| Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt ( kan den så mose, den DD12 ?? er den fast, kontant osv ? og hvor bliver kurverne af ? - du ved, jeg elsker den slags  ) og hvad med Kappa érne, spiller de fuld frekvens eller ?
Ang. vejret:
Men ellers må du gøre som jeg, spil om natten , der sover de gerne begge og de skal jo vænnes til det, ikk ! 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den arbejder sten hård og med et super attack og fast som bare pokker. Det er sku fedt legetøj
Kappaérne spiller fuld frekvens men kurven er lavet så de afløser hinannen, eller sagt på en anden måde de spiller hen over hinannen så DD12 afløser der hvor Kappaerne står af.
Kurverne kommer 
Mht. til natspilleri så er det ikke på fuld styrke da mit rum jo ikke er lydtæt, desværre. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jeg Har en Signature 2.0 stående. Hvis du ikke kan huske mig er jeg ham med JBL subben Køre i øjeblikket kun stereo så jeg bruger den jo ikke rigtigt 
Jeg ved du har en Signature 1.0 stående. Er der forskel på 2.0 1.0?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinH81 skrev:
| Er der forskel på 2.0 1.0? |
|
|
Nu har jeg kun haft 1.0 men de steder jeg har læst om det skulle 1.0 være bedst i stereo hvorimod 2.0 har den fordel at have SS-dekoder.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Mht. til natspilleri så er det ikke på fuld styrke da mit rum jo ikke er lydtæt, desværre. |
|
|
Det er DJ's heller ikke, men han har indoktrineret familien til konstant db-tryk 
Kæresten har dog fortalt mig, at hun engang imellem vågner når han tester subber. Ikke pga. lyden men den fysiske påvirkning deraf 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinH81 skrev:
|
Hej igen Jeg Har en Signature 2.0 stående. Hvis du ikke kan huske mig er jeg ham med JBL subben Køre i øjeblikket kun stereo så jeg bruger den jo ikke rigtigt 
Jeg ved du har en Signature 1.0 stående. Er der forskel på 2.0 1.0?
|
|
|
Har sendt dig en PM __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se nu at få et sæt Infinity
9,2i til backhøjtaler plus en ML 331 til at drive dem, eller brug to ML
331 en til back og en til center plus køb en støre ML effekt trin til
at drive fronte 
Hvorfor en DD12 og ikke en DD18 
Desværre kan du ikke bruge to sub'er i anlæget 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Se nu at få et sæt Infinity 9,2i til backhøjtaler plus en ML 331 til at drive dem, eller brug to ML 331 en til back og en til center plus køb en støre ML effekt trin til at drive fronte 
Hvorfor en DD12 og ikke en DD18 
Desværre kan du ikke bruge to sub'er i anlæget 
|
|
|
Du er sku sjov    
Og jo jeg kan godt bruge to subs når vi taler om DD serien da jeg kan serie koble subberne.
DD12 er alt rigeligt her hos mig. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MartinH81 skrev:
|
|
Nu har jeg kun haft 1.0 men de steder jeg har læst om det skulle 1.0 være bedst i stereo hvorimod 2.0 har den fordel at have SS-dekoder. |
|
|
På SS siden følger sig. 1 ikke med, der mangler den noget funktionalitet, og vedr. stereo synes jeg ikke at kunne høre den store forskel, og det skyldes jo at man med 2.0 kan indstille sig til det man nu ønsker. Jeg synes ikke der er den store forskel, undtagen at 1.0 remote er grim, ellers synes jeg de virker meget ens - men nu har jeg også kun prøvet i et par timer hvor jeg skiftede mellem 2.0 og 1.0 - og jeg er absolut ikke ekspert. Dog vil jeg sige, at hvis det er rent stereo setup man vil have, så er det 1.0 man skal gå efter, den er simpel og lige til. Sorry Henrik300 at jeg skrev i dette i din tråd.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
L.B. skrev:
MartinH81 skrev:
|
|
Nu har jeg kun haft 1.0 men de steder jeg har læst om det skulle 1.0 være bedst i stereo hvorimod 2.0 har den fordel at have SS-dekoder.
|
|
|
På SS siden følger sig. 1 ikke med, der mangler den noget funktionalitet, og vedr. stereo synes jeg ikke at kunne høre den store forskel, og det skyldes jo at man med 2.0 kan indstille sig til det man nu ønsker. Jeg synes ikke der er den store forskel, undtagen at 1.0 remote er grim, ellers synes jeg de virker meget ens - men nu har jeg også kun prøvet i et par timer hvor jeg skiftede mellem 2.0 og 1.0 - og jeg er absolut ikke ekspert. Dog vil jeg sige, at hvis det er rent stereo setup man vil have, så er det 1.0 man skal gå efter, den er simpel og lige til.
Sorry Henrik300 at jeg skrev i dette i din tråd.
|
|
|
Nu kan man jo ikke sammenligne 1.0 og 2.0 da de er til hver deres formål nemlig SS og Stereo
Alt er velkommen her i tråden så det er skam helt ok. Specielt når man nu har prøvet begge maskiner. Dog ville et længerevarigt forhold give et bedre indtryk af lyden fra de to. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen fredag skal jeg hente min center ht. samt en stjerneboks til mit nye strøm halløj. Elektrikkeren har desværre brændt mig af i denne uge så det bliver nok først i næste uge at det er oppe og kører.
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| I morgen fredag skal jeg hente min center ht. samt en stjerneboks til mit nye strøm halløj. Elektrikkeren har desværre brændt mig af i denne uge så det bliver nok først i næste uge at det er oppe og kører. |
|
|
Hvad er det for en stjerneboks?
Får du eller solgt ud af noget af det gamle grej?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er sku solgt lidt af det.
- Subberne
- Classe CA-200
- Velodyne SMS1
- Supra XLR stik 2 stk (bliver dog først afleveret i næste uge).
- Det ene amp rack er foræret væk

Stjerneboksen er sådan en her:

Afhentet i dag hos www.hificabel.dk
Dertil er min center også hentet. Billeder kommer i aften. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Guldkysten skrev:
L.B. skrev:
MartinH81 skrev:
|
|
|
|
|
På SS siden følger sig. 1 ikke med, der mangler den noget funktionalitet, og vedr. stereo synes jeg ikke at kunne høre den store forskel, og det skyldes jo at man med 2.0 kan indstille sig til det man nu ønsker. Jeg synes ikke der er den store forskel, undtagen at 1.0 remote er grim, ellers synes jeg de virker meget ens - men nu har jeg også kun prøvet i et par timer hvor jeg skiftede mellem 2.0 og 1.0 - og jeg er absolut ikke ekspert. Dog vil jeg sige, at hvis det er rent stereo setup man vil have, så er det 1.0 man skal gå efter, den er simpel og lige til.
Sorry Henrik300 at jeg skrev i dette i din tråd.
|
|
|
Nu kan man jo ikke sammenligne 1.0 og 2.0 da de er til hver deres formål nemlig SS og Stereo
Alt er velkommen her i tråden så det er skam helt ok. Specielt når man nu har prøvet begge maskiner. Dog ville et længerevarigt forhold give et bedre indtryk af lyden fra de to. |
|
|
Korrekt de kan ikke sammenlignes direkte. Vedr. længerevarende forhold, så har jeg stadig begge, de er bare ikke koblet på samme anlæg - 1.0 står på arbejdsværelset sammen med en Rotel RB-985 MKII, med nogle små SA reol ht'er, men 2.0 står i stuen med 2 stk. 1.3 med nogle størrere SA gulvht'er, og det var i stuen jeg testede, men jeg blev hurtig træt at alt det bytten kabler, og strøm i hele tiden
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget et par billeder af den nye center ht.
Når den står oppe på tvét så ser den sku ikke så stor ud

En smart lille justere pind så man kan "tilde" den. Det har alle senter ht. nok, men nu er dette jo den første jeg ejer

Et stk. Furutech stjerneboks til mit nye el (og elektrikkeren har stadig ikke været her og han tager heller ikke tlf...... mon han er syg eller er det bare et alm. håndværker syndrom..... )

Her er en ny netskinne til SS systemet. Den er til at hænge på væggen og plads til 8 enheder. Den er jordet er lavet af alu og har ikke kostet en formue
Håber meget på at strømmen bliver lavet i næste uge så jeg kan få sat strøm igennem de nye apparater og derved få oplyst om der ER forskel på strøm eller om det er en skrøne. Det bliver med sikkerhed testet indenfor den nærmeste fremtid. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et billed af det hele

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Lige et billed af det hele

|
|
|
Den er da heller ikke så STOR den center, den se mere noget klejn ud  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he ja du har sku helt ret
Kan man ikke tilslutte 2 center ht. paralelt eller sådan noget bare for at det skal se ud af noget __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bør ihvertfald tilte den lidt nedad, mod lytte positionen  ( istedet for opad, som det ser ud på billedet  ). __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Du bør ihvertfald tilte den lidt nedad, mod lytte positionen ( istedet for opad, som det ser ud på billedet ). |
|
|
Yes sir, den er tiltet pt. 3 cm. i forhold til billedet.
Det vil måske være bedre at sille den under fjernsynet ? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |