Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: CHAT - ris og ros (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

"total kanal dum"

I HiFi sammenhæng er det en interresant sætning !!!!

Du står til lunkent øl ned ad nakken næste gang !!

Party Time

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

hvorfor er der en risiko ved at installere java?burde jeg afinstallere igen?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 07 September 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
hvorfor er der en risiko ved at installere java?burde jeg afinstallere igen?

Næ..

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

lader jeg så være med, admin har sagt god for det på chatten

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ja her har jeg musen over den grå farve, men når jeg trykker på den grå farve, så fremkalder den dit navn. Hvis nogen kan forstå og har det samme problem så skriv lige et indlæg..!

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Fed chat....den må gerne være kommet for at blive  
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 07 September 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Fed chat....den må gerne være kommet for at blive  

Det gør den også !!! Men glem nu ikke at afsætte tid til brugeranmeldelser mv !!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

Argh... Hader at brokke mig, men fatter ved gud ikke hvorfor I ikke bare laver en IRC løsning i stedet. Hvis problemet er at I sender jeres brugere ind på en kanal som I ikke selv ejer, hvorfor så ikke bare selv åbne en kanal?

Ved at bruge IRC ville I 100% sikkert få mange flere ind på chatten som ville hænge der hele tiden. Og de brugere som ikke kan finde ud af at bruge fx mIRC kan blot bruge en webbaseret klient I kunne smide op på siden. Det er også mindre rescoursekrævende...

Hvis jeg må vil jeg gerne spørge hvad der har afholdt administratorerne og moderatorerne fra at bare lige stikke hovedet ind på den IRC kanal der nu engang er der? Især mens der ikke var nogen chat på websitet...

Kender ikke meget til IRC, og agter ikke at gøre noget ved det.

Har faktisk forsøgt at lave en applikation på siden, men fungerede ikke rigtigt, og levede ikke op til de ønsker jeg havde.

Beklager, at du ikke synes om det vi nu har sat igang!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

ja, kanon chat....

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Flot arbejde, den ser bestemt ud som om den var værd at vente på
Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Kender ikke meget til IRC, og agter ikke at gøre noget ved det.Har faktisk forsøgt at lave en applikation på siden, men fungerede ikke rigtigt, og levede ikke op til de ønsker jeg havde.

Hmm..   nu bliver jeg nysgerrig. Hvad er det javatingen kan, som IRC ikke kan?

Jeg antager at det ikke er bimlebamle-lydende og de sjove ikoner du taler om?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

var lige inde på chatén - ser ud til at den er udemærket jeg skal bare lærer at bruge alle dens muligheder ordentligt
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

/me slaps Administrator with a large denon amplifier!

Jeg syntes bestemt om en IRC kanal,  Der findes endds massere af opensource/freeware software til at lave en server selv,  men en IRC kanal på Quakenet ville da være det nemmeste...

Det smarte ved Quakenet er,  at du kan registrere dig,  og dermed kan der kendes forskel på folk..  I mange mindre chat's,  kan man kalde sig hvad man vil,  og ingen har mulighed for at se hvem der er hvem..  Det er jo et problem hvis folk begynder at fakenicke,  og svine andre til i andres navne..

At du registrere dig,  låser dig ikke på et bestemt nickname,  du kan skifte nick lige så tosset du vil,  med man kan skrive en kommando  "/msg q whois xxxxx"   og man kan se det navn man brugte til at registrere sig med i sin tid..  "Ens AUTH name"

Lad os sige hifi4all skulle ha' en sådan kanal,  så skal 4 registreret personer joine den kanal man nu ønsker,   efter nogle timer,  kan man så sende en request til quakenet om at få en Bot som hedder L.    L er ikke noget særligt,  den kan ikke så meget,  men vigtigest af det hele er,   at den bliver i kanalen,  og dermed tages kanalen ikke af andre..   L kan via ens Auth name kende folk,  og dermed give dem OP eller Voice..  

OP = Operator,  de kendes ved at de har et @ foran navnet,  voice har + foran,  voice har ingen magt,  ved ikke helt hvad voice bruges til,  men det er noget med at man kan snakke hemligt,  så kun dem med voice og OP kan se hvad der bliver skrivet.  Alle andre  "gæsterne"  har ikke noget foran deres nick..

Det skal lige siges at ham der requester L,  ejer den,  og er dermed Master,  kun Master kan lave OP's..

Når man så senere har 75+ personer på kanaler,  altså som er der på en gang,  så kan man requeste Q,  som kan en masse mere end L,   Den kan komme med velkomst beskeder,  den kan huske folk som er banned,  og en masse mere..

Man kan som sagt også bare selv installere en IRC server,  det kræver ikke meget,  hverken af CPU/RAM/HDD..   Men den er lidt skummel at sætte op,  hvis man skal kunne ting på samme måde som med Quakenet..

Jeg er bare en normal lille computernørd,  ikke noget vildt,  men jeg skal da gerne prøve at lave en guide så i kan komme igang,  hvis i vil det.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 08 September 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Det er altsammen meget fint, og jeg respektere da også at nogle er til IRC!

MEN...

Nu forholder det sig således, at redaktionen ikke vil have en IRC chat, og så er den ikke længere.

Vi har valgt at gøre, som vi har gjort, fordi vi fandt at den var langt nemmere at bruge (og så kan man selvfølgelig mene noget andet)

Anyway, bliver det ikke anderledes.
- og jeg agter bestemt ikke at kaste mig ud i noget, som jeg ikke har den store forstand på!

Emnet er fra min side hermed afsluttet - der er ingen grund til at kører HIFI4ALL Chat Vs. IRC kanal!

Beklager, men min holdning er klar!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Undskyld vi var så frække komme med et forslag til en smart løsning, vi skal nok holde os på irc en anden gang. Det er da også ubehageligt at skulle lære noget nyt, ignorance is bilss.

(den her post bliver nok hurtigt slettet, men va fan)

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

"Langt nemmere at bruge ?"  -  For dig eller Brugerne af Hifi4all ?

Nej undskyld,  jeg syntes da det er fedt med denne side og det,  men jeg syntes bare ikke i tager særlig meget imod forslag for folk,   det er som om at hvis i laver noget,  så har folk bare af at kunne li' det,  ellers kan de bare skride..  Det er også sandt at der er Jeres side,  og vi har den helt Gratis,   men du kan jo ikke blive ved med at sige sådan,  til sidst er der ikke flere folk der gider den tone mere..  Og lad nu være med endnu engang at sige at det er min manglende forståelse af siden,  det er jeg træt af at høre,  du aner ikke en kæft om hvor meget tid jeg bruger her!

Og lad også være med at true folk åbent i forumet, send en pm,  jeg har set det flere gange:  "Du gør som jeg siger,  ellers banner jeg dig,  og gør det sådan at du ikke kan oprette en ny bruger.."   Det ved de fleste jo godt at den magt har du ikke,  du kan ikke kende mig fra alle andre,  jeg kan skifte MAC adresse lige så tosset jeg vil,  jeg har dynamisk IP,  jeg har alle de emails jeg gider lave,  jeg kan slette cokies ved få tastetryk..  Der er ingen ide i at provokere,  så ender det med at folk der bliver nægtet adgang,  fylder forumet med spam..

Og okay,  så lad være med at lave en IRC server,  det var skam heller ikke kun fordi jeg mente den skulle være bedre,  jeg har ikke set den nye chat,   men jeg har da øjne i hovedet,  kan da se at en IRC kanal er det mange vil ha'   Ikke kun i dag,  det er sagt flere gange..

PS.   Mener ikke noget af dette på DEN måde,  men i må også lytte engang i mellem,  og ikke bare blive negativ hvis folk har en anden mening..

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 08 September 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:

Undskyld vi var så frække komme med et forslag til en smart løsning, vi skal nok holde os på irc en anden gang. Det er da også ubehageligt at skulle lære noget nyt, ignorance is bilss.

(den her post bliver nok hurtigt slettet, men va fan)

Det har jo intet med det at gøre, men hvad skal jeg ellers svarer???

Jeg synes faktisk at jeg svarer meget pænt, og bruger endda ordet "respekt" for jeres holdning.

Skulle jeg...
Kaste mig i støvet, og smide det hele ud, fordi nogle synes bedre om IRC???

Hvis ja, hvad så med de som måske kan lide noget andet??

Det er jo en skue uden ende - desværre.

Som med hifi, så handler det om at være glad for det man har - intet andet.
Jeg blander mig heller ikke i hvad folk har stående i deres hjem af udstyr - bare de glade for det, så er det jo fjong!

Lad nu være med at dreje det hele i anden retning og negativ, jeg fortæller bare, at den chat du nu ser, er den vi har valgt at bruge - længere er den ikke.

Det betyder ikke, at du er tvangsindlagt til at bruge den - det er helt valgfrit.

Hvorfor ikke glæde sig over chatten måske er noget brugbart for andre, blot fordi du synes om noget andet?

Og så synes jeg faktisk at den chat vi har valgt ER en smart løsning!

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Undskyld igen. IRC var bare ment som et konstruktivt forslag til en løsning på jeres chat problem. Vi har da alt mulig respekt for det arbejde I ligger i siden. Vi er ikke ude på at starte en krig, det er jer der har valgt en konkurerende løsning trods utallige opfordringer til at prøve irc. 

At det er en politisk beslutning at i har valgt en anden løsning er da helt ok, men hvis det er fordi du ikke gidder bruge et par timer på at finde ud af hvad irc er, syntes jeg det er lidt tyndt. Så svært er det altså ikke og der er masser der har tilbudt hjælp.

Men vi kommer nok ikke meget videre i denne sag. Stemningen på #hifi.dk er i hvert fald at vi bliver der, men kan da være vi kigger forbi h4a chat en gang imellem. I er selvfølgelig også velkommen på irc.

Godnat

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 08 September 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

MuttleyDK skrev:

"Langt nemmere at bruge ?"  -  For dig eller Brugerne af Hifi4all ?
For brugerne - hvem ellers?

Nej undskyld,  jeg syntes da det er fedt med denne side og det,  men jeg syntes bare ikke i tager særlig meget imod forslag for folk,   det er som om at hvis i laver noget,  så har folk bare af at kunne li' det,  ellers kan de bare skride..  Det er også sandt at der er Jeres side,  og vi har den helt Gratis,   men du kan jo ikke blive ved med at sige sådan,  til sidst er der ikke flere folk der gider den tone mere..  Og lad nu være med endnu engang at sige at det er min manglende forståelse af siden,  det er jeg træt af at høre,  du aner ikke en kæft om hvor meget tid jeg bruger her!

Og lad også være med at true folk åbent i forumet, send en pm,  jeg har set det flere gange:  "Du gør som jeg siger,  ellers banner jeg dig,  og gør det sådan at du ikke kan oprette en ny bruger.."   Det ved de fleste jo godt at den magt har du ikke,  du kan ikke kende mig fra alle andre,  jeg kan skifte MAC adresse lige så tosset jeg vil,  jeg har dynamisk IP,  jeg har alle de emails jeg gider lave,  jeg kan slette cokies ved få tastetryk..  Der er ingen ide i at provokere,  så ender det med at folk der bliver nægtet adgang,  fylder forumet med spam..

Øhh... her taber jeg tråden. Der kommer en masse negative udsagn, som vist ikke handler om ris og ros i denne tråd. Skriv til mig, så kan vi tage den her andet steds.

Og okay,  så lad være med at lave en IRC server,  det var skam heller ikke kun fordi jeg mente den skulle være bedre,  jeg har ikke set den nye chat,   men jeg har da øjne i hovedet,  kan da se at en IRC kanal er det mange vil ha'   Ikke kun i dag,  det er sagt flere gange..

Enig, jeg har også set at andre har ønsket et IRC kanal, men lige så mange har ytret ønske om en chat generelt. Nu valgte vi en chat, som vi mente var nem for alle brugere at benytte, uden at skulle have MiRC eller lign. installert.

Samtidig er der også det forhold, at mange slet ikke ved hvad det er for noget med en IRC, og kan blive utrykke ved noget som de ikke kender.

Blandt andet derfor blev den nu tilgængelige løsning valgt, som vi synes er lige til, og som virker i de fleste browsere med det samme.

Dertil kommer også mit kendskab til IRC er meget lille, og jeg ikke ønsker at kaste mig ud i noget som jeg ikke har forstand på, på et noget højere plan.

Andet forhold er, at jeg heller ikke ønsker at have en IRC-port åben på serveren, da der kommer meget skidt gennem sådan en.
Ej heller er det fra redaktionens side ønskeligt at have en kanal liggende, som vi ikke selv har på vores host.

Og nu kan det godt være jeg tager fejl, men koster en MiRC klient ikke penge nu om dage???
I så fald, hvor mange vil så betale for at kunne bruge chatten?

PS.   Mener ikke noget af dette på DEN måde,  men i må også lytte engang i mellem,  og ikke bare blive negativ hvis folk har en anden mening..

Nej, jeg kan godt se meningen med dit indlæg, men til vores forsvar vil jeg da også sige, at vi lytter meget til hvad I siger som brugere af sitet.

I sin tid forkastede jeg ikke forslaget, og skrev faktisk at jeg ville se nærmere på en IRC til HIFI4ALL.DK. Det er forsøgt, men synes ikke at virke hensigtsmæssig i den retning vi ønskede.

Mange af de funktioner og udvidelser du ser på sitet i dag, ER fakisk resultater af det brugerne gennem tiden har foreslået. Jo, vi lytter!

Folk må gerne have en anden mening om det vi laver, eller det vi gør. Men husk på vi gør det så godt vi kan, og ud fra så mange betragtninger som muligt.

Vi kan ikke stille alle tilfreds, om end vi meget gerne vil.

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Jeg indrømmer jeg måske nok slog lige hårdt nok på tasterne,  syntes bare godt du kunne sige tingene på en anden måde..  på den anden side,  så er klokken mange og du havde nok ikke forventet/ønsket negative ting om chatten..

For lige at svarer på dit spørgsmål,  så er Client programmer til Internet Relay Chat  (IRC) ikke nødvendigvis noget der koster noget.. (mIRC gør, men der er andre) Der er massere af freeware derude,  og inden man begynder på det vilde,  så ville sådan noget skulle undersøges,  det er ved at være længe siden jeg for alvorg brugte IRC..

Du skal ha' en port åben ja,  hvis du vælger den besværlige måde,  nemlig at hoste serveren selv..  Derfor forslåes Quakenet af flere,  det er Gratis,  Quakenet består af mange server linket sammen.. 

Quakenet er egentligt for gamers,  men der er kanaler om alt mulig,  så en hifi kanal fra eller til..  Hvis i går meget op i tingene,  hvilket jeg fornæmmer,  kunne man nemt maile dem og høre,   men da de er det største IRC netværk:  (152296 brugere, 181688 kanaler 41 servers)  er de nok ret ligeglade med om der kommer en no-game kanal mere..  Dem er der massere af i forvejen..

Som jeg skrev tidligere,  så er ejeren af en kanal,  den som ejer bot'en,  men der er intet ivejen for at kunne give det flag vidre,  så du ville kunne få andre til at lave kanalen,  requeste L,  og så får du +m flag'et som er Master..  Og dermed kan du lave OP's  som så er dem der også her på siden holder styr på forumet..  

"Det hele gøres via kommando linier,  men det er jo ikke mange OP's der skal laves   -   du kan få hjælp af L ved at skrive /msg l showcommands   -   det er ikke svært overhovedet..  Ved godt det lyder skummelt"

Som der allerede er blevet skrevet,  så er det muligt at bruge IRC via en hjemmeside,  der er lavet massere af javaapplets,  som joiner en på forhånd opgivet IRC server/kanal   Så det er lige så simplet som hvad du ellers kunne finde af chat's til en hjemmeside..  Via et javaapplets kan du så ikke registrere dig,  men det er et fedt,  så længe dem der skal ha' OP,  bruger en normal IRC client..

Jeg skriver dette ud fra hvad jeg ved,  måske er der småfejl,  men det skulle være nogenlunde som sådan..  Jeg ved dog ikke helt hvad der findes af gratis javaapplets,  men de findes,  og skulle det koste 400,- for et,  så finder vi nok ud af det..    Du kan sikkert finde massere af test applets,  som så har en MAX antal brugere,  men så kan man teste det,  inden køb..  Det er tit begynder-nørder der programmerer dem,  og forlanger sikkert kun 29$ eller sådan

Skal nok holde min kæft nu..  Sorry,  fik bare lyst til liiiige at sige det sidste her

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes