Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Acoustic Reality kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:
Andre skrev:
Bob Dylan skrev:

Kan nogen forklare hvorfor man oplyser at kablet kan klare 7500 Watt ?

Efter min mening er effektoplysningen totalt irrelevant i forhold til et kabels formåen.  Hvis man vil opyse "elektriske data" er strømværdien mere relevant (men har heller intet med lydkvalitet at gøre) Det lugter langt væk af smart marketing, så den naive nørd kan forklare vennerne at hans kabel kan klare 7500 Watt .

Og RMS, det er en joke

Vh/Bob

Det kan overføre 7500 watt, der bliver naturligvis ikke afsat 7500 watt i

kablet.

MVH

Det kan det da ikke !  Kablet har en max. strømværdi, men det er ligesom noget lidt andet

Vh/Bob

Selvfølge kan det det,det er strømmen der afsættes ved forbrugeren som

en effekt.Denne effekt skal overføres, i hvad hvis ikke i kablet.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Classe skrev:

Det indlæg med sammenligningen med ure matcher meget godt det vi har fat i her. Et ur viser nu engang tiden og ikke meget andet.

Ja nemlig ja!

Det er vel ikke helt forkert at drage en parallel.

Når man køber et dyrt ur, køber man en luksusvare, der signalerer en eller anden livsstil. Tror meget få mennesker gør det for at få tidens vist mere præcist. I så fald skulle vi alle gå med digitalur, da unøjagtigheden alene ved aflæsning af et analog ur overgår den totale unøjagtighed i et digitalur.

Men hvorfor går vi ikke med digitalur? De kan jo fås for under en hund! Fordi vi er luksus mennesker, der gerne vil forkæle os selv. Vi bruger i en eller anden forstand uret som "potensforlænger". Og jeg er da heller ikke selv bedre. Til daglig vader jeg rundt med mit "Seiko" med Chronograph selv om jeg aldrig bruger den. Når jeg skal lege rigtig blærerøv trækker jeg i mit "Gucci" guldur. Så bliver pikkemanden lige 2" større....

Men i har ALDRIG hørt mit udtale, at jeg elsker mit møgdyre gucci fordi det er dyrt og ULTRA præcist... Faktisk er mit Seiko lige så godt. Men det er en livsstil.

På samme måde er det med dyre kabler. Når vi snakker højtalerkabler, vil jeg sammenligne 0.75mm2 forlængerledning med et 20 kroners ur fra Netto. Det er lige ringe nok. Køber man et fornuftigt og tykt kabel på 2.5-4mm2, vil jeg sammenligne det med mit Seiko. Godt, solidt og lige så nøjagtig som alle de andre.

Men når man betaler 6000 for et natkabel, vil jeg sammenligne det med mit Gucci guldur. Det ser fedt ud, men er i realiteten ikke en skid bedre end mit Seiko. Men så skal man bare indrømme, at man har købt det for blærerøvsværdien, og IKKE fordi det er bedre!

Jeg vil så mene, at man er pænt afstumpet, hvis man finder glæde ved at forkæle sig selv med tykke kabler der ligger bag anlægget. Måske man skulle finde sig en hobby, eller måske anskaffe sig et kæledyr.

I øvrigt lige et link til det absolut fedeste ur: http://www.skywatches.com.sg/citizenpromaster/digitaldepthme ter/JP2000-08E.html. Det skal jeg ha!

Kigger i godt efter på tv og i sladderbladene, vil i ofte se denne model rundt om armen på hkh kronprinsen....

Dine analogier er i mange henseender ganske rigtige.
Der findes dog enkelte producenter rundt om i verden, som forsøger at gøre deres bedste, men at netop deres bedste også er nødt til at have en given pris.

Herr kan f.eks. nævnes Sugano, den gamle japanske sværdsmed, som laver Koetsu pick-upper. De er og har aldrig været billige, idet han selv har lavet dem allesammen.
Forholdsvist kort efter at Koetsu PUérne blev polpulære, kom Kiseki.
Kiseki blev mere udbredt end Koetsu, af den ganske simple årsag, at de kunne lave alle dem det skulle være.
Lydmæssigt lignede disse 2 PU fabrikater ikke engang hinanden på noget punkt.
Behøver jeg at nævne, at godt håndværk ikke fornægter sig.
Kisekien burde aldrig have haft den udbredelse den fik.
VdH og Benz er et lignende eksempel. Benz ejer også Empire, som i sin tid fik udviklet en PU af A.J. VdH, nemlig Empire 1000. Kroppen fra denne har så dannet basis for mange ef både VdH´s og Benz és senere PUér. VdH er dog gået temmeligt meget videre i udvikling af krop og magnet end Benz er, han roder stadig rundt med det originale Empire design.
Tør jeg her antyde, at gamle VdH laver de fleste i hånden på den gammeldags facon (DDT undtaget).
Der er en verden til forskel på disse PUér, selv de billigste fra VdH er der aldrig nogen der har formået at efterligne - prøv selv.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hvad nu hvis spændingen er 10 V, kan kablet så også overføre 7500 Watt ?

Øhh, næh det kan det vist ikke.  Derfor er det noget fis

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Vh/Bob

Eller hvad hvis spændingen er 0 V? Så kan det kun overføre 0 W. Skrammel!

Hurtig, har du hørt at Acoustic kablet måske skal sælges i Hifi Klubben, med mulighed for stort prisfald til følge?

mvh Svend, der har et ur der koster mere end dette kabel, ha ha!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Vh/Bob

Det har du ret i.Men spændingen i stikkontakterne er lidt højere end 10v.

Så jeg har lidt svært ved at se, at man i det aktuelle tilfælde  kan tale om

villedning.At det så ikke siger noget om kvaliteten .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Vh/Bob

Uden at ville blande mig i det tekniske.

Bob Dylan (den rigtige) han kunne noget med ord og udtryk - om end han også var provokatør. Mon ikke du skylle revidere dit sprogbrug, istedet for at bruge latrinære udtryk hele tiden. Tag dog at argumenter sagligt i stedet. Det er meget sjovere at læse!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Dine analogier er i mange henseender ganske rigtige.
Der findes dog enkelte producenter rundt om i verden, som forsøger at gøre deres bedste, men at netop deres bedste også er nødt til at have en given pris.

Herr kan f.eks. nævnes Sugano, den gamle japanske sværdsmed, som laver Koetsu pick-upper. De er og har aldrig været billige, idet han selv har lavet dem allesammen.
Forholdsvist kort efter at Koetsu PUérne blev polpulære, kom Kiseki.
Kiseki blev mere udbredt end Koetsu, af den ganske simple årsag, at de kunne lave alle dem det skulle være.
Lydmæssigt lignede disse 2 PU fabrikater ikke engang hinanden på noget punkt.
Behøver jeg at nævne, at godt håndværk ikke fornægter sig.
Kisekien burde aldrig have haft den udbredelse den fik.
VdH og Benz er et lignende eksempel. Benz ejer også Empire, som i sin tid fik udviklet en PU af A.J. VdH, nemlig Empire 1000. Kroppen fra denne har så dannet basis for mange ef både VdH´s og Benz és senere PUér. VdH er dog gået temmeligt meget videre i udvikling af krop og magnet end Benz er, han roder stadig rundt med det originale Empire design.
Tør jeg her antyde, at gamle VdH laver de fleste i hånden på den gammeldags facon (DDT undtaget).
Der er en verden til forskel på disse PUér, selv de billigste fra VdH er der aldrig nogen der har formået at efterligne - prøv selv.[/QUOTE]

Når ting bliver lavet i hånden, er det som du beskriver dyre. Men sjællent lig med højre kvalitet! oftest bliver tingene mere koncistente af serie produktion. Og hvilken pick-up kender du der ikke er hånd samlet?? Om den gamle hr. Sugano`s pick-upper er bedre en andre, er en anden snak "jeg er også tilhænger af hans puèr" Jeg var heldig at møde ham en gang, og jeg tror at det der sværd noget, er en modifikation med sandheder. Og selv hr. Vdh. får en del af han PUèr som halv fabrikata.

Men Mystik er jo altid god branding.

Og kabler med reptil hud omkring! sælger

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det var da en nyhed med Tara får lavet deres ting i det store udland. Det undrer selvfølgelig ikke, men det er meget usmart at dække over det og endnu mere usmart at blive opdaget.

Så nu er der nok ingen der gider at argumentere for at Tara lyder godt mere.

Deres Air 1 serie samlet og pakket fra Kina. Vil tro 2X3 meter kan laves der for en lille 5 krone. Det er et dækningsbidarg der vil noget.

Er der nogle som ved om klubben er udtalt sig om sagen da det jo er dem som er ene leverandør af Tara?

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget om at Tara har deres egen kobberkilde i usa?. Sender de så kobberet til kina osv mon?.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Er der ikke noget om at Tara har deres egen kobberkilde i usa?. Sender de så kobberet til kina osv mon?.

Næh næh!
Tara har deres egen kobbermine i Australien, der er kobberet meget bedre og kan endda findes i rektangulære tværsnit
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Næh næh!
Tara har deres egen kobbermine i Australien, der er kobberet meget bedre og kan endda findes i rektangulære tværsnit

Nååh, ja , det var i australien.....hmm....altså først henter man kobbereret i australien, sender det til kina og retur til usa og få stik på.......øhh

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Når ting bliver lavet i hånden, er det som du beskriver dyre. Men sjællent lig med højre kvalitet! oftest bliver tingene mere koncistente af serie produktion. Og hvilken pick-up kender du der ikke er hånd samlet?? Om den gamle hr. Sugano`s pick-upper er bedre en andre, er en anden snak "jeg er også tilhænger af hans puèr" Jeg var heldig at møde ham en gang, og jeg tror at det der sværd noget, er en modifikation med sandheder. Og selv hr. Vdh. får en del af han PUèr som halv fabrikata.

Men Mystik er jo altid god branding.

Og kabler med reptil hud omkring! sælger

Peter

Lige når det kommer til PUér er håndværk et must.
Alle MC PUér er håndlavede, men ikke nødvendigvis af manden der lægger navn til.
VdH og Sugano samler selv sagerne, de vælger delene ud og passer dem sammen. Når de kommer til de 2 herrer, så gemmer de og efterjusterer igen og igen. Det er den eneste vej til et ensartet resultat.
VdH har tillige lavet helt unike konstruktioner, men det er rigtigt, at han ikke selv sliber diamanterne, han støber ikke selv magneterne, ligesom han heller ikke selv laver gummidæmperen. Han samler det, ligesom det oftest er lavet til ham efter specifikationer fra ham.
Hos Kiseki virker det mere som om, at de blev lavet hos en fabrik, der lavede andre puér også af nogle medarbejdere, der blot gjorde som de plejede eller fik besked på. Spredningen i kvalien var stor.
Linn gør i øvrigt det samme, de får dem vist lavet hos Audio Technica.
Linn vil sikkert påstå at det er efter deres specifikationer, men den tror jeg ikke en fis på, det aner de simpelthen ikke en dyt om. Kun de rent beregningsmæssige parametre og materialer, nåleslibning kan de jo fastlægge eller bestille, men jeg tror slet ikke de har været inde på det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Næh næh!

Nååh, ja , det var i australien.....hmm....altså først henter man kobbereret i australien, sender det til kina og retur til usa og få stik på.......øhh

Yep slips!
Og derfra ryger de til Bornholm

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Næh næh!

Yep slips!
Og derfra ryger de til Borholm

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Næh næh!

Yep slips!
Og derfra ryger de til Borholm

Men hvilken indflydelse har dette på metallets indre krystal struktur? At de sådan skal sendes omkring jordens magnetiske stråler så mange gange..! Det kunne jo være at det blev helt forvirret Wackoog man ikke længere kunne regne med de angivende pile på kablerne.

Eller måske er det som en Linje Akvavit! De bliver bedre.

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Classe skrev:

Det var da en nyhed med Tara får lavet deres ting i det store udland. Det undrer selvfølgelig ikke, men det er meget usmart at dække over det og endnu mere usmart at blive opdaget.

Så nu er der nok ingen der gider at argumentere for at Tara lyder godt mere.

Deres Air 1 serie samlet og pakket fra Kina. Vil tro 2X3 meter kan laves der for en lille 5 krone. Det er et dækningsbidarg der vil noget.

Er der nogle som ved om klubben er udtalt sig om sagen da det jo er dem som er ene leverandør af Tara?

Hvorfor skulle folk pludselig ikke gide argumentere for, at Tara lyder godt længere.Det beviser bare, at folk IKKE interesserer sig for lyden, men mere for at kunne blære sig med hånæavet og alt mulig woodoo. Hvis det vitterligt var lyden det drejede sig om, så gør det vel ikke noget at det er lavet billigt i Kina???

Men jeg tror du har ret. Tara er nok pludselig begyndt at lyde dårligere.....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 September 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Acoustic Reality har lavet et netkabel.

Det giver en masse mennesker en masse problemer.

AR er en tosse.

Dem der køber det er t**ser.

Og det har man fyldt 4 sider med at beskrive.

Ikke meget om kablet, som de færreste vel kan have hørt i funktion.

Det er næppe et ulovligt kabel, AR har lov at producere et kabel, og dem har lyst har lov at købe.

Nu har vi så et forum hvor ubeskæftigede mennesker kan skrive om de t**ser der laver et kabel og de t**ser der køber det. Det er et meget lavt niveau – uhørt lavt. Sikken negativitet og flok mentalitet, jeg kan råbe højere end dig, hvis du skriver fis, skriver jeg l**t .

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 September 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen igen!

Selvfølgelig bliver de dårligere af at rejse så meget rundt.
De resulterer f.eks. i fuglekvidder o. lign på en hel masse optagelser .
Måske de også kan sige BÅT dem af dem, der er blevet sejlet derover .
Men typisk er det ihvert tilfælde, at Kineserne lodder det forkerte stik på først pga. de læser baglæns, det gør at pilene på kablet er yt fra nu af.

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Acoustic Reality har lavet et netkabel.

Det giver en masse mennesker en masse problemer.

AR er en tosse.

Dem der køber det er t**ser.

Og det har man fyldt 4 sider med at beskrive.

Ikke meget om kablet, som de færreste vel kan have hørt i funktion.

Det er næppe et ulovligt kabel, AR har lov at producere et kabel, og dem har lyst har lov at købe.

Nu har vi så et forum hvor ubeskæftigede mennesker kan skrive om de t**ser der laver et kabel og de t**ser der køber det. Det er et meget lavt niveau – uhørt lavt. Sikken negativitet og flok mentalitet, jeg kan råbe højere end dig, hvis du skriver fis, skriver jeg l**t .

hvis dem der producere noget er useriøse, er det vel også meget fair at vi er det

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Da "guld"-højttaler og signalkabler kom frem i 1980´erne var de også hamrende dyre, men i takt med den stigende konkurrence, afspejler prisen nu mere de reele materiale- og produktionsomkostninger!!! Netkabler er for nyt et fænomen med for få konkurrenter, derfor er prisen også tit uhyrlig, sagt pænt!!! Man kan dog få netkabler til fornuftige priser; Audioplan, Jorma og Supra kan fåes til en 1000kr-seddel. Nordost Valhalla er nok dyrt, meeen de laver også netkabler til 3500kr og det gør Kimber og andre også!!! Vi taler jo her om danske moms og afgiftsplagede kroner, så det kan nok fåes 25% billigere i udlandet!!! Generelt er det billigst i kablernes "hjemlande" grundet protektionisme og sår´n!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes