| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom fragmanden med kassen 
mere senere på aften. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kabler skal der også til

__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud, har været så heldig at høre den hos Audio Companiet, spiller ganske godt.
Beskriv gerne lyden for os andre, det var på et sæt BKS jeg hørte dem, og de er jo noget anderledes end dem du bruger.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
Ser godt ud, har været så heldig at høre den hos Audio Companiet, spiller ganske godt.
Beskriv gerne lyden for os andre, det var på et sæt BKS jeg hørte dem, og de er jo noget anderledes end dem du bruger.
|
|
|
Den er lige tændt så jeg skal lige lytte lidt inden der kommer kommentar til lyden. Ham jeg købte den af sagde at der helst skulle gå en ½ time og så skulle den spille 100% __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmm Nice ! Tillykke med den. Er det EL 34 rør ?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
|
Mmmm Nice ! Tillykke med den. Er det EL 34 rør ?
|
|
|
Takker
Jeps der er 4 stk af dem. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke Henrik - det ser ud til at være et lækkert stereo set-up du har skrabet sammen der. Der er nu noget hygge over rør.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Stort tillykke Henrik - det ser ud til at være et lækkert stereo set-up du har skrabet sammen der. Der er nu noget hygge over rør. |
|
|
Takker Lars
Ja der er hygge over rør, og så har den indbygget radiator.... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej henrik
først tak for din generelle konstruktive tone i debatten.
dernæst til jasmin du har på besøg!
el 34 pushpull udgør ofte(st) entrance i rør for nysgerrige entusiaster - dette skyldes forholdet mellem watt pr krone - lyder det som en påstand,skyldes det måske mine mange års erfaring med rør.
udvalget af rør med næsten rimeligt outputformåen,er begrænset - og derfor vælges der blandt for pentoder/tetrodernes vedkommende 99% pushpulldrift,da de ikke er værd at beskæftige sig med lydmæssigt i singleended sammenhæng - (kort sagt,men ærligt) el84 - el34 - kt88 - pl509 - disse rør kan køres mere eller mindre i klasse a (afhængigt af (høj)spændingen)og igen afhængigt af udgangstrafoer og drivertrinnet,vil pentoderne performe mere eller mindre optimalt.
hvorvidt man ellers foretrækker det ene mærkes valg af ovennævnte,frem for det andet - er der altså langt til ægte trioders formåen.. her vælger konstruktørerne tilgængelige typer som 2a3 - 6b4g - 300b - 805 - 811 og 572 (begge russiske af origin,og uden anden etnisk konkurrence) 211 - 845 - alle oftest i singleended kofiguration,trods deres i forvejen,og i forhold til,meget lavere watt/krone forhold holdt op mod førnævnte pentoder.
forcen ved trioder bemærkes først og fremmest i deres rummelighed - især detaljeringen uden konkurrence fra transistorer,og i singleended drift er der en mikrodynamik som gør det sjovt at lytte selv til lav (db) musik!
lad nu ikke mit indlæg være negativt hørt,men derimod et hint om - at kan du høre kvaliteter i jasmin - skylder du dig selv at høre mere seriøse konstruktioner,ikke mindst pga dit ellers høje niveau i kæden!
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon
Takker 
Dette er min først rør forstærker, og det var min hensigt at få en integreret rør amp MED remote da jeg er lidt doven
Mit budget tillod mig denne Jasmine EL34 som formentlig er et godt bud (har jo ikke hørt andre) på en god starter mht. rør amps. Flere har sagt til mig at en gang rør altid rør, men nu skulle det altså testes. De skal "kun" spille på min 2 vejs DIY (SS 300 LE) så der skal ikke spilles på nogen ht kæmpe af nogen art.
Jeg går ikke så meget op i Watt da jeg ikke spiller sindsygt højt (altså ikke i DJ mode ) men vil naturligvis gerne have en god oplevelse når man nu sætter sig ned og lytter til lidt musak af en eller anden herkomst.
Vil det være muligt at skifte de EL34 rør ud til nogen andre rør eller er det at gamble for meget. Har læst at andre skifter rør type til noget bedre uden at gribe ind i resten af elektronikken.
Jeg har været oppe hos Karsten i StudioSound og han har nogle rør bamser i den lidt højere ende af skalaen og de lyder fremragende, så jeg er klar over at pris/kvalitet hænger sammen.
Denne (eller en anden rør bamse) bliver min første rigtige oplevelse med rør og jeg glæder mig faktisk lidt til de næste måneder. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik!
Rør er sagen - har selv en af slagsen i nr. 2 setup. Dog blev jeg lidt forvirret over at de små 2 vejs højttalere stadigvæk var hos dig. Spiller du ikke på Kef 107/2.
Hvad skal være det primære setup? __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 04:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
|
|
|
|
Jeg har lige anskaffet BKS og har også mere eller mindre set mig "varm" på Jasmine. Hvad var dit indtryk af den? Har den power nok til BKS´en? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot rørslæde Tilykke med den.
Den har jeg nemlig også set mig "varm" på. Kan godt li´designet. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
|
Hej Henrik!
Rør er sagen - har selv en af slagsen i nr. 2 setup. Dog blev jeg lidt forvirret over at de små 2 vejs højttalere stadigvæk var hos dig. Spiller du ikke på Kef 107/2.
Hvad skal være det primære setup?
|
|
|
Hej mr highend
Ja mange kan godt lide rør lyden så det skal prøves.
Jeg splitter nu kombi system op så SS og Stereo er 100% fra hinannen, derfor er mine DIY på banen igen. Som udgangspunkt havde jeg tænkt på at det skulle være et lille hygge set up men tingene kan jo gribe om sig så nu får vi at se. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
|
|
|
Jeg har lige anskaffet BKS og har også mere eller mindre set mig "varm" på Jasmine. Hvad var dit indtryk af den? Har den power nok til BKS´en?
|
|
|
Om den har power nok til BKSérne ved jeg ikke, men den er hel fin til mine små to vejs. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Flot rørslæde Tilykke med den.
Den har jeg nemlig også set mig "varm" på. Kan godt li´designet.
|
|
|
Takker. Netop designet er lidt atypisk og frækt på denne model hvilket jeg godt kan lide. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Jean M Jarre skrev:
|
|
|
|
Jeg har lige anskaffet BKS og har også mere eller mindre set mig "varm" på Jasmine. Hvad var dit indtryk af den? Har den power nok til BKS´en?
|
|
|
Nu spillede vi ikke tordene højt nede ved Søren fra Audio Companiet, men syntes den klarede det rigtig gdt i mine øre kune jeg godt lide den bløde lyd den gav, men kunne måske godt savne lidt attack og dynamik, men ring og få en snak med Søren, han ved det meget bedre end mig.
Mvh
JmJ
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en smuk rørslæde du der har fået købt. Er der lydmæssigt forskel på de to sæt højttalerudgange? Jeg går ud fra at det er til hhv 8 og 4 Ohms belastninger? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Tillykke med det ny "piano". Den tager sig godt ud. Kan den mon drive de små højtaler?
Jeg kan se at du holder fast ved S.A.T cd afspilleren. Det er vist min den gamle, hvis du har købt/byttet dig til den af ppp.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik jeg vil lige sige dit setup er super simpelt og super fed og lækker ...og ja så er det sgu sagt stort tillykke.. 
mvh Mono __________________ Analog World
|
| Til top |
|
| |