| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med, at man løbende opdaterer Beovision5 med nye panaler tror jeg ikke på. Jeg har et ret godt kendskab til udviklingsafdelingen hos Bang&Luffe, og det er absolut ikke den måde man arbejder på!! Tværtimod.... man laver produkter der kan holde i mange år uden opdateringer. Og når der endelig kommer en opdatering, så skifter man navn. Se eks. MX-serien. 4500, 5000, 5500, 6000, 7000 og senest 8000.
Og hvis man vitterligt havde opdateret med et nyt panel, hvorfor ville man så have beholdt en lavopløselig type, i et tv til 156.000,-???
Og det er korrekt, at man med et almindeligt antennesignal ikke kan udnytte et HDTV. Men det kommer. Og køber man et tv til 156.000,- bør det vel også være bare lidt fremtidssikret.
Jeg giver dog folk ret i, at billedet er kanon! Helt sikkert fordi tuner scaler og anden tilstødende elektronik er er særklasse. Sammenlignet med andre lav-opløselige plasma-skærme, er billedet klart bedre. Men lav-opløselige skærme fra andre producenter kan jo også købes til 15.000,-. Altså under 1/10. Og det er jo lidt en unfair sammenligning. Hvis B&O fortsat vil være med fremme på plasma-teknologien og tage 156.000,- for en 42", så bør man snart overveje en opdateret udgave.
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TIlslutter mig Ikke Slipsefyr.
Jeg har heller ikke set et Plasma-tv eller lcd-skærm der overgår mit Beovision 3, 32". Der er heldigvis flere år tilbage i mit tv endnu.
Man skal vente vente og vente. De nye skærme er slet ikke gode nok/ og billige nok endnu.....
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke vigtigt med opløsningen? Hvis det ctacta skriver, er rigtigt, er opløsningen jo ikke engang høj nok til at vise PAL DVD uden at skalere billedet ned.
Jeg ville da godt nok synes det var århundredets antiklimaks at bruge et så stort beløb på et billede, der ikke er godt nok til dvd, men det er nok derfor, jeg ikke har noget fra B&O.
I øvrigt enig med Graa vedr. designet. Kan klart bedre lide Pioneers nyeste plasmamodeller.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det er skide smart med en fald plasmaskræm på væggen, det er det, men jeg kan personligt ikke lide billedet på nogen af dem, jeg syntes slet ikke de lever op til et alm .billedrør.
Mit næste tv bliver et "32" Beovision 3, det tv har et flot billedet og flot design efter min smag og så er det noget biligere.
|
|
|
Slips... jeg giver dig ret. Mange af de plasmaskærme jeg har set, lever slet ikke op til et godt billedrør. Det er ikke behageligt at kigge på.
Kanon valg, med et Bang&Luffe billedrørs-TV. Det må man give dem... det kan de sgu! Måske fordi man er steget af specifikationsræset og har droppet ideen om at billedet skal være Ultra kniv-skarpt! I stedet satser man på at billedet skal være behageligt at kigge på. Og her mener jeg ofte de store Philips og SONY modeller mangler noget. Godt nok er prøvebilledet på DR helt perfekt. Men man bliver træt i øjnene af at kigge i længere tid af gangen!
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig,
Kombinationen af BEOLINK og andet udstyr har jeg i hjemmet den dag idag. Har fungeret i en del år. Fjernebetjenings konverteren skruede jeg sammen for en del år siden, mage faktisk. Bruger den ikke mere så den er rippet og på pension.
Helt enig med dem som synes at et almideligt 32"TV af de bedre giver et bedre billede en plasma. Problemet er bare at det flade look fra plasma er ideelt til indretning af en stue.
Og vente med at købe til det bliver bedre og billigere. Ja det kan man altid, men man bliver hurtig gammel på den måde uden at have udstyr. Sikkret nogle som stadig siger det samme om VHS video og venter stadig 
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Classe.
Når jeg siger at man skal vente, mener jeg bestemt ikke til du bliver gammel. Men udviklingen på netop dette område går meget hurtigt.
For 2,5 år siden stod jeg overfor at skulle købe nyt tv. Konen var helt vild med et 32 " plasma fra Philips set i KT-radio til 60.000. Jeg valgte et billedrøre-tv...Heldigvis....
I dag kan samme tv (dog i LCD), 5 generationer nyere fås til 16000 kr.
I samme periode er der INTET sket (læs næsten intet) på stort alle andre fronter inden for billede/lys, ex. højttalere, forstærkere, billedrørs-tv mv...
Masseproduktion og øget konkurrence bevæger markedet voldsomt i forbrugerens interesse... Jeg var selv en af pionererne inden for DAT-optagere, MD-optagere mv. Har fortrudt hver gang. Men ikke DENNE gang....
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til Hurtig.
Du har sikkert ret i, at det var rent salgslir da jeg fik at vide, at panelerne løbende blev opdateret i beovision 5 og 4 for den sags skyld.
Hvis det var tilfældet ville de vel også efterhånden anvende ICE-powermoduler i deres aldrende højttaler-park. (et lille sidespring).
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa,
Enig med dig at man ikke skal være de allerførste. Det taber man mange penge på, men sjovt er det nu alligevel.
Men med plasme mener jeg tiden er kommet. Jeg vil selv købe Pioneers 42" når de kommer med en ny og bedre model. Få så kan jeg købe deres nuværende som jo bliver rost til skyerne og som jeg kan lide designet af. Jeg regner med at skulle give 25K for det og vel ca 6 måneder.
|
| Til top |
|
| |
Dyllen Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hurtig!
BeoSound2 er kun afspilleren, men inkl. lader.
Mvh. Jesper.
|
| Til top |
|
| |
piranha Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 01 September 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det er skide smart med en fald plasmaskræm på væggen, det er det, men jeg kan personligt ikke lide billedet på nogen af dem, jeg syntes slet ikke de lever op til et alm .billedrør.
Mit næste tv bliver et "32" Beovision 3, det tv har et flot billedet og flot design efter min smag og så er det noget biligere.
|
|
|
Har selv lige købt beovision 3 32" og kan kun varmt anbefale det. Mit valg stod mellem plasma/lcd kontra alm. billedrør og her kommer plasma og lcd ikke i nærheden af beovision3 eller andre high end billedrør.
|
| Til top |
|
| |