| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi folk køber dem?  eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
|
Hej Milu,
Det der med at man skal prøve at lytte kan man jo altid sige. Hvad nu hvis det kostede 12.000,- ville du så sige det samme ? Hva' hvis det kostede 40.000,- ? Nej vel, selvom man er glad for HIFI må man jo godt bruge sund fornuft. Og jeg mener stadig ikke, at det, at et stik til et kabel er håndfremstillet har noget med lydkvalitet at gøre.
Vh/Bob
|
|
|
Halløj Bob.
Alting er relativt... Lad os antage jeg tjente 150.000,- om året, nej så ville jeg ikke købe et. Ikke fordi jeg måske ikke havde lyst men fordi jeg ikke havde råd. Lad os nu antage jeg tjente 1.000.000,- om året. Så er sagen jo en anden og jo så ville jeg købe det fordi jeg havde råd til at prøve. Også selv om det kostede 40.000,-...
Eksempel: Selvom jeg tjener sølle 240.000,- om året har jeg en forstærker til 50.000,-! fuldstændig ude af proportioner? JA!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Fordi folk køber dem? eller hvad? |
|
|
Nemlig...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu.....præcis!
Sådan er det jo med de fleste ting.
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogle af D`herrer prøvet hvordan rigtige netkabler indvirker på lyden?
Diskussionen om prisen er for høj, kan så tages derefter.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Nu bliver jeg nød til at spørge! Hvorfor er net kabler så dyre? Det er svært at finde nogle under 1 K!
Det samme gælder jo ikke med HT kabler eller Phono kabler!! Hvorfor?? |
|
|
Nok fordi de skal leve af det , ja de kunne jo bare sætte prisen ned , men så vil folk ikke købe for de vil ikke have noget der koster så lidt så må det være noget l**t .
Der er mange mærker der sætter prisen meget højt og det sælge sådan er det.
6k for det er ikke slemt i forhold til mange af de kendte mærker .
Man kan vende den om .
Hvad laver du hvad får du i LØN (er du det vær ) vil du gå ned i løn bare 35% ned .
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne diskussion har vist kørt nogle gange i andre tråde, bla powercords.
Men 6000 for det kabel og så håndlavet, det er jo et røverkøb. Kan man bestille 10 styk . Nej spørg til side.
Jeg mener også at det er helt vildt hen i vejret og kejserens nye klæder og alt dette.
Hvad men har af årsindkomst har da ikke noget med at gøre at man skal slå tænkeren fra og så bare købe løs. Prøv at tænk at hvis netkablet skal koste 6000 så burde forstærkeren koste 600000.
Og igen, skal man gøre noget ordenligt ved det med netkablet, ja så er det først da man bør gøre, før alt andet, at få pillet de stik af og forbinde sin forstærker eller hvad det nu er direkte til eltavlen i ens hus. Gør man ikke dette mener jeg det er useriøst at begynde at købe dyre netkabler med dyre stik.
Eller kan net stik nu også forbedre lyden? nej vel, kun gøre den værre, så hvorfor have dem.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Concept skrev:
|
Har nogle af D`herrer prøvet hvordan rigtige netkabler indvirker på lyden?
Diskussionen om prisen er for høj, kan så tages derefter.
|
|
|
hvad er et rigtigt net kabel ?
har du et til salg 
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der ved hvor man kan købe 30A sikringer ?
jeg har prøvet med sølvpapir, men det brænder over.
skal jeg prøve at klippe et at AR kablerne op, og bruge en stump som sikring ?

endnu en gang AR sludder 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AiR Extreme PowerCord eller kald det bare "The Big Fat Snake"
skulle det ikke hede: "The Big Fat Peters tegnedreng"
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
At købe et netkabel til 6 K er det dummeste, jeg længe har set, hvad tror i der ligger på den anden side af stikkontakten inden i vægen ??? Uafskærmet bliigt kobber. Men såddan er det med så mange ting her i livet, de smarte narre de mindre smarte, og sådan vil det altid være.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
Denne diskussion har vist kørt nogle gange i andre tråde, bla powercords.
Men 6000 for det kabel og så håndlavet, det er jo et røverkøb. Kan man bestille 10 styk . Nej spørg til side.
Jeg mener også at det er helt vildt hen i vejret og kejserens nye klæder og alt dette.
Hvad men har af årsindkomst har da ikke noget med at gøre at man skal slå tænkeren fra og så bare købe løs. Prøv at tænk at hvis netkablet skal koste 6000 så burde forstærkeren koste 600000.
Og igen, skal man gøre noget ordenligt ved det med netkablet, ja så er det først da man bør gøre, før alt andet, at få pillet de stik af og forbinde sin forstærker eller hvad det nu er direkte til eltavlen i ens hus. Gør man ikke dette mener jeg det er useriøst at begynde at købe dyre netkabler med dyre stik.
Eller kan net stik nu også forbedre lyden? nej vel, kun gøre den værre, så hvorfor have dem. |
|
|
Hvorfor er der useriøst , det er ikke mere useriøst end at købe en dyr amp.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil ikke forsvare dette kabel, da jeg ikke har prøvet det!
Men det undre mig at folk går helt i selvsving over at AR har lavet et nyt produkt, det begynder at ligne heksejagt det her!
Hvordan kan man kalde et produkt for useriøst, når man ikke har prøvet det, SUK!
Og udtalelser som denne
Gonzo skrev:
| At købe et netkabel til 6 K er det dummeste, jeg længe har set, hvad tror i der ligger på den anden side af stikkontakten inden i vægen ??? Uafskærmet bliigt kobber. |
|
|
bevidner om mangelende indsigt, i strømforsyninger og deres virkemåde, i så høj grad, at en udtalelse om emnet ikke rigtig er på sin plads.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os få nogle af HIFI-snopperne på banen, somkan fortælle hvor meget dette nye kabel har ændret deres liv! At det bare spiller så forstyllende godt....
Det er en gang fis!! Men folk er så desperate for at finde et eller andet at opgradere. Når der ikke er mere at hente, kan man altid købe sig fattig i specielle netkabler og stikdåser til tusindvis af kroner.
Vil væde med, at MEGET få kan høre forskel fra et ganske almindeligt skærmet 3x2.5mm kabel til 25kr pr meter.
Og selvom en HIFI-snop i en blindtest erfarer, at han ikke kan høre forskellen, vil han alligevel købe det dyre, for det må jo være bedre. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag jer sammen og lyt.
Det er som alt andet, man kan ikke bedømme om det er pengene værd før man har hørt hvordan det virker.
I kan skrive alt det L*rt i vil om de kabler for min skyld _HVIS_ i har hørt dem og kan skrive lidt om hvorfor det er noget L*rt. 
Lad os antage, ja det lyder vildt, at det kabel forbedre lyden på din cd-afspiller til 10K så den spiller som en til 30K uden kabel - Er 6K så dyrt ?
Hvor er hezten mod transperant/MIT/Nord0st/oa. der laver langt dyrere powerkabler der pumpes ud 1000vis om dagen. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Jeg mener det er useriøst at købe netkabel til mange Kilo kroner, hvis man ikke begynder med at klippe stikkene af. Stikkene kan ikke have en lydforbedrende effekt når vi taler om et netkabel. De bør slet ikke være der.
Det er lige så skørt at se folk køber HT kabler til 60K kroner og så kan de samme personer ikke engang finde ud af at montere de dyre slanger direkte på delefilteret og i forstærkeren.
Det er selvfølgelig bare min beskedne mening.
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
| At købe et netkabel til 6 K er det dummeste, jeg længe har set, hvad tror i der ligger på den anden side af stikkontakten inden i vægen ??? Uafskærmet bliigt kobber. |
|
|
Kyhn skrev:
bevidner om mangelende indsigt, i strømforsyninger og deres virkemåde, i så høj grad, at en udtalelse om emnet ikke rigtig er på sin plads.
Jeg ved ikke med dig men jeg har selv lavet el i alle mine lejligheder, og set hvad der lå inde i vægene I øvrigt er jeg civilingeniør og har arbejdet med elektromagnetisme. så kom ikke og tal til mig om manglende indsigt.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
alm. sund fornuft er der da nogen af os der har så meget af at man ikke falder for det pis.
hvad med Siltec. de har vist et til 50K. det meget bedre. er i begyndt at spare op 
jeg kan godt lave et til jer til 100K. Vil i købe/ hører det ? 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
første gang min gamle mor så ! et normalt phono/phono kabel med lidt guld agtige stik, og det kostede måske et par hundrede kroner..!? var hun rystet og syntes jeg var noget af det dummeste hun havde fostret
Alle sætter vel sin egen grænse for hvad de vil ofre, på deres hobby.
viser et Breitling klokken bedre en Timex ?
Peter
|
| Til top |
|
| |