| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket kabel bruges fra delefilteret og til HT - der var måske en ide i, at fortsætte med det kabel...?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille Jubilæum.600 Indslag 
Tak til alle der har bragt denne side op på 600 indslag / kommentarer. Uden jer og jeres hjælp på mange punkter var det nok ikke gået så stærk som det er.
Hos mig kommer musikken i første række, og jeg mener selv at det går i den rigtige retning.
Der er stadig lidt der skal arbejdes på bl.a. kabler - færdiggørelse af standerne - låget til mine delfilterkasser. Dernæst ønsker jeg en pre der passer til min nye CA-200
Jeg håber at i alle "hænger" ved. Hjælp og gode forslag er altid velkommen. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Isota kabler der bruges hvilket også har krydset min tanke, men det er ultra svært at opdrive da der ikke er nogen dansk importør mere (så vidt jeg ved). Hvis nogen kender nogen er jeg intr.
Det kan nævnes at der inde i delfilteret også er Isota kabler så synagien vil være der hvis jeg kunne finde 2 x 1,5 meter.
Der er ikke ret mange brugere der har de samme kabler inde i ht. som de også bruger som ht. kabel mellem ht. og forstærker. De kabler der bruges til alm. ht. er som regel ikke af samme type/kvalitet som det der løber udenfor ht.
Der kunne være lidt og hente rent lydmæssigt???? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej henrik
Jeg har gode erfaringer med Mictor og Argento i sølvversioner på mit Classé
prøv at give det et lyt, bare et bud herfra __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Det er Isota kabler der bruges hvilket også har krydset min tanke, men det er ultra svært at opdrive da der ikke er nogen dansk importør mere (så vidt jeg ved). Hvis nogen kender nogen er jeg intr.
Det kan nævnes at der inde i delfilteret også er Isota kabler så synagien vil være der hvis jeg kunne finde 2 x 1,5 meter.
Der er ikke ret mange brugere der har de samme kabler inde i ht. som de også bruger som ht. kabel mellem ht. og forstærker. De kabler der bruges til alm. ht. er som regel ikke af samme type/kvalitet som det der løber udenfor ht.
Der kunne være lidt og hente rent lydmæssigt???? |
|
|
Hej Henrik,
Hvis jeg var dig ville jeg "forfølge" det lidt. Jeg er selv begyndt at tro på, at der skal være den "synergi" i kablerne for at få det bedste ud af det. Ikke noget jeg ved - noget jeg tror. 
Har du prøvet google på tysk og engelsk også? Det må kunne købes online...
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med Classe´en, det var da en dejlig effektblok, du har fået der man bliver helt misundelig .
Jeg har desværre ikke lyttet så meget til Classe endnu ( er efter min tid ), men deres opbygning ser da ganske fornuftig ud ( man går aldrig fejl af massive kabinetter, overdimensionerede køleribber/strømforsyninger, osv. ) og dens "look" er lige mig - rent, enkelt, gennemført, potent og brutalt - hvad kan jeg sige, andet end : SMUKT!
Måske skulle du lytte lidt tid på den, inden du invester i nye kabler, så du kan nå at blive "fortrolig" med den og dens klang, så kan du også bedre pejle dig ind på hvad type/klang/karakterstik dit kabel skal have. __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til L.B.
Jeg har nu kontakt til en som ligger inde med noget andet Isoda kabel og jeg ved at undersøge om det passer rent lydmæssigt til HB-3160
Til dj
Tak for løkkeønskningerne
Jeg er meget tilfreds med den, nok ikke min drømmeforstærker, for den har jeg ikke råd til .
Jeg går nu efter to diviser:
1. Samme kabel hele vejen overalt i i ht. og signalvejen.
2. Hvis ikke jeg kan opdrive Isoda kablet bliver det et andet mærke hele vejen. Jeg har bestilt et Tara Labs RSC MASTER GEN 2 fra effekt til pre, og har kik på tilsvarende i ht. kabel. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Henrik
For et stykke tid siden var der en der havde en masse Isoda mono ht-kabel til salg her på siden.
Jeg lagde mærke til det fordi jeg selv har et Isoda signal-kabel som fulgte med i en handel, og aldrig helt har kunnet finde ud af hvad det var for noget.
Jeg ved ikke om det var samme kabel som det du søger, men jeg kan se du har sat en K-annonce i Køb/Salg. Det er nok vejen frem. Måske du har held i sprøjten.
Held og lykke / JBL
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo sådan en fyr jeg skal have fat i. Hvis du ser noget igen også andet steds må du gerne sende en pm
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke Tara labs er et dårligt valg, så længe du holder til til Master og op.....
Jeg har selv Decade, og AIR 1 det fungere.... Master er jo næsten lige så godt...
Master Ht kabler, hvis det var det du overvejede... skulle også rykke __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Det er jo sådan en fyr jeg skal have fat i. Hvis du ser noget igen også andet steds må du gerne sende en pm |
|
|
Det skal jeg nok gøre.
Har du Isoda signal-kabler? Det jeg har hedder vist HA-08 eller noget i den stil. Meget lækkert kabel ellers - med WBT0108 stik (tror jeg de hedder)
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Tror ikke Tara labs er et dårligt valg, så længe du holder til til Master og op.....
Jeg har selv Decade, og AIR 1 det fungere.... Master er jo næsten lige så godt...
Master Ht kabler, hvis det var det du overvejede... skulle også rykke Der er et Tara Labs Reference 2000 GEN 2, 2 x 1,5 meter |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
Henrik300 skrev:
| Det er jo sådan en fyr jeg skal have fat i. Hvis du ser noget igen også andet steds må du gerne sende en pm |
|
|
Det skal jeg nok gøre.
Har du Isoda signal-kabler? Det jeg har hedder vist HA-08 eller noget i den stil. Meget lækkert kabel ellers - med WBT0108 stik (tror jeg de hedder)
|
|
|
Der er både HA 08 - 12 - 20 og sikkert mange flere, men alt er velkommen, så sortere jeg selv __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vist også er fnt ht kabel... minder meget om AIR 3, dog vil jeg sige at man måske relaivt nemt kunne skaffe et AIR 1,2 eller Decade hjem fra usa til en god pris i de længder du efterspørger... jeg kan kigge hvis det er...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| det er vist også er fnt ht kabel... minder meget om AIR 3, dog vil jeg sige at man måske relaivt nemt kunne skaffe et AIR 1,2 eller Decade hjem fra usa til en god pris i de længder du efterspørger... jeg kan kigge hvis det er... |
|
|
Det må du meget gerne, pft. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Til L.B.
Jeg har nu kontakt til en som ligger inde med noget andet Isoda kabel og jeg ved at undersøge om det passer rent lydmæssigt til HB-3160
Til dj
Tak for løkkeønskningerne
Jeg er meget tilfreds med den, nok ikke min drømmeforstærker, for den har jeg ikke råd til . Ups, det lød spændende, hvad er det for en ?
Jeg går nu efter to diviser:
1. Samme kabel hele vejen overalt i i ht. og signalvejen.
2. Hvis ikke jeg kan opdrive Isoda kablet bliver det et andet mærke hele vejen. Jeg har bestilt et Tara Labs RSC MASTER GEN 2 fra effekt til pre, og har kik på tilsvarende i ht. kabel. |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drømme forstærkere er der nok af men en af dem der på design mæssigt er super flot er Audia Flight 100.
Men 50K. er lige en klasse over mit budget så indtil videre forbliver det en drøm, hvilket jo også er rigtig dejligt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan jeg godt følge dig lidt i, at drømme om - den ser pragtfuld ud og yderst seriøst opbygget, må man sige. Problemet med sådan en, er typisk, at de er svære at komme til at lytte til, med mindre, at man lige kender en, der har sådan en. ( og så liiiiigge de 50 K kr. ).

Men vi kan da altid savle og drømme lidt  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den på messen i Kbh. i år, og den er bare FLOT, og det jeg lyttede til var ligeså.
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som den nu lykkelige ejer af et eksemplar kan jeg kunne tilføje, at den giver fuld nydelse.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |