Forfatter |
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt de sælger er kræftemde lavet i østen,.,,.,
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 10 September 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ændre intet ved. De godt med fordel tit. Kan sæt sig noget bedre ind i tingne. Uanset hvor det så er lavet. Det er jeg sikker på alle har enighed i .
De unge klør. Eller hvor gammel de nu end er. Skal heller ik stå alene om det. Der hviler et medansvar fra butikken af. At de nye ved det grundlæggende. Og det ikke er der vi andre skal høre de dummer sig.
Senere kan de jo altid granske mere i det tekniske. Af interesse må man få viden. Hvorfor er de der ellers...
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali glad skrev:
Jeg er ret ny i det med hifi, det meste af min viden kommer herfra, og en af mine venner. Det jeg har læst her er at klubben engang havde returret ? |
|
|
Såvidt jeg ved, ja.
Dali glad skrev:
Hvis de havde det, så er det vel naturligt at tro at de har regnet på hvad der gav mest på bundlinien, nu hvor de kender til begge løsninger. Jeg er ikke selv den store sælger, men jeg vil da tro at når man driver en større virksomhed, som klubben jo er, så vælger man da ikke en løsning der giver skuffede kunder, med mindre der er en del penge i plus på kontoen ved det ? |
|
|
Jeg er 100% enig. Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt det er godt eller skidt at klubben gør som de gør (ikke her i hvert fald). Der var bare nogle rent faktuelle ting jeg synes skulle påpeges. Jeg vil ikke blande mig i hvordan andre driver forretning, det er ikke min beslutning.
Dali glad skrev:
Nu skriver du som "branchemedlem" (for en butik der er så totalt åndsvagt placceret.... for en nordjyde ) Du må da også være udsat for at du til tider må træffe en beslutning der ikke altid bringer de store smil frem hos kunderne, men som er nødvendig hvis du vil have mad, bare et par gange om ugen ? |
|
|
Selvfølgelig. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben har haft retturret (mellem 7-10 dage). Dette er de holdt op pga. visse butikker i de større byer havde problemer med folk der købte hele anlæg, for blot at returnere efter festen.
Jeg arbejdede selv i klubben den gang, og problemet var stort. Det står dog butikkerne frit for at aftale returret med kunden, lige som udlån af demovarer er normalt (der hvor jeg arbejdede typisk over week-enden).
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Kan kun gi dig ret. Men det vil vel være nedladende for en sælger. At han så erfare at han ikke kan bruges til rådgivning. Ja ved det ikke.... |
|
|
Jeg betragter Electric City og lign. som supermarkeder. Jeg forventer ikke at ansatte i Føtex kan fortælle mig hvordan jeg sammensætter den perfekte middag med de produkter de har. Det er muligt der faktisk er en ansat, som har viden omkring dette, men det vil være rent held.
I de store elektroniksupermarkeder, ved de trods alt lidt om produkterne, men eksperter skal man lede langt efter omend de findes.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 14 September 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Men det vil vel være nedladende for en sælger. At han så erfare at han ikke kan bruges til rådgivning. |
|
|
Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Rambi Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige en lille historie fra det virkelige liv -
For nogle år siden, dengang 2. generations dvd-afspillerne stod i butikkerne, var jeg på jagt efter disse vidundere. Pludselig stod jeg i Bilka, Esbjerg, og spurgte ekspedienten, hvorfor deres 15" sub spillede sammen med alle deres højtalere, uanset hvilket par man valgte at høre... "Det gjorde den ikke", var hans overbevisning, indtil jeg fik lov til at komme bagom højtaler-væggen for at afmontere den ene leder i sub'en. Først da kunne han høre, at reolhøjtalerne måske manglede lidt bund! Falsk markedsføring, synes jeg....
Da jeg gik derfra handlede diskussionen så om dvd-markedet og dens fremtid. "Det er en fis i en balle vand", lød beskeden. Jeg gik grædende hjem.
Venlig hilsen.
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ikke så godt at du gjorde det. Håber din kedhed er gået over med tiden. DVD var ikke! som mange troede i starten : DET VAR DET.
Snare DET VAR DÆLANS 
Iøvrigt. Siden hvornår kan man være sikker på at en sælger i Bilka ved hvad han-hun snakker om. Det er kun et sted man skal købe noget hvis det er særligt billigt, og man ellers ved hvad man går efter.
Ang. Pris. Så forhør sig om ikke det kan udlines, hos andre bedre steder at handle. Med en større viden, og service.
I Bilka.
Har man spørgsmål. Skal man ikke regne med at få dem indfriet.
Vil man ha service. Skal man ikke regne med at få det nok.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
[Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med.
|
|
|
Det kan jeg sagtens følge dig i. Syntes da også det er ansvarsbevidsthed. At have denne holdning
Men vi skal ikke glemme at der nok et sted er noget forskel på dig, og en ny udklækket sælger. Det er her jeg har en ide, om at det ikke at kan slå til. I denne given situation som ny sælger. Må eller kan være nedladende for den enkelte. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 September 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Sådan ser jeg personligt ikke på det. Jeg kan ikke rådgive mig frem til om en given højttaler fungerer i kundens lytterum, f.eks. Og så vil jeg langt hellere have at kunden returnerer varen og finder noget han er tilfreds med, end at han sidder tilbage med et anlæg han er utilfreds med." og her er så grunden til at man skal købe hos en rigtig hifi forhandler, og ikkesupermarkedet..  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 25 September 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener jeg jo også.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 25 September 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare at jeg tror det er meget få der siger til sig selv: Nu går jeg ind et sted hvor der er god vejledning, og betaler hvad det koster. Jeg hører tit til fester og kom-sammener at ikke-hifi-folk bare have alting billigst muligt uanset hvad det er. De aner ikke hvad hifi er, men er heller ikke villige til at høre på en sælger. Så her får de rigtige hifi-butikker ikke en chance.
Og hvad angår hifi-nørder, ja så ved de godt hvad de vil have, og så bestiller de det på nettet. Ja hvis de er rigtigt frække så går de ned og får det demonstreret i en rigtig hifibutik først, for derefter at bestille den på nettet, ligesom Acer gjorde det her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13253&P N=2

...Så heller ikke her får de rigtige hifi-butikker en chance.
Ærlig talt så er vi sq selv ude om hvis fona og elgiganten er de eneste der eksisterer om få år, samt at man ikke har en kinamands chance for at se noget ordenligt grej eller at kunne få kvalificeret rådgivning.
|
Til top |
|
|
Projectorfreak Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg har nu haft en ganske god oplevelse med HFK, da jeg her for kort tid siden var ude og lede efter et nyt anlæg. Jeg fik en rigtig god service, og fik demonstreret mange forskellige kombinationer af anlæg / højttalere. Der var godt nok lidt forskel på hvad de forskellige sælgere anbefalede af kombinationer, men det er vel lidt som vi herinde også har forskellige præferancer for hvordan lyden skal være.
Desværre gik der et eller andet galt til sidst, og de ville kun sælge mig et sæt højttalere der lå noget ud over budgettet. Jeg fik lov til at låne dem med hjem uden problemer, og jeg var meget fristet, men det endte med at jeg handlede i en anden butik, hvor de solgte højttalere inden for mit budget der ikke kun var til "pynt" som det blev formuleret. Jeg er forøvrigt rigtig godt tilfred med mit nye anlæg
Cayin 252B, Cayin CD-252 og et sæt SA2k'er :-)
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 28 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft en rimelig god erfaring med HK.
Jeg købte et par Dali 6006 for ca. 5 år siden. Efter 2 måneder gik den ene diskant. Jeg kontaktede HK i Aalborg og de bestilte en ny. Jeg skruede den gamle ud og kørte til Aalborg og byttede med en ny.
Nu har jeg godt nok hørt at man skal indlevere den gamle først, hvilket jo ikke er god sevice.
Derimod har jeg fået den bedste service hos lydspecialisten. Jeg fik hele turen, og sælger var helt vildt for at demonstrere en masse forskellige produkter, så jeg kunne hører hvad forskellen var. Jeg var selvfølgelig også velkommen til at låne noget med hjem. På intet tidspunkt følte jeg at jeg blev "kigget over nakket" (Hader når sælger står i nakken på en hele tiden, og man ikke selv må pille ved udstyret) og tvunget til at købe noget.
Et andet sted er Audio Consult. Rigtig god demonstrering, og fornuftige priser. Erfaren sælger. Ja sådan skulle en forretning drives.
Desværre har jeg ikke haft mulighed for at komme i TC endnu, men det kommer nok med tiden. glæder mig til at snakke lidt med Otto 
|
Til top |
|
|