| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool nok Brian, men der er jo ikke meget ræs over den ( i forhold til den gamle...). Det er en skæg maskine at køre på  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope.....det er ikke ligefrem nogen racer (selvom mit forsikrings-selskab påstår den er!)! Men så undgår jeg forhåbentlig osse at få klip i kørekortet...??? Selvom den dog meget gerne vil løfte forhjul.... 
Men de knap 50 heste til 125 Kg. skal nok gøre den meget spas at køre på..... 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
L.B. skrev:
|
Hej Henrik,
Kan den ML331 virkelig ikke trække de Kappa'er alene?
|
|
|
Hej Lars
Jo det kan den godt, men skal man presse det sidste ud af Kappaerne så er en løsning som Vinzent en god idé. Med dem på blev bassen mere fast og hurtig. Som jeg har læst mig til så sluger de alt den power som de kan få . Nu bliver det jo ikke Vinzent sættet i denne omgang så der søges stadig.
|
|
|
Lyder mystisk, jeg har i tidernes morgen haft en kappa 8.2i koblet på min ML331 uden problemer, det er faktisk den højtaler jeg har haft der gik dybest og samtidig meget fast. Senere hen fik jeg en renaissance 80 som faktisk er en meget sværere belastning for forstærkeren og der var nada problemos, bassen var så fast, dyb og hurtig så et par hifi venner var rimelig misundelig på min basgengivelse kan jeg huske.
Måske du skulle få tjekket lytterne på din 331?  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa no slips.
Inden der tages nogen beslutning om en evt. større/flere amps så skal jeg have dem tæsket godt igennem på fuld skrue . Jeg har som tidligere skrevet ikke haft mulighed for at give gas endnu.
Når først "dyret" er luftet ordentlig så for i lige en melding __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| Lyder mystisk, jeg har i tidernes morgen haft en kappa 8.2i koblet på min ML331 uden problemer |
|
|
Ja, det undrer altså også mig. Jeg mener at vi trak dem med Nakamichi PA7II eller PA5II da jeg arbejdede i HFK og det var også uden problemer.
Vi må høre hvad Henrik siger når han har givet dem nogle smæk.
EDIT: hov, en i samme situation http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39576
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sku FEDT at have fødselsdag, specielt nå de fleste gaver er TØJ og andet skrammel. Heldigvis var der byttemærker på og med et lille tilskud fra mig selv blev der BYTTET til den store guldmedalje her til formiddag 

Den spiller lige nu - FED skive/DVD

DVD fra 1992 med alle de gamle fede nummer på. Glæder mig....

Numre fra 1968 til 1980 Glæder mig også.....

Et must glæder mig også............
Dertil kom der også lidt nostalgi med i kurven med Deep Purple og deres Come helle og high water.
Alt i alt et par gide timer er i vente foran skærmen  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var tanken med at skifte højtaler syntes det kunne være sjovt at høre?
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
| Hvad var tanken med at skifte højtaler syntes det kunne være sjovt at høre? |
|
|
Der var mange tanker bag dette ht. skifte. Jeg har nu i lang tid kørt med DIY ht. hvilket gjorde, i mit tilfælde, at der skulle mange komponenter til. 1 ekstra forstærker, 1 SMS-1, et ekstra sæt ht. kabel, 2 ekstra phone kabler, 2 ekstra netkabler - altså rigtig mange ekstra "led" i hifi kæden. Alle disse led var dyre led da kvaliteten skulle være i top.
Kip i simpel - var min tanke - altså en cd - en (eller 2) forstærker og et sæt ht. det må alt andet lige give en god lyd. Kald det bare hifi kuller men det skulle prøves.
Jeg håber at der i morgen bliver mulighed for at tæske systemet god igennem så jeg kan hører resultatet. Om Kappaérne tilfredsstiller mit behov vil tiden vise, men sidst jeg havde dem var jeg rigtig glade for dem.
Næste tanke var at jeg godt vil lege lidt med SS, og det koster og fylder også lidt på hylderne. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
[QUOTE=Ikke Slipsefyr]Lyder mystisk, jeg har i tidernes morgen haft en kappa 8.2i koblet på min ML331 uden problemer |
|
|
Der er forskel på 8.2 og 9.2 eren - sidstnævnte "kræver" mere og belaster hårdere - specielt med switchen aktiveret
Ja, det undrer altså også mig. Jeg mener at vi trak dem med Nakamichi PA7II eller PA5II da jeg arbejdede i HFK og det var også uden problemer. Arrrh L.B. ( ved godt, at det er længe siden ) ,men ikke helt korrekt/præcist , det var en PA5II, vi brugte ( Onkyo M508, M588 og H/K Citation 22 slog alle fra - dog M588 "sidst", alle med switchen aktiveret, mener at det er når den er nede, men det burde du kunne høre, Henrik, bassen bliver lidt "fyldigere" - prøv at sætte SMS-1´en til, så kan du jo se helt præcist, hvad der sker ...., hvor og hvor meget den hæver niveaet ! ) , Nakaén var godt nok den eneste som ikke slog fra, men da vi fyrede voldsomt til den , begyndte den altså at forvrænge kraftigt , men var ubestridt den af dem, som gjorde det "bedst" trods alt, - jeg tror/gætter dog på, at to ML 331 ville fungerer rigtig fint 
Vi må høre hvad Henrik siger når han har givet dem nogle smæk. Jep, vi venter spændt __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha så det er en gammel kending og når du nu var glad for dem dengang så forstår jeg bedre.Du har jo også haft JBL og de er vel noget forskellige selv om de egentlige er Amerikanske af oprindelse.Har du i øvrigt lyttet til Infinity Omega?
Det skulle du måske prøve. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Det er sku FEDT at have fødselsdag, specielt nå de fleste gaver er TØJ og andet skrammel. Heldigvis var der byttemærker på og med et lille tilskud fra mig selv blev der BYTTET til den store guldmedalje her til formiddag 

Den spiller lige nu - FED skive/DVD

DVD fra 1992 med alle de gamle fede nummer på. Glæder mig....

Numre fra 1968 til 1980 Glæder mig også.....

Et must glæder mig også............
Dertil kom der også lidt nostalgi med i kurven med Deep Purple og deres Come helle og high water.
Alt i alt et par gide timer er i vente foran skærmen 
|
|
|
Teløk med dagen (lidt forsinket men hellere sent end senere)
Musik dvd'er er sgu en af de bedre opfindelser. Så du evt den Queen koncert fra Wembley for en 14 dages tid siden i tv, det var kræs  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker lau16 ja det er sku fedt nok med de DVDér. Er sku faldet pladask for det og har vel købt en 10 stk. den sidste måned  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Kappaerne blevet tæsket lidt igennem. Jeg lod dem stå en 12 timers tid på middel styrke hvorefter der blev lyttet.
Jeg er blevet græsenke på den fede måde da vi lige har fået en super skøn datter i går morges 
Nå men nu til konklutionen:
Lad os starte i bunden: De to 12 tommer i hver side kan levere et rigtig godt "hug" i bunden, men det skæves at der bliver fyret til den. De kan klare et enormt lydtryk uden at dø hen hvilket er rigtig godt. Her preformer de som jeg husker det.
Mellemtone: Denne står klar og er også arbejdtsom når der skruges op. Ved lav styrke er den meget neutral og uden de store krumspring. Mine DIY SS 300 LE spiller klart bedre. Kappaérnes mellemtone er ikke særlig fremtræden som jeg var vandt til, så her vil jeg mene at det er et skridt i den gale retning.
Diskant: Denne er sku god. EMIT gør det sku som jeg husker det nemlig rigtig godt. Den kammer ikke over selv ved høje lydtryk hvilket er dejligt. Syntes dog igen her at mine DIY SS 300 LE gør det bedre end Kappaerne.
Samspillet: Dette er super godt til den pris som Kappaerne koster på brugt markedet. Til SS er de formidable for de kan stort set ikke overstyres
Konklution: Kappaerne får måske en kort levetid her i musikrummet da de ikke preformer så godt ved lav styrke for det er på lav styrke jeg lytter mest. Men da jeg lige er blevet far igen går indkøbene nok lidt på holdt med mindre at forstærker - Velodyne - sub og delfilter bliver solgt. De effekter bliver nok vekslet til et sæt nye højttaler. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med datteren 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Tillykke med datteren 
|
|
|
Takker - hun er bare SKØN __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja også tillykke herfra.
power
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik hvordan står det til med dit setup er du ved at skifte ud eller nyder du det i fulde drag..
mvh novisad
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
|
Ja også tillykke herfra.
power
|
|
|
Takker Power, har iøvrigt hørt fra dem nu......... har du skiftet eller fået ny? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
|
Hej Henrik hvordan står det til med dit setup er du ved at skifte ud eller nyder du det i fulde drag..
mvh novisad
|
|
|
Hej Novisad
Der sker nok lidt mht. ht. ellers nyder jeg musikken, dog i små doser grundet familieforøgelsen. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |