| Forfatter |
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 05 September 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg skal ind og lytte, men det er så irriterende, jeg bor i Sønderjylland og der er bare ikke noget ud og fona og merlin hernde. Den nærmeste HiFi klub er i kolding.
|
| Til top |
|
| |
Dali glad Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 05:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
| Ja, jeg skal ind og lytte, men det er så irriterende, jeg bor i Sønderjylland og der er bare ikke noget ud og fona og merlin hernde. Den nærmeste HiFi klub er i kolding. |
|
|
Nu ved jeg så ikke o klubbens hjemmeside trænger til at blive opdateret, men der skulle også være en i Sønderborg ?
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i en expert?? der er faktisk flere expert forretninger der har seriøst udstyr. herunder expert i varde - måske er der en exåert nær dig med samme gode udvalg.
sør evt i telefonbogen over hifibutikker i nærheden...
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at være rimelig "hooked" på den H/K 675! Jeg har lige fundet ud af efter en samtale med min far, at de har den lokale expert. Den koster sikker 5000,- derinde, men jeg kan vel altid høre den derinde og købe over nettet. Min far mener forreste H/K var noget til klassisk musik. Er det noget i kan be/afkrafte?
Hvilke højtalere vil i forresten parre den med til ca. 2000kr/stk? Jeg kigger langt efter B&W DM602S3, men skulle man tage nogle gulvklodser istedet som Dali Concept 6 eller 5005 LE?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Jeg er ved at være rimelig "hooked" på den H/K 675! Jeg har lige fundet ud af efter en samtale med min far, at de har den lokale expert. Den koster sikker 5000,- derinde, men jeg kan vel altid høre den derinde og købe over nettet. behøver jeg sige mere ? Min far mener forreste H/K var noget til klassisk musik. Er det noget i kan be/afkrafte?
Hvilke højtalere vil i forresten parre den med til ca. 2000kr/stk? Jeg kigger langt efter B&W DM602S3, men skulle man tage nogle gulvklodser istedet som Dali Concept 6 eller 5005 LE? |
|
|
Jesper
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, du får det ikke bedre end 602 s3 i den prisklasse...
køb den dog i expert, så er der heller ingen problemer hvis der skulle gå noget galt, og du kan få passende kabler og forsikring. det med at købe den over nettet vil jeg ikke anbefale... støt dog den lokale i stedet, med ekstra moms og forsendelse og ekspedition, er det ikke meget du sparer i længden...
det kunne jo være de kunne presses lidt i pris.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har meget gode erfaringer med at handle over internettet, og hvis det er betydeligt billigere, vil jeg da også gøre det.
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med min lokale Expert hvad prutten om prisen angår.
Jeg havde et print med, af prisen på den ønskede forstærker, som var billigere i KT-radio, men gjorde ham klart, at jeg hellere ville købe lokalt (Glostrup), hvis han kunnen matche prisen. Så fandt han lommeregneren frem, og sagde kort efter OK til det. Så jeg synes du skal give din lokale butik chancen, han vil da sikker hellere tjene lidt end slet ikke noget. __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
| Jeg har meget gode erfaringer med at handle over internettet, og hvis det er betydeligt billigere, vil jeg da også gøre det. |
|
|
Og internetbutikken er billigere fordi ???
kan det være fordi de ikke skal bruge plads og mandskab til demo af udstyr ? en service du kan lide, men ikke vil betale for ? (på min egn kalder vi sådan nogen for "nærrigrøv" eller "tyvknægt")
Jeg kan ikke se forskellen fra det du vil gøre der, og på at læse avisen i butikken, og så stille den fra dig bagefter. Og dog, du går her hen og beder købmanden "holde avisen" mens du læser, men det er måske kun mig der synes det er grænsende til flabet ? 
Jesper
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper>>
Slap sgu da af Mr. Miyagi.. Sådan er livet, det er jo ikke hans skyld butikkerne giver demo'er gratis! - Og de er selv ude om det, siger man til dem at det er meget billigere på nettet, siger de bare Og? -Så køb det der! "De kunne jo fortælle hvad man får hos dem, som man ikke får via nettet" __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt min HK 670 gennem www.audiosound.dk i sin tid... helt uden problemer... Jeg kan ikke se problemet ved at handle over nettet... __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
Dali glad Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nessumsar skrev:
| Jeg har købt min HK 670 gennem www.audiosound.dk i sin tid... helt uden problemer... Jeg kan ikke se problemet ved at handle over nettet... |
|
|
Jeg tror hans problem er at man bruger det med at lytte i en butik, for så derefter at handle over nettet, naturligvis er den billigere der, de skal jo ikke have en mand klar til at demonstrere udstyret, så hvis man ikke ønsker demo først, ja så køb dog på nettet, hvis man ønsker demo, så vær med til at betale for vi har den mulighed, og køb der hvor du får demoen, egentligt ret logisk, ik ?
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali glad skrev:
Nessumsar skrev:
| Jeg har købt min HK 670 gennem www.audiosound.dk i sin tid... helt uden problemer... Jeg kan ikke se problemet ved at handle over nettet... |
|
|
Jeg tror hans problem er at man bruger det med at lytte i en butik, for så derefter at handle over nettet, naturligvis er den billigere der, de skal jo ikke have en mand klar til at demonstrere udstyret, så hvis man ikke ønsker demo først, ja så køb dog på nettet, hvis man ønsker demo, så vær med til at betale for vi har den mulighed, og køb der hvor du får demoen, egentligt ret logisk, ik ?
Kenneth
|
|
|
Sorry.. my fault Dog vil jeg lige sige at jeg faktisk købte den der HK 670 uden overhovedet at havet set(så den kun på billede) eller havet haft lyttet til den... og har på intet tidspunkt fortrudt og først efter jeg havde bestilt den fik jeg først kendskab til hifi4all... __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
FreZh skrev:
| Jeg har meget gode erfaringer med at handle over internettet, og hvis det er betydeligt billigere, vil jeg da også gøre det. |
|
|
Og internetbutikken er billigere fordi ???
kan det være fordi de ikke skal bruge plads og mandskab til demo af udstyr ? en service du kan lide, men ikke vil betale for ? (på min egn kalder vi sådan nogen for "nærrigrøv" eller "tyvknægt")
Jeg kan ikke se forskellen fra det du vil gøre der, og på at læse avisen i butikken, og så stille den fra dig bagefter. Og dog, du går her hen og beder købmanden "holde avisen" mens du læser, men det er måske kun mig der synes det er grænsende til flabet ? 
Jesper |
|
|
Okay, det er tydeligt du ikke er fattig studerende! Når man står med 10000kr man surt har sparret op til 45kr/timen i føtex, så er man godt dum IMO hvis man vælger at "give" 500kr mere for at være solidarisk og etisk korrekt.
Så mener jeg også dit eksempel er forkert. En avis læser man en gang og så ikke mere. Et anlæg bruger jeg hver dag i mange år. I dit eksempel ville det være somom man ikke kunne bruge forstærkeren mere efter man havde hørt den ene gang i butikken.
|
| Til top |
|
| |
Dali glad Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så har jeg bare nul sympati for dit ynk over at der ikke er butikker i nærheden, hvor du kan lytte.
Din egen indstilling er jo med til at lukke dem ?
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali glad skrev:
ok, så har jeg bare nul sympati for dit ynk over at der ikke er butikker i nærheden, hvor du kan lytte.
Din egen indstilling er jo med til at lukke dem ?
Kenneth |
|
|
Ja, det er muligt, men tror du ikke mest det er fordi der ingen store byer er?? Jo, Haderslev er den eneste, men der har jeg ikke lige set så mange HiFi forhandlere.
Vil du arbejde 11 timer ekstra for at støtte en lokal butik pga. en lille forstærker???
Hvad med JBL speakers? Jeg hørte et par rimelig lækre derinde idag, men jeg kan ikke huske hvad de hedder. Kan i hjælpe? Det var sorte 3-vejs gulvhøjtalere til 2000,-/stk
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kør til kolding, HFK har den cambridge Azur, som i øvrigt er en udmærket maskine til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller kør til Århus, Tapeconnection har både kompetent service og udvalg.
Du har bil såvidt jeg husker ikk ??? BMW ?
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 08 September 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, jeg er 16, så bil har jeg ingen af. Den eneste måde jeg kan komme til Kolding/Århus er hvis mine forældre er gavmilde.
|
| Til top |
|
| |