Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Acoustic Reality kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Kan nogen forklare hvorfor man oplyser at kablet kan klare 7500 Watt ?

Efter min mening er effektoplysningen totalt irrelevant i forhold til et kabels formåen.  Hvis man vil opyse "elektriske data" er strømværdien mere relevant (men har heller intet med lydkvalitet at gøre) Det lugter langt væk af smart marketing, så den naive nørd kan forklare vennerne at hans kabel kan klare 7500 Watt .

Og RMS, det er en joke

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 September 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Det kunne være Hifi4all skulle sende disse indlæg over i dk.snak.mudderkastning/hifi

haha
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 10 September 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Et lille eksempel: Min nevø's dvd-afspiller led af akustisk tilbagekobling, så vi prøved forskelige ting men intet hjalp, indtil vi prøvede med nogle gummikugler (kattelejetøj) og det hjalp. Kuglerne koster ca. 10,-kr men hvis vi nu puttede dem i en træ æske foret med silke, og fortalte folk at kuglene var lavet af gummi fra 3000år gammel bambus fra Japan. Ja så kunne de sælges for 2000,-kr.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen,

Jeg kan se at du er branchemedlem.  Istedet for at putte tingene ind under gulvtæppet, som du foreslår, skulle du hellere være med til at holde fanen højt omkring branchens seriøsitet.

Vh/Bob

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Fordi man er branchemedlem betyder det ikke at man ikke må ytre lidt humor en gang imellem!

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke helt den stemning der bliver pisket op her og da slet ikke af folk, som ikke har lyttet endnu.

Mht. prisen, så bliver en vares pris vel blot fastsat efter hvad markedet kan bære (du ville vel også gerne tjene så meget som muligt på dit produkt, ikke?). Og regel nummer 1. Har du et brand, så kan du tage endnu hårdere fat.

Om det virker eller ej, ja det må jo komme an på en prøve.

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Teerex skrev:

Forstår ikke helt den stemning der bliver pisket op her og da slet ikke af folk, som ikke har lyttet endnu.

vil du lytte og bruge tid på alt nyt. lige meget hvor tåbeligt det er. nej vel.

vi er bare nogen stykker der finder det som en gang reklame pis. med 30A, 6000.- kr. osv.

Mht. prisen, så bliver en vares pris vel blot fastsat efter hvad markedet kan bære (du ville vel også gerne tjene så meget som muligt på dit produkt, ikke?). Og regel nummer 1. Har du et brand, så kan du tage endnu hårdere fat.

jep, og der er altså så bare nogen af os der er klogere end ander. det skal vi vel ikke nedgøre for

Om det virker eller ej, ja det må jo komme an på en prøve.

ikke hos mig. jeg gider heller ikke prøve at proppe hunde dyre ædeltræs propper i de stik jeg ikke bruger, eller ringe med en klokke i hjørnerne inde jeg spiller musik.

hvis du vil, så fint

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Det indlæg med sammenligningen med ure matcher meget godt det vi har fat i her. Et ur viser nu engang tiden og ikke meget andet.

Nu løb jeg tilfældigvis ind i en ur urstilling her i byen i weekeeden. Jeg blev noget overrasket da hele udstillingen var fuld af personer som ligende noget fra Men in Black (det var vagterne, med solbriller, jakkesæt og communication og det hele). Så var det jeg fandt ud af at det var nok det ypperste indenfor ure der blev vist. Jeg kiggede ikke så længe da det ikke interesserer mig syndeligt med ure, men jeg nåede da på den korte tid at se et ur til lidt over 1 million dkk og en hel del som ca lå på det halve. Tor ikke der var noget der under 100K kroner.

Og så tilbage til pointen. Et ur viser ikke bedre tiden og det bliver heller ikke på stået, men det man køber sig med uret til en mille er jo prestige eller snob værdi som nogle også kalder det.

Det fænomen er helt anerkendt indenfor ur branchen og smykke industrien, hvorfor kan det så ikke blive det ved Hifi. Her skal man altid prøv at forklare at ting bliver bedre i stedet for bare at sige hvad det handler om.

Og igen, hvorfor sidder stikkene på når man nu går efter det optimale, som jeg går udfra at man gør nå man køber netkabler til den pris. Jeg mangler måske nok nogen herindefra som siger de kan høre forskelle på netkablerne til at komme og give en forklaring på hvorfor der sidder stik på de netkabler de køber.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 September 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hvor er hezten mod transperant/MIT/Nord0st/oa. der laver langt dyrere powerkabler der pumpes ud 1000vis om dagen.

Hæ hæ Troels!

Du har da fat i noget.
6K virker vel nærmest billigt, når NO står ved siden af.
Og tro mig NO sælger fint.
Jeg mener endda Valhalla koster over 20K!
20.000 for nogle forsølvede kobberledninger omviklet med en teflon tråd, for derefter at få krympet en teflon jacket udenpå. Snoet sammen med lidt flere og så endnu en teflon jacket.
Iflg overleveringerne fra løgnhalsene bag disse kabler, skulle teflon kvaliteten være second to none. Og derudover rører lederne jo næsten ikke ved det her second to none teflon.
Jeg ved ikke hvem der køber det her gas, men jeg kan da se, at en vis andel af køberne forsøger at sælge dem igen.
Jeg er helt enig i, at et sådant kabel gør en stor forskel på lyden i specielt de bedre set-ups. Men jeg er ikke enig i, at det nødvendigvis er bedre.
Man kan ganske simpelt ikke anvende den teori omkring overførsel af signaler på powercords. Problematikken er (muligvis) 180 gr. omvendt.
Men da nu folkene bag disse patentbeskyttede bændler, kan få folk til at synes, at det bliver bedre og bedre jo dyrere det bliver, så har han vel opfyldt sin mission.
Hvis nu én eller anden landsbytosse en dag kommer til at sætte et forkert netkabel på preampen eller CD maskinen og lyden pludselig hænger sammen igen og bliver helt anderledes kropslig og sund og han tilmed siger det til nogen, så skal han da bare have det hvide snit i en fart .
Lad os få noget fart på ud(ind)viklingen.
Aeropetrokemiskisolationsteknoligi med myspalter og jordbærmarmeladefilamentmedisterpølseskindsvidenskab.
Så rykker det!
Historien er jo altså lidt den samme, som i tråden om 3020. Den er dårligere den 3020 og det er ligegyldigt om den er bedre, så er den alligevel dårligere. Der sidder gamle sløve udgangstransistorer i skidtet, der er outdatet for årtier siden. Hele teknologien bag den er forældet for længst, der sidder leadede komponenter, der sidder keramiske kondensatorer hulter til bulter, ledningerne er isoleret med PVC sågar og propagationshastigheden på printpladerne er langsommere end en trehjulet cykel. Den kan slet ikke spille - nej den kan ej.

Derfor skal man købe en anden, nyere og mere tidssvarende forstærker.
Med kabler er teknologien jo for længst løbet fra alm. netkabler og kabler med dåser på, ligesom runde kabler er yt. De skal være flade, rektangulære eller ovale. De flade er de dyreste og de bedtse, de siger alle anmelderne, der sidder og hygger sig med gratis kabler derhjemme.
Må man opfordre til lidt sund skepsis.
Peter AR er hverken værre eller bedre end det marked han lever af. Kablet har nogle måske unødvendige specifikationer, men hans egen lydmæssige beskrivelse af kablets ydelse, skal nok være sand. Så hvis du ønsker det han skriver det gør, så er det vel en mulighed.
At det er for dyrt er der ingen tvivl om, det er bare ikke ligeså meget for dyrt som f.eks. NO.
Hvis NO og Peter begge fik udført alt det manuelle arbejde i Kina, så kunne prissedlen sagtens ligge på under en tusse alt inkl.
Det at betale 25K for et netkabel må folk selvfølgelig gøre, om de finder behovet. Men de kan ikke få lov til, at prædike den sag herinde uden modstand. Flyt dine HT 25 cm i stedet - prøv helt ærligt at gøre det.
Jeg vil også vove den påstand, at de high end kabler oftest bare resulterer i "pænere og pænere" lyd, det ender med at blive helt og aldeles tandløst, men det er måske det nogen gerne vil?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Netkalber er det absoludt vigtigste i et anlæg.

Uden dem skal man nemlig køre cd skiven rundt med håndsving.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Netkalber er det absoludt vigtigste i et anlæg.

Uden dem skal man nemlig køre cd skiven rundt med håndsving.

Der er du inde på noget slips!!

Gad vide hvad det koster at få monteret dette dyre AR kabel i hele hytten?? Det nytter jo ikke noget, at den sidste meter kan overføre 30A, hvis der ligger standard 1.5mm2 kabel de første 30 meter fra sikringen... Og hvad med sikringen... man skal vel have drejet en i massiv rustfrit stål... nå nej... Massiv guld, for ellers lyder det virkelig forfærdeligt! Ikke til at klare...

Gad vide om ikke lanceringen af dette nye dyre kabel, kunne have noget at gøre med, at AR vist ikke ligefrem spinder guld for tiden... Hvis så han kan tjene 5500,- på dette kabel til 6000, så begynder det at ligne noget...

Har i øvrigt tænkt lidt... Hvis det tager en hel dag at lave dette kabel, hvor lang tid har det så taget at udvikle?? Går ikke ud fra at det var "hole in one", så der må have været lavet masser af prototyper.... Lad os sige 15. Og en prototype tager generelt lang tid at lave... fra ide, til udkast. Derefter skal der findes egnede materialer som skal skaffes hjem. Dernæst samlingen, der normalt er noget mere tidskrævende for den første udgave. Lad os sige at en prototype tager 5 gange så lang tid (det er MEGET lavt sat).... altså 5 dage -> 1 uge. Og med eks 15 kabler har det taget 15 uger, altså 3 måneder hvor man INTET andet har lavet. Og husk på, at der dertil kommer en llaaaannnngggg test af hver kabel på masser af forskelligt udstyr, for at sikre at det nu er helt optimalt. Hvem tror på at det er foregået sådan??? Så mange resurser har AV vist ikke.

Mit bud er, at AR har valgt nogle fine materialer, så dem sammen og konstateret at det ikke har været helt ringe. Derefter er kablet færdigt. Ikke nogen langsommelig udvikling. Bare sådan på rutinen... Og bare prisen er høj nok, så skal snopperne nok kunne høre forskellen.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Efter min mening er effektoplysningen totalt irrelevant i forhold til et kabels formåen.  Hvis man vil opyse "elektriske data" er strømværdien mere relevant (men har heller intet med lydkvalitet at gøre) Det lugter langt væk af smart marketing, så den naive nørd kan forklare vennerne at hans kabel kan klare 7500 Watt .

Og RMS, det er en joke

Vh/Bob

Det kan overføre 7500 watt, der bliver naturligvis ikke afsat 7500 watt i

kablet.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Det her må da næsten være rekord, over 50 indlæg på under en dag.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Det her må da næsten være rekord, over 50 indlæg på under en dag.

Ja, der er ikke noget som kabler der kan få op ad stolen.

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

*gaaaab*

Selv om jeg selv er en smule skeptisk overfor netkablers indvirken (i hvert fald i mit eget tilfælde) på anlægs performance,  VILLE det da være rart, om der var nogle der ville TESTE det på en af AR's forstærkere... og rent faktisk få "syn" for sagen. Frem for at fare frem med konspirationsteorier, og angreb på forhandlere/producenter der har et ønske om at få forretningen til at køre rundt.

Og i tilfældet med Breitling vs. Timex.. godt eksempel!! (jeg vil stadig hellere have et Breitling.) Bliver man ikke lige så mæt af en dårlig hakkebøf, som af en bøf skåret af prima oksemørbrad?

Søren (som tager hatten af for Hurtig's evne til at analysere en virksomheds udviklingsproces, økonomi og moral i løbet af et splitsekund)

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Bob Dylan skrev:

Og RMS, det er en joke

Vh/Bob

Det kan overføre 7500 watt, der bliver naturligvis ikke afsat 7500 watt i

kablet.

MVH

Det kan det da ikke !  Kablet har en max. strømværdi, men det er ligesom noget lidt andet

Vh/Bob

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hvis NO og Peter begge fik udført alt det manuelle arbejde i Kina, så kunne prissedlen sagtens ligge på under en tusse alt inkl.

Jeg hørte lige i går at en kendt kabelproducent har fået adskillige containere med kabler fra Kina beslaglagt af det amerikanske toldvæsen, på kablerne stod nemlig "Made in USA"

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Jeg hørte lige i går at en kendt kabelproducent har fået adskillige containere med kabler fra Kina beslaglagt af det amerikanske toldvæsen, på kablerne stod nemlig "Made in USA"

Mvh,

Karsten

Det er vel ikke Tara Labs du tenker på?

http://www.mailtribune.com/archive/2004/0903/biz/stories/02b iz.htm

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Det indlæg med sammenligningen med ure matcher meget godt det vi har fat i her. Et ur viser nu engang tiden og ikke meget andet.

Ja nemlig ja!

Det er vel ikke helt forkert at drage en parallel.

Når man køber et dyrt ur, køber man en luksusvare, der signalerer en eller anden livsstil. Tror meget få mennesker gør det for at få tidens vist mere præcist. I så fald skulle vi alle gå med digitalur, da unøjagtigheden alene ved aflæsning af et analog ur overgår den totale unøjagtighed i et digitalur.

Men hvorfor går vi ikke med digitalur? De kan jo fås for under en hund! Fordi vi er luksus mennesker, der gerne vil forkæle os selv. Vi bruger i en eller anden forstand uret som "potensforlænger". Og jeg er da heller ikke selv bedre. Til daglig vader jeg rundt med mit "Seiko" med Chronograph selv om jeg aldrig bruger den. Når jeg skal lege rigtig blærerøv trækker jeg i mit "Gucci" guldur. Så bliver pikkemanden lige 2" større....

Men i har ALDRIG hørt mit udtale, at jeg elsker mit møgdyre gucci fordi det er dyrt og ULTRA præcist... Faktisk er mit Seiko lige så godt. Men det er en livsstil.

På samme måde er det med dyre kabler. Når vi snakker højtalerkabler, vil jeg sammenligne 0.75mm2 forlængerledning med et 20 kroners ur fra Netto. Det er lige ringe nok. Køber man et fornuftigt og tykt kabel på 2.5-4mm2, vil jeg sammenligne det med mit Seiko. Godt, solidt og lige så nøjagtig som alle de andre.

Men når man betaler 6000 for et natkabel, vil jeg sammenligne det med mit Gucci guldur. Det ser fedt ud, men er i realiteten ikke en skid bedre end mit Seiko. Men så skal man bare indrømme, at man har købt det for blærerøvsværdien, og IKKE fordi det er bedre!

Jeg vil så mene, at man er pænt afstumpet, hvis man finder glæde ved at forkæle sig selv med tykke kabler der ligger bag anlægget. Måske man skulle finde sig en hobby, eller måske anskaffe sig et kæledyr.

I øvrigt lige et link til det absolut fedeste ur: http://www.skywatches.com.sg/citizenpromaster/digitaldepthme ter/JP2000-08E.html. Det skal jeg ha!

Kigger i godt efter på tv og i sladderbladene, vil i ofte se denne model rundt om armen på hkh kronprinsen....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Mvh,

Karsten

Hej Karsten!
Tjah!
Den er vist gal med Tara.
Som jeg forstår artiklen involverer det måske også andre.
Kunne jeg foreslå NO, MIT, Transparent, Monster m.fl. Jeg tror specielt ikke på at MIT er american made, ligesom en her på sitet kendt person påstår, at han har set en fabrik lave fladkabler, der mistænkeligt lignede NO Valhalla - disse var så til gengæld helt afsindigt dyre, faktisk løb de op i lidt mere end en hund meteren .
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes