Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Så spiller "dyret"

Den får lige lov til at stå tændt med lidt lavt musik på før der gives gas

Her er lidt billeder til fredagshyggen

Jeg kender nu en der skal ud og kikke på lidt nye rack til udstyret for det ser sku ikke så godt ud lige nu.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:

Held og lykke med dyret Henrik og du bør på sigt overveje at skifte den Classé med en 331 mere

Takker Lars

Enig det kunne se lidt rådt ud

Ja og så skal du altså ha' en No.38 også. Den har pre out med RCA samt XLR så du kan tilslutte to No.331

he he ja det ville jeg meget gerne, og måske kommer det også en dag, men der skal sku lige sparres lidt mere sammen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Så kan du vist godt give den lidt gas

Henrik300 skrev:
Jeg kender nu en der skal ud og kikke på lidt nye rack til udstyret for det ser sku ikke så godt ud lige nu.

Jeg tror det bliver svært at finde et rack som kan indeholde ML331, men du kunne jo overveje et par AudioMagic ISP som du kunne sætte under hver effekt på gulvet og så et "almindeligt" rack til resten af komponenterne.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Tillykke herfra !

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Henrik300 skrev:

Så kan du vist godt give den lidt gas

Henrik300 skrev:

Jeg tror det bliver svært at finde et rack som kan indeholde ML331, men du kunne jo overveje et par AudioMagic ISP som du kunne sætte under hver effekt på gulvet og så et "almindeligt" rack til resten af komponenterne.

ISP er ikke løsningen her, jeg vil gerne have dem lidt op, altså skal de ikke stå på en plade på gulvet. Har tænkt på en DIY løsning men der er sikkert også nogle racks der kan tage en enkelt 331 og så kan resten stå i et rack for sig selv.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
Tillykke herfra !

Takker Dennis

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Ja, vi glæder os til at høre om dine indtryk af den nye 331'er sammenlignet med Classé'en!

Tillykke herfra!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Ja, vi glæder os til at høre om dine indtryk af den nye 331'er sammenlignet med Classé'en!

Tillykke herfra!

Hejsa kaptain og tak

Ja det er sat lidt anderledes op nu hvor Classé trækker basserne. Jeg har nu et par timer uden familien så der skal lyttes NU

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
ppp_dk skrev:

Tillykke herfra!

Hejsa kaptain og tak

Ja det er sat lidt anderledes op nu hvor Classé trækker basserne. Jeg har nu et par timer uden familien så der skal lyttes NU Skynd dig at LÅSE døren!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Henrik300 skrev:
ppp_dk skrev:

Tillykke herfra!

Hejsa kaptain og tak

Ja det er sat lidt anderledes op nu hvor Classé trækker basserne. Jeg har nu et par timer uden familien så der skal lyttes NU Skynd dig at LÅSE døren!

The famelie has left the building

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
ppp_dk skrev:
Henrik300 skrev:
ppp_dk skrev:

Tillykke herfra!

Hejsa kaptain og tak

The famelie has left the building

Gi GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS!!! ...for den kan ta' det

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige af FOR FANDEN DEN KAN SPILLE MUSIK + det faktum at mine basser har fået meget mere kraft og saft i forhold til 218éren.

Har lige hørt Yello - The Race samt tied up in red. Det var en super oplevelse som ikke før er sket her i musikrummet. Hurtigheden i de mange sære ting de to belgier er laver er fantastiske. Jeg syntes at der er super fedt at høre og samtidig vældig skægt da der så mange unoder og mærkelige passager i musikken.

Netop hurtigheden i musikken er noget af det jeg har lagt mærke til. Derudover er der et kraftoverskud som jeg ikke har oplevet før på mit anlæg ja jeg kan sku kun af det.

Hvis nogen er i tvivl om hvor vigtigt det er med meget strøm så er dette et godt bevis.

Der er også blevet lagt øre til The Wall track 3-5 som også har fået nye krafter. Specielt bassen er der sket ting og sager med.

Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley er for mig et super godt blues nummer med en rigtig sprød guitar. Jeg bruger dette nummer som reff. og der skete også ting og sager. Specielt 3D og igen hurtigheden i musikken. Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor meget det betyder for det samlede indtryk.

Dette er indtil videre den største opgradering her i musikrummet men for fanden da hvor er jeg glad. Mine 2 vejs spiller bedre end nogen sinde og jeg er efterhånden ved at få rigtig godt styr på basserne, så indtil videre så er det sku en glad mand der her de sidste par timer har spillet for fuld gas.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke, endnu en glad mand der slap af med en slap 218er

jeg er sikker på at du nu endelig kan se hvad dit setup kan i bunden! men du skal da vel en dag prøve at bytte om på effekterne?

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Dette er indtil videre den største opgradering her i musikrummet men for fanden da hvor er jeg glad. Mine 2 vejs spiller bedre end nogen sinde og jeg er efterhånden ved at få rigtig godt styr på basserne, så indtil videre så er det sku en glad mand der her de sidste par timer har spillet for fuld gas.

Tillykke med den - vi savlede løs da L.B. fik den indenfor døren og det samme hos dig nu, det er en topnice amp du har fået fingre i der .

Herligt når en opgradering bare rykker igennem så man sidder målløs i sofan og tænker: Kan mit setup virkelig spille godt ? Så er det bare med at komme igang med hele pladesamlingen   

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Jamen tillykke, endnu en glad mand der slap af med en slap 218er

jeg er sikker på at du nu endelig kan se hvad dit setup kan i bunden! men du skal da vel en dag prøve at bytte om på effekterne?

Ja det skal prøves, men kabel monteringen på Classéén er ikke nem men med lidt snilde kan det prøves.

Tror mere på en 331 mere, men kommer til kommer råd

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Henrik300 skrev:

Tillykke med den - vi savlede løs da L.B. fik den indenfor døren og det samme hos dig nu, det er en topnice amp du har fået fingre i der . Takker

Herligt når en opgradering bare rykker igennem så man sidder målløs i sofan og tænker: Kan mit setup virkelig spille godt ? Så er det bare med at komme igang med hele pladesamlingen    Ja der er blevet spillet løs her til eftermiddag, men nu er det familie tid så der går et par timer inden der spilles igen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Prøv at bytte rundt på Classé og den ML således den ML trækker bassen...

Iøvrigt et heftigt setup efterhånden, som jeg efterhånden MEGET gerne vil høre...

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Rart at høre at der sker noget i den rigtige retning.Hvordan går det med at få bassen og det øvrige område til at spille ordentlig sammen,det kunne godt tyde på at det ikke er værst men de to forstærkere er vel forskellige.....

Der er åbenbart mere hul igennem ML end din Classe sådan opfatter jeg det ihverfald ifølge din kommentar.Og hastighed og udstragthed om man kan sige sådan,betyder også noget og det besidder det bedre udstyr, har hørt det med den gamle Daner Detal forforstærker.Så lærer man noget nyt. 

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Prøv at bytte rundt på Classé og den ML således den ML trækker bassen...

Iøvrigt et heftigt setup efterhånden, som jeg efterhånden MEGET gerne vil høre...

Du er da velkommen kaptain, så kan du jo få et gensyn med CDfixén

Mht. til at bytte rundt så vil jeg meget gerne have et godt indtryk af den nuværende opstilling inden der byttes rundt.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Rart at høre at der sker noget i den rigtige retning.Hvordan går det med at få bassen og det øvrige område til at spille ordentlig sammen,det kunne godt tyde på at det ikke er værst men de to forstærkere er vel forskellige..... De er forskellige, men det er sku svært lige at høre når den ene kun tager 80Hz og nedefter. Der skal da helt klart prøves med en 331 mere når pengene er til det.

Der er åbenbart mere hul igennem ML end din Classe sådan opfatter jeg det ihverfald ifølge din kommentar.Og hastighed og udstragthed om man kan sige sådan,betyder også noget og det besidder det bedre udstyr, har hørt det med den gamle Daner Detal forforstærker.Så lærer man noget nyt.  Mit umiddelbare indtryk er at der er mere hul igennem og hastigheden - preformens og det anslag instrumenterne har er mere pågående og slagkraftige i ML end i Classé. Vi er nede i de små detaljer, men de betyder sku noget når man vil have de sidste krafter ud af ens højttaler.

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes