| Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht. mærket, er det på selve skiverne.
Det er trist at vide/høre at holdbarheden er så ringe. Det er jo nærmest grotesk. Og der er mange, rigtig mange, der ikke tænker eller ved at der er en kort levetid på cd/dvd medier. Tænk på alle de foto's man tager og ligger på cd-rom og så en dag man vil se dem, dur l**tet ikke.... Så man må jo nok få printet dem ud på papir, hvis man vil bibeholde billederne i længere tid.
Når, men det er jo ikke lige her i dette forum vi skal snakke billeder og holdbarhed, men dvd problemer. Har desværre ikke fået leget med det endnu, som vi tidligere har skrevet om, men håber der bliver tid snart. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var rigtig god information, du der kom med... Så er jeg lidt mere rolig. Jeg må så købe de mærker for fremtiden....
Hvor vil du købe dem ? __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil nu har jeg købt hos www.billigmedien.de - deres hjemmeside er på dansk, de accepterer dankort og de er billige sammenlignet med danske priser.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er helt fint.. tak for det. Men,,,,,
www.tmpgenct.net har hentet programmet og installeret det. Det er stadig det samme problem. Sync mellem billede og tale er forskudt. Hvad kan årsagen være ?.. Det er meget "træls", for at sige det på jydsk. Den filmstump er på ca.1 time. Kan det have noget med det at gøre ? Og billede kvaliteten er heller ikke lige så flot som originalbåndet. Det er mere uroligt. ??? HJÆLP
Hvis ikke det kan blive tæt på originalen så forskellen er minimal, så tror jeg jeg dropper det. For det kan jeg ikke bruge. Har ellers troet at der ikke var en kvalitetsforskel, måske endda til den positive side pga man kunne manipulere med filmen og rette op på div. "skævheder" i farve, kontrast etc.
Håber du kan hjælpe.... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg må blive dig svar skyldig... Jeg var også lidt inde på at dette program godtnok løste MIT problem men at det måtte afprøves for at se om det også hjalp på dit.
Mit umiddelbare bud er at det er i konverteringen fra DV til Mpeg-2 det går galt. Hvad gør du helt præcist - såvidt jeg lige husker kan du ikke anvende TMPGenc DVD author før du har konverteret fin fil til Mpeg 2. Prøvede du encode i fast bitrate? Det virker lidt som om problemet ligger i den variable bitrate som DVD anvender. Hvad er bitraten (gennemsnitlig) på det materiale du synes har ringere billedkvalitet? Jeg har et par gange gjort det at jeg har overspillet f.eks. et VHS bånd til harddisken med en bitrate på 12 Mb/sec (maksimum for min encoder), hvilket er noget over hvad en DVD afspiller kan klare. Herefter komprimerer jeg filen til en gennemsnitlig bitrate på f.eks. 6 eller 7 Mb/sec. Det virker fint for mig - men nu er VHS jo heller ikke for kønt til at begynde med.
Jeg har ikke personlig erfaring med DV, så jeg ved ikke hvilke faldgruber der evt. kan være i konverteringen mellem de to.
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke prøvet at ændre til fastbitrate. Hvor gøres det evt. ? DV bliver taget direkte fra kamera via firewire i et capture prg. der hedder Director Pro. i en mpg fil. fylder ca.2.7Gb. som .mpg fil. Det kan selvfølgelig være denne fil der er noget galt med, men jeg mener ikke jeg kan se problemet hvis den afspilles. Hmmm det er deprimerende... Jeg må evt. prøve med en kortere film stump.
Ved ikke helt hvordan jeg stiller bitraten. Og om i det hele taget det er sat rigtig op.... ..
Du bor ikke i kbh området?  __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU, tror jeg jeg har klaret det. Det er fordi den film jeg henter fra DV kameraet bliver gemt som mpg fil og ikke den rå avi format. 4 min fylder så 1Gb i avi. Når jeg så har behandlet filmen og er tilfreds skal den konverteres. Jeg er ikke noget helt til ende endnu, men det tegner godt. Manglede lige en opdatering til min Nero6.. Skal prøve i aften. Det skulle give samme kvalitet som det jeg ser via kameraet. Det er spændende...
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
| NU, tror jeg jeg har klaret det. Det er fordi den film jeg henter fra DV kameraet bliver gemt som mpg fil og ikke den rå avi format. 4 min fylder så 1Gb i avi. Når jeg så har behandlet filmen og er tilfreds skal den konverteres. Jeg er ikke noget helt til ende endnu, men det tegner godt. Manglede lige en opdatering til min Nero6.. Skal prøve i aften. Det skulle give samme kvalitet som det jeg ser via kameraet. Det er spændende... |
|
|
lige præcis. Hvis du så oven i købet bruger cce(cinema craft encoder) den bedste eller Tmpeg encoder i 6-pass metoden burde du få et lige så crisp billede som med DV. Altså: Grab video i AVI ukomprimeret fra DV-> Rediger med dit favorit pgm. og en ukomprimeret DV strøm som outout-> komprimer til mpeg 2 med en god encoder
Det tager en krig men er det værd.... se igen www.doom9.org ->guides
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -JLH-
CCE,,, ok, den kender jeg ikke. Den må jeg hente... Den Tmpeg encoder jeg har mener jeg ikke kan tage avi filer ?? eller er det bare mig der ikke kan sætte den rigtig op ?...
Jeg fik desværre ikke leget med det i går aftes... Men håber da jeg hurtigst mulig får tid igen... Skal lige siges, jeg sidder foran en skærm hele dagen, så det er ikke altid jeg har lyst til at sidde foran en skærm igen, selvom emnet klart er mere spændende.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |