Emne: Acoustic Reality kabel ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians det lyder som om du har taget stilling til, at både AR's kabel og Flatlines er kanon gode, selvom du sikkert ikke har hørt dem alle endnu... Din begejstring er derfor baseret på prisen og sælgers lovprisninger... Men hvis man æder alt dette råt, kan man sikkert godt overbevise sig selv om hvor godt det lyder!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Tro kan flytte watt.
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Kan i bare lade de folk købe de her netkabler som har lyst til at købe dem, og så jer (incl mig selv) som ikke har lyst eller råd, lade være, og så er den skid slået.
Og så noget helt andet er, hvorfor er det være at ham Peter fra AR laver nogle kabler til 6000 kr, end FX de netkabler fra Nordost til mange flere penge ? Kunne det have noget med den f**kING Danske Jantelov at gøre. Føj for helvede. 
Ja Ja smid mig bare ud, hvis jeg bander for meget.
Mvh Guffi_____________
Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu. |
|
| __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tog ikke stilling til Acoustic Reality´s kabel, men citerede hr. von Auspuff!!!
Ja, jeg er glad for Nordost og har hørt Flatline, Super Flatline, Magic1, Black Knight, Solar Wind, Blue Heaven, Moon-glo og netkablerne Shiva og Valhalla!!! De er typisk hørt på Arcam, Cyrus, Audio-vector, Mission og System Audio (SA), så lidt af det samlede program har jeg da hørt!!!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåjah, hr Hurtig: (igen citat) "...det lyder som om DU...", "... selvom DU sikkert ikke...", "DIN begejstring er derfor baseret på..." og så til sidst "...hvis MAN æder alt dette råt..." DU KAN HAVE RET I, at det lyder som om..., men resten kan kun være DINE formodninger og du årsunge har IKKE meget have have disse formodninger i, men lad det nu ligge!!!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| F.Christians det lyder som om du har taget stilling til, at både AR's kabel og Flatlines er kanon gode, selvom du sikkert ikke har hørt dem alle endnu... Din begejstring er derfor baseret på prisen og sælgers lovprisninger... Men hvis man æder alt dette råt, kan man sikkert godt overbevise sig selv om hvor godt det lyder! |
|
|
Jammen god aften her quick..!!
Der er vel, ingen tvivl om at du har hørt dem alle...? Og er dette tilfældet , kunne det da være rart med en saglig bedømmelse, af de indtryk, du, hr. quick har fået under denne seriøse lytteseance........på den måde kan vi forhåbentlig reducere sælgers lovprist indflydelse på vores valg. Ingen grund til at æde tingene råt. Det mangler da bare med de banditter der florerer på messerne, etc............
PS: du er stadig velkommen til en HT-kabel-test.......................
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke sikkert det er net det kommer til at handle om men jeg glæder mig til at se artiklen "Blind Listening to Expensive cables - Can you hear the difference?" som kommer i næste nummer af Hifi+. Det må vi jo så håbe de kan. Nja, måske de ender med at skrive Hvad synes du selv ...
mvh
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
fantastisk at så mange kan udtale sig om noget de ikke ved en pind om
ja de har sgu' ikke engang prøvet l**tet kunne måske forstå hvis folk sad
med deres h/k(bare et eks) reciever til 10k og ikke kunne høre forskel
ohms lov og andre teorier hvad har det at gøre med dynamik og musikalitet ?
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
fantastisk at så mange kan udtale sig om noget de ikke ved en pind om
ja de har sgu' ikke engang prøvet l**tet kunne måske forstå hvis folk sad
med deres h/k(bare et eks) reciever til 10k og ikke kunne høre forskel
ohms lov og andre teorier hvad har det at gøre med dynamik og musikalitet ?
|
|
|
Jammen, Jammen hr. musik Her er vi da vist inde på noget af det rigtige.
Der skal nu nok være en naturfaglig forklaring på kablernes behandling af, og reaktion på, signalerne, men ingen tvivl om at der er store hørbare forskelle på præcis de 2 områder du nævner. Som nævnt tidligere, bliver stemmerne strammet op og ordene tydlige, bassen bliver levende og af-mudret, så der er god grund til at lege med skidtet
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa en lang diskussion! Det går jo strygende. Men hvis man nu er én af tvivlerne, hvorfor prøver man egentlig ikke bare at skifte kabel. Prøv f.eks. at lave en netledning af 1,5 kvmm solidcore installationskabel. En rigtig stiv fætter   . Smæk den på set-uppet, gerne i begyndelsen af kæden, eller der hvor man har mulighed for at skifte. Det giver bestemt en vis virkning, og nu kan du jo så begynde at vurdere, om det er et skridt fremad eller om det går baglæns. For dem der gerne vil købe eller har købt high end netkablerne, så synes jeg man skal udsætte dem for den ultimative stunt. Hiv dem af! Og check så om du har lyst til at sætte dem på igen. Sådan gik det alle de high end kabler jeg har prøvet, ædle metaller, teoretisk næsten perfekte dielektrika, geometrier der skulle gøre ind/udstråling helt umulig, imponerende tværsnit der skulle sænke udgangsimpedansen på nettet med helt op til 0,0001 promille  . Alle er de røget af igen. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at der findes et dyrt kabel der duer, men alle de tiltag jeg klender til der er gjort på det område, mener jeg ikke bibringer positive resultater overhovedet. Bevares! Der kan vel godt eksistere et enkelt eksempel på, at en kombi af dette og hint, lige netop blev til at holde ud, fordi den fik et megamultimillion bucks kabel på. Hvad der lige præcist bevirker at der er forskel på netkabler, mener jeg der kan findes mange forklaringer på, ligesom det kan være kombinationer af forskellige forhold, der virker u/heldigt. Apparaternes indbyrdes påvirkning berøres ikke ret meget i denne diskussion, men det er helt indiskutabelt at der her ligger en væsentlig del af grunden til, at der overhovedet er forskel. Det kan man selv forvisse sig om, ved f.eks. at lave en stikdåse med stjerneforbindelse af apparaterne, således at hvert apparat ser nøjagtigt det samme lysnet. Det kan mildt sagt nemt høres. At disse "inter apparatske" relationer skulle blive optimeret vha. teflon, OFC, sølv eller forsølvet kobber, teflon, monofilament osv. tvivler jeg stærkt på. Derfor sidder der forholdsvist almindelige, omend de er særdeles grundigt udvalgte, netledninger på mit udstyr. Enkelte af apparaterne er der sågar standardledninger på, idet det gang på gang har vist sig, at der simpelthen skal sidde standard ledninger der. Talrige forsøg med allandskens habengut, har stort set kun været nedslående. Tykke ledninger af ædelt metal med fantasifulde dielektrika, får ganske enkelt lyden til at flyde over af pænhed. Piskefløde for øregangen bliver det til sidst. Andre gange ryger man i modsatte boldgade, med en omgang skingert fis som resultat. Mest almindeligt er det dog, at hele frekvensspektret indskrænkes og så fokuseres der på ét eller andet, som netop den fabrikant gerne ser træde frem. Grundighed krydret med lidt sund skepsis, tror jeg fører til den længste glæde.
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Halløjsa en lang diskussion! Det går jo strygende. Men hvis man nu er én af tvivlerne, hvorfor prøver man egentlig ikke bare at skifte kabel. Prøv f.eks. at lave en netledning af 1,5 kvmm solidcore installationskabel. En rigtig stiv fætter  . Smæk den på set-uppet, gerne i begyndelsen af kæden, eller der hvor man har mulighed for at skifte. Det giver bestemt en vis virkning, og nu kan du jo så begynde at vurdere, om det er et skridt fremad eller om det går baglæns.
For dem der gerne vil købe eller har købt high end netkablerne, så synes jeg man skal udsætte dem for den ultimative stunt. Hiv dem af! Og check så om du har lyst til at sætte dem på igen. Sådan gik det alle de high end kabler jeg har prøvet, ædle metaller, teoretisk næsten perfekte dielektrika, geometrier der skulle gøre ind/udstråling helt umulig, imponerende tværsnit der skulle sænke udgangsimpedansen på nettet med helt op til 0,0001 promille . Alle er de røget af igen. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at der findes et dyrt kabel der duer, men alle de tiltag jeg klender til der er gjort på det område, mener jeg ikke bibringer positive resultater overhovedet. Bevares! Der kan vel godt eksistere et enkelt eksempel på, at en kombi af dette og hint, lige netop blev til at holde ud, fordi den fik et megamultimillion bucks kabel på. Hvad der lige præcist bevirker at der er forskel på netkabler, mener jeg der kan findes mange forklaringer på, ligesom det kan være kombinationer af forskellige forhold, der virker u/heldigt. Apparaternes indbyrdes påvirkning berøres ikke ret meget i denne diskussion, men det er helt indiskutabelt at der her ligger en væsentlig del af grunden til, at der overhovedet er forskel. Det kan man selv forvisse sig om, ved f.eks. at lave en stikdåse med stjerneforbindelse af apparaterne, således at hvert apparat ser nøjagtigt det samme lysnet. Det kan mildt sagt nemt høres. At disse "inter apparatske" relationer skulle blive optimeret vha. teflon, OFC, sølv eller forsølvet kobber, teflon, monofilament osv. tvivler jeg stærkt på. Derfor sidder der forholdsvist almindelige, omend de er særdeles grundigt udvalgte, netledninger på mit udstyr. Enkelte af apparaterne er der sågar standardledninger på, idet det gang på gang har vist sig, at der simpelthen skal sidde standard ledninger der. Talrige forsøg med allandskens habengut, har stort set kun været nedslående. Tykke ledninger af ædelt metal med fantasifulde dielektrika, får ganske enkelt lyden til at flyde over af pænhed. Piskefløde for øregangen bliver det til sidst. Andre gange ryger man i modsatte boldgade, med en omgang skingert fis som resultat. Mest almindeligt er det dog, at hele frekvensspektret indskrænkes og så fokuseres der på ét eller andet, som netop den fabrikant gerne så træde frem.
Grundighed krydret med lidt sund skepsis, tror jeg fører til den længste glæde. |
|
|
Kan kun være helt enig !!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hørt!
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når og hvis man vi forbedre sine 230 V installationer, bør man lave seperat el-gruppe til sine Hi-Fi installationer. Evt. trække 2,5 mm^2 eller 5 mm^2 kabler til disse stikkontakter. Evt. kunne man helt afskaffe de alm stikkontakter.
Et ander alternativ er at fremføre 3 faser (med en seperat gruppe for det) til H-FI. Så kan prøve de forskellige Hi-Fi apparater på de 3 faser, kan være man kan opnå visse forbedringer her. Man kunne f.eks benytte specielle skærmede 3 fasede kabler med kraftige dimmensioner.
Når man har prøvet dette og vil gå et skridt videre, kan man bestille en ekstra kraftigere stik ledning hos sit el-selskab, f.eks. en 300 mm^2 kobber ledning, og fremføre den direkte til sit H-Fi. Dette er dog ulovligt, men her vil helt klart opnås en lydforbedring !!!
Når man har prøvet dette og vil videre, kan man bestille sin egen 10 KV transformastation f.eks i sin have. Her bør der være mulighed for endu bedre lydkvalitet.
Når har prøvet dette kan man bestille sit eget el-værk.....OSV...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
All4HIFI skrev:
|
Når og hvis man vi forbedre sine 230 V installationer, bør man lave seperat el-gruppe til sine Hi-Fi installationer. Evt. trække 2,5 mm^2 eller 5 mm^2 kabler til disse stikkontakter. Evt. kunne man helt afskaffe de alm stikkontakter.
Et ander alternativ er at fremføre 3 faser (med en seperat gruppe for det) til H-FI. Så kan prøve de forskellige Hi-Fi apparater på de 3 faser, kan være man kan opnå visse forbedringer her. Man kunne f.eks benytte specielle skærmede 3 fasede kabler med kraftige dimmensioner.
Når man har prøvet dette og vil gå et skridt videre, kan man bestille en ekstra kraftigere stik ledning hos sit el-selskab, f.eks. en 300 mm^2 kobber ledning, og fremføre den direkte til sit H-Fi. Dette er dog ulovligt, men her vil helt klart opnås en lydforbedring !!!
Når man har prøvet dette og vil videre, kan man bestille sin egen 10 KV transformastation f.eks i sin have. Her bør der være mulighed for endu bedre lydkvalitet.
|
|
|
Prøv et rigtigt netkabel og du bliver overrasket. Kan du ikke høre forskel gå da til lægen og få skyllet ørene. Når de er tørre tager du en lytter igen og er der stadig ingen forskel kan du godt skifte anlægget ud eftersom det så slet ikke er i stand til at vise nuancerne i musikken.
Jeg vil ikke tage stilling til om lyden forbedres eller forværres når der skiftes netkabel, men en forskel er der .
Som jeg også har skrevet i en anden tråd syntes jeg forskellen er tydeligst på stemmerne.......
Kubikken mener, at lyden ofte forværres men mon ikke det er fordi MZ'eren to-takter lidt ?
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det forekommer mig at dem der er imod netkabler slet ikke har prøvet
er det en korrekt antagelse?-kubiken men han kan da høre forskel om ikke
andet
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Kubikken mener, at lyden ofte forværres men mon ikke det er fordi MZ'eren to-takter lidt ?
|
|
|
Jamen da! Hvor forkert kan man da blive citeret?  Jeg skriver jo netop at netkablerne er afsindigt vigtige i sidste ende. Nogen giver et godt resultat andre ikke. Det jeg skriver og ønsker at understrege er, at det langt fra er reglen, at sølv er bedre end kobber og at det tillige er langtfra sikkert, at teflon (PTFE) giver bedre resultater end PVC. Her gælder der andre regler end blot det ædleste metal, det bedste dielektrikum, den optimale geometri eller andre forhold, som normalt anses for vigtige i forbindelse med overførsel af signaler. Her og nu, har jeg fundet mig tilrette med ganske beskedne netkabler. De er ens allesammen, på nær dem der ikke har et IEC stik. Her har jeg forsøgt mig med loddekolben. Både meget dyre og mere generelt anvendelige kabler er afprøvet - intet har hidtil kunnet udfordre de originalt monterede på lige netop de steder. Det drejer sig om drev og DAC. I øvrigt vil jeg påstå, at virkningen slet ikke er ens på småsignalamps, drev og DAC, som f.eks. på poweramps. Specielt har tværsnittet meget at sige i den sammenhæng. Så jeg har for mange år siden opdaget betydningen af netkablerne, faktisk er det nu 9 år siden jeg kunne konstatere for første gang, at det her var af væsentlig betydning. Faktsik vil jeg gå så vidt at sige, at jeg nok kun kender én der har afprøvet ligeså mange eller felere netkabler som jeg selv.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
 så undskylder jeg da overfor Herrn von Kubik hvis jeg misforstod din holdning til netkabler - godt ord igen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Så jeg har for mange år siden opdaget betydningen af netkablerne, faktisk er det nu 9 år siden jeg kunne konstatere for første gang, at det her var af væsentlig betydning. Faktsik vil jeg gå så vidt at sige, at jeg nok kun kender én der har afprøvet ligeså mange eller felere netkabler som jeg selv. |
|
|
...: 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=All4HIFI] Når og hvis man vi forbedre sine 230 V installationer, bør man lave seperat el-gruppe til sine Hi-Fi installationer. Evt. trække 2,5 mm^2 eller 5 mm^2 kabler til disse stikkontakter. Evt. kunne man helt afskaffe de alm stikkontakter.
Ja kan man , det næste bliver her , en tavle mere til kun hifi en gruppe til digital / amps / preamps .
Og måske en lille transformastation som jeg havde i mit sidste hus .
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, efter alt denne diskussion om netkabler virker eller ej, vil jeg selv prøve eftersom jeg har standart kabler nu.
Mit spørgsmål er så om (hvis vi nu antager at der er en forskel) skal jeg køre stikkene fra cd og forstærker direkte i hver deres kontakt for at få noget ud af det eller vil jeg kunne opnå nået ved blot at købe gode strømkabler og køre dem ned i en billig stikdåse og så videre i stikkontakten???
Je ved godt at man også kan få "dyre" stikdåser, men vil man kunne opleve en forskel selv med en "billig" dåse???
Jeg har heller ikke mulighed for jord for øvrigt....
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|