| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Til dem som ikke ved hvad de skal bruge en center til osv. ( Kyhn og L.B ) og andre der er viden søgende, kan I gå ind på www.Harman.com og læs under "white papers" , der er 4 stk, der handler om loudspeakers - hvor mange, hvor, hvordan, hvorfor, bedste antal subber og hvor, osv. det er meget interessant og lærerigt læsning - god fornøjelse 
|
|
|
Hej DJ
Vil meget gerne læse det men kan ikke finde det??????? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først skal man ind under About Harman, dernæst Technology Leadership, så kan man finde White papers. /hansson
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Først skal man ind under About Harman, dernæst Technology Leadership, så kan man finde White papers.
/hansson
|
|
|
Takker __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
For satan det SS tager mig sku med storm.
I går så jeg 7 second og i dag "The Fast and the furious".
Specielt den i dag er kanon. Har set den flere gange men det var første gang på fuld skue og det RYKKE altså at se den i SS.
Takker alle for inspiration og en ting er sikker jeg er IKKE færdig med SS i musikrummet.
Nu har jeg ikke prøvet med en Sub men lige umidelbart savner jeg ikke en. Bukserne flagrede i takt med filmen. Tror bagkanalerne er sat lidt for højt men nydelsen var stor.
Er der nogen rettesnor på hvordan det skal stilles? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at nævne at det er de nye bag ht. der blev brugt og der er en verden til forskel ift. de dipoler som nu skal bruges som side ht.
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om endnu en stereo entusiast har opdaget glæderne ved surround 
Nu må du jo have gang i nogle af surround klassikerne som Gladiator, Saving Privat Ryan, We Were Soldiers, Master & Comannder, LOFTR osv. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det lyder som om endnu en stereo entusiast har opdaget glæderne ved surround 
Nu må du jo have gang i nogle af surround klassikerne som Gladiator, Saving Privat Ryan, We Were Soldiers, Master & Comannder, LOFTR osv.
|
|
|
Jeps helt rigitigt bare det ikke går ud over lyden i mit to kanals og det gør det heldigvis ikke på den måde det er sat op på (tak Signature 1.0 )
Super med nogle titler kom endelig med flere også gerne Musik DVD klassikere. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen SS er fedt og jeg kan heller ikke undvære det. Så længe man ikke går på kompromis med S er det jo fjong!
Personligt føler jeg det også sådanne, at man får mere for sin investering hvis man også benytter anlægget til SS og for den sags skyld til spil ala PS2.
Hos os har hele familien glæde af musik-DVD'er. Børnene danser med og det er super fedt. Må jeg anbefale:
- Phil Collins - Farewell Tour
- Bruce Springsteen - Live at Madison Square Garden
- Robbie Williams - What we did Last Summer
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Jamen SS er fedt og jeg kan heller ikke undvære det. Så længe man ikke går på kompromis med S er det jo fjong!
Personligt føler jeg det også sådanne, at man får mere for sin investering hvis man også benytter anlægget til SS og for den sags skyld til spil ala PS2.
Hos os har hele familien glæde af musik-DVD'er. Børnene danser med og det er super fedt. Må jeg anbefale:
|
|
|
Helt enig Lars og det er også det der er formålet med musikrummet. Det skal bruges af hele familien.
Nu runder jeg snart et skarpt hjørne og der er en lille fest på vej . Hertil er det godt med lidt ønsker i den økonomiske overkommelige udgave.
Phil Colins er ønsket allerede og flere vil komme til.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
Helt enig Lars og det er også det der er formålet med musikrummet. Det skal bruges af hele familien.
Nu runder jeg snart et skarpt hjørne og der er en lille fest på vej . Hertil er det godt med lidt ønsker i den økonomiske overkommelige udgave.
|
|
|
Bruce Springsteen - Live at Madison Square Garden (Den kender jeg ikke Lars. Hvad er det for en?).
Til gengæld er Bruce Springsteen Live In New York City et must-have. Ligeledes er Eagles Hell Freezes Over en perle. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Bruce Springsteen - Live at Madison Square Garden (Den kender jeg ikke Lars. Hvad er det for en?).
Til gengæld er Bruce Springsteen Live In New York City et must-have. Ligeledes er Eagles Hell Freezes Over en perle. |
|
|
Det er "Live In New York City" som du skriver
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eagels hvorfor tænkte jeg ikke på den. Fed skive så koncerten må da også være fed. Takker  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Drewsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skrev nogle sider tilbage at der var noget rungen i rummet. Nu ved jeg jo ikke, om det problem for længst er elimineret, men noget der kan være rigtig slemt er jo ellers den akustiske guitar du har hængende på væggen! Jeg spiller selv guitar og havde også en westernguitar hængende på væggen, men opdagede at den (naturligt nok) synger ret meget med og giver en efterklang, så den blev pillet ned. Der er især nogle frekvenser som bliver fanget i guitarkassen og giver en masse genlyd, hvilket jo ikke er så heldigt.
Super fedt setup du har, det må virkelig sparke røv. 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel
Og velkommen i denne tråd.
Det med guitaren er beskrevet lidt længere tilbage i tråden (forståeligt at du ikke har læst det hele igennem) og den fjernes når der skal lyttes seriøst og se film på højt plan.
Takker for roserne og ja det sparker efterhånden en rigtig godt derudaf __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist nævnt flere gange i tråden at guitaren bliver fjernet når er spilles musik  Mht. titler, så er alle U2-koncerter virkelig guld værd hvis man er til den slags. Her er det nok U2 Go Home, live @ Slane Castle der rykker mest. Jeg har slet ikke styr på hvor mange gange jeg efterhånden har set den. Robbie blev vidst nævnt. Især Angels er vild på den plade. uha, gåsehud. Det samme gælder for Eagles, rigtig fed skive, specielt indledningskommentaren. Når det kommer til niveauet af bagkanelerne, så er det vel smag og behag. Strengt taget skal det vel vær lige højt fra lytteposition. Men i film synes jeg godt det kan stå lidt højere, da der ofte kun er lidt effekter der kommer fra dem, og så er det jo rart at man hører dem. Når man ser koncerter derimod, er det ofte kun lyden fra tilskuere i bagkanalerne, og de skal jo helst ikke overdøve selve musikken. Dog har publikum en stor ære for den føromtalte gåsehud til Robbie. Hvordan er følsomheden af de nye bagkanaler ift. dine fronter? /hansson
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Det er vist nævnt flere gange i tråden at guitaren bliver fjernet når er spilles musik
Mht. titler, så er alle U2-koncerter virkelig guld værd hvis man er til den slags. Her er det nok U2 Go Home, live @ Slane Castle der rykker mest. Jeg har slet ikke styr på hvor mange gange jeg efterhånden har set den. Helt enig
Robbie blev vidst nævnt. Især Angels er vild på den plade. uha, gåsehud. Det samme gælder for Eagles, rigtig fed skive, specielt indledningskommentaren. Kan være er dog ikke den helt store RW fan
Når det kommer til niveauet af bagkanelerne, så er det vel smag og behag. Strengt taget skal det vel vær lige højt fra lytteposition. Men i film synes jeg godt det kan stå lidt højere, da der ofte kun er lidt effekter der kommer fra dem, og så er det jo rart at man hører dem. Når man ser koncerter derimod, er det ofte kun lyden fra tilskuere i bagkanalerne, og de skal jo helst ikke overdøve selve musikken. Dog har publikum en stor ære for den føromtalte gåsehud til Robbie. Det er jo første gang jeg har SS på egen grund men har hørt det flere steder hvor jeg ikke syntes der var knald nok på bag ht. Der er rimelig gang i bag ht. så oplevelsen er sku fed.
Hvordan er følsomheden af de nye bagkanaler ift. dine fronter? Jeg har ingen idé. De kører jo ikke på samme effekttrin er det så vigtigt at kende følsomheden?
/hansson
|
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Eagels hvorfor tænkte jeg ikke på den. Fed skive så koncerten må da også være fed. Takker |
|
|
Den ER fed. HAMRENDE fed endda. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Henrik300 skrev:
Eagels hvorfor tænkte jeg ikke på den. Fed skive så koncerten må da også være fed. Takker |
|
|
Den ER fed. HAMRENDE fed endda. |
|
|
Er hermed kommet på ønskelisten __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG STORE KVEJ 
Jeg har jo 7.1 i min pre og jeg har bildt mig selv ind at jeg også havde 7.1 i min processor hvilket bare ikke passer     
Havde lige været i klubben og købe to kabler mere så nu skulle jeg jo hjem og tilkoble de to kanaler som manglende, men der var jo ikke nogen stik i processoeren
Nå hvad gør man så 
Kikker så efter en 7.1 processor men har endnu ikke fundet en.....
Så indtil videre er der så 4.0 her hos mig. Er hved at lave en byttehandel med en god center ht. og i den forbindelse har jeg lige et spørgsmål:
I min pre og forstærker er der to kabler (phono) men på processoeren er der kun et stik. Skal der noget specielt til her eller? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En musik dvd mere der er værd at have i samlingen er Eric Clapton Crossroads Guitar Festival, specielt hvis man kan li' at høre lidt blues fra tid til anden. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |