Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-Fi Klubben dårlige..? Øhh.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Det lød i mine øre som om, at nu skulle du satme lige ind og overbevise dem der i de forskellige radioforetninger om, at de ikke har forstand, på det som de sælger, og det har de sku da heller ikke mange gange, men så må man jo bare blive væk hvis man ikke kan lide lugten.

Selvfølgelig skal du da ikke handle et sted som du ikke syntes, du får tilstrækkelig betjening, eller hvor de ikke ved nok om tingene, der er vi da enige,men igen så må man finde et andet sted og så er den skid slået.

Hej.  Os der forhåbentlig kender lidt til HiFi, kunne da ikke drømme om at gå ind i en butik som Fona, Expert og lig. og stiller tekniske spørgsmål. Men hvad med Hr og Fru Jensen som ikke kender noget til HiFi, de bliver fyldt med l... når de er i en sådan butik.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Ronin: Glem ikke at ekspedienten tilsluttede et IXOS scartkabel og satte Gladiator på som demo.

Ja jeg ved det. Jeg har en god hukomelse.  For den historie glemmer man ikke.

Neeper:

Du har helt ret! Jeg forstår heller ikke hvorfor at nogle brugere mener at man skal sammenligne HFK med Fona osv.   Men efter at have læst en masse indlæg om folks erfaringer med hfk, må jeg sige at deres service går lidt i bølger. Det er åbenbart stor forskel på de forskellige hfk butikker. Jeg har intet at klage over i den lokale klub.

Hehe jeg gav kun et uddrag af historien - den er sørgelig nok i forvejen!

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

I bund og grund er der vel ikke den store grund til at svine nogen butikker til pga. deres kompetance niveau...  Man vælger jo selv hvor man vil handle og finder man et sted hvor man mener, at ét eller andet ikke er tilstrækkeligt så må man jo bare søge andetsteds....

Jeg er glad for butikker som Hi-Fi Klubben og Tape Connection (almindelig A/V / Hi-Fi butik til den almene kunde OG entusiasten) KT Radio (det samme...men måske lidt mere ovre i entusiast enden) og Hi-Fi Forum (Entusiast...folk der generelt VED hvad de vil have) ...  ALLE disse butikker / forretninger har jo vel både styrker og svagheder men de er alle bedre end den generelle radio-branche (El-mutanten) og det er jo DÉT der er det vigtigste.

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ved ikke lige hvor du vil hen

Men har du været ude hos Henrik i FONA (tidligere Fredgård ) ?

Det har du tilsyneladende ikke, for han har en afdeling helt for sig selv, med i hvert fald lige så meget High end hifi som fx HFK, og hans viden og expertice, behøver man ikke og tvivle på, for han ved godt hvad han snakker om. Men generelt er Fona og lign forretninger ikke for high end folket, det har du ret i.

Mvh Guffi. 

dfms skrev:
guffi skrev:

Det lød i mine øre som om, at nu skulle du satme lige ind og overbevise dem der i de forskellige radioforetninger om, at de ikke har forstand, på det som de sælger, og det har de sku da heller ikke mange gange, men så må man jo bare blive væk hvis man ikke kan lide lugten.

Selvfølgelig skal du da ikke handle et sted som du ikke syntes, du får tilstrækkelig betjening, eller hvor de ikke ved nok om tingene, der er vi da enige,men igen så må man finde et andet sted og så er den skid slået.

Hej.  Os der forhåbentlig kender lidt til HiFi, kunne da ikke drømme om at gå ind i en butik som Fona, Expert og lig. og stiller tekniske spørgsmål. Men hvad med Hr og Fru Jensen som ikke kender noget til HiFi, de bliver fyldt med l... når de er i en sådan butik.

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Dali glad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

witzel skrev:
[QUOTE=Hurtig] det kræver enten en god aftale med din leverandør, om at han tager varen retur, eller at du bryder loven hvis varen skal sælges igen. Fordi man iflg. loven ikke må sælge en brugt vare, som værende ny. og et fjernsyn der har været ude hos en kunde i fx 10dage er brugt og ikke ny. Derfor skal butikken gøre den næste kunde opmærksom på at varen er brugt, og de fleste vil så have et afslag.

Hvilket altså godt kan lade sig gøre uden at bryde loven. Hvorvidt returret koster penge i den store sammenhæng eller ej, det er ikke så simpelt et spørgsmål at svare på. Isoleret set mister butikken penge på at give demorabat for at sælge varen igen, men hvis det betyder at man får flere handler i hus fordi folk føler sig mere trygge, så kan den udgift i sidste ende måske være godt givet ud.

Hej Otto

Jeg er ret ny i det med hifi, det meste af min viden kommer herfra, og en af mine venner. Det jeg har læst her er at klubben engang havde returret ?

Hvis de havde det, så er det vel naturligt at tro at de har regnet på hvad der gav mest på bundlinien, nu hvor de kender til begge løsninger. Jeg er ikke selv den store sælger, men jeg vil da tro at når man driver en større virksomhed, som klubben jo er, så vælger man da ikke en løsning der giver skuffede kunder, med mindre der er en del penge i plus på kontoen ved det ?

Nu skriver du som "branchemedlem" (for en butik der er så totalt åndsvagt placceret.... for en nordjyde ) Du må da også være udsat for at du til tider må træffe en beslutning der ikke altid bringer de store smil frem hos kunderne, men som er nødvendig hvis du vil have mad, bare et par gange om ugen ?

Kenneth

Til top Vis Dali glad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dali glad

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Sendt: 08 September 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=guffi]

Ved ikke lige hvor du vil hen

Men har du været ude hos Henrik i FONA (tidligere Fredgård ) ?

Det har du tilsyneladende ikke, for han har en afdeling helt for sig selv, med i hvert fald lige så meget High end hifi som fx HFK, og hans viden og expertice, behøver man ikke og tvivle på, for han ved godt hvad han snakker om. Men generelt er Fona og lign forretninger ikke for high end folket, det har du ret i.

Mvh Guffi.

Hej Guffi.

Er det FONA i Hjørring

Købte selv min h/k AVR 4500 derinde og blev betjent af Henrik. Jeg synes at betjeningen var OK. Men har været udsat for, at der er nogle der ikke ved en  når jeg har været inde i bla. FONA, MERLIN, og EXPERT.

Jeg har også været udsat for, at de lyver med nyprisen på brugte ting.  F.eks da jeg var inde i EXPERT i Hirtshals. Så jeg på et par brugte højttalere til 6000, de sagde at de fra nye kostede 12000 fra nye. Jeg fik dem hjem på prøve og de spillede da os godt nok. Men det viste sig, at en af mine venner havde set dem til 8000 fra NYE af  på nettet. Jeg tog ned på EXPERT og fortalte det. Men de blev ved med at påstå, at det var 12000. Jeg spurgte dem om de havde en kvirtering på højttalerne. Det sagde de nej til. Jeg tænkte, hvis det skal være på den måde kan det bare være ligemeget. Jeg leverede højttalerene retur. Og et år efter står de der stadigvæk til (prøv og gæt) 6000 kr. (er svaret).

I stedet, tog jeg ud i hifiklubben i Ålborg og købte mine højttalere (Dali Suite) der. Og der der handeler jeg i fremtiden.

Mvh. Thomas         

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 September 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Thomas skrev:

I stedet, tog jeg ud i hifiklubben i Ålborg og købte mine højttalere (Dali Suite) der. Og der der handeler jeg i fremtiden.

...og ingen andre steder, fordi du havde een dårlig oplevelse med een Expert

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2004 kl. 05:56 | IP-adresse registreret  

Mit lille besym om HFK: Jeg har handlet der en del efterhånden og har, mere eller mindre, altid fået den service jeg regnede med - og ja, jeg regnede med god service.
Specielt afd. i Hillerød har excelleret ved at udlåne modeller indtil min ønskede model blev hentet hjem - og dette helt uden brok. Faktisk gik de så vidt som til at tilbyde mig varer (fra andre afdelinger) til "kø-tilbudspris" flere dage efter selve kø-tilbudet.
Om de blot vil af med deres gamle modeller, er oprigtig servicemindede eller noget midt imellem skal være usagt.

Men som én konstaterede det her på sitet: De er i sidste ende ude på at tjene penge.

Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

spinner skrev:
Jeg er glad for butikker som Hi-Fi Klubben og Tape Connection (almindelig A/V / Hi-Fi butik til den almene kunde OG entusiasten) KT Radio (det samme...men måske lidt mere ovre i entusiast enden) og Hi-Fi Forum (Entusiast...folk der generelt VED hvad de vil have) ...  ALLE disse butikker / forretninger har jo vel både styrker og svagheder men de er alle bedre end den generelle radio-branche (El-mutanten) og det er jo DÉT der er det vigtigste.

/Spinner

Jeg giver dig helt ret. Det er fedt at der er noget for enhver smag. Det der irriterer mig ved HFK er, at de fylder deres produktomtaler med misvisende data og til tider endda helt ukorrekte. Pudsigt nok er det aldrig noget der kan tolkes dårligere end produktet vitterligt er. Nix... det er ALTID til den gode side. Det er FALSK reklame. Og så kan jeg ikke have med at gøre, at de samtidig langer ud efter radiobranchen, og ophøjerer sig selv til et eller andet helligt i branchen. Se eks "mislyde i radiobranchen" fra JP. Hvor er HFK bare hellige i den, og glemmer hel at nævne deres kreative opgivelser om produkterne!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Nej det er Henrik Jacobsen i Århus.

Det med at oplyse en forkert pris tror jeg da alle har været ude for, og jeg vil sige at privatmanden er efter mine oplevelser den værste. Derfor er det også meget vigtigt når jeg handler brugt, og det gør jeg kun efterhånden, pga værdien falder så hurtigt som den nu gør på hifi, at der fremligger en kvitering.

Mvh Guffi______________

Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu.

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kan ikke på baggrund af at ha læst indslagene. Ikke lade være med at komme med mit bidrag.

Kan mindes, at jeg sammen med Ronni ( Runin ) var på vej ud, af ELECTRIC CITY i Aalborg. Efter at ha kigget lidt rundt.

Vi overhørte en sælger sige til Hr. & Fru Danmark. Der så på dvd maskine for første gang. At denne dvd afspiller er en af få fine modeller. Der har en DA konvetter.Sådan den er i stand til at spilde en ganske alm. Cd plade Også. Haha.

Mig bekendt har jeg aldrig oplevet , eller hørt en dvd afs. Der ikke skulle kunne det. For den sags skyld ikke har en DA konvetter.  

Vi stoppede op. Og så måbende på sælger. Rystede så på hovedet, og gik.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Mjaa, Thule har da vist en DVD afspiller uden indbygget D/A konverter.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 10 September 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Nope, det har de ikke - det ville vist også stride mod al logik eftersom de ikke laver separate løbeværk og D/A-komboer mere!

Men den rette bemærkning fra Electric City var faktisk at ekspedienten sagde til kunden "CD-afspilleren har samtidig indbygget D/A-konverter som gør at den er fremtidssikret"!

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Men den rette bemærkning fra Electric City var faktisk at ekspedienten sagde til kunden "CD-afspilleren har samtidig indbygget D/A-konverter som gør at den er fremtidssikret"  Delvis rigtig. Ved det at den havde DA konvetter, som en af de få. Kunne den spille alm. Cdér. Som jo så gjorde at den var fremtidssikker.

Okey 2 ting af samme sag. Hvilket giver det samme.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu oplevet næsten det samme i HFK og det der er værre .

men det overlever man nok , kan ikke sætte mit pis i kog .

Hvis man løber rundt og kun kan se det dårlige i livet er alt dårligt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Synes nu meget godt om hfk. Men er efterhånden blevet lift træt af den ekspedient der er nede i Sønderborg afd. For ham er der ingenting der er godt nok, selvom du kun har en reciever og dvd-afspilller til små 5000kr, så skal man alligevel have det helt dyre signal kabel og højtalerkabel. Sidst, da kunne jeg snart ikke få lov til at gå igen, så desperat var han efter at sælge noget..

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hvis man løber rundt og kun kan se det dårlige i livet er alt dårligt .

Dertil vil jeg så lige sige. At man nu også kan more sig, over det de ikke ved. Hvad de siger, og rådgiver fejl aktig om.

Omvent skal jeg da også være så ærlig at sige. At jeg ikke ville kunne lade være med ratte en sælger. Der slynger noget ud, der hverken er hoved, eller hale i.  De må for filan da sæt sig ind i tingne. Når de arbejder sådan steder, som de sikkert også selv har valgt. Eller være ærlig, og mælde pas. Og finde en der ved bedre. Hvis der er noget de ikke kan svare på.

Man kan ikke nødvendigvis vide alt. Men man kan gøre sit til at vide bedre.!

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ronin / Jesper Juul

I skrev:

Jesper Juul skrev:

Nope, det har de ikke - det ville vist også stride mod al logik eftersom de ikke laver separate løbeværk og D/A-komboer mere!

Ingen af jer har ret.. Thule havde faktisk en DVD afspiller uden DAC.. Den gamle DVD250 (uden "B") havde ikke nogen DAC..

Den kunne spares væk, ved brug sammen med PR250B, da det jo var de samme convertere i afspilleren og processoren..

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

[QUOTE=jensen]Hvis man løber rundt og kun kan se det dårlige i livet er alt dårligt .

Dertil vil jeg så lige sige. At man nu også kan more sig over det de ikke ved, hvad de sælger, og rådgiver om.

ja kan jeg også , men man kunne jo prøve at høre om man selv måtte sætte det til eller indstille det som man mener er bedst .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kan kun gi dig ret. Men det vil vel være nedladende for en sælger. At han så erfare at han ikke kan bruges til rådgivning.  Ja ved det ikke....

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes