Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvinders magt i hjemmet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 September 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

et par clsc-215 er en billig pris for at sikre sig at hun aldrig brokker sig nogensinde.

man skulle nødigt ende med at konen truer med skilsmisse hvis der kommer en af dem med rør ind af døren....

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

"Køb nogle kæmpe svin af nogle højttalere inden i møder jeres udkårne...Big smile"

Hvis man ikke har sådan nogle, skal man så anskaffe sig et par attrapper?

Hvis du finder dig en "rigtig" blondine med store bryster, kan det være, at hun hopper på den.....Big smile

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

et par clsc-215 er en billig pris for at sikre sig at hun aldrig brokker sig nogensinde.

man skulle nødigt ende med at konen truer med skilsmisse hvis der kommer en af dem med rør ind af døren....

Eller også kan man selv true med skilsmisse, hvis ens egne udkårne højtalere ikke kommer ind af døren.....

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Man kan altid sætte sig ned og snakke om tingene. Man må jo i et parforhold indgå nogle kompromiser. Man har jo noget anlæg eller biograf fra da man var ung som man gerne vil beholde. Vi ved jo alle at jo ældre en kvinde bliver, jo mere plads kræver de produkter som skal holde hende ung. Man må kunne finde ud af noget.

Når man altid bare siger ja og amen når hun vifter med hånden er ikke løsningen. Det bliver jo bare værre og værre på længere sigt. Hun ved jo at hun altid får sin vilje hvis man bliver ved med at bukke og neje. Sæt Jer ned og snak om det og find ud af den løsning som er bedst for Jer begge.
Mand dig op, det er sgu også dit liv....

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 December 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det er vel fair nok at hun skal være med til at bestemme anlægget der står i stuen, for hun skal jo også bo der. Men hvis jeg flytter sammen med min kæreste vil jeg kræve at få et rum eller 2 til hifi og computer. Og så skal det være mit domæne som jeg indretter som jeg har lyst. Så kan hun få resten af huset og gøre det lyserødt for all i care. Jeg har set uttallige gange, mænd der bliver trynet, manipuleret og holdt nede af deres koner, og jeg har virkelig ondt af dem. Så er det bedre at leve alene.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

marty skrev:
Det er vel fair nok at hun skal være med til at bestemme anlægget der står i stuen, for hun skal jo også bo der..... .... Jeg har set uttallige gange, mænd der bliver trynet, manipuleret og holdt nede af deres koner, og jeg har virkelig ondt af dem. Så er det bedre at leve alene....

Det var noget i den stil jeg prøvede at få frem. Jeg ville dog ikke være ligglad hvis hun malede resten af huset rødt... Men når man når en vis alder køber de fleste hus, og det åbner i de fleste tilfælde op for lidt muligheder for begge parter..

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 26 December 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Pudsigt nok holder den der lyst til at male alt lyserødt også op når hunkønsvæsenerne når en hvis alder

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Syntes der er mange rigtig gode forslag, og oplevelser at hente. Derfor vil jeg ikke selv kom med et. Da jeg har i anden tråd debatteret emnet før.

Men pas nu på med de opfordringer til at købe store højttalere, hvor der angivelig er en vel voksen bas. For man kan aldrig vide om sin bedre halvdel har set af film. F.eks: Henry sturn.  Og dermed kan finde på at nedlægge den ene speaker, når de går hjemme alene. hehe.

Syntes en pige at det er fint med højttalere at rimlig størrelse, eller ik har noget imod dem. Ja så er der måske grund til at være på mærkerne.

bayzer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Pudsigt nok holder den der lyst til at male alt lyserødt også op når hunkønsvæsenerne når en hvis alder

/vilmann

Det må man håbe...

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har luret lidt på denne tråd i nogle dage ... sagen er nemlig, at jeg ikke kan hyle med i koret af utilfredse og derfor har jeg været i tvivl om jeg kunne bidrage med noget til at fremme påstanden om "kvinders magt" i denne sammenhæng. Men jeg er nået dertil, at I nu trænger til at høre - og fordi det er jul - hvordan det OGSÅ kan være, midt i alt det negative.

Da jeg lærte min yndlingshustru at kende for mere end 20 år siden, havde hun et "plastic-anlæg" som i det tilhørende rack fyldte en del mere end mit. Hun havde faktisk lige købt det og synes jo - med sit udgangspunkt - at det var alt rigeligt. Indtil hun hørte mit, som dengang bestod af et sæt KEF Carlton, Denon forstærker, DUAL direkte drevet plov og TEAC kassetteoptager. Der var slet ingen tvivl - hun var imponeret og var helt enig i, at det var på sin plads med ordentlig lyd - og ikke et ord om udseendet.

Nu er det OGSÅ så heldigt, at hun er vild med musik. Vi ser mange koncerter, er på festivaller, køber mange cd´er, nu også koncert-dvd´er - der er i det hele taget en sund forståelse mellem os om, at musik er et must. Og det skal lyde godt! Da jeg skulle se på nye HT her før jul, nævnte jeg da også blot, at "... du ved jo, at jeg går efter lyden, ikke så meget efter udseendet ...". Men ingenting der! Så var det jeg faldt for KEF Q7 i en træsort, der matchede vores reoler i kirsebær perfekt. De var tilmed lavere end de gamle, der stod på en metalfod. Så deeeet betød max. WAF!

Der HAR skam stået potteplanter, nisser, fyrfadslys og andet gejl på toppen, da vi havde de gamle KEF´er. Jeg sagde godt nok diskret henført, at det ikke var så smart, om hun ikke kunne høre den mislyd, når vi spillede højt. Jamen, hvis det kun var, når vi spillede højt, kunne de da godt lige stå der, når vi ikke spillede højt. Der måtte jeg - i et svagt øjeblik - give op overfor kvindelig logik (et vending fyldt med modsætninger, ikke sandt?). Men under en fest dengang i 80´erne, skete det naturligvis, at noget porcelæn hun holdt meget af, lige så stille sneg sig ud over kanten og blev smadret på gulvet (go´ bas!). Så var det ligesom på plads: Ikke flere ting stående på højttalerne. Nu er det kun vores katte, der i ubevogtede øjeblikke synes, det er alle tiders udkigspost.

I forbindelse med købet af nye HT, blev vi også enige om fladskærm. Den skulle bare være "lidt" større end det tv vi havde (32"). Jeg faldt naturligvis for et 42" og endte med at bestille det udfra devisen, det er lettere at få tilgivelse end tilladelse - og jeg havde en metode for tilgivelse, hvis det skulle være nødvendigt. Hjem kom det og "det var godt nok en stor skærm, er du nu sikker", osv. Men jeg iværksatte min plan, sætte den nys indkøbte dvd på med Poul Krebs (som hun er passioneret fan af men hun ville altså også med til Rammstein, så tag ikke fejl ...!). Den var naturligvis hjemme, når Poul Krebs næsten sidder sammen med hende i stuen!

Da vi for snart 5 års siden købte vores nuværende hus, fik vi mulighed for at skifte møblerne også, de fleste var ligeså gamle som vores forhold. Vi blev enige om, at vi med vores trang til musik, måtte gøre ligesom de, der har trang til at læse bøger: Indret møbleringen efter vores last! De dengang 4 meter cd´er, var godt nok kilde til irritation, mens de stod i forskellige reoler og kasser rundt i stuen. Nu er vi nået dertil, at stuen ligner en stue, men den oser samtidig af interessen for musik og sådan er vi enige om at det skal være!

Som jeg antydede i begyndelsen, falder vi altså uden for den kategori, der er årsag til tråden her. Jeg medgiver nok også, at det er utrolig heldigt, at kvinden min synes som jeg, hvad anlæg angår. Men alligevel håber jeg indlægget kan illustrere, at det ikke altid behøver at være en kamp om principper og fastgroede holdninger.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes