Emne: Acoustic Reality kabel ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dævlen da......Sikke noget ævl.
Hr. Kubik. Al ære og respekt for den gamle sværd-smed, men tråden handler om kabler.
Alle der råber kongens nye klæder og aldrig hørt forskel på forskellige netkabler på et rimeligt anlæg skal prøve det; og hvis det ikke virker skal de gå til læge og få tjekket hørelsen.
Tænk dem lidt om inden de poster mere bavl om "Jeg er ingeniør, og jeg VED det ikke virker", FREE YOUR MIND og prøv det.
Jeg kan kun gisne om effekten af kablet på AR egne forstærkere, men det virker da som om man får noget håndlavet kvalitet for pengene, desuden er sølvet mindst sin egenvægt værd. Der er lidt ejerglæder over at røre ved noget håndlavet en vesterlændig har siddet og nørklet med. Det skal vi værne om inden alting bliver lavet i østen og vi alle er arbejdsløse tabere uden hifi.
Netkabler har indvirkning på lyden ! ikke alle har positiv så prøv dig frem.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med myndighedsgodkendelse....??? Man laver jo ikke bare lige et 230V kabel, med de materialer man nu mener er godt til HIFI, og så begynder man at sælge det.... Det er ulovligt. Og jeg tror ikke AR bryder loven. Men der er en måde at slippe for at skulle igennem hele møllen. Og jeg skal hilse at sige det er noget bøvl. Specielt hvis man vil sælge i hele verden. Alle de forskellige godkendelsesinstitutter skal have mindst et eksemplar, og mange af dem kræver 2-3 stk, som man ikke får tilbage efter godkendelsen. Og hvem tror på at Peter fra AR har stået i ugevis og håndlavet kabler dagen lang til 6000,- pr stk, som han så efterfølgende "forærer væk" til godkendelse sammen med en STOR pose penge i afgift.
Det man kan gøre, og som jeg antager AR gør, er at man benytter et i forvejen godkendt kabel. På den måde slipper man for st skulle igennem hele møllen. Så længe de benyttede halvfabrikater overholder kravene til de enkelte lande, er der som regel intet problem i selv at samle dem.
Men det betyder så, at der IKKE benyttes et særligt hjemmelavet kabel, som AR har udviklet. Der benyttes i så fald et "standard" kabel fra en af de store kabelproducenter, evt med ens eget logo påtrykt. Sådanne kabler koster ikke tusindvis af kroner pr meter. Nok nærmere under 50 kroner pr meter, også selvom det kan klare 30A og er skærmet. Dertil kommer nogle stik, som også skal være godkendte. På samme vis vil jeg antage, at der benyttes nogle færsige typer af god kvalitet. Og det koster heller ikke mange basseører. Hvorfor det skulle tage en hel dag at samle dem, det fatter jeg IKKE!
Og om der så er nogen der mener at standard kablerne lyder bedre, fordi de sælges gennem en smart HIFI forhandler til 50-dobbelt pris, det skal jeg ikke kunne sige. I så fald er det total snopperi! Se bare på Tara... Uha... det er dæleme nogle gode kabler de laver, for de laver dem nemlig selv i en kold kælder med den rette luftfugtighed og med god musik til arbejdet ikke... NEJ... de bliver lavet til lav pris i Kina. Men så længe folk ikke ved at de er fra Kina, og der står "made in USA", så lyder de godt, ikke... Er der nogen der ikke mener det er snopperi???
Og er der i øvrigt nogen der har kendskab til, om kablerne AR benytter er lavet af AR selv. Og er kablet myndighedsgodkendt??
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen igen igen igen! Jeg mener nu ikke hr. Peter AR er mere useriøs end så mange andre producenter. Og jeg forstår ikke helt hetzen mod ham og hans produkter (lyden udiskuteret). Peter virker som en venlig mand, der laver isterninger. Hans nye netkabel er vel bare en topmodel til 1/4 af prisen for et NO netkabel. I modsætning til dem har Peter da aldrig løgnagtigt påstået, at hans kabel er lavet til rumfart og leverpostejshakkemaskiner
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver det ikke som hetz mod Peter AR. Men jeg prøver at få folks øjne op for, at det kabel man giver 6000 for, formentlig er et standard kabel til under 250,-
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke noget særligt på hjerte, så derfor blander jeg mig også 
Det er synd for Peter at I er efter ham. Han gør jo bare det som alle andre i branchen gør: Forsøger at tjene en skilling. Det er i øvrigt det samme som vi andre udenfor branchen gør, når vi forsøger at sælge brugt. Profitmaksimering!
Jeg kender kun én forhandler, som sælger billigere end han kunne. Resten presser da prisen op til der, hvor den lige akkurat kan bære. Det er da ikke filantropi, dette her. Det næste ville da være at alle folk i sundhedsbranchen, inklusive Falckreddere, skulle arbejde gratis, da det er noget griseri at tjene penge på andre menneskers lidelser.
Jeg har set en på dette forum prale med at han solgte noget brugt udstyr dyrere, end han købte det!! Skal vi lige gå i flæsket på ham også?
Lad da Peter fra AR være. Hvis hans produkt har en værdi på 6000 for nogle af hans kunder skal han nok få det solgt. Hvis ikke - så sætter han jo nok prisen ned.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
For dævlen da......Sikke noget ævl. Øhh!
Hr. Kubik. Al ære og respekt for den gamle sværd-smed, men tråden handler om kabler. Nej den handler om Peters kabel 
Alle der råber kongens nye klæder og aldrig hørt forskel på forskellige netkabler på et rimeligt anlæg skal prøve det; og hvis det ikke virker skal de gå til læge og få tjekket hørelsen.
Tænk dem lidt om inden de poster mere bavl om "Jeg er ingeniør, og jeg VED det ikke virker", FREE YOUR MIND og prøv det. Ingen skal være i tvivl om, at jeg mener der tydeligt er hørbar forskel på netkabler, for det er der. Det jeg skriver er, at det ikke nødvendigvis har noget med ædelmetaller og andre teorier overført fra læren om signaloverførsel. Sagen her kan ligeså godt dreje sig om IKKEoverførsel af modulation.
Jeg kan kun gisne om effekten af kablet på AR egne forstærkere, men det virker da som om man får noget håndlavet kvalitet for pengene, desuden er sølvet mindst sin egenvægt værd. Der er lidt ejerglæder over at røre ved noget håndlavet en vesterlændig har siddet og nørklet med. Det skal vi værne om inden alting bliver lavet i østen og vi alle er arbejdsløse tabere uden hifi. Man får ikke ret meget for pengene i mine øjne, men man betaler det markedet vil betale - altså markedsprisen.
Netkabler har indvirkning på lyden ! ikke alle har positiv så prøv dig frem. En mikroskopisk mængde af alt det slampam der smides på markedet af den slags, har en positiv virkning på andet end fabrikant og forhandlers pengepung. |
|
|
I virkeligheden synes jeg der anvendes alt for lidt krudt på, at finde ud af hvad i alverden det er der sker. I stedet bruger man bare læren om den bedste leder og det bedste isolationsmateriale helt bevidstløst på netledninger også. Man kunne da begynde med at undersøge, om det måske var bedre at isolere apparaterne fra hinanden i et vist omfang. Men det er der åbenbart ikke så mange der lyster, eller også er det bare pengene der tæller. Jeg har samenlignet rigtig mange netkabler i rigtig mange tykkelser og rigtig mange isolationsmaterialer og ledermateriale. Det hele lyder forskelligt, bare tværsnittene kan gøre en enorm forskel alt andet lige. Men det er ikke nødvendigvis det tykkeste der er det bedste.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
SES. skrev:
|
Acoustic Reality har lavet et netkabel.
Det giver en masse mennesker en masse problemer.
AR er en tosse.
Dem der køber det er t**ser.
Og det har man fyldt 4 sider med at beskrive.
Ikke meget om kablet, som de færreste vel kan have hørt i funktion.
Det er næppe et ulovligt kabel, AR har lov at producere et kabel, og dem har lyst har lov at købe.
Nu har vi så et forum hvor ubeskæftigede mennesker kan skrive om de t**ser der laver et kabel og de t**ser der køber det. Det er et meget lavt niveau – uhørt lavt. Sikken negativitet og flok mentalitet, jeg kan råbe højere end dig, hvis du skriver fis, skriver jeg l**t     .
|
|
|
hvis dem der producere noget er useriøse, er det vel også meget fair at vi er det 
|
|
|
Seriøsiteten er et tolkningsspørgsmål, og jeg tvivler på at AR har lavet kablet for at fremstå som komikere for jeres underholdnings skyld. Hvis du/i har den holdning til kablerne, så lad være med at købe dem eller tænke på dem, og lad folk der er interesseret i dem, passe deres.
Det er ikke nødvendigt at skulle fylde 5 sider med en masse usagligt bavl hver gang der kommer et eller andet som "dommerpanelet" er uenige i. Skulle vi til at køre diskussioner om alle de ting folk er uenige med jer i, blev vi aldrig færdige. Kom nu til sagligheden istedet for alt det brokkeri - det er da utroligt at i ikke har andet at tage jer til.
Skriv dog om noget positivt der interesserer jer - der må sgu da være et eller andet derude som i kan bidrage med af skønne ting......bare et eller andet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
AR er en tosse.
Det er næppe et ulovligt kabel, AR har lov at producere et kabel, og dem har lyst har lov at købe.
Nu har vi så et forum hvor ubeskæftigede mennesker kan skrive om de t**ser der laver et kabel og de t**ser der køber det. Det er et meget lavt niveau – uhørt lavt. Sikken negativitet og flok mentalitet, jeg kan råbe højere end dig, hvis du skriver fis, skriver jeg l**t     .
|
|
|
Så sandt, så sandt. Jammen er det ikke imponerende hvor megen ballade et sølle netkabel kan forurene forum med. Hallopsa hvor det går...............
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallå i skoforretningen!
Ja, der er nok ikke noget bedre at lave, her mens solen stadig skinner og fødderne endnu er for store til skoene efter al den grimme varme :-D
Hvad er så mere befriende, end en god gang gammeldaws Jantelov? ;-)
Anyway, forleden kunne man opleve nedenstående fodnote udpille sig på den lokale bæwerding. De to stamgæster, Slehm og Verhst, giver os her en smule indsigt i, hvorfor verden måske er af lave...
Slehm:
Naaaarj, mand, jarj har liiige sådan fåed no'en nye hårjtallllerkabler, mand. Nååååårj, vår lydder de bare gåååårdt, mand!
Verhst:
Det kan du da ikke høre forskel på...
Slehm:
Åååårh, mand, gu' ka' jarj sååå! Det hele lyder bare sååå marjet mere ååbønt!
Verhst:
Hvad har du drukket? Der er da ikke nogen, der kan høre forskel på kabler!
Slehm:
Åååårh, håld-da-opper, mand, dær ær fandermø hul igænnem! Hul-hul-hul, mand!
Verhst:
Nu har du vist fået for meget, min ven. Et kabel er da et kabel.
Slehm:
Har-har-har... hidr-hidr... Dær ka' du sq gårdt tro årm igæn, mand! Det lydder bar' sååå marjet bædre ænd før!
Verhst:
Tror du ikke snart, du har fået nok? Et kabel er da et kabel.
Slehm:
Hva' fa'en ved du årm det, mand? Du ær sq da ikk' haj-faj-gøj lissom marj, mand!
Verhst:
Nej-nej, jeg er ingeniør, og jeg kan garantere dig for, at der ikke findes noget belæg for, at kabler skulle have nogensomhelst indflydelse på lyd. Det har jeg nemlig selv lært.
Slehm:
Har-har-har, manner, dæn var sq go', du! Jarj ve' sq gårdt væde mæ dig årm, at man ka' høre fårskæl, mand!
Verhst:
Det nytter ikke noget. Jeg er ingeniør, og derfor kan man ikke høre forskel.
Slehm:
Hvodden ve' du sår forklar' al dæn ækstra lyd, mand? Dar ær sq da marjet mere hål igænnøm, mand! Haj-faj, mand!
Verhst:
Det er fordi du er psykisk ude af balance. Man kan ikke høre forskel på kabler. Og jeg er ingeniør, så jeg må jo vide det.
Slehm:
Hædr-hædr-hædr, mand... ve' de' si' at de dærsøns ingenødder ikk' ka' hør', hidr-hidr?
Verhst:
Nej, det vil sige, at du er blevet snydt, så vandet driver. Det ved jeg, for jeg er ingeniør.
Slehm:
Åååårrrh, manner, det ka' du sq ikk' vær' bekændt å' si', mand! Nu har jarj li' betalt 30 kg får ny' kablår åvver helø linjøn, mand! Å alde drængenø ka' sq os' gårdt høre forskæld, du!
Verhst:
Så er du virkelig blevet snydt. Du ville være meget bedre tjent med noget almindeligt lysnetkabel. Kabel er nemlig kabel, kan jeg garantere dig for. Jeg er nemlig ingeniør.
Slehm:
Håld-da-ååårp, mand, sår må jarj nårk hælre' gå ned å' få no'en pænge te'ba' i mårn', mand! Ka' du ikk' ta' mæ', bar' såddøn får a' åvverbævis' dæm, mand???
Verhst:
Kan du ikke bare sige, du har talt med en ingeniør?
Slehm:
Narj-narj, nu ved jarj, hva' vi gør, mand! Vi tar' sq da hjæm te' marj - sååå ka' vi lav' abe-tæst på kablårnø, mand!
Verhst:
Det hedder altså A/B test, Slehm.
Slehm:
Åhkæh, sår laver vi A/B tæst, mand. Jarj har en mass' fårskælligø kablår liggend' - ska' vi gå, manner...?
Verhst:
OK, men så er du også selv ude om det.
Slehm:
Har-har-har, du ær alså sjårv, mand - kårm nu!
Verhst:
Det nytter alligevel ikke noget. Man kan nemlig ikke høre forskel, det har jeg selv lært.
Slehm:
Åååhåårr, manner, dær ær sq da sket noed' æftår du har vært' i skole sist, mand - kom nuuu, mand!
Verhst:
Det vil nok ikke være så godt - tænk nu hvis der virkelig er forskel? Det har jeg ikke lært.
Slehm:
Jaaaah, mand, hva' sååår? Du bli'r sq da bar' lidt klåger' ikk'?
Verhst:
Nej, det kan ikke lade sig gøre, jeg er nemlig ingeniør.
Slehm:
Håld-ååårp, mand, hvår ær du bar' får stiiiv, mand! Dær' da ikk' nåed pinlit i å ku' hør' fårskæld på no'en kablår, mand!
Verhst:
Du får mig ikke til at lave A/B test på kabler alligevel. Det har jeg ikke brug for. Et kabel er et kabel, det har jeg selv lært.
Slehm:
Hædr-hædr, mand, vår ær du bar' klåge-Åge, mand. Sæ'føli' ær dær fårskæld, mand. Envær' ka' sq' hør'det, mand! Jarj ve' gårt væde en flask' Arnbitter på, du ka' hør' forskæld!
Verhst:
Du kommer til at tabe, jeg er nemlig ingeniør. Derfor er der ingen forskel. Det har jeg selv lært.
Slehm:
Oukæi, manner, så' dær avgang, du! Nu ska' du æddårmanemæ ha' ørårnø på komedje - å' jarj ska' nårk gi' en Arnbitter!
Verhst:
Det kan vi godt sige, det bliver bare ikke i dag.
Slehm:
Hvårnår sååå, mand? Vi ska' sq da ha' avgjårt de' her, mand!
Verhst:
Hør nu her, min ven. Jeg er ingeniør og du er bare blevet snydt. Så er den ikke længere, det har jeg selv lært.
Slehm:
Åååååårrrrv, manner, vår ær du alså bar' tarvli'! Kyyyylling, mand!
Verhst:
Nej, jeg er ikke en kylling, jeg er ingeniør.
Slehm:
Det' ikk' så'en du ær barnge får at jærnøn falder ud, hvis du lissom prøvver å' ha' et åbønt sind, hvaaar?
Verhst:
Jeg ved ikke, hvad jeg skal svare. Dette spørgsmål kender jeg ikke svaret på. Det har jeg ikke lært noget om.
Slehm:
Har-har, mand, dær ka' du bar' se! Det gør næstøn igge åndt, væld?
Verhst:
Nu synes jeg, du er en kende usaglig.
Slehm:
Fniiiis... oukæi, mand, så sir' vi du ær ingenød å' jarj ær bleven snyt. Snyt-snyt-snyt! Har-har, bar' såååå fedt å' vær' snydt!
Og sådan fortsatte Slehm og Verhst deres lille snak på den lokale beværtning. Gad vide, hvad det hele ender med...?
;-)
Med høflig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent umiddelbart lyder det som om Slehm har Esbjerg accent  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det er god værkstedshumor - apropos værksted, der har jeg også fået at vide at der ikke er forskel på biler. Fire hjul, motor og en karosse - ingen forskel, og det må de jo vide for de er jo mekanikere......  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
sam25 skrev:
SES. skrev:
|
AR er en tosse.
|
|
|
hvis dem der producere noget er useriøse, er det vel også meget fair at vi er det 
|
|
|
Seriøsiteten er et tolkningsspørgsmål, og jeg tvivler på at AR har lavet kablet for at fremstå som komikere for jeres underholdnings skyld. Hvis du/i har den holdning til kablerne, så lad være med at købe dem eller tænke på dem, og lad folk der er interesseret i dem, passe deres.
Det er ikke nødvendigt at skulle fylde 5 sider med en masse usagligt bavl hver gang der kommer et eller andet som "dommerpanelet" er uenige i. Skulle vi til at køre diskussioner om alle de ting folk er uenige med jer i, blev vi aldrig færdige. Kom nu til sagligheden istedet for alt det brokkeri - det er da utroligt at i ikke har andet at tage jer til.
Skriv dog om noget positivt der interesserer jer - der må sgu da være et eller andet derude som i kan bidrage med af skønne ting......bare et eller andet!
|
|
|
I princippet har du ret.
MEN…
En af ideerne med dette site, er vel videns deling. Hvis nogen mener at de har noget viden der underbygger at det omtalte kable, er det ene eller det andet. Så skal de vel udtrykke det.
Hvis du en ung entusiast har lavet Supra (et eller andet navn) net kabler. Og så pludselig ser at det nyeste er, at det skal kunne ”trække” 7500W. Skal han så ikke af dem, der ved noget om emnet. Oplyses om at det er nok ikke det vigtigste ved et netkabel. At 6000 dkr. Efter nogens , igen med viden om emnet, mening er Kejseren ny klæder.
Tonen er jo et andet problem. Men det må være i alles interesser at alle kommer med deres input om et emne. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Ronin skrev:
sam25 skrev:
SES. skrev:
|
AR er en tosse.
|
|
|
|
|
|
Skriv dog om noget positivt der interesserer jer - der må sgu da være et eller andet derude som i kan bidrage med af skønne ting......bare et eller andet!
|
|
|
I princippet har du ret.
MEN…
En af ideerne med dette site, er vel videns deling. Hvis nogen mener at de har noget viden der underbygger at det omtalte kable, er det ene eller det andet. Så skal de vel udtrykke det.
Hvis du en ung entusiast har lavet Supra (et eller andet navn) net kabler. Og så pludselig ser at det nyeste er, at det skal kunne ”trække” 7500W. Skal han så ikke af dem, der ved noget om emnet. Oplyses om at det er nok ikke det vigtigste ved et netkabel. At 6000 dkr. Efter nogens , igen med viden om emnet, mening er Kejseren ny klæder.
Tonen er jo et andet problem. Men det må være i alles interesser at alle kommer med deres input om et emne.
|
|
|
Rigtigt hvad du skriver, men desværre bærer tråden ikke præg af synderligt megen viden - det er der problemet ligger! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret beset er området "Netkabler" vel ikke præget af særlig megen faktuel viden? Jeg har nok ret her....
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg plejer at sige:
Hvorfor give en 1.600.000 for en Mercedes 500 S- klasse, når man kan få en hæderlig slæde til 1.200.000.....

|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu MB S600 er federe.. Den er jo som standard i "L" udgaven.. Bagdørene i den "normale" S500 er lidt kortere i det, og man kan ikke strække benene helt ud på bagsædet..
V8`eren er jo også lidt moment svag.. 460 Nm er jo ikke meget til 1800 Kg bil..
Så er det sjovere med de 800 Nm i S600..
Og om det er 1.600.000,- eller 2.800.000,- kan vel også næsten være lige meget..
Og så kan man jo køre og glæde sig over, at man har lagt 1.900.000,- i statskassen, når man køre ned til Mercedes værkstedet med 50 KM/T på 3 af de 12 cylinder, for at få lagt en ny motor i.. Som tager 3 måneder, hvor Daimler Chrysler Danmark har været så venlige at udlåne en Smart til befordring i mellemtiden..
Man kan jo heller ikke forvente at en 5,8 liter V12 kan køre mere end 100.000 KM..
De rige har mange glæder..
Okay.. Måske lidt off topic.. Men det var ikke mig der startede..
Hvorfor må vi "dødelige" ikke også få lov til at skåle med Redaktøren..? Jeg vil os` ha` Øl...
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå heldigvis, humoristerne var så småt på banen inden jeg brokkede. Overvejer seriøst at invitere G/S på en 3 retters dinner. Forret 1 arnbitter, hovedret 2 arnbitter, dessert 3 arnbitter.
Kun et problem så ser han mine hemmelige netkabler, og de gør altså noget ved sagen – anlægget rocker bare de kommer ind i lytterummet. Og endnu værre netkablet til Steelhead, må være lavet af forhuden fra en dryppende hanelefant – stærke sager.! Så nu er i advaret!
Iøvrigt kender kun meget lidt til AR, hørte dog noget meget vitalt men lidt nej en del ukontrolleret på udstillingen i februar - hvis han får styr på det så er der potentiale til hifi sjov, så hvorfor ikke håbe at han bare gør det.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes.. Jeg fandt ud af det..

Skåål..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamengodaftenidetfynske hr. SES!
Pas nu på ikke uforvarende at komme til at gnide på Deres netkabler - det kunne jo ende med en godt og vel velvoksen af slagsen inde i stuen! ;-)
Med høfferlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften igen i vinstuen!
Til d'herrer tvivlerne kan jeg oplyse, at der findes skam mange og velfunderede forklaringer på, hvorfor et godt netkabel virker:
EMI, EMC, elektron flow, at alle strømforsyninger "sviner bagud" og dermed er en del af kredsløbet, kontaktpunkter, materialevalg, vikling, etc. Og alle dele påvirker hinanden indbyrdes.
Den nødvendige viden er tilgængelig på biblioteket - helt gratis, endda. Så nu er det bare med at få pumpet sutskoene og komme derned ;-)
Der findes også en hel del gammel elektronikviden på området. Denne viden er imidlertid ved at gå tabt, da et pensum på et givent studie jo ikke kan dække alt, desværre. Men mon ikke en lokal, aldrende elektroniktekniker/svagstrømsingeniør besidder denne? ;-)
Det er så op til én selv, om man vil anlægge "betonhovede" vinklen, når man studerer og/eller skal/bør sætte sig ind i nye ting. Eller om man vil erkende, at en uddannelse blot er det værktøj, der skal til, for at lære i dybden for alvor.
At det ovenstående ikke er noget, "man lærer i skolen", betyder ikke nødvendigvis, at den pågældende viden og forskning ikke er valide. Det betyder blot, at der for nogen måske er yderligere udfordringer og vinkler at gå i kast med.
Og her skulle man så umiddelbart tro, at netop de mennesker, der har den nødvendige baggrundsviden for at afsøge området nærmere, ville begive sig i færd med netop dette?
Næææj, sådan skal det ikke være. De *har* nemlig allerede deres viden - tror de. Dette har jeg endda adskillige (nu "omvendte") eksempler på i familien Suhr ;-)
I min verden hører tro imidlertid hjemme i kirken.
Så jeg har brugt næsten et halvt år (og en hel del penge) på at udvikle et skaldet netkabel. For sjov.
Foreløbigt bruges det kun af en håndfuld musikere og enkelte studier. Og tilbagemeldingerne er sq de samme over hele linjen - nemlig mere ren og egal lyd, bedre dynamik, bedre udklingning af toner, med andre ord: mere af alting. Flere er endda gået så vidt, at tale om bedre formidling af det musikalske/kunstneriske udtryk, grundet den *helt* sorte baggrund (det hedder vist total intertransient stilhed i vore dage ;-)
Selvfølgelig bruges kablet også her på slottet. Og da der er yderligere besøg under opsejling, kan jeg garantere for (endnu) flere brådne underkæber ;-)
Og hvorfor kan det så lade sig gøre?
Jow, vi prøver igen: EMI, EMC, elektron flow, at alle strømforsyninger "sviner bagud" og dermed er en del af kredsløbet, kontaktpunkter, materialevalg, etc. Og alle dele påvirker hinanden indbyrdes.
Den rette kompensation for ovenstående elementer giver et særdeles godt resultat. Og som sagt er den nødvendige information frit tilgængelig. Men vær forberedt på et 50/50 held/forstand forhold. Man får ikke noget foræret.
Nu er "grunden" lagt herfra. Så er det helt op til den enkelte, enten at kylle eller at forfølge nærværende input.
Og nej, jeg er ikke "branchemedlem", da kablerne udelukkende laves til en snæver kreds af venner og bekendte i musikbranchen (for nuværende).
Godhyggeligaften
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|