Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 19 April 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg er jo heller ikke den store dipolfan ( men har faktisk ejet et par "ægte" dipoler - B&W´s SCM-8´ere, de var fine, men jeg kunne aldrig rigtig forlige mig med den difuse lyd )

Normalt ville man placerer en "ægte" dipol ( de har en udstrålingskarakterstik som et 8 tal - dvs. at der er ingen lyd direkte fra siderne af den -  bliver udfaset, da enhederne spiller i modfase ), så den hænger ca. 60 cm over hovedet ude til siderne af lytte positionen og dermed hører man kun den reflekterede lyd fra dem

. Nu er dine baghtére jo ikke lavet så de udfaser 100 % i siderne og hvis det var mig, ville jeg placerer dem lidt bag ved lyttepositionen og i samme afstand som fronterne , som L.B. nævner( undskyld, hvis det ikke passer med der, hvor du allerede har sat dem op   ) - det helt rigtige ville dog være, at finde en god scene, med en god bagkanalseffekt og så afspille den nogen gange mens du prøver at placerer ht´erne alle de steder, hvor du har mulighed for at placerer dem - der hvor det lyder bedst og mest naturligt, ville være stedet de skulle monteres  

Jep, det tager tid igen , men så er de "optimeret" en gang for alle, ikk !

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 19 April 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Henrik, du bør overveje køb af en projektor. Se lige denne her - det er sku billigt http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=13357
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ja en projektor ville være fedt, men det bliver ikke lige nu desværre.

SS kører nu i fronterne men der er ikke noget lyd i bagkanalerne. Telefonisk assistance er sent så nu afventer jeg bare hjælpen

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Nå, kører det nu

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Nå, kører det nu

Jeps og der er stillet lidt på udgangene til front og bag ht. Det spiller og det er FEDT. Er blot bange for at dette også bliver dyrt

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo haft en købs annonce i her på sitet og her til aften ringede der en flink mand fra København og sagde at han havde lige det jeg skulle bruge nemlig to stk. Rotel RB 960. Jeg skulle jo kun bruge en men så har  jeg en mere såfremt jeg på et tidspunkt ønsker et 6.0 set up

Nice lille amp som sikkert er helt ok til de små bag ht.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke du har købt kabler så kan man få noget i Harald Nyborg der ser mindst lige så fint ud som det der QED. 2.5 kvmm ligger i ruller af 25m mener jeg. Til omkring 125kr. Bruger det selv til mine baghøjtalere. Det er vældig fint.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Verden er af lave!

L.B. laver et stereo setup og Henrik300 laver et Snurrerundt setup!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Hvis ikke du har købt kabler så kan man få noget i Harald Nyborg der ser mindst lige så fint ud som det der QED. 2.5 kvmm ligger i ruller af 25m mener jeg. Til omkring 125kr. Bruger det selv til mine baghøjtalere. Det er vældig fint.

Jeg har købt det QED og det er et MEGET lille kabel hvilket er godt for så kan de være op over skyggelisten. Det kostede 500,00 for 15 meter så det er noget dyere end dit forslag og dit forslag er måske lige så godt, men desværre for sent.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Verden er af lave!

L.B. laver et stereo setup og Henrik300 laver et Snurrerundt setup!

he he ja der sker lidt en gang imellem. Mit SS bliver 100% seperat for mit to kanals er og bliver det vigtigste.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Lige et oversigts billed og det er IKKE godt nok endnu. Jeg skal have fundet en løsning så MLéren kan komme nederst i racket. Tror det bliver en DIY løsning af en art.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Lige et oversigts billed og det er IKKE godt nok endnu. Jeg skal have fundet en løsning så MLéren kan komme nederst i racket. Tror det bliver en DIY løsning af en art.

Pas på med at lukke ML'en inde for den skal have luft ellers bliver den for varm! En projektor/lærred-løsning ville løse alle de problemer. Inden du har set dig om koster det hurtigt nogle penge at lave et rack og en god PJ er nede i 5-6K. 

Ellers start her... http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=12250 den kan sikkert presses yderligere.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Henrik300 skrev:

Pas på med at lukke ML'en inde for den skal have luft ellers bliver den for varm!. Det skal laves så der er 10 cm. luft over og siderne bliver ikke lukket. Tror det er nok ventilation til den. En projektor/lærred-løsning ville løse alle de problemer. Inden du har set dig om koster det hurtigt nogle penge at lave et rack og en god PJ er nede i 5-6K. Enig, men det bliver ikke lige nu desværre.

Ellers start her... http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=12250 den kan sikkert presses yderligere. God pris må man sige

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 April 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Tja jeg syntes den er for dyr, en AE700 kan erhverves for under 9000 og der er altså løbet noget vand i åen siden AE300!

Men eller vil jeg give LB ret.

måske denne kunne friste den er da billig

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=13586

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Tja jeg syntes den er for dyr, en AE700 kan erhverves for under 9000 og der er altså løbet noget vand i åen siden AE300!

Men eller vil jeg give LB ret.

måske denne kunne friste den er da billig

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=13586

Det er formentlig et godt tilbud og tak for tippet, men som tidligere skrevet så bliver der ikke nogen projektor lige nu.

Men det er da et stort ønske med tiden der skal jo også være noget af glæde sig til.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Så har jeg her til formiddag været i TopSound på Østerbrogade i København. De sælger disse Empire racks til MEGET små penge.

De havde desværre ikke amp racket i sort så det skal males når vejret er til det.

Syntes selv det ser lidt bedre ud end før.

Kablet bag 331éren er lagt ned så det ikke er synligt mere.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 April 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med sammespilet med alle din Effekt:  Classé CA 200 og ML 331 plus nu Rotel RB 960, ville det ikke være best (dyres) med ML331 hele vejen og som back højtale de samme du har til front minus bashøjtalern 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Hvordan går det med sammespilet med alle din Effekt:  Classé CA 200 og ML 331 plus nu Rotel RB 960, ville det ikke være best (dyres) med ML331 hele vejen og som back højtale de samme du har til front minus bashøjtalern 

Lad os starte med de første to altså Classé og ML. Disse to mærker spiller udemærket sammen og jeg har aldrig haft bedre lyd end jeg har nu.

De to Rotel har jeg kun tjekket at de virker, men endnu har jeg ikke set film på dem. Skal her til aften se den første film.

Mine ht. er DIY og det er ikke mig selv der har bygget dem så der kommer ikke flere af dem desværre (det ville eller være cool nok). De er måske også lidt for store til at hænge op i loftet med en nettovægt uden delfilter på 30 kg. pr. stk.

ML hele vejen rundt hmmmm det ville være fedt men også en ret stor udskrivning og da jeg ikke låner til hifi så kommer der til at gå en rum tid. I første omgang bliver det til en 331 mere så fronterne får strøm fra samme effekt type.

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 21 April 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

ML hele vejen rundt hmmmm det ville være fedt men også en ret stor udskrivning og da jeg ikke låner til hifi så kommer der til at gå en rum tid. I første omgang bliver det til en 331 mere så fronterne får strøm fra samme effekt type.

Føj, der bliver skisme knald på

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes