Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Mange tak for roserne.

Dumbo: Takker

L.B.: Takker igen

Brian7500: Takker igen igen. Såfremt basmodulet kommer så så bliver det stillet ved siden af. Jeg vil ikke af med standerne, de passer som fod i hose til de ht., også rent designmæssigt. Ellers tror jeg det bliver for meget sort i sort.

MichaelWB: Takker igen igen igen, det syntes jeg heller ikke

hansson: Takker igen igen igen igen. Jeg har lige bestilt 2x4 spikes og får dem sidst i næste uge. Nej jeg kommer ikke til at kede mig he he. Imellem alt denne ombygning af anlæg så lytter jeg jo til en masse musik, og det er jo det det hele går ud på.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Brian7500: Takker igen igen. Såfremt basmodulet kommer så så bliver det stillet ved siden af. Jeg vil ikke af med standerne, de passer som fod i hose til de ht., også rent designmæssigt. Ellers tror jeg det bliver for meget sort i sort.

Det ville sgu ellers se ondt ud med de basmoduler under højttalerne. Men jeg kan godt forstå det med standerne. Der er rigtig flotte.

Men for meget sort i sort? Det tror jeg ikke. Du må da være vant til det. Jeg tænker på JBLerne.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg må nu give Brian 7500 ret. Du må da være immun overfor sort med de kæmpe JBL'ere. Men jeg vil nu give dig ret henrik, de standere er flotte.

Men er de basmoduler ikke aktive? For hvorfor ikke bare en lidt mere diskret subwoofer, som kan stå lidt ude til siden, så den rigtig kan komme til at skubbe lidt luft inde i et hjørne. Så kommer du vel en del nærmere de 2 x 14" basser (så vidt jeg husker) der sad i dine JBL'ere.

Men som du tidligere har været inde på, så skal der lyttes først, og siden hen er basmodulet vel ikke øverst på din prioriteringsliste? Så vidt jeg husker så skal du vel først have kabelføringen på plads, også finde en fin makker til den nye chef i stuen (Classé'en).

For at være ærlig, så er det nærmest kun i film og til live DVD koncerter jeg virkelig har glæde af min sub, så man lidt mere fysisk mærker sparket i stortrommen osv. Til musik synes jeg mine KEF Reference 103/4 klarer det udemærket.

Men uden rigtigt at have læst alle de andre fora herinde, så synes jeg da du virkelig har lagt meget tid og energi i forfølgelsen af den gode lyd. Og det stopper nok aldrig.

Græsset er jo ofte grønnere hvis man smider 10k mere efter en forstærker

Mvh

hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Henrik300 skrev:

Det ville sgu ellers se ondt ud med de basmoduler under højttalerne. Men jeg kan godt forstå det med standerne. Der er rigtig flotte.

Men for meget sort i sort? Det tror jeg ikke. Du må da være vant til det. Jeg tænker på JBLerne.

Det var jo også min første tanke, altså under , men jeg er kommet på andre tanker. Dette skyldes at standerne og SS 300 LE ser rigtig godt ud sammen, derfor bliver det sådan indtil videre.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:
Jeg må nu give Brian 7500 ret. Du må da være immun overfor sort med de kæmpe JBL'ere. Men jeg vil nu give dig ret henrik, de standere er flotte.

Men er de basmoduler ikke aktive? Nej de er IKKE aktive For hvorfor ikke bare en lidt mere diskret subwoofer, som kan stå lidt ude til siden, så den rigtig kan komme til at skubbe lidt luft inde i et hjørne. Så kommer du vel en del nærmere de 2 x 14" basser (så vidt jeg husker) der sad i dine JBL'ere. Det er 2 stk. 8 tommer i hver kabinet, så der kommer masser af membram :-))

Men som du tidligere har været inde på, så skal der lyttes først, og siden hen er basmodulet vel ikke øverst på din prioriteringsliste? Så vidt jeg husker så skal du vel først have kabelføringen på plads, også finde en fin makker til den nye chef i stuen (Classé'en). Det er nemlig helt rigtigt.

For at være ærlig, så er det nærmest kun i film og til live DVD koncerter jeg virkelig har glæde af min sub, så man lidt mere fysisk mærker sparket i stortrommen osv. Til musik synes jeg mine KEF Reference 103/4 klarer det udemærket.

Men uden rigtigt at have læst alle de andre fora herinde, så synes jeg da du virkelig har lagt meget tid og energi i forfølgelsen af den gode lyd. Og det stopper nok aldrig. Forhåbentlig ikke, det er jo en af de sjove ting ved denne hobby.

Græsset er jo ofte grønnere hvis man smider 10k mere efter en forstærker . Det er jo lige det der gør at man sparre på andre ting, så der kan blive lidt til hobbyén

Mvh

hansson

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Brian7500 skrev:
Henrik300 skrev:

Det var jo også min første tanke, altså under , men jeg er kommet på andre tanker. Dette skyldes at standerne og SS 300 LE ser rigtig godt ud sammen, derfor bliver det sådan indtil videre.

Hej Henrik,

Jeg kan godt forstå dig, men du skal passe på, at du ikke skaber fase-problemer og integrerings-problemer (a la subwoofer) ved ikke at stille dem oven på basmodulet - men den tid, den udfordring...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig. Når basmodulet kommer (engang) så skal det prøves, men min målsætning er at den skal så hved siden af. Den skal ikke gemmes i et hjørne.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Så er der indkøbt et brugt Tara Labs XLR stik 60 cm. RSC Master gen. 2

Det skal prøves når man nu har muligheden for det. Det afløser et noget billigere phone kabel.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Har du fået lyttet på det ? contra det gamle?!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej D.J.

Det spiller lige nu, men Brian Adams dog på lavt blus da familien er gået i seng. Sådan er det når man kommer hjem kl. 22.00 fra arbejde.

En ting er sikkert der er HUL igennem, men testpladerne er endnu ikke afprøvet endnu.

Til min nye Classé CA-200 er mine oplevelser at der er mere ro over lydbilledet i forhold til H/K 1,5. Det er jo en kombi af rør og mosfet som der også er i mit AN cd sæt. Dette giver en efter min mening en super dejlig og yderst fyldesgørende mellemtone og diskant gengivelse. De små basser i SS 300 LE er stramme og gør det rigtig godt.

Indtil videre er jeg MEGET tilfreds med mit bytte. Nu glæder jeg mig til mit H/K sæt bliver solgt for så er der en Classé pre på vej.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Ja, det er sgu ved at være et ret potent system efterhånden, og højttalerne.....

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Takker

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Hej D.J.

Det spiller lige nu, men Brian Adams dog på lavt blus da familien er gået i seng. Sådan er det når man kommer hjem kl. 22.00 fra arbejde.

En ting er sikkert der er HUL igennem, men testpladerne er endnu ikke afprøvet endnu.

Til min nye Classé CA-200 er mine oplevelser at der er mere ro over lydbilledet i forhold til H/K 1,5. Det er jo en kombi af rør og mosfet som der også er i mit AN cd sæt. Dette giver en efter min mening en super dejlig og yderst fyldesgørende mellemtone og diskant gengivelse. De små basser i SS 300 LE er stramme og gør det rigtig godt.

Indtil videre er jeg MEGET tilfreds med mit bytte. Nu glæder jeg mig til mit H/K sæt bliver solgt for så er der en Classé pre på vej.

Lyder rigtig godt Henrik. Så blev I enige om forforstærkeren?! Den giver jo så nok lige det sidste. Og tillykke med dit nye signalkabel. De store (og dyre) TaraLabs kabler er dejlige.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Det spiller lige nu, men Brian Adams dog på lavt blus da familien er gået i seng. Sådan er det når man kommer hjem kl. 22.00 fra arbejde. Personligt lytter jeg faktisk mest til musik ved lave lydtryk og det er lige så svært for et system at "bevise" sine kvaliteter i dette sammenhæng. 

En ting er sikkert der er HUL igennem, men testpladerne er endnu ikke afprøvet endnu. Hvis det er HUL igennem du søger hvorfor er du så ikke hoppet på et sæt Van den HUL kabler  (argh, den var dårlig). De Tara Labs kabler ser lækre ud, der er nu noget over et XLR-stik der er mere "voksent" end et bætte phono-stik.

Indtil videre er jeg MEGET tilfreds med mit bytte. Nu glæder jeg mig til mit H/K sæt bliver solgt for så er der en Classé pre på vej. Held og lykke med salget! Der er ingen tvivl om, at synergien i for/effekt der er udviklet sammen vil være en fordel.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre mere om kablerne.... 

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

Hvad har du fundet af forforstærker? Dit "nye" kabel ser forresten rigtigt godt ud....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Det spiller lige nu, men Brian Adams

Han har som lavet ganske godt musik. En af de mindre kendte albums der hedder "Into the Fire" er fedt - især nummeret "Rebel". Man føler sig lige pludselig helt ung igen

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Det var nu lidt tilfeldigt at det var Brian Adams der var på cdéren. Det var konen der hyggede sig da jeg kom hjem

Lige nu spiller der lidt hygge Arentha Franklin, og hun kan synge

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Hej Henrik,

Hvad har du fundet af forforstærker? Dit "nye" kabel ser forresten rigtigt godt ud....

Takker Brian

Som jeg har skrevet til dig er der et par stykker at vælge imellem og der er en del prisforskel på dem.

Der sker ikke noget før jeg får solgt mit H/K sæt.

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jamen så glæder vi os til , at høre nyt fra dig når du får solgt.

Men du har vel lidt ideer om hvad det skal være?

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes