Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dejligste cd-skive p.t. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Lige i øjeblikket er jeg meget optaget af Uriah Heep's Sonic Origami!!! en rigtig rigtig fed skive fra de gamle drenge!!!!
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:
...I har sikkert alle sammen set filmen, så i vil nok kunne nikke genkendende til musikken fra Gladiator, der både har fantastisk sang og medrivende instrumentale numre, men også et præg af afrikanske rytmer og instrumenter.

Nu kender jeg ikke soundtracket som sådan, men jeg har bemærket en (i mine ører) slående lighed mellem den underlægningsmusik, der bruges i den indledende kampscene mellem romerne og germanerne og 1. sats, "Mars" fra Gustav Holst's "Planeterne" - Prøv at sammenligne, hvis du kan komme til det.

Dejligste CD p.t. - den var værre, men jeg må nok sige at "Brazilian Architechture" med Lindberg/Hemmer Foundation bringer smilet frem, når jeg sidder i Corollaen og mindes solrige dage i åben MG - fra før jeg fik børn.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Weezer - The Blue Album er vel nok det album jeg har hørt mest i tidens løb. 90'er rock når det er bedst.

På en fed andenplads kommer nok Psyched Up Janis - The Quiet Album som vel kan betegnes som en slags greatest hits live plade.

Hvis man er til 90'er rock, så må man ikke snyde sig selv for disse 2 mesterværker!
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Loretta Lynn:
Van Lear Rose

Simpelthen et frisk pust fra (og til) Country scenen. At det så kommer fra veteranen Loretta Lynn gør det bare endnu mere fantasktisk. Beviser endnu engang at producenten Jack White (frontmand i White Stribes) har en meget stor fremtid. En skramlet rock produktion i kontrast til Loretta's lyserøde stemme og redneck romantikiske tekst univers. Lækkert!
Simpelthen den bedste udgivelse i denne sommer.

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

pt er der ikke den store udskiftning af cd'er i dvd'en... safri duo ligger der ret fast
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nephew USA DSB. Ham Simon Kvam laver nogle sjove tekster  

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:

Ellers så bør du bestemt tjekke Bonnie 'Prince' Billy ud, især master and everyone.

Jeg ville nu hellere pege på enten Ease Down The Road eller Palace Music.
Men det er nu engang smag og behag.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Take 6: Greatest hits.

Første gang jeg stifter bekendtskab med denne fremragende gruppe. Er ellers inkarneret vokalentusiast, så jeg kender en del grupper indenfor denne genre.

Som titlen antyder er der tale om en opsamling af nogle af deres bedste hits, og hvilken en! Super groovy, crispy stemmer, der virkelig rammer plet midt i hjertet. Stemningsskabende musik er det, uanset om pladen sættes på om morgenen, aftenen eller i et frikvarter. Bare et halvt minut og jeg er helt oppe og ringe . Udover det er produktionen simpelthen fantastisk. Bassernes dybe stemmer står fantastisk godt i lydbilledet og danner en bund, som jeg sjældent har hørt lige hos andre vokalgrupper. Hvis i er til denne genre, så tøv endelig ikke med at købe skiven.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Købte for et par uger siden, et stører parti brugte cd´er, hvor a-ha: minor earth major sky, lå i blandt. Fed cd
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Tango-kat. Den er vores lille pige på godt et år så glad for.

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Slipknot

Fik lyst til at høre mere af det efter at have hørt dem i parken inden Metallica. Købte alle deres cd´er og det har jeg ikke fortrudt. De har en energi der går godt i spænd med den mørke side af min musik smag. De har faktisk lavet nogle rigtig fede ballade agtige numre, men det meste er hårdt og noget ligger på grænsen til larm.

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 31 August 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

I stuen er det som regel vinylskiverne der regerer, men på hjemmekontoret kan der kun høres CD. Lige fortiden veklser jeg mellem
Velvet Revolver: Contraband og
Miles Davis: Live at The Fillmore East.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

jan n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 01 September 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Min foretrukne S-togsmusik p.t. er Blue foundation: Sweep of days. den plade glider bare igennem på den fedeste måde når byen stille suser forbi. Blandingen af gode melodier, tilsat små mængder akustiske instrumenter her og der får mig drømmende tilbage til Roskilde hvor de var suverænt gode.

Sur dag eller et lille kick på vej til arbejde så ryger Scissor sisters på!! Man kan kun blive i godt humør af den debutplade....Yeah baby Yeah

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 01 September 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Kære venner!!

Det er bare dejligt at få udvidet den musikalske horisont. Jeg siger foreløbig tak (ikke dermed ment at der ikke må komme flere bud/små historier - jeg er bare glad for de beretninger, som allerede er kommet - og spændt på at høre noget af musikken.

Slut herfra, godnat

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

S.R.S skrev:
...I har sikkert alle sammen set filmen, så i vil nok kunne nikke genkendende til musikken fra Gladiator, der både har fantastisk sang og medrivende instrumentale numre, men også et præg af afrikanske rytmer og instrumenter.

Nu kender jeg ikke soundtracket som sådan, men jeg har bemærket en (i mine ører) slående lighed mellem den underlægningsmusik, der bruges i den indledende kampscene mellem romerne og germanerne og 1. sats, "Mars" fra Gustav Holst's "Planeterne" - Prøv at sammenligne, hvis du kan komme til det.

Nu har jeg ikke lige det nævne stykke musik, men vil da lige have det i tankerne. "Planeterne" - Er det er klassisk stykke eller soundtrack eller hvordan?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 September 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

den danske Mafia: Ti Kolde Fra Kassen

Alt Rammstein (er begyndt at varme op til koncerten i November)

Den nye med Red WArszawa

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 01 September 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:
Nu har jeg ikke lige det nævne stykke musik, men vil da lige have det i tankerne. "Planeterne" - Er det er klassisk stykke eller soundtrack eller hvordan?

Klassisk. I øvrigt et meget godt sted at starte, hvis man vil begynde på området. Du skal nok lede efter "The Planets"  - Holst var britisk.

Det er et stykke programmusik, forstået sådan, at der er skrevet en sats for hver af planeterne i solsystemet med udgangspunkt i deres mytologiske betydning.

Derfor er Jorden ikke med - og Pluto, fordi den vist ikke var opdaget, da musikken blev skrevet. 1.satsen, "Mars - The Bringer of War", er således en grum forudsigelse af de rædsler, som den kommende 1. verdenskrig ville byde på.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 01 September 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

kimhvid skrev:

Jakobf skrev:

Ellers så bør du bestemt tjekke Bonnie 'Prince' Billy ud, især master and        
    everyone.

Jeg ville nu hellere pege på enten Ease Down The Road eller Palace Music.
Men det er nu engang smag og behag.

Ja, jeg tror faktisk min favorit er 'I see a darkness', men jeg nævnte 'master and everyone', da han der har 'stjålet' lambchops producer. Jeg tror, jeg blev fanget af associationen... Derudover så vil jeg tillade mig at nævne Midnight Choir, som er et fantastisk band - superlyd. En slags dyster og storladen americana/folk og med samarbejdspartnere fra the walkabouts og talk talk...
Og så må man også lige reklamere for www.allmusic.com, selvom de fleste herinde jo nok allerede kender det
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004
Sendt: 01 September 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

WONDERBRASS seneste plade kører i døgndrift hos mig.

Det er dejlig energimættet musik med masser af Louisiana-inspireret-jazz tilsat funk.

MMMEEEENNNN: Jeg hørte dem LIVE på det nu hedgangne Helgoland i søndags. HIFI-anlæg kan ALDRIG give den følelse som en ægte sax, trombone eller SOUSAFON giver i vikeligheden. DET ER MUSIK.

http://www.wonderbrass.dk/ - Spiller i Frederikshavn i september.

Til top Vis Juppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 01 September 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hmmm - Ja nu har jeg lavet den sjældne øvelse at skifte cd på spillen. Den, der sidder fastlimet lige nu er "Li'l Beethoven" med Sparks.

Sparks?? Er det ikke dem fra 70'erne med den underlige musik? Jo - og jeg kan da heller ikke erindre andet om dem - men tilsyneladende har de produceret albums løbende i en - efter anmeldelserne - svingende kvalitet. Li'L Beethoven fra 2002/2003 er dog (efter de flestes mening) ret stærkt.

Det er meget a la Queen i de "gode gamle dage" - det er opera'sk/symfonisk/storladent med en herlig ironi - Jeg er HELT vild med eksempelvis "I Married Myself" - som giver en praktisk løsning på et af tilværelsens store udfordringer!!!

Pladen er unik, og ihvertfald ikke i nærheden af noget jeg har hørt før!

Teksterne er overskuelige: Grundlæggende repeteres titelen i ½delen af sangen (gennemgående koncept), hvorefter der udbygges - men der er et eller andet, der fænger. Der leges virkeligt med tekst, sang og "mullerdi"...

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes