Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kef reff. i Musikrummet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 98
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Herligt   ( kan den så mose, den DD12 ?? er den fast, kontant osv ?  og hvor bliver kurverne af ?  - du ved, jeg elsker den slags  ) og hvad med Kappa érne, spiller de fuld frekvens eller ?

Ang. vejret:

Men ellers må du gøre som jeg, spil om natten, der sover de gerne begge og de skal jo vænnes til det, ikk !

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Den arbejder sten hård og med et super attack og fast som bare pokker. Det er sku fedt legetøj

Kappaérne spiller fuld frekvens men kurven er lavet så de afløser hinannen, eller sagt på en anden måde de spiller hen over hinannen så DD12 afløser der hvor Kappaerne står af.

Kurverne kommer

Mht. til natspilleri så er det ikke på fuld styrke da mit rum jo ikke er lydtæt, desværre.

MartinH81
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen Jeg Har en Signature 2.0 stående. Hvis du ikke kan huske mig er jeg ham med JBL subben Køre i øjeblikket kun stereo så jeg bruger den jo ikke rigtigt

Jeg ved du har en Signature 1.0 stående. Er der forskel på 2.0 1.0?

Til top Vis MartinH81's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinH81

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

MartinH81 skrev:
Er der forskel på 2.0 1.0?

Nu har jeg kun haft 1.0 men de steder jeg har læst om det skulle 1.0 være bedst i stereo hvorimod 2.0 har den fordel at have SS-dekoder.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Mht. til natspilleri så er det ikke på fuld styrke da mit rum jo ikke er lydtæt, desværre.

Det er DJ's heller ikke, men han har indoktrineret familien til konstant db-tryk

Kæresten har dog fortalt mig, at hun engang imellem vågner når han tester subber. Ikke pga. lyden men den fysiske påvirkning deraf 

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

MartinH81 skrev:

Hej igen Jeg Har en Signature 2.0 stående. Hvis du ikke kan huske mig er jeg ham med JBL subben Køre i øjeblikket kun stereo så jeg bruger den jo ikke rigtigt

Jeg ved du har en Signature 1.0 stående. Er der forskel på 2.0 1.0?

Har sendt dig en PM

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Se nu at få et sæt Infinity 9,2i til backhøjtaler plus en ML 331 til at drive dem, eller brug to ML 331 en til back og en til center plus køb en støre ML effekt trin til at drive fronte 

Hvorfor en DD12 og ikke en DD18

Desværre kan du ikke bruge to sub'er i anlæget
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Se nu at få et sæt Infinity 9,2i til backhøjtaler plus en ML 331 til at drive dem, eller brug to ML 331 en til back og en til center plus køb en støre ML effekt trin til at drive fronte 

Hvorfor en DD12 og ikke en DD18

Desværre kan du ikke bruge to sub'er i anlæget

Du er sku sjov

Og jo jeg kan godt bruge to subs når vi taler om DD serien da jeg kan serie koble subberne.

DD12 er alt rigeligt her hos mig.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

MartinH81 skrev:

Nu har jeg kun haft 1.0 men de steder jeg har læst om det skulle 1.0 være bedst i stereo hvorimod 2.0 har den fordel at have SS-dekoder.

På SS siden følger sig. 1 ikke med, der mangler den noget funktionalitet, og vedr. stereo synes jeg ikke at kunne høre den store forskel, og det skyldes jo at man med 2.0 kan indstille sig til det man nu ønsker. Jeg synes ikke der er den store forskel, undtagen at 1.0 remote er grim, ellers synes jeg de virker meget ens - men nu har jeg også kun prøvet i et par timer hvor jeg skiftede mellem 2.0 og 1.0 - og jeg er absolut ikke ekspert.
Dog vil jeg sige, at hvis det er rent stereo setup man vil have, så er det 1.0 man skal gå efter, den er simpel og lige til.

Sorry Henrik300 at jeg skrev i dette i din tråd.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
L.B. skrev:

MartinH81 skrev:

På SS siden følger sig. 1 ikke med, der mangler den noget funktionalitet, og vedr. stereo synes jeg ikke at kunne høre den store forskel, og det skyldes jo at man med 2.0 kan indstille sig til det man nu ønsker. Jeg synes ikke der er den store forskel, undtagen at 1.0 remote er grim, ellers synes jeg de virker meget ens - men nu har jeg også kun prøvet i et par timer hvor jeg skiftede mellem 2.0 og 1.0 - og jeg er absolut ikke ekspert.
Dog vil jeg sige, at hvis det er rent stereo setup man vil have, så er det 1.0 man skal gå efter, den er simpel og lige til.

Nu kan man jo ikke sammenligne 1.0 og 2.0 da de er til hver deres formål nemlig SS og Stereo

Alt er velkommen her i tråden så det er skam helt ok.  Specielt når man nu har prøvet begge maskiner. Dog ville et længerevarigt forhold give et bedre indtryk af lyden fra de to.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

I morgen fredag skal jeg hente min center ht. samt en stjerneboks til mit nye strøm halløj. Elektrikkeren har desværre brændt mig af i denne uge så det bliver nok først i næste uge at det er oppe og kører.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
I morgen fredag skal jeg hente min center ht. samt en stjerneboks til mit nye strøm halløj. Elektrikkeren har desværre brændt mig af i denne uge så det bliver nok først i næste uge at det er oppe og kører.

Hvad er det for en stjerneboks?

Får du eller solgt ud af noget af det gamle grej?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Ja der er sku solgt lidt af det.

• Subberne
  • Classe CA-200
  • Velodyne SMS1
  • Supra XLR stik 2 stk (bliver dog først afleveret i næste uge).
  • Det ene amp rack er foræret væk

Stjerneboksen er sådan en her:

Afhentet i dag hos www.hificabel.dk

Dertil er min center også hentet. Billeder kommer i aften.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Guldkysten skrev:
L.B. skrev:

MartinH81 skrev:

Nu kan man jo ikke sammenligne 1.0 og 2.0 da de er til hver deres formål nemlig SS og Stereo

Alt er velkommen her i tråden så det er skam helt ok.  Specielt når man nu har prøvet begge maskiner. Dog ville et længerevarigt forhold give et bedre indtryk af lyden fra de to.

Korrekt de kan ikke sammenlignes direkte.

Vedr. længerevarende forhold, så har jeg stadig begge, de er bare ikke koblet på samme anlæg - 1.0 står på arbejdsværelset sammen med en Rotel RB-985 MKII, med nogle små SA reol ht'er, men 2.0 står i stuen med 2 stk. 1.3 med nogle størrere SA gulvht'er, og det var i stuen jeg testede, men jeg blev hurtig træt at alt det bytten kabler, og strøm i hele tiden
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg taget et par billeder af den nye center ht.

Når den står oppe på tvét så ser den sku ikke så stor ud

En smart lille justere pind så man kan "tilde" den. Det har alle senter ht. nok, men nu er dette jo den første jeg ejer

Et stk. Furutech stjerneboks til mit nye el (og elektrikkeren har stadig ikke været her og han tager heller ikke tlf...... mon han er syg eller er det bare et alm. håndværker syndrom.....)

Her er en ny netskinne til SS systemet. Den er til at hænge på væggen og plads til 8 enheder. Den er jordet er lavet af alu og har ikke kostet en formue

Håber meget på at strømmen bliver lavet i næste uge så jeg kan få sat strøm igennem de nye apparater og derved få oplyst om der ER forskel på strøm eller om det er en skrøne. Det bliver med sikkerhed testet indenfor den nærmeste fremtid.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Lige et billed af det hele

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Lige et billed af det hele

Den er da heller ikke så STOR  den center,  den se mere noget klejn ud

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

he he ja du har sku helt ret

Kan man ikke tilslutte 2 center ht. paralelt eller sådan noget bare for at det skal se ud af noget

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Du bør ihvertfald tilte den lidt nedad, mod lytte positionen ( istedet for opad, som det ser ud på billedet  ).

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Du bør ihvertfald tilte den lidt nedad, mod lytte positionen ( istedet for opad, som det ser ud på billedet  ).

Yes sir, den er tiltet pt. 3 cm. i forhold til billedet.

Det vil måske være bedre at sille den under fjernsynet ?

<< Forrige Side af 98 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes