Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bedste indspildning ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har det sådan med musik at man kan dele det lidt op i grupper.

1. Noget musik køber jeg fordi en bestemt dame synger så englene ringer i mine øre.

2. Andre nr. fordi der er en fed bas og kanon rytmik.

3. Nogle plader FORDI det er en af "de gamle" rockere der igen har lavet en skive, måske ikke den bedste men fordi: man skal jo have alle deres udgivelser.

Det var ud fra den forudsætning at jeg spurgte. Og dernæst kunne det være at man ville ud og købe lidt nye skiver...

Har lige bestilt lidt venyl fra Pladekisten

Deep Purple: In concert 1 2LP 

Deep Purple: Machine head 1 LP

Deep Purple: Made in Japan 1 2LP 180 g.

Ozzy Osbourne: Speak of the devil 1 2LP

Carole King: Tapestry

Denne ordre (minus Carol King) er jo set ud fra dynamikken, og musik der RYKKER

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
[QUOTE=Hurtig]

Men spørgsmålet er, om man er interesseret i musik, eller man dyrker HIFI for de tekniske datas skyld.

Absolut ikke enig. Jeg er (KUN) interesseret i musik af den slags der giver myrepatter og kuldegysninger på varme sommeraftener og giver varme og velbehag de mørke vinterdage!

Jeg er ofte faldet for musik i genre som ikke plejer at gøre det for mig udelukkende fordi kunstnere og producenter har gjort det interessant at lytte til, ved at gøre sig umage under produktionen.

Modsat har jeg et par gange købt "sikre hits", med kunstnere som jeg er stor tilhænger af, blot for at blive skuffet og irriteret over uinspirrende og kedelig lydkvalitet! Disse er hurtigt havnet i den fjerneste ende af reolen!

Derfor: Høj teknisk kvalitet kan aldrig gøre talentløse musikkeres musik tiltrækkende, men selv det mest fabelagtige bluse-nummer kan ødelægges af dårlig lydkvalitet på indspilningen! Derfor er kvaliteten på indspilningen essentiel!!

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 September 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Klassisk rock:

Rage against the machine - Rage against the machine.

Godt indspillet, masser af dynamik - super til at teste højttalere med.

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 September 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Man kan vel osse blot sige at musikeren "forkæler" lytteren ved at perfektionere indspilningen.

Et fedt nummer der er skidt indspillet, kan skam sagtens nydes, men det gør ikke spor at kunstneren gør lidt for at det hele kommer frem i skoene.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 September 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Lige nu er det Beethoven´s Piano koncert No.3 og No.5 med Rudolf Serkin på klaver og NY Philharmonic, Leonard Bernstein som dirgent, som får hårene på min arme til at rejse sig, det er en Royal Edtion Sony CD, og i mine øre en kanon indspildning, masser af sjæl...

En anden god indspilning, er fra Philips´s såkaldt Golden Baroque serie, den jeg har er med Handel, Concerti Grossi, og det er simpelthen utroligt smukt, CDén er en "guld" cd og ja ord kan næsten ikke beskrive hvor godt det lyder...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes