Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Red dawn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 September 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvor meget må et komplet sæt kabler ( Red Dawn ) koste brugt. Jeg skal bruge 2 sæt balanceret signalkabler på 1 mtr + 1 sæt htt kabler på 2*3 mtr. og de skal være original termineret, ikke noget hjemmefusk? Lige et lille extra spørgsmål til experterne i nordost :

Hvor meget forskel er der på Red Dawn og SPM ? Både prismæsigt og rent lydmæsigt ?

Kan det betale sig at bruge de extra penge på SPM ?

Mvh Guffi____________

Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu.

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Hej

Hvor meget må et komplet sæt kabler ( Red Dawn ) koste brugt. Jeg skal bruge 2 sæt balanceret signalkabler på 1 mtr + 1 sæt htt kabler på 2*3 mtr. og de skal være original termineret, ikke noget hjemmefusk? Lige et lille extra spørgsmål til experterne i nordost :

Hvor meget forskel er der på Red Dawn og SPM ? Både prismæsigt og rent lydmæsigt ?

Mvh Guffi____________

Hopsa GUF

Jeg har ikke gode erfaringer med Red Dawn, så foretrækker SPM. MEN så er der absolut prisforskellen at tage hensyn til..!!

Jeg vil i stedet anbefale et vægte lidt anderledes; Køb Blue Heaven HT-kabler, og brug besparelsen på solide(SPM) signalkabler og meget gerne solide(VISHNU) netkabler.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Sendt: 12 September 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej Gl. jas.

Ok det skal jeg tage til efterretning, hvad er nyprisen på SPM signalkabler ?

Hvad er det med Red Dawn i forhold til Blue Heaven? Er de for skarpe i lyden eller ???

Ja nu bliver du bombaderet med spørgsmål : Hva` er nu det for nogle netkabler og hvem/ hvor bliver de fremstillet og hvad er prisen?

Sidst men ikke mindst, vil det kunne spille sammen med Gryphon, eller skal man søge til andre kabler ?

Mvh Guffi____________

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Hej Gl. jas.

Hopla GUF

Ok det skal jeg tage til efterretning, hvad er nyprisen på SPM signalkabler ?

Jeg mener prisen ligger på godt 12k, mens R.D. er ca. 5k........

Hvad er det med Red Dawn i forhold til Blue Heaven? Er de for skarpe i lyden eller ???

De kan være skarpe, men det afhænger en del af setupèt...Jeg mener at Blue Heaven gør tingene aldeles fortrinligt, men må anbefale, at du afprøver sagerne før en afgørelse træffes

Ja nu bliver du bombaderet med spørgsmål : Hva` er nu det for nogle netkabler og hvem/ hvor bliver de fremstillet og hvad er prisen?

De netkabler jeg har pt. er fra NO. Har lyttet på lidt forskelligt, men er ganske tilpas med NO. Især mellemtrinet VISHNU syntes jeg, gør det aldeles glimrende. Der er hverken "flødeskum" eller "skærebrænder"- lyd med dette kabel, men præcist det der skal være....Mener prisen er tæt på 6k........

Sidst men ikke mindst, vil det kunne spille sammen med Gryphon, eller skal man søge til andre kabler ?

Jeg har ingen erfaring med Gryphon, men lur mig om ikke netop Gryphon vil sætte særdeles megen pris på solide kabler, og ikke mindst netkabler  Som nævnt har jeg god erfaring med NO-kabler, men de er ikke specielt billige, så en afprøvning af andre mærker er ej at foragte..................

Mvh Guffi____________

God fornøjelse, og vend endelig tilbage...........

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også starte med Blue Heaven; Solar Wind og Red Dawn skuffer en smule til prisen ifølge de udenlandske test´s af disse (What Hifi, Hifi-choice), prøv at "google"!!! Køber du Blue Heaven og passer du rigtigt godt på dem er vi flere der gerne vil købe dem brugt af dig til en fornuftig pris!!!

På den anden side er et Gryff-anlæg ikke noget billigt skrammel, næ-nej, så måske SPM er det helt rigtige

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 14 September 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jeg mener et RD mk.II lyder mere nøgent end SPM, som har en "federe" lyd. RD er ikke "hyggeligt" som SPM er.

Du skal have det bedste - højeste på NO´s interne rangstige - først i kæden, så kan du sætte en lavere i senere.

Jeg ville fortrække Vishnu som netkabel, SPM som interconnector og RD Mk.II som højttalerkabel.

Send en PM til Hede, han kender emailadressen på en udenlandsk forbindelse hvor NO er billigt

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Sendt: 14 September 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Uha det er sku ved at være en dyr spøg det her hifi, og det bliver jo ikke billigere jo bedre grej man får, tingene skal jo ligesom passe sammen, og vi ved jo allesammen at de her netkabler også har stor betydning (ja ok nogle af os), men jeg tror satme at jeg er for nærig til at give min. 6000 * 3 ell. 4 for netkabler.

Nuværende kabler er (ikke slå, eller sparke) Mit Shotgun signalkabler til for og effekt + Cd og for. Httkabler er også fra Mit Mh 750 Biwire. Jeg vil sige at jeg egentlig er meget tilfreds med hvordan det spiller, men har altid haft krudt i røven og altid været vild med at prøve noget andet, og nu er kærligheden så faldet på NO kabler som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Det er bare fandens de skal være så dyre

Ham Hede, hvor finder jeg ham henne ?

Mvh

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 September 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige her . Send en PM hvis du vil have deres web adresse. Det skal lige siges at de ikke sælger SPM.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 September 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med at prove ARGENTO copper hele vejen rundt (det kender du jo )_

Eller hvad med valhalla???

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 15 September 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Bommelum....

Nu har jeg både NO og MIT så ... ja helt til grin er jeg jo, hvis man skal tro flere herinde.

Mine erfaringer er at NO er at det er noget 100% anderledes end MIT. Man kan sikkert finde noget der ligger længere fra ... men nok ikke så meget. Du hopper dermed fra den ene grøft til den anden. Hvad du bedst kan li ... ja det kan jeg jo ikke vide, men forandring får du ... ellers skal dit øvrige udstyr godt nok sovse lyden meget til.

Jeg bruger selv NO Red Dawn bal. interconnect, og MIT 750 Biwire højttaler kabler. Jeg synes at det hele passer ret så godt sammen ... men må indrømme at jeg er på udkig efter en erstatning for mine Red Dawn ... idet der faktisk er en del der basker dem.

Nu har jeg aldrig brudt mig om MIT's interconnect i mit setup, og hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at teste en kombination af, hvor du først udskifter dine interconnects - så kan du hvis du får mod på det skifte højttaler kabler bagefter. At skifte begge dele til NO uden meget indgående test .. ja det kan gå galt, når du måske opdager, at du i længden bliver træt af NO lyden. Send mig en PM hvis du skulle være interesseret i Red Dawn interconnect bal.

SATMIT 

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Nu har jeg aldrig brudt mig om MIT's interconnect i mit setup, og hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at teste en kombination af, hvor du først udskifter dine interconnects - så kan du hvis du får mod på det skifte højttaler kabler bagefter. At skifte begge dele til NO uden meget indgående test .. ja det kan gå galt, når du måske opdager, at du i længden bliver træt af NO lyden.

Hæ - der vel også stor risiko/chance for at blive træt af MIT , måske endog meget træt........................................

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Sendt: 15 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Så så Gl.jas nu ikke begynde på sådan noget fis der, det er jo lige så hyggeligt.

Så hellere specifiserer lidt mere om, hvad der er så godt i NO kabler efter din mening, for det er jo trods alt, altsammen noget med smag og meninger at gøre.

Mvh Guffi____________

Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 15 September 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
guffi skrev:

Hej

Mvh Guffi____________

Hopsa GUF

Jeg har ikke gode erfaringer med Red Dawn, så foretrækker SPM. MEN så er der absolut prisforskellen at tage hensyn til..!!

Jeg vil i stedet anbefale et vægte lidt anderledes; Køb Blue Heaven HT-kabler, og brug besparelsen på solide(SPM) signalkabler og meget gerne solide(VISHNU) netkabler.

Halløj venner.

Kan ikke være mere enig, med Gl. Jas. Blue Heaven gør det rigtigt godt. Du vil ikke blive skuffet, hvis du erhverver dig sådan nogle slangeskind.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 September 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har Blue Heaven "all the way" i mit arcam / audiovector anlæg og jeg er oven ud tilfreds . Men hver sig smag eller rettere lyd.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej Guffi,

Hvordan kan det være at det SKAL være Nordost? Har du en forestilling om at kabler skal være flade for at lyde godt, eller er det bare noget designmæssigt?

mvh. m

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Sendt: 15 September 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

He he, nej Malthek hverken eller, kom endelig med forslag, jeg er åben for lidt af hvert. Hvad kunne du foreslå til sådan noget Gryphon grej ?

Men jeg syntes at flatline eller NO er nogle rigtig fede kabler, og har for en del år siden haft et sæt Red Dawn med RCA stik, (jeg har i mellemtiden haft rigtig meget andet, godt som skidt). Men som sagt er det længe siden, og kan ikke rigtig huske hvordan det spiller.

Det skal så lige siges at htt, de skal spille sammen med er BKS 175, som er de bedst lydene htt jeg har haft. Selvom de er lette at trække (90db), kræver de en rigtig god kontrolforstærker og kraftig effektblok.

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Sendt: 15 September 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte lige at skrive Mvh Guffi.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 September 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Hej Guffi

Hva' med BKS kabel? Jeg er også sikker på at noget af det heftige straight wire ville være godt til Gryphon.

Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 September 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

HMMMM.

HVAD MED NOGET NKT FRA LOSSEPLADSEN.

DET ER NOGET MED NOGET POWER I....

..

JEG HAR JO SAGT DU SKAL HA' VALHALLA HELE VEJEN RUNDT,

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Tja Gl.Jas

gl.jas skrev:
SATMIT skrev:

Nu har jeg aldrig brudt mig om MIT's interconnect i mit setup, og hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at teste en kombination af, hvor du først udskifter dine interconnects - så kan du hvis du får mod på det skifte højttaler kabler bagefter. At skifte begge dele til NO uden meget indgående test .. ja det kan gå galt, når du måske opdager, at du i længden bliver træt af NO lyden.

Hæ - der vel også stor risiko/chance for at blive træt af MIT , måske endog meget træt........................................

Jeg har både MIT og NO, og har testet en del andet ... og min kommentar gik på at det er fra den ene grøft til den anden. Så hvis man godt kan li sine MIT så ligger det ikke lige til højrebenet at skifte til NO over hele linien. Hvad der derimod kan virke fint er at skifte dele af linien ud med NO ... og måske til sidst det hele ... hvis man bedre kan li NO.

Personligt er ingen af mærkerne en 100% favorit ... men kan da til en god brugtpris være interessante - idet 100% favoritterne er markant dyrere end det jeg har givet for mine nuværende kabler.

SATMIT    

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes