Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 September 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Hvordan gik/går det mht. til den Behringer har du opgivet det igen?Det var vel også for at prøve noget med delefiltret eller hvad?. Der var rigtig laaaaaaaaang leveringstid på Behringer filteret, men håber stadig på at dette bliver løsningen. Behringeren skal kun bruges til sub systemet, hvor den vil fungere helt fint. Jeg har kik på en effekt forstærker som skal bruges til subérne. Mere om det i næste uge.

Lige en tanke hvordan lyder det når du spiller live på guitaren, her tænker jeg på klangen i rummet det er jo så originalt som det kan blive. Det lyder helt fint. Jeg spiller ikke så meget da jeg spiller af hel**de til. Kun sønneke på 4 år syntes det lyder fantastisk

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Der kom sku lige et tilbud på en forstærker til min sub

Nu mangler der bare et elektronisk delfilter også skulle det hele være på plads.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

He he.....sweet....

Er det en NAD 218 THX?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

He he.....sweet....

Er det en NAD 218 THX?

Lige det, det er . Super velholdt uden en eneste ridse og jeg er kun 2 ejer

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ikke dårligt Henrik.....har kun hørt godt om den model. Blir spændende når du får dit "filter-værk", og får leget lidt med det....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Den står ikke rigtig i racket, og det er ledningernes begrænsning der gør at det står som det gør nu..... håber på at få styr på ledningerne i løbet af kort tid.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:
Ikke dårligt Henrik.....har kun hørt godt om den model. Blir spændende når du får dit "filter-værk", og får leget lidt med det....

Ja jeg er sikker på at det giver de sidste % med det elektroniske filter.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg da bestemt osse. Jeg leger osse selv med "filter" nu her, det er der jo indbygget i den 565'er jeg har fingre i nu. Sjovt nok at lege lidt med dele-frekvens og så'n......man er vel legebarn....  

Blir spændende at høre, når du har fået lyttet lidt?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke lade være med lidt søndagssjov.....

og ja jeg glæder mig til mine nye stole

og der kommer to stk. Jeg håber de er klar til landskampen på onsdag..... og en rigtig god gang musik

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 04 September 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Fedt Henrik,

Nu er det nogle år siden jeg arbejdede i HFK, men jeg husker 218'eren som en ret god stereo-effekt også!

Tilykke med den!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Fedt Henrik,

Nu er det nogle år siden jeg arbejdede i HFK, men jeg husker 218'eren som en ret god stereo-effekt også!

Tilykke med den!

Takker Lars

Den skulle efter de test og anbefalinger jeg har læst på nettet være god til bunden (men også i alm. stereo) og det er jo netop det den skal bruges til.

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
L.B. skrev:

Fedt Henrik,

Tilykke med den!

Takker Lars

Den skulle efter de test og anbefalinger jeg har læst på nettet være god til bunden (men også i alm. stereo) og det er jo netop det den skal bruges til.

Jeg har lige solgt en 218'er - åbenbart for billigt, for der var tre købere i løbet af 1½ dag. Den har trukket basserne på mine fronthøjttalere i noget bi-amping og har fungeret fint.

Jeg synes dog klart dens styrke ligger i den dybe region. Jeg prøvede en overgang at køre single-wire på den. Det er godt nok længe siden, men jeg mindes at den ikke imponerede. Måske er det mig der ikke bryder mig om "NAD-lyden" eller at den ikke passer klangmæssigt til mine Dali'er.

Den er dog en kraftkarl så den skal nok fungere rigtig fint til at trække subwoofere. Jeg mener også det var det, køberen af min ville bruge den til. Tillykke med købet og god fornøjelse.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:

Fedt Henrik,

Tilykke med den!

Takker Lars

Jeg har lige solgt en 218'er - åbenbart for billigt, for der var tre købere i løbet af 1½ dag. Den har trukket basserne på mine fronthøjttalere i noget bi-amping og har fungeret fint.

Jeg synes dog klart dens styrke ligger i den dybe region. Jeg prøvede en overgang at køre single-wire på den. Det er godt nok længe siden, men jeg mindes at den ikke imponerede. Måske er det mig der ikke bryder mig om "NAD-lyden" eller at den ikke passer klangmæssigt til mine Dali'er.

Den er dog en kraftkarl så den skal nok fungere rigtig fint til at trække subwoofere. Jeg mener også det var det, køberen af min ville bruge den til. Tillykke med købet og god fornøjelse.

Og takker Lars99. Dejligt med en bekræftigelse på det med bunden

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hvilken subwoofer er det den skal trække - og jeg kom til at tænke på .. hvorfor al den besvær med en effektforstærker, filter osv. og ikke bare købe en aktiv?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
Hvilken subwoofer er det den skal trække - og jeg kom til at tænke på .. hvorfor al den besvær med en effektforstærker, filter osv. og ikke bare købe en aktiv?

De to subs jeg har er passive og passer faktisk rigtig godt til min 2 vejs Wilson kloner.

En aktiv i den klasse koster kassen derfor denne løsning. Og med et aktivt filter så er det en perfekt løsning i mit set up.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Super flot anlæg. Sådan en 218'er har jeg godt nok også været lun på. Den ser jo ud som ny. Det bliver spændende at læse lidt om hvordan den lyder.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Super flot anlæg. Sådan en 218'er har jeg godt nok også været lun på. Den ser jo ud som ny. Det bliver spændende at læse lidt om hvordan den lyder.

Takker Buch

218 THX er da til at komme til for menneskepenge og til mit brug tror jeg den er super.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Om max 20 timer sidder jeg i denne her

og lytter til lidt dejligt musik samt en gang bold på flimmeren

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Den ser altså hammer lækker ud!  Du fik to af dem ikke
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jep, men jeg kan kun sidde i en af gangen. Du får sweet spot når du kommer på besøg.

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes