Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

....SNIP!

Og vil meget gerne til koncert

Er det en CD eller?
Og er den god - det må den jo være siden du vil til koncert?
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Det er en CD og den udkom her for en lille måned siden.

Det er som alt andet som Gilmore har været med i, det skal høres flere gange før man finder den røde tråd i musikken.

Jeg syntes det er godt

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Så er der også lyttet til den Iron Maiden live cd. Den er hørt i bilen til og fra arbejde for det er sku ikke fruens smag

Der er vildt meget gang i den skive og er man til hård rock så er det klart en cd jeg kan anbefale, men husk den er altså ret hardcore og ikke for sarte sjæle.

Jeg er til hård rock men det er lige en tand for meget på store dele af plade. Glæder mig dog stadig til koncerten da de skulle have et ret flot show rent visuelt.

Lige nu køre Gery Moore & friends på DVD

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Efter mine reoler er kommet væk bag ved ht. så har jeg igen rykket lidt rundt efter de mål som Poul Dalsgaard/Audiovisio har lavet til mig.

Den store lytteprøve kommer når påskefrokosten er færdig..... dvs. i morgen

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Tog mig lige en lytter og der skal vist køres et auto setup på SMSéren da rummet nu spiller mere med efter at ht. er flyttet.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 13 April 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke snuppe et billede af frekvensgangen, Henrik - det kunne være skægt at se hvordan kurven har ændret sig ved, at du har flyttet om systemet.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke vente

Mic er på plads

Første måling hvor har sat laveste break på 25Hz.

Ændrede det til 20 Hz

Ser ok ud fra 32 Hz og opefter men de helt lave frekvenser er rent af r*ven til. Et eller andet er galt for den kører kun 7 sweebs og ikke de 25 som der står at den skal

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

I den nye opstilling er der 115 til sidevæggen og 151 til bagvæggen.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 14 April 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Kunne ikke vente   Kender det

Mic er på plads

Første måling hvor har sat laveste break på 25Hz.

Ændrede det til 20 Hz

Ser ok ud fra 32 Hz og opefter men de helt lave frekvenser er rent af r*ven til. Et eller andet er galt for den kører kun 7 sweebs og ikke de 25 som der står at den skal     Hm, måske er det fordi, at når den kører auto-setup, er dens mål at justerer sig ind til +/- 3 db og det ser ud til at den måske allerede opnår det efter 7 sweeps ??  Dine kurver ser fine ud, men ja, der er ikke meget at hente under ca. 30 hz ( måske subenhederne og kassen konstruktion er bestemmende her ? )  - prøv at sætte subsonic filteret til 15 hz og lad os se kurven  og tag lige et billede af By pass billedet også

Henrik, jeg tror også, at du kan få kurven endnu mere ret, hvis du går ind manuelt og flytter skyderne

Tryk feks. preset 1 og ryk cursoren ned på 32hz, tryk select og med pilene til højre/venstre kan du nu flytte justeringspunktet frem eller tilbage i 1 hz trin, med op/ned pilene kan du justerer hæv/dæmp niveauet i 0,5 db trin, sidst, men absolut IKKE mindst vigtigt, kan du med "set" +/- justerer hvor bredt filteret skal arbejde : "20" meget smalt område = få omliggende hz bliver berørt ( feks ved 32 hz bliver ca. 30/31/32/33/34 hz kun hævet/dæmpet ) og ved "0.3" bliver nærmest hele frevensområdet berørt ( feks. igen ved 32 hz bliver der hævet/dæmpet helt fra 15 hz og op til din skæringsfrekvens ) - er det forståeligt ? (  og undskyld hvis det er noget , som du ved alt om i forvejen ).

Ulempen/svagheden ved auto-setupen er at den "kun" juster ved de i forvejen fastsatte punkter ( feks 20, 25,32,40 etc. ) , selv om dine "problemfrekvenser" sagtens kan være feks. 19,27,34, 45 + at den kun justerer dem med fast "filterbredhed" på "4.3" og det kan gøre at den kommer til at hæve og dæmpe på samme tid ved bestemte frekvenser - dette er det suveræne fede ved SMS-1, at man kan gå ind og fintrimme det hele  

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Takker  DJ jeg vil arbejde på det lidt senere i dag

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Kik lige denne her

http://www.slide.com/mscd?pxcid=6mLNcuFEWrVS_mj_htu01AofTNfh o0adzg1a74QuXzmjlxgqJSDSFA

Fedt hvis det kunne kører direkte på dette site

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Så har Søren været forbi med lidt nye net kabler. Det er de samme som Bent L fik her for et par dage siden.

Skal man sammenligne byggekvaliteten i forhold til Supra kablerne så er dette KLART bedre. Bare man kikker på stikkene bliver man helt glad.

Den blanke overflade er ikke så pæn så jeg har bestilt et sæt med en slags tråd net over og i sort som denne strømpe

De kabler jeg har nu er kun til låns og der går vel 2 til 3 uger før de andre kommer hjem.

Sådan ser det ud nu

Det er faktisk den strømpe der er på dette lånekabel

Som man kan se er der stadig et Supra kabel og det er fordi det er monteret direkte i preén. Jeg skal have spurgt Søren om han kan skifte det.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Sådan en langfredag med masser af musik, indstillinger, besøg af kabelmand (Søren), accept af endnu et signalkabel (hentes på søndag) samt fotografering, oploading af billeder samt at få dem i den rigtige størrelse, kikke mails/kommentere alle de forums man eftehånden har skrevet i ja så er der sku gået endnu en dag.

Det er et rigtig fedt forum som jeg bruger meget tid på.

Denne dag fik mig også til at tænke over "hvor langt er du efterhånden kommet?" og jeg må sige at jeg har et resultat jeg er ret glad for. Musikken spiller, der er masser af headroom, det spiller i midten, der er virkelig smæk i bunden (tak SMS1) så alt ialt er jeg ved at være en rigtig glad mand.

Den næste opdatering kommer når jeg finder en ML effekttrin mere og meget gerne en 331 som jeg tror er rigeligt i mit musikrum på lidt over 30 kvm.

Hyggede mig lige med digitalkameraet under Barcalona kampen

Rigtig god (musik) påske til alle

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 April 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Så har Søren været forbi med lidt nye net kabler. Det er de samme som Bent L fik her for et par dage siden.

Skal man sammenligne byggekvaliteten i forhold til Supra kablerne så er dette KLART bedre. Bare man kikker på stikkene bliver man helt glad.

Den blanke overflade er ikke så pæn så jeg har bestilt et sæt med en slags tråd net over og i sort som denne strømpe

De kabler jeg har nu er kun til låns og der går vel 2 til 3 uger før de andre kommer hjem.

Sådan ser det ud nu

Det er faktisk den strømpe der er på dette lånekabel

Som man kan se er der stadig et Supra kabel og det er fordi det er monteret direkte i preén. Jeg skal have spurgt Søren om han kan skifte det.

Hej Henrik

Så kom de i hus, det bliver spændende hvad du siger til lyden i forhold til Supra.

Se det med strømpen er jo en extra finish; men jeg syntes nu de er meget pæne uden, måske fordi mine ikke er så synlige, Men det var da værd at overveje til mine ht. kabler for at få styr på mine db. konfig. CW.
Hvordan laver man en pæn afslutning på ht. kabler, med krympeflex?

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej Bent.

Ja du laver det med krympeflex. Kik evt. på LB´s kabler de er vist lavet på den måde. Mener at det er 45,- på meter så det er jo til at komme til for menneskepenge.

Mine kabler er MEGET synlige og mine Tara Labs er med den finish derfor vil det være pænere hos mig. Ligger kablerne gemt bag en reol eller lign. er det jo ligemeget hvordan de ser ud

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg afsluttet denne del af kabelindkøbet da det sidste Tara Labs RSC nu er indkøbt. Dette kabel spiller mellem SMSéren og ML 331.

Desuden har jeg nu indkøbt et sæt bag ht. til mit kommende 4.0 SS set up. Jeg vil her bruge min H/K prosessor. Denne prosessor kan faktisk ikke ret meget men håber aligevil at det kan give mine film et løft opaf.

Tak til LB for telefonisk hjælp det meste af i går aftes

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Desuden har jeg nu indkøbt et sæt bag ht. til mit kommende 4.0 SS set up. Jeg vil her bruge min H/K prosessor. Denne prosessor kan faktisk ikke ret meget men håber aligevil at det kan give mine film et løft opaf.

Det er nu ikke så tosset. Et 4.0 set-up kommer du rigtig langt med. Når først alt er oppe at køre og der er lidt penge i banken bør du overveje en projektor samt et lærred så du kan komme af med den klods mellem dine HT. Det er ikke vildt lyd-forringende, men det er bedre med et lærred som kan riulles væk. Til bagHT kan du evt. starte med en NAD906 effekt. Den er til at få til billige penge - der er selvfølgelig andre muligheder.

Henrik300 skrev:
Tak til LB for telefonisk hjælp det meste af i går aftes

Du er altid velkommen

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Ja, de ser sgu lækre ud de der kabler . Er de skærmede? Eller er der noget specielt ved dem?

Kan se at du har plakaten med PULSE. Jeg har lige været så heldig at finde den i mint condition på ebay. Den koncert er bare så super super fed .

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Kik evt. på LB´s kabler de er vist lavet på den måde.

Det er lige det de er http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18194&P N=1&TPN=144

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 April 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:
Kik evt. på LB´s kabler de er vist lavet på den måde.

Det er lige det de er http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18194&P N=1&TPN=144

Jamen tak for det, kunne ikke lige finde det i første omgang.

Det lyder til at være rimelig hårdt arbejde med sådan et musikrum

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum