeg da nok......hvordan gør man lige det? For satan du er tidligt oppe en lørdag morgen  |
|
|
Sådan er det at have små børn.
Jeg tror det bliver næmest for dig hvis du kigger i manualen, fordi der er lidt forskel på de forskellige DENON modeller, men du kan da starte med at knalde en DTS film på også kikke på forstærkerfronten i venstre side af displayet er der noget det hedder signal med en række lysdioder under, her er der vist nok en DD, PMC, DTS og en AUTO, det er den AUTO du skal have til at lyse for så finder den selv ud af hvilken signal der kommer ind i den.
|
Til top |
|
|