Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cambridge P500 - Tvivl... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 September 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Kim G skrev:
MuttleyDK skrev:

Utrolig mange gentager sig selv konstant,  så drop den undskyldning,  og indrøm at i har noget imod Hurtig som person,  så kan i jo få 3 røde kort og bye bye..

Og prøv så at fatte, at opgivelsen af effekten i Denons surround receivere altid er sket med 2 kanaler drevet, ligesom stort det alle andre (NAD og H/K nok undtaget). Det er sikkert efter den megen snak om pap-watt, at HFK er begyndt at opgive de KORREKTE data (at den opgivne effekt i 6/7 kanaler er ved 2 kanaler drevet). Det er lige præcist den slags fremskridt og åbenhed som Hurtig plejer at efterlyse, og nu skal HFK så bashes for at de ærligt angiver at effekten er ved 2-kanals drift. Argh - så ta' jer dog sammen! (OK, jeg har det bedre nu ).

Venligst

Kim

Tja min AVR 2802 er i manualen opgivet til 6x90w ( læs SEKS KANALER I DRIFT )og 2x120W ( læs TO KANALER I DRIFT) i stereo-mode, så mon ikke de 6x90 (i denons "PAP-LAB") reelt har været 6x90w !!! Ka do fat det ? Klugscheizer

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Tja min AVR 2802 er i manualen opgivet til 6x90w ( læs SEKS KANALER I DRIFT )og 2x120W ( læs TO KANALER I DRIFT) i stereo-mode, så mon ikke de 6x90 (i denons "PAP-LAB") reelt har været 6x90w !!! Ka do fat det ? Klugscheizer

Misforstå mig nu ikke. Hvis din 11 kilos receiver kan smide 90 watt ud i samtlige 6 kanaler på samme tid, og har trafo og udgangstrin til at klare det, så er det da bare herligt.

Det ændrer nu ikke ved at min opfattelse er anderledes. Denons oficielle specs på AVR2105, som har effekttrin svarende til AVR2802 er 7*90W. Det er efter min opfattelse ikke en retvisende rating, da den under ingen omstændigheder kan spytte 630W ud noget der minder om vedvarende. Derfor finder jeg det mere reelt at angive den måde som Denon faktisk måler deres output, nemlig på to kanaler ad gangen. Det gælder min gamle AVR3803, min nye AVR3805, og uanset hvad du mener, så er jeg overbevist om at det også gælder din AVR2802.

Det er i øvrigt den måde stort set samtlige producenter af AV receiverer angiver deres power output, bortset fra Thomson og Sony, som hiver dem ud af den blå luft.

Venligst

Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ohøj Kim

Ingen tvivl om at ingen af de hersens typiske reccivere i praksis ikke kan levere den lovede vare i alle kanalerne på een gang, det er vi enige om.

MEN når denon nu skriver 2x120W i stereo-mode, så må de jo mene 120W når den kører 2 kanaler, det kan der vel ikke være nogen tvivl om.

Dermed må de 6x90w, jo "reelt" være 6x90, ellers skulle de, efter din opfattelse, jo have opgivet den som 6x120w (2 Ch. Driven) ikk

Høfligst Kedde æ mann

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Kim G
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 September 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Kedde ->

Jo, det er jeg enig med dig i.

Et forsigtigt bud ville være, at der kunne være tale om 2*120W "Dynamic Power" i 8 Ohm? I givet fald angiver det hvad effekttrinnet kan levere i spidsbelastning. Hvis den er angivet til 2*120W vedvarende, så er jeg imponeret.

Venligst

Skibsdreng Kim

Til top Vis Kim G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim G Besøg Kim G's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes