| Forfatter |
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden lang tid siden jeg har været inge og kigge.
Jeg vil sige jeg er enig med dig Henrik, at det er en del mere brugervenligt med CD-afspilleren øverst.
Men Classé'en stod der vel også bare for at vise lidt muskler?
Jeg håber I får en god aften.
Mvh Hansson
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....lyder som en hyggelig aften i skal have jer, bare man boede på Djævle-øen så..... 
Og ja, ser sgu fedt ud med cd'en øverst......men da jeg havde mit Accuphase, havde jeg faktisk osse effekt'en stående øverst! Også cd'en på den næste.....
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
He he....lyder som en hyggelig aften i skal have jer, bare man boede på Djævle-øen så.....  |
|
|
Jo jo, det bliver sikkert rigtig hyggeligt og hvad tager man med til en hifi-aften? Ikke blomster vel? 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he....kunne nu ellers være meget sjovt, bare for at se Henrik's udtryk.....
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Takker for orderne
Da Classéen stod overst var det pga. at net stikket sad i midten og det netstik jeg havde var stift som en i sa*an. Nu har den fået et Supra stik som er mere blødt og den kan således være der (grundet rack stolpen).
Ja jeg er sikker på at vi får nogle rigtig hyggelige timer.
Blomster er det ikke noget man giver for at få fred fra konen __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
He he....lyder som en hyggelig aften i skal have jer, bare man boede på Djævle-øen så..... 
Og ja, ser sgu fedt ud med cd'en øverst......men da jeg havde mit Accuphase, havde jeg faktisk osse effekt'en stående øverst! Også cd'en på den næste.....
|
|
|
Jammen Brian du er da velkommen det ved du __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Blomster er det ikke noget man giver for at få fred fra konen |
|
|
Jo! ...men hvad giver man en hifi-fyr?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
Blomster er det ikke noget man giver for at få fred fra konen |
|
|
Jo! ...men hvad giver man en hifi-fyr?
|
|
|
En effektblok mere eller et uundværligt tweek .
Min ønskeliste:
God musik - hyggelig aften - højt humør og et smil at gå hjem med. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Min ønskeliste:
God musik - hyggelig aften - højt humør og et smil at gå hjem med. |
|
|
Det er jeg sikker på - vi ses om en time!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
| Min ønskeliste:
God musik - hyggelig aften - højt humør og et smil at gå hjem med. |
|
|
Det er jeg sikker på - vi ses om en time!
|
|
|
YES SIR __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kl. ca. 17.15 ankom Lars og Dan her i musikrummet. Som aftalt havde jeg bestilt pizza til Lars og jeg og Dan skulle ha et stykke fjerkræ med klodser
Gæsterne havde rødvin med som jo er en af de bedste tweeks der findes og de sidste dråber bliver nu drukket af undertegnet.
Der var også en gave til værten og en relativ stor pakke blev afleveret. Den var svær at gætte så af med papiret og frem kom en B&W højttaler fra de kronede 70èr. Så jeg bliver nød til at indvitere igen om 14 dage så jeg kan spille stereo .
Efter endt spisning gik vi i musikrummet og der blev spillet lidt musik. Vi var alle enig i at det lød godt MEN der manglede noget omkring de 80 - 150 hz. Dan havde en tonegenegrator og en db måler med, og jeg må sige at Dan´s tekniske viden er STOR så der blev justeret i 1½ time. Således er kurven fra 35 til 150 hz rimelig linær med et udsving på max. 8-9 db.

Efter lidt mere lytning hvor vi alle var enig i at det der manglede, nu var til stede og jeg må medgive mine gæster at NU LØD DET SKU GODT. Der var punch i bassen, mellemtone og top var i vinkel.
Tiden var ved at løbe fra os så der blev kun ganske kort testet mellem Lars´s Denon 3560 og min S.A.T. Den korte konklution var at 3560éren spiller med et højere output på ca. 2 db og den er lidt mere varm i lyden end S.A.T. cdfixén. De høje toner var mere fremtræden i cdfixén altså lidt lysere i lyden. Det var ærgeligt at vi ikke havde et par timer til dette formål men det kan jo være at de to mødes igen på et senere tidspunkt.

Vi spillede med 10 sec. interval mellem de to maskiner og naturligvis samme cd. så testen kunne ikke være bedre. Kort med godt.
Jeg vil herfra sige tusinde tak for nogle meget hyggelige og lærerige timer i musikrummet. I er sku nogle hyggelige drenge/nørder .
Konklution: En super hyggelig aften i et fæstligt lag med god musik, rødvin, pizza, fjerkræ og Cola. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en succes-aften.
Hvilke ændringer blev foretaget på det aktive filter?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik og tak for en hyggelig aften (og mad ).
Det blev til en masse teori, men jeg føler, at der blev gjort en forskel til det bedre 
Du har uden tvivl et lækkert system, med en masse justeringsmuligheder. Det er både godt og ondt, men det giver pote hvis man har tålmodugheden og kan holde test-tonerne ud.
Husk endelig at skrive indstillingerne på delefilteret ned, for her er virkelig noget at lege med.
Igen tak for en hyggelig aften, som gerne gengældes her sydpå 
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om de herrer havde en hyggelig aften......håber at kunne indføre noget lignende, herovre i det mørke Jylland.... 
Fedt med en "lille" rapport bagefter, over ændringer og hyggen.... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Lyder som en succes-aften.
Hvilke ændringer blev foretaget på det aktive filter?
|
|
|
Hej Daniel
Ja vi tunede de lave frekvenser så der blev et bedre samspil mellem top og bund. Det skal lige siges at jeg kun kører filteret på subberne da jeg syntes at filteret tog for meget af "det fine" i toppen.
Ialt blev det til 5 EQ justeringer i bunden. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, også et stort tak herfra, for mad og en hyggelig aften .
Her kommer så lige min beskrivelse af aftenen:
Først må jeg sige at billedrne herinde fra af højjtalerne - yder dem ikke retfærdighed, de var endnu flottere i virkeligheden OG så var de større end man tror ( specielt subberne - de er absolut ikke små ).
Det vi gjorde, var at først lyttede vi på grejet som det var justeret ind i forvejen af Henrik ( og Daniel ) og der var ingen tvivl om, at der var "hul" igennem, toppen , mellemtonen og øvre bas var meget ren,klar og dynamisk - specielt syntes jeg, at stemmerne var fantastiske rene og klare, men at de måske lige manglede en lille bitte smule "krop og fylde" , dette blev også konstateret af L.B og hans demoplade med ? ( kan ikke huske, hvad hun hed ).
Jeg syntes også at stereoperspektivet var meget præcist og at der var en god "dybde" i lydbilledet, mit eneste "lille" ankepunkt var, at perspektivet godt kunne havde været lidt bredere ( det var som om, at alt stod flot, rent og præcist imellem og "bag" HTérne, men ikke så meget kom ud forbi Ht érne i siderne ) - dette kan godt have noget at gøre med at top HT erne var "toet in" ( eller måske, at man kunne rykke højttalerne lidt længere fra hinanden og derved opnå et bredere lydbillede ), det skal siges, at Henrik fortrækker det sådan ( altså et meget præcist perspektiv) - så ud over, at det nok en smagssag, har han stillet dem perfekt til hvad han foretrækker .
Derefter tilsluttede vi en tonegenerator og Henrik blev placeret i "hotspottet" ( en iøvrigt utrolig lækker, ny og flot stol ( "rekliner" ? ), som var yderst behagelig at sidde i - og så har han to ) med en lydtryksmåler og derefter startede vi med at juster en reference ind på 85 db ved 150hz og 50 hz og konstaterede også, at ved skæringsfrekvensen på 74 hz var den "spot on" med 85 db allerede - så det virker som en godt valgt skæringsfrekvens og derfor lod vi den være. Derefter målte vi outputtet i lyttepositionen fra 20 hz og hele vejen op til 150 hz, undervejs noterede vi os hvor frekvensmæssigt outputtet "dykkede" og "peakede" og gik bagefter ind og lavede små op og ned justeringer på de fem ( max antal punkter, filteret kunne korrigerer ) mest "afstikkende" frekvenser - så vidt jeg husker,: ved 48 hz, 59hz, 78 hz, 90 hz og 114 hz - Henrik kan korriger mig ).
Derefter lyttede vi igen alle tre ( med hver vores reference plade ) og var alle tre enige om, at der var kommet lidt "mere" og bedre bas i systemet ( L.B´s pigestemme havde taget sine 10 kg på igen ) og personligt syntes jeg at systemet var blevet markant mere "homogent". Sidst, men allervigtigst, syntes Henrik, også at systemet var blevet endnu bedre ( det var jo allerede godt justeret ind ) - jeg har forslået ham, at spille et stykke tid med det sådan og så gå tilbage til den gamle indstilling ( efter at have noteret indstillingerne ned ) og så lytte igen til forskellen og så give os sin mening, OM det er bedre .
Til sidst lavede vi et lille dæmp af den helt dybe bas ( 35 - 55 hz området ), da subberne ved høje ( og jeg mener HØJE ) lydtryk med megen (dyb) bas, havde en lille tendens til, at kamme over - så Henrik har muligheden for at kunne spille højt, uden at skulle bekymre sig om enhederne .
Da det var færdigt, lyttede vi lidt på de to Cd maskiner og som Henrik også skriver, virkede Denonen som værende "varmere", rundere, lidt blødere eller mørkere? i klangen ( måske lidt filter-agtigt ? ) og S.A.T én lidt "renere, klarerer eller analytisk?! umiddelbart spillede de godt begge og er måske lidt en smagssag, hvad man foretrækker og hvad man "parrer" dem med !?
Alt i alt en hyggelig, interessant og erfaringsberigene aften - tak for det Henrik! 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Ja, også et stort tak herfra, for mad og en hyggelig aften . Selvtak.
Her kommer så lige min beskrivelse af aftenen:
Først må jeg sige at billedrne herinde fra af højjtalerne - yder dem ikke retfærdighed, de var endnu flottere i virkeligheden OG så var de større end man tror ( specielt subberne - de er absolut ikke små ). Takker
Det vi gjorde, var at først lyttede vi på grejet som det var justeret ind i forvejen af Henrik ( og Daniel ) og der var ingen tvivl om, at der var "hul" igennem, toppen , mellemtonen og øvre bas var meget ren,klar og dynamisk - specielt syntes jeg, at stemmerne var fantastiske rene og klare, men at de måske lige manglede en lille bitte smule "krop og fylde" , dette blev også konstateret af L.B og hans demoplade med ? ( kan ikke huske, hvad hun hed ).
Jeg syntes også at stereoperspektivet var meget præcist og at der var en god "dybde" i lydbilledet, mit eneste "lille" ankepunkt var, at perspektivet godt kunne havde været lidt bredere ( det var som om, at alt stod flot, rent og præcist imellem og "bag" HTérne, men ikke så meget kom ud forbi Ht érne i siderne ) - dette kan godt have noget at gøre med at top HT erne var "toet in" ( eller måske, at man kunne rykke højttalerne lidt længere fra hinanden og derved opnå et bredere lydbillede ), det skal siges, at Henrik fortrækker det sådan ( altså et meget præcist perspektiv) - så ud over, at det nok en smagssag, har han stillet dem perfekt til hvad han foretrækker . Vil nok prøve at rykke dem lidt og hører hvordan det så lyder.
Derefter tilsluttede vi en tonegenerator og Henrik blev placeret i "hotspottet" ( en iøvrigt utrolig lækker, ny og flot stol ( "rekliner" ? ), som var yderst behagelig at sidde i - og så har han to ) * * med en lydtryksmåler og derefter startede vi med at juster en reference ind på 85 db ved 150hz og 50 hz og konstaterede også, at ved skæringsfrekvensen på 74 hz var den "spot on" med 85 db allerede - så det virker som en godt valgt skæringsfrekvens og derfor lod vi den være. Derefter målte vi outputtet i lyttepositionen fra 20 hz og hele vejen op til 150 hz, undervejs noterede vi os hvor frekvensmæssigt outputtet "dykkede" og "peakede" og gik bagefter ind og lavede små op og ned justeringer på de fem ( max antal punkter, filteret kunne korrigerer ) mest "afstikkende" frekvenser - så vidt jeg husker,: ved 48 hz, 59hz, 78 hz, 90 hz og 114 hz - Henrik kan korriger mig ). Korrekt
Derefter lyttede vi igen alle tre ( med hver vores reference plade ) og var alle tre enige om, at der var kommet lidt "mere" og bedre bas i systemet ( L.B´s pigestemme havde taget sine 10 kg på igen ) og personligt syntes jeg at systemet var blevet markant mere "homogent". Sidst, men allervigtigst, syntes Henrik, også at systemet var blevet endnu bedre ( det var jo allerede godt justeret ind ) - jeg har forslået ham, at spille et stykke tid med det sådan og så gå tilbage til den gamle indstilling ( efter at have noteret indstillingerne ned ) og så lytte igen til forskellen og så give os sin mening, OM det er bedre . Det skal nok komme
Til sidst lavede vi et lille dæmp af den helt dybe bas ( 35 - 55 hz området ), da subberne ved høje ( og jeg mener HØJE ) lydtryk med megen (dyb) bas, havde en lille tendens til, at kamme over - så Henrik har muligheden for at kunne spille højt, uden at skulle bekymre sig om enhederne .
Da det var færdigt, lyttede vi lidt på de to Cd maskiner og som Henrik også skriver, virkede Denonen som værende "varmere", rundere, lidt blødere eller mørkere? i klangen ( måske lidt filter-agtigt ? ) og S.A.T én lidt "renere, klarerer eller analytisk?! umiddelbart spillede de godt begge og er måske lidt en smagssag, hvad man foretrækker og hvad man "parrer" dem med !?
Alt i alt en hyggelig, interessant og erfaringsberigene aften - tak for det Henrik! Selvtak
|
|
|
Lige mine ord
D.J. er teknikkeren __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 25 September 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wau. For et anlæg og en lang tråd, det har taget mig 3 dage med til og fra læsning at komme igennem. Godt at der findes måleudstyr til, siger JEG bare, for jeg fik ikke niveauerne (surround) på plads uden en lydtryksmåler til hjælp. Det jeg havde lyttet mig frem til var heeelt i skoven.
Lyt & Nyd
Rip __________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rip59 skrev:
Wau. For et anlæg og en lang tråd, det har taget mig 3 dage med til og fra læsning at komme igennem. Godt at der findes måleudstyr til, siger JEG bare, for jeg fik ikke niveauerne (surround) på plads uden en lydtryksmåler til hjælp. Det jeg havde lyttet mig frem til var heeelt i skoven.
Lyt & Nyd
Rip |
|
|
Hej Rip59
he he mange tak for din tolmodighed, der skal lidt af en læsehest til at komme igennem alle siderne
Ja jeg var rigtig glad for at de to gæve gutter kom forbi med udstyret, ellers var jeg ikke kommet så langt.
Takker også for roserne __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med indstillingen, er du ved at være vant til den "nye" lyd ? og har du prøvet at gå tilbage til den gamle indstilling ? eller har du for sjov prøvet at rykke lidt rundt på højttalerne ? ( ja, ved godt, at de er tunge )
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |