Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Så fik jeg min sub fra TC !!(med billede) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2FAST4U
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg kan sådan set godt forstå hvor du vil hen mht. forskellen i tid mellem den direkte og den reflekterede lyd - men da lyden fra en subwoofer "fylder" et rum mere effektivt end mellemtone og diskant, så skulle lyden fra subwooferen - ifølge din egen logik - faktisk blive mere og mere upræcis, jo længere den kommer VÆK fra vægge, og navnlig hjørner. Jo længere væk den står fra reflekterende flader, jo større bliver burde forskellen i tid mellem den direkte og den reflekterede lyd jo så blive.

det kan jeg egentlig godt se... Fatter ikke lige resten af de du skriver men det er jo ikke din skyld

Til top Vis 2FAST4U's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2FAST4U

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Citér:
. Men ved at lyden kastes tilbage fra en væg skal disse lydbølger tilbagelægge en længere afstand end dem der kommer direkte fra subben. Det MÅ give sig udtryk i en mere upræcis bas.

Nej, fordi du glemmer at tage hensyn til bølgelængden. Den er jo oppe på flere meter, jo længere ned i frekvens man kommer. Det er rigtigt, at lyden deles op i mange komponenter spredt for alle vinde, men afstandene fra subwooferen hen til væggene er så små i forhold til bølgelængden, at "afstanden" mellem toppen på den direkte bølge og den reflekterede bølge er meget lille (jeg gider ikke at regne på det: lambda=v*f {bølgelængde=331m/s * frekvens})

Men ellers - fed sub.

Min ser således ud:

Og der står en i hvert hjørne (det er jo stereo ;-) Og de spiller bare så rent IMHO.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 November 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Godt nok en pæn størrelse den sub har

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes