Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 09:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hi-Fi Klubben dårlige..? Øhh.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Alt de sælger er kræftemde lavet i østen,.,,.,
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Det ændre intet ved. De godt med fordel tit. Kan sæt sig noget bedre ind i tingne. Uanset hvor det så er lavet.  Det er jeg sikker på alle har enighed i .

De unge klør. Eller hvor gammel de nu end er. Skal heller ik stå alene om det. Der hviler et medansvar fra butikken af. At de nye ved det grundlæggende. Og det ikke er der vi andre skal høre de dummer sig.

Senere kan de jo altid granske mere i det tekniske. Af interesse må man få viden. Hvorfor er de der ellers...

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Dali glad skrev:
Jeg er ret ny i det med hifi, det meste af min viden kommer herfra, og en af mine venner. Det jeg har læst her er at klubben engang havde returret ?

Såvidt jeg ved, ja.

Dali glad skrev:
Hvis de havde det, så er det vel naturligt at tro at de har regnet på hvad der gav mest på bundlinien, nu hvor de kender til begge løsninger. Jeg er ikke selv den store sælger, men jeg vil da tro at når man driver en større virksomhed, som klubben jo er, så vælger man da ikke en løsning der giver skuffede kunder, med mindre der er en del penge i plus på kontoen ved det ?

Jeg er 100% enig. Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det er godt eller skidt at klubben gør som de gør (ikke her i hvert fald). Der var bare nogle rent faktuelle ting jeg synes skulle påpeges. Jeg vil ikke blande mig i hvordan andre driver forretning, det er ikke min beslutning.

Dali glad skrev:
Nu skriver du som "branchemedlem" (for en butik der er så totalt åndsvagt placceret.... for en nordjyde ) Du må da også være udsat for at du til tider må træffe en beslutning der ikke altid bringer de store smil frem hos kunderne, men som er nødvendig hvis du vil have mad, bare et par gange om ugen ?

Selvfølgelig.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9389
Sendt: 14 September 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hifi klubben har haft retturret (mellem 7-10 dage). Dette er de holdt op pga. visse butikker i de større byer havde problemer med folk der købte hele anlæg, for blot at returnere efter festen.

Jeg arbejdede selv i klubben den gang, og problemet var stort. Det står dog butikkerne frit for at aftale returret med kunden, lige som udlån af demovarer er normalt (der hvor jeg arbejdede typisk over week-enden).

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9389
Sendt: 14 September 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Kan kun gi dig ret. Men det vil vel være nedladende for en sælger. At han så erfare at han ikke kan bruges til rådgivning.  Ja ved det ikke....

Jeg betragter Electric City og lign. som supermarkeder. Jeg forventer ikke at ansatte i Føtex kan fortælle mig hvordan jeg sammensætter den perfekte middag med de produkter de har. Det er muligt der faktisk er en ansat, som har viden omkring dette, men det vil være rent held.

I de store elektroniksupermarkeder, ved de trods alt lidt om produkterne, men eksperter skal man lede langt efter omend de findes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 14 September 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:
Men det vil vel være nedladende for en sælger. At han så erfare at han ikke kan bruges til rådgivning. 

Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Rambi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 September 2004 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Og lige en lille historie fra det virkelige liv -

For nogle år siden, dengang 2. generations dvd-afspillerne stod i butikkerne, var jeg på jagt efter disse vidundere. Pludselig stod jeg i Bilka, Esbjerg, og spurgte ekspedienten, hvorfor deres 15" sub spillede sammen med alle deres højtalere, uanset hvilket par man valgte at høre... "Det gjorde den ikke", var hans overbevisning, indtil jeg fik lov til at komme bagom højtaler-væggen for at afmontere den ene leder i sub'en. Først da kunne han høre, at reolhøjtalerne måske manglede lidt bund! Falsk markedsføring, synes jeg....

 Da jeg gik derfra handlede diskussionen så om dvd-markedet og dens fremtid. "Det er en fis i en balle vand", lød beskeden. Jeg gik grædende hjem.

Venlig hilsen.

Til top Vis Rambi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rambi
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 24 September 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det var da ikke så godt at du gjorde det. Håber din kedhed er gået over med tiden. DVD var ikke! som mange troede i starten : DET VAR DET.

Snare DET VAR DÆLANS

Iøvrigt. Siden hvornår kan man være sikker på at en sælger i Bilka ved hvad han-hun snakker om. Det er kun et sted man skal købe noget hvis det er særligt billigt, og man ellers ved hvad man går efter.

Ang. Pris. Så forhør sig om ikke det kan udlines, hos andre bedre steder at handle. Med en større viden, og service.

I Bilka.

Har man spørgsmål. Skal man ikke regne med at få dem indfriet.

Vil man ha service. Skal man ikke regne med at få det nok.

 



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 24 September 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

[Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med.

Det kan jeg sagtens følge dig i. Syntes da også det er ansvarsbevidsthed. At have denne holdning  

Men vi skal ikke glemme at der nok et sted er noget forskel på dig, og en ny udklækket sælger. Det er her jeg har en ide, om at det ikke at kan slå til. I denne given situation som ny sælger. Må eller kan være nedladende for den enkelte.



__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 24 September 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

"Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med."


og her er så grunden til at  man skal købe hos en rigtig hifi forhandler, og ikkesupermarkedet..

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 340
Sendt: 25 September 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Det mener jeg jo også.

__________________
Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 25 September 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare at jeg tror det er meget få der siger til sig selv: Nu går jeg ind et sted hvor der er god vejledning, og betaler hvad det koster. Jeg hører tit til fester og kom-sammener at ikke-hifi-folk bare have alting billigst muligt uanset hvad det er. De aner ikke hvad hifi er, men er heller ikke villige til at høre på en sælger. Så her får de rigtige hifi-butikker ikke en chance.

Og hvad angår hifi-nørder, ja så ved de godt hvad de vil have, og så bestiller de det på nettet. Ja hvis de er rigtigt frække så går de ned og får det demonstreret i en rigtig hifibutik først, for derefter at bestille den på nettet, ligesom Acer gjorde det her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13253&P N=2

...Så heller ikke her får de rigtige hifi-butikker en chance.

Ærlig talt så er vi sq selv ude om hvis fona og elgiganten er de eneste der eksisterer om få år, samt at man ikke har en kinamands chance for at se noget ordenligt grej eller at kunne få kvalificeret rådgivning.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har nu haft en ganske god oplevelse med HFK, da jeg her for kort tid siden var ude og lede efter et nyt anlæg. Jeg fik en rigtig god service, og fik demonstreret mange forskellige kombinationer af anlæg / højttalere. Der var godt nok lidt forskel på hvad de forskellige sælgere anbefalede af kombinationer, men det er vel lidt som vi herinde også har forskellige præferancer for hvordan lyden skal være.

Desværre gik der et eller andet galt til sidst, og de ville kun sælge mig et sæt højttalere der lå noget ud over budgettet. Jeg fik lov til at låne dem med hjem  uden problemer, og jeg var meget fristet, men det endte med at jeg handlede i en anden butik, hvor de solgte højttalere inden for mit budget der ikke kun var til "pynt" som det blev formuleret. Jeg er forøvrigt rigtig godt tilfred med mit nye anlæg

Cayin 252B, Cayin CD-252 og et sæt SA2k'er :-)

 

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft en rimelig god erfaring med HK.

Jeg købte et par Dali 6006 for ca. 5 år siden. Efter 2 måneder gik den ene diskant. Jeg kontaktede HK i Aalborg og de bestilte en ny. Jeg skruede den gamle ud og kørte til Aalborg og byttede med en ny.

Nu har jeg godt nok hørt at man skal indlevere den gamle først, hvilket jo ikke er god sevice.

Derimod har jeg fået den bedste service hos lydspecialisten. Jeg fik hele turen, og sælger var helt vildt for at demonstrere en masse forskellige produkter, så jeg kunne hører hvad forskellen var. Jeg var selvfølgelig også velkommen til at låne noget med hjem. På intet tidspunkt følte jeg at jeg blev "kigget over nakket" (Hader når sælger står i nakken på en hele tiden, og man ikke selv må pille ved udstyret) og tvunget til at købe noget.

Et andet sted er Audio Consult. Rigtig god demonstrering, og fornuftige priser. Erfaren sælger. Ja sådan skulle en forretning drives.

Desværre har jeg ikke haft mulighed for at komme i TC endnu, men det kommer nok med tiden. glæder mig til at snakke lidt med Otto

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes