| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 08 September 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miju:
Jeg bor i nærheden af Køge hvor der er færge til og fra Bornholm
Jeg bliver mere og mere glad for min S.A.T. maskine jo mere jeg lytter til den. Har nu haft den i nogle uger og der er efterhånden tæsket en del cdér igennem __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den ankommet :-))
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gætter på at det den der delefilter ting
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt det er min Altodrive 2.3
Jeg har leget med den i et par timer her til aften, og den kan SÅ mange ting, også rigtig mange ting jeg ikke har brug for.
Brugsanvisningen er på engelsk så det er lidt besværligt da der er en del tekniske ord som jeg ikke lige frit kan oversætte.
Her er lidt pics af dyret:

et ville være fedt hvis der var en der var noget ved PA der kunne komme forbi med en hjælpende hånd, men det er nok svært i dette forum . Skulle der være en venlig sjæl blandt læserene er de MEGET velkommen til at sende en PM.
Jeg har en der kommer om 8-10 dage (fra Kbh) som har forstand på det (håber jeg). __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
8-10 dage blev til en dag for Daniel har været her hos mig i dag . Først tak til Daniel for at bruge en lørdag eftermiddag for at lære mig lidt om delfilteret.
Den tvivl jeg havde er kommet til skamme, for der kan virkelig justeres som en gal. Alle bas freaks burde have et sådan system, for føj man kan jo få hele huset til at ryste hvis det er det man vil...... det er dog ikke den måde jeg har sat det op på.
Jeg deler ved 74 Hz. men et pluds på 3,5 db i gain i toppen. EQ er slået fra da det ikke umidlbart gav en forbedring. Skal dog lege lide mere med EQ hen over vinteren. Endvidere skær jeg ved 35 Hz så enheden ikke skal arbejde under 35 Hz.
Samme en test cd på med toner 30 - 40 - 50 - 60 - 100 Hz. og det lød meget linært, det havde været en fordel med et måleudstyr (db måler) men det kommer nok en dag.
Umidlbart er jeg RIGTIG meget tilfreds, og skal lige vende mig til den nye lyd hvor der er et rigtig godt greb om bassen. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
To ord.
Ja, det lød rigtigt godt til sidst.
Man skal passe på, man ikke forsvinder i alle de muligheder der er. Med tiden kan du kompensere lidt for roomgain og rumresonanser, med den indbyggede equalizer.
Glæder mig til jeg får mit eget aktive filter.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de to flotte stole - de ser lækre ud
Måske kan jeg hjælpe lidt - når L.B. skal besøge dig, kan han låne min DB måler med ( vi bor i nærheden af hinanden) , så I kan få justeret niveauerne ind på de forskellige frekvenser - kunne det være interessant?
Checker evt. lige med L.B. så
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Tillykke med de to flotte stole - de ser lækre ud. Takker, de er også rigtig dejlige at side i.
Måske kan jeg hjælpe lidt - når L.B. skal besøge dig, kan han låne min DB måler med ( vi bor i nærheden af hinanden) , så I kan få justeret niveauerne ind på de forskellige frekvenser - kunne det være interessant?
Checker evt. lige med L.B. så . Har sendt dig en PM.
|
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte et par XLR kabler der hvor jeg købte mit delfilter og disse er 3,5 meter lange (ialt 14 meter kabel :-(( ), og sikken et kabel rod det kan lave.
Har lige hentet et Supra XLR og får et mere med posten i morgen. Derved kommer den samlede længde ned på 5 meter. Disse Supra kabler må alt andet lige være af en bedre byggekvalitet end de tynde PA kabler som jeg lånte. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter de nye kabler er kommet så ser det sådan ud

onsdag kommer et par af drengene (L.B. og DJ) på besøg til lidt musik - pizza og ???
L.B. tager sin 3560ér med og den glæder jeg mig til at hører __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser nydeligt ud. Nok også bedre med det aktive filter under forforstærkeren, end over effektforstærkeren.
Måske skulle du have en "mini-hylde" til det aktive filter alene?
Så må du endelig vende tilbage efter besøget, og fortælle om I fik det yderligere "tunet".
Har langt om længe fået mit målesystem til at køre. Det er ikke så mobilt, men det giver mulighed for at måle frekvensgang i lytteposition, og rummets påvirkning, så man kan kompensere for uheldige rumpåvirkninger. Er faktisk ret nøjagtigt, indenfor +/- 0,5dB. Så nu kan jeg endelig udmåle alle mine enheder/højttalere
Det giver jo også en mulighed for at lave meget præcis kalibrering af bassektion og topsystem.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
onsdag kommer et par af drengene (L.B. og DJ) på besøg til lidt musik - pizza og ???
L.B. tager sin 3560ér med og den glæder jeg mig til at hører
|
|
|
Jeg glæder mig også meget! Tager lidt rødvin, en CD-spiller, en lille hifi-gave og gode CD'er med 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser hammer flot ud - glæder mig til at se det IRL. Det ser også mere "rigtigt" ud med CD-afspilleren øverst. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Ser nydeligt ud. Nok også bedre med det aktive filter under forforstærkeren, end over effektforstærkeren.
Måske skulle du have en "mini-hylde" til det aktive filter alene? Så kommer jeg til at "borer" i mit rack hvilket jeg ikke er ret glad for. Filteret bliver ikke varmt så det går nok med det.
Så må du endelig vende tilbage efter besøget, og fortælle om I fik det yderligere "tunet". Skal jeg/vi nok.
Har langt om længe fået mit målesystem til at køre. Det er ikke så mobilt, men det giver mulighed for at måle frekvensgang i lytteposition, og rummets påvirkning, så man kan kompensere for uheldige rumpåvirkninger. Er faktisk ret nøjagtigt, indenfor +/- 0,5dB. Så nu kan jeg endelig udmåle alle mine enheder/højttalere Det giver jo også en mulighed for at lave meget præcis kalibrering af bassektion og topsystem. Det lyder rigtig godt. Keep me posted :-))
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
|
L.B. tager sin 3560ér med og den glæder jeg mig til at hører
|
|
|
Jeg glæder mig også meget! Tager lidt rødvin, en CD-spiller, en lille hifi-gave og gode CD'er med GLÆDER MIG |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Det ser hammer flot ud - glæder mig til at se det IRL. Det ser også mere "rigtigt" ud med CD-afspilleren øverst. 
|
|
|
Er også en del mere brugervenlig __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det bliver interessant iaften og så må vi se, om du kan optimerer det endnu bedre ind - ses senere
Er enig i, at det ser bedre ud med cdén på toppen. __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Jep, det bliver interessant iaften og så må vi se, om du kan optimerer det endnu bedre ind - ses senere |
|
|
Vores tilstedeværelse alene gør selvfølgelig en forskel 
Vil da også lige nævne at vores hifi-gave repræsenterer en værdi af næsten kr. 20,- 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|