Forfatter |
|
Nordost Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove,
Dette er mere end syret...
Mine erfaringer er at den 1/2-1/4-1/8 og 1/16 vil til enhver tid være overlegne i performence. DVS. 1,09 meter vil lyde bedre end en 1,0 meter. Så for de interne kabler i højttalere vil det være end klar fordel at bruge 1/16 længde.
SAMIT.
Mine kone vil slå mig ihjel, hvis jeg foreslog at alle vore netkabler skulle være 4,365 meter lange. I det mindste ville hun tro, at jeg var fuldstændig tåbelig.( måske har hun ret )
MVH
Lars
__________________ Lars
Nordost
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Lige et lille råd ang. den skepsis, som præger snakken omkring netkabler.
Man kan afgjort være for skeptisk og forudindtaget. Tale teori til hudløshed. Det gør bare ikke at man når frem til en endelig konklusion på ens skepsis.
Afprøv og lyt. Vær kritisk, uden at være forudindtaget. Så kommer resten af sig selv. Mere hokus-pokus er der ikke i det
|
|
|
Sådan Holberg. Det er præcist hvad det drejer sig om.
Jeg har ligeledes leget med Jorma - Van den HUL - JPS og NordOst og der er markante forskelle. Van den HUL er lukket og svampet, med stor reduktion af båndbredden; Jorma mangler finesse og focus hvilket ødelægget diskant og stemmer; JPS og NordOst har kvaliteter som er værd at lytte på, trods deres forskelle. Men båndbredden bibeholdes, dynamikken intakt men der er forskel på udklingninger og "hurtigheden". JPSèn virker lidt for blød på mit setup men stadig meget musikalsk, mens NO er meget transperant men stadig musikalsk. Så derfor har NO-netkabler erstattet de gamle netkabler her på setup`et
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Det kan godt være det er godt nok. Men når man tager en ELFIX Detector Eller en Phasen 400 Pind. Så lyser de Begge gavaldigt op. Uden et holde det helt indtil kablet. Det vil de 2 testere ikke gør hvis kablet var tæt, og isoleret. Er det ikke normal det man bla. giver så mange penge for i andre net kabel mærker. At de skal være afskærmet....? Hvad er det så ved for mig. Når jeg har uskærmede kabler, der uundgåligt løber side om side med mine netkabler....?
Jeg påstår ikke at kabler skal være tykke, eller tynde for at virke. Det har jeg ikke udtalt mig om. Nævner bare at strømpen er overdrevet stor, i forh. Til det indre kabel. Det kunne passe bedre.
Kender ikke de : Audience AU24 ht-kabler og signalkabler.
|
|
|
Evolator,
JPS Digital AC kablet er specifikt konstrueret til at løse en bestemt opgave, nemlig at forsyne digitale kilder med strøm samt eliminere den støj som disse kilder ofte smider tilbage i nettet via strømforsyningen.
Det at kablet er skærmet løser i sig selv ikke dette problem, ligesom det ikke er en parameter der nødvendigvis giver nogen lydmæssig forbedring i systemet.
Har du et uskærmet netkabel liggende parallelt med følsomme signalkabler, så kan det naturligvis give noget 50 Hz støj, desuden kan anden støj der måtte være på nettet blive induceret over i signalkablet.
Personligt har jeg ikke strømkabler og signalkabler liggende parallelt i mit system, så det er ikke et problem for mig.
Jeg har selv prøvet en del forskellige standard og specielle netkabler til min CD og DAC, men vender altid tilbage til det pågældende JPS.
I øvrigt kan jeg ikke se det burde være noget problem at teste kablet nu du har det alligevel? Jeg kan ikke love at det udretter mirakler på netop din CD spille, da det er forskelligt hvordan udstyr reagerer på disse ændringer.
Du kan se hvad Stereophile mener om kablet her: http://www.stereophile.com//accessoryreviews/817/index.html
Mvh,
Karsten
|
Til top |
|
|
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det være at foretække kun at jorde forstærkeren selvom andre
enheder på samme fase ikke er jordet? - Eller skal alle enheder på
samme fase være jordet for at opnå resultater?
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
[QUOTE=Evolator]
I øvrigt kan jeg ikke se det burde være noget problem at teste kablet nu du har det alligevel? Jeg kan ikke love at det udretter mirakler på netop din CD spille, da det er forskelligt hvordan udstyr reagerer på disse ændringer.
Mvh,
Karsten
|
|
|
Helt enig med Karsten. Det vil da være synd og skam ikke at afprøve kablet. Det er nu engang vejen frem. Jeg er selv meget glad for resultatet via Capitole. Skader ikke at prøvelytte..... Tværtimod ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost; hvorledes kommer man frem til 4,365meter??? Går det lige op med en eller anden radiofrekvens???
|
Til top |
|
|
Nordost Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej F.Christians,
Det er et godt spørgsmål..
For at være helt ærlige ved vi det simpelthen ikke. Vi har vore teorier, men de holder ikke helt vand.
Vi tror, det mest har med reflektioner og stående bølger i kablerne at gøre.
Om 10 år ved sikker meget mere om hvorfor!! Sådan er livet....
MVH
Lars
__________________ Lars
Nordost
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen på opfordring, og ud fra læste Link. Må jeg give det et lyt.
Måden må være at spille en referance plade på friske øre. Med god lyd på. Med det gamle standart net kabel. Skifte over og lyt på JPS. Samme nummer.
Jeg er ikke afvisende for teorien, om muligheden for en positiv lyd opdagelse. Men er bare meget kritisk.
Det vil blive mit første bekendskab med bedre net-kabel. Viser det sig trods min skepsis at være bedre. Skal jeg nok bøje mig, ud fra mine forbehold.
MEN omvent viser det sig at jeg ikke kan, konstatere noget der skulle være bedre ved skiftet. Kan det ikke hjælpe noget, at folk her ikke forstår det.
Det må stå sin prøve.
Vender tilbage med resultatet. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Evolator !
Selvfølgelig er der ingen som kan klandrer dig, hvis du ikke syntes om netkablet.
Som med øvrigt udstyr, reagerer netkabler meget afhængigt af setup, og udstyr. Det som jeg vil frem til er, at man ikke når frem til et resultat medmindre man bruger tiden på at lytte. Du vil 100 % bemærke forskellen i forhold til dine standart netkabler. Dermed ikke sagt at JPS AC Digital har samme virkning hos dig, som det har hos mig. Det kan også være at det bare ikke er din lydfilosofi. Intet rigtigt eller forkert i det....... Tværtimod. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Evolator !
Selvfølgelig er der ingen som kan klandrer dig, hvis du ikke syntes om netkablet.
Som med øvrigt udstyr, reagerer netkabler meget afhængigt af setup, og udstyr. Det som jeg vil frem til er, at man ikke når frem til et resultat medmindre man bruger tiden på at lytte. Du vil 100 % bemærke forskellen i forhold til dine standart netkabler. Dermed ikke sagt at JPS AC Digital har samme virkning hos dig, som det har hos mig. Det kan også være at det bare ikke er din lydfilosofi. Intet rigtigt eller forkert i det....... Tværtimod.
|
|
|
Hvis ikke der er konstateret eller kan konstateres en forskel på standarden og det dyrere kabel, kan den ikke møntes på hans lydfilosofi - det har intet med det at gøre, men derimod de såkaldte fysiske fakta. Dertil skal siges at det ikke er noget dårligt grej han spiller på.
Jeg er selv spændt på at høre resultatet..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost; det kan 10hver10fald IKKE være noget med lysnetsfrekvensen, den er jo forskellig i USA/Europa! Er teorierne hemmelige fordi de ikke holder vand? Eller findes der noget om det nettet?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tro bare det er mere et lykketræf end ingeniørkunst.. ligesom med 3020 __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Evolator !
Som med øvrigt udstyr, reagerer netkabler meget afhængigt af setup, og udstyr. Det som jeg vil frem til er, at man ikke når frem til et resultat medmindre man bruger tiden på at lytte. Du vil 100 % bemærke forskellen i forhold til dine standart netkabler. Dermed ikke sagt at JPS AC Digital har samme virkning hos dig, som det har hos mig. Det kan også være at det bare ikke er din lydfilosofi. Intet rigtigt eller forkert i det....... Tværtimod.
|
|
|
Hvis ikke der er konstateret eller kan konstateres en forskel på standarden og det dyrere kabel, kan den ikke møntes på hans lydfilosofi - det har intet med det at gøre, men derimod de såkaldte fysiske fakta. Dertil skal siges at det ikke er noget dårligt grej han spiller på.
Jeg er selv spændt på at høre resultatet.....
|
|
|
Halløj i stuen, Ronin !
Helt enig !
Jeg tror du misforstår mit indlæg. Jeg er overbevist om at han vil bemærke en forskel på hans standard- og JPS. Samtlige netkabler jeg har prøvet, fremfor de medfølgende netkabler, har haft en forbedrende/anderledes virkning. Det er jeg overbevist om at Evolator vil erfare, med fare for at virke skåsikker.
Når det er sagt er de fleste enige om at der er klangmæssige forskelle på signal- og højttalerkabler. Sådan er det også med netkabler. Derfor er det ikke sikkert at Evolators udstyr, eller klangideal rammes, trods forskellene/forbedringerne fra standardkablet. Men jeg er sikker på at forbedringerne/forskellene vil kunne høres. Om netkablet som helhed rammer nerven hos Evolator, er en anden snak.
Hvis Evolator ikke syntes om netkablet klangmæssigt. Eller stik imod min forventninger, ikke syntes netkablet virker. Så vil jeg aldrig kunne klandrer ham for det. Alle har forskellige meninger om udstyr. Hvorfor skulle det være anderledes med netkabler. Interaktionen mellem komponenterne spiller også en rolle for slutresultatet.
Det er det jeg har prøvet at formidle med mit indlæg. Håber det er tydeligere forklaret. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfaldet.
Efter at ha brugt en hel dag, at ha lyttet til div. Terpet al slags musik igennem. Plade efter plade. På friske øre, med tendens til hovedpine og hvinen for øre her sent i aften. Skiftet kabel tit ! i AB test, på samme nummer - Volumen.
Må jeg konstatere: INTET! Der er absolut ingen forskel af kunne spot på noget tidspunkt overhovedet what soo ever. I hvertfald ikke på dette kabel. Gik til testen med åben sind, med en lille forventning om, ud fra debatten her om at kunne høre bare lidt. Et eller andet. Men NEJ.
Beklager. Eneste sjove positive ting. Er at når man sætter kablet til i begge ender. Dvs. I stik kontakten, og ind bag Cd.Afs. Udstrålede kablet ikke mere AC flet. Så var kablet pludselig tæt, og virker afskærmet. Kunne intet udslip måle.Modsat hvis man bare sætter det ind i stik kontakten alene.
Dette må skyldes de indre filtrere. Som ved tilkobling af cd afspiller virker skærmende for resten af kablet. Som kun har været prøver efter mine tidl. Indlæg i denne tråd. Det var også det eneste der var bedre.
Tager gerne imod hvis muligheden byder sig at prøve lyt bedre kabel. Hvis dette så skulle være bedre.
Det skal siges at min hørelse absolut intet fejler, efter 2 gange øreskyldning for sjov skyld. Hvilket en fornylig blind test afslørede. Med gætning af hvilken cd maskine spillede hvornår på samme kabler. Fik 5 ud af 6 rigtige. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ronin skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Evolator !
|
|
|
Jeg er selv spændt på at høre resultatet.....
|
|
|
Halløj i stuen, Ronin !
Helt enig !
Jeg tror du misforstår mit indlæg. Jeg er overbevist om at han vil bemærke en forskel på hans standard- og JPS. Samtlige netkabler jeg har prøvet, fremfor de medfølgende netkabler, har haft en forbedrende/anderledes virkning. Det er jeg overbevist om at Evolator vil erfare, med fare for at virke skåsikker.
Når det er sagt er de fleste enige om at der er klangmæssige forskelle på signal- og højttalerkabler. Sådan er det også med netkabler. Derfor er det ikke sikkert at Evolators udstyr, eller klangideal rammes, trods forskellene/forbedringerne fra standardkablet. Men jeg er sikker på at forbedringerne/forskellene vil kunne høres. Om netkablet som helhed rammer nerven hos Evolator, er en anden snak.
Hvis Evolator ikke syntes om netkablet klangmæssigt. Eller stik imod min forventninger, ikke syntes netkablet virker. Så vil jeg aldrig kunne klandrer ham for det. Alle har forskellige meninger om udstyr. Hvorfor skulle det være anderledes med netkabler. Interaktionen mellem komponenterne spiller også en rolle for slutresultatet.
Det er det jeg har prøvet at formidle med mit indlæg. Håber det er tydeligere forklaret.
|
|
|
Point taken - de er nu en velformuleret ung mand!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk hvis ingeniører skulle forklare de forbedringer en tweek udøver på anlægget! 
Det vil tage dagevis, og sandsynligvis ikke føre noget konstruktivt med sig, ej heller en forståelig forklaring. Jeg er jo selv en af dem, så jeg har ret til at udtale mig. 
På trods af at mange tweeks er opfundet af teknisk relateret personer, med en teori spundet i en lærebog, og videre bearbejdet i tanker, som mange super ideer er. 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Tænk hvis ingeniører skulle forklare de forbedringer en tweek udøver på anlægget! 
Det vil tage dagevis, og sandsynligvis ikke føre noget konstruktivt med sig, ej heller en forståelig forklaring. Jeg er jo selv en af dem, så jeg har ret til at udtale mig. 
På trods af at mange tweeks er opfundet af teknisk relateret personer, med en teori spundet i en lærebog, og videre bearbejdet i tanker, som mange super ideer er. 
|
|
|
Man kan ihvertfald gøre sig mange tanker om hvorfor og ikke mindst hvordan!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se så, Evolator. Nu har du prøvet. Jeg er overrasket over at du ikke kan spore noget overhovedet. Alt ære og respekt for det, selvom det er lige det modsatte af mine erfaringer 
Så er det bare med at afprøve noget mere. Personligt bruger jeg typisk mellem 1-2 uger med A/B Tests. Det tager tid at lære nyt udstyr at kende for, at kunne forstå interaktionen mellem de respektive produkter ens setup består af.
Jeg kan kun anbefale dig at afprøve nogle flere typer. Fremfor alt er det vigtig at man tager sig god tid, hvilket bestemt ikke må opfattes som en klandring af din hørelse. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Evolator Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugte idag fra kl 10.30 Og indtil her kl. 22 Ca. Syntes det er tilpas mange timer nok til at kunne høre forskel. Har taget mig god tid til at indleve mig i musikkens fineste finesser med sågar lukket øjne. På begge kabler.
Men ved godt hvad du mener HOLBERG. Og har det også på stadig. Og lader det sidde, til en dag jeg skal af med det igen vil jeg tro. Da eneste fordel for mig er det ikke påvirker mine andre kabler. Som mine net kabler uundgåeligt gør før eller siden ellers. Da mit udstyr er på vægen.
Den dag jeg ikke har det mere. Kan jeg kun forstille mig ET. At jeg ikke savner det pga. Bedre lyd.
Måske kablet tjener sig bedre på dit udstyr HOLBERG end på mit. Det er jo heller ikke det samme. Langt fra....
Vil også gerne prøver flere kabler uanset pris. Også selv om jeg ikke kunne finde på at give, de sky høje man kan finde på Net kabler. Men bare for at oplev om der er noget om snakken med bedre lyd tilfølge. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 03 December 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge
Har lige fået JORMA's SUPER POWER net kabler ind af døren.
Frisk fra kassen er der mere naturlighed (hvis det kan være det), lettere at pege udøverne ud, og bedre defineret bund.      
Jeg syntes også den går lige en tand dybere end JPC 2.5 gør. Men inat venner skal der lyttes, ahhhh 

|
Til top |
|
|