Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille pause......
DET LYDER BARE PI**E GODT
jeg må videre med musikken __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Så er der blevet lyttet en del her til aften, og jeg må sige at jeg er MEGET tilfreds med resultatet. Der er kommet meget mere fylde i hele spektrumet og bassen er sku et kapitel for sig selv.
Eneste kretikpunkt er diskanten. Da jeg nu skal køre bi-amp så har jeg d.d. sendt mit SHOTGUN kabel til en ny ejer i Jylland og har så købt en Supra ply 2,0 (ialt 20 meter i mangel af bedre) og dette kabel lever med 100% sikkerhed ikke op til det jeg ønsker. Da jeg spillede med det gamle kabel var der ikke nogen SSSS lyde, men det er der nu hvilket jeg ikke rigtig kan leve med. Derfor vil der inden for kort tid komme nye kabler i mit musikrum.
Men det er nu dejligt at kunne spille for fuldt tryk igen efter en hård uge __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornuftigt ;)
Røg Icepoweren ud igen? eller hvordan stod det til med det?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ICE kommer først på besøg mandag i uge 10. Jesper blev syg så det blev udsat, desværre men så er der jo noget at gæde sig til.
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Så er jeg kommet på plads men den nye forstærker, og som skrevet ovenfor så spiller det efter min menig super godt. Hørte i går en ældre GRP cd hvor der virkelig var knald på.
Lige et par billeder sådan som det ser ud nu

Jeg har endvidere fået sat jord på den ene effektforstærker da den var til rep. Derfor er der nu tre komponenter der har jord.

Og så lige et fra sofaneseren

Alt ialt så er jeg bare rigtig glad for min beslutning om en effektblok mere. Jeg køre det således at den ene kanal tager bassen i venstre side og den anden kanal tager resten i højre side af en effektforstærker. Det samme gør den anden effektforstærker med den anden ht. Nu er der ikke flere kortslutninger her, nu er der dømt musik.
Ris og ros af "det nye" rum er velkommen. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud...og lyder sikkert tilsvarende __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Det ser rigtig godt ud...og lyder sikkert tilsvarende
|
|
|
Og jeg takker for komplimentet __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 27 Februar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at du er glad for det.
Hørte fra en ret kompetent herre at brokobling fordobler spændingen men ikke strømstyrken, det er måske heller ikke så godt som det lyder umidelbart.Har selv prøvet med 2 NAD3140 de blev varme og den ene begyndte at brumme i strømforsyningen.Biamping som du bruger er nok smartere og ikke så hård ved grejet.
Hvordan er du tilfreds med din Denon DP59? Har selv haft DP47 og også MC20MKII.
Har du evt. tænkt på at hænge pladespilleren op på vægen i stedet.Kommer selvfølgelig an på gulvet, trægulv er nok ikke så godt for pladespilleren. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Jeg er glad for at høre at effekterne virker efter hensigten - fedt!
Mit symmetriske øje får mig til at foreslå at billedet i midten hænges lige i midten - dvs. over fjernsynet. Det er selvfølgelig kun for syns skyld og blot min mening...

Spiller du forresten på nogle af "spanderne" ?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW:
Jeg har ikke prøve "bridged mode" og gør det heller ikke af samme årsag som du beskriver. Jeg har ikke hørt nogen der har sagt at det lyder bedre på den måde....
Ja jeg er meget tilfreds med min DP 59, og den skal IKKE skiftes ud. Den lyder godt og er bare en "rigtig" pladespiller i mine øjne.
Der kommer måske en hylde på væggen så jeg en dag får mig en 1,3 effekt så jeg kan køre surround.
L.B.
Enig mht. billedet. Jeg venter dog lidt med at bore flere huller i væggen indtil jeg har prøvet mig lidt frem. Der skal jo en center ht. til oven på fjernsynet så der skal højs sansynligt et andet billed op over fjernsynet.
Ja jeg spiller lidt på spaderne, men er IKKE særlig god til det endnu __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er imponeret over udviklingen af dit anlæg. Du holder dig i hvert fald ikke tilbage.
Har du tænkt over hvilke højtalere du skal have til center og surround kanalerne?
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JBL
Der er ingen grund til at holde tilbage , nu har jeg endelig fået rummet så der skal lejes så meget der kan.
Jeg har en seriøs dialog igang med en der har en TI center ht. til salg i nærheden af hvor jeg bor. Den er desværre i lyst træ og jeg vil gerne have den i sort så den passer ind i resten af anlægget.
Bag ht. har jeg ikke fundet endnu, og ved ikke rigtig hvilken der er gode da surround er helt nyt for mig. Så et par TI-2000 til sag, men til 4 K stykket så er det ikke mig der er køberen.
Jeg mangler endvidere en H/K 1,3 som jeg håber at finde til en fornuftig pris. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=flex195]
Hej henrik! det ser super godt ud, fede effekttrin, og klart de flotteste jbl højttalere til dato, i pianolak er de guddommelige flotte!
DU HAR BARE SÅ MEGET RET. Jeg er helt ening i at det er de flotteste ht. fra JBL til dato.
Tak for de fine ord. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke du slår Kubikken i antal fremvisninger og længde.
De er nu lidt flotte med det "blålys" de forstærkere. __________________ Hilsen JRGW
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he og tak  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu får du vel nye behov/ønsker snart for nu er der jo udstilling i KBH.
Har lige opgraderet mine effektblokke tweak, suk man får konstant nye behov.
Men resultatet er fedt som en Københavner ville sige det. __________________ Hilsen JRGW
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej JBL
Der er ingen grund til at holde tilbage , nu har jeg endelig fået rummet så der skal lejes så meget der kan.
Jeg har en seriøs dialog igang med en der har en TI center ht. til salg i nærheden af hvor jeg bor. Den er desværre i lyst træ og jeg vil gerne have den i sort så den passer ind i resten af anlægget.
Bag ht. har jeg ikke fundet endnu, og ved ikke rigtig hvilken der er gode da surround er helt nyt for mig. Så et par TI-2000 til sag, men til 4 K stykket så er det ikke mig der er køberen.
Jeg mangler endvidere en H/K 1,3 som jeg håber at finde til en fornuftig pris.
|
|
|
Ja, jeg så godt de Ti 2000. Ville gerne selv have dem. Lige nu spiller jeg på Ti 1000, som er nogle dejlige speakers. Men ville da gerne have 2000'erene på standerne i stedet. Måske 4k som sætpris er lidt mere reelt.
Jeg overvejer også selv at lave lidt surround. Bare supplerende. Har du tænkt på sub? Jeg så en TiK sub til 15000. Puh det er mange penge.
Havde de ikke en sort TiK center i Expert Varde på et tidspunkt? Måske værd at undersøge om de har flere tilbage. De har annonceret med det et par gange.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JBL
Så vidt jeg er orienteret så har de stadig nogle i sort og prisen er vist 4 K pr stk. Den jeg har kikket på koster noget mindre end de 4 K. og så kan man jo få malet den.
Ja 4 K for sættet er mere humant __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW:
Jeg skal da helt klart på udstillingen og snuse. Der sker altid noget spændende og så kan man jo se hvilken modeller man skal kikke efter om nogle år når man har råd  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|