Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Tja Gl.Jas
gl.jas skrev:
SATMIT skrev:
Nu har jeg aldrig brudt mig om MIT's interconnect i mit setup, og hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at teste en kombination af, hvor du først udskifter dine interconnects - så kan du hvis du får mod på det skifte højttaler kabler bagefter. At skifte begge dele til NO uden meget indgående test .. ja det kan gå galt, når du måske opdager, at du i længden bliver træt af NO lyden.
Hæ - der vel også stor risiko/chance for at blive træt af MIT , måske endog meget træt........................................
|
|
|
|
|
|
Jeg har både MIT og NO, og har testet en del andet ... og min kommentar gik på at det er fra den ene grøft til den anden. Så hvis man godt kan li sine MIT så ligger det ikke lige til højrebenet at skifte til NO over hele linien. Hvad der derimod kan virke fint er at skifte dele af linien ud med NO ... og måske til sidst det hele ... hvis man bedre kan li NO.
Personligt er ingen af mærkerne en 100% favorit ... men kan da til en god brugtpris være interessante - idet 100% favoritterne er markant dyrere end det jeg har givet for mine nuværende kabler.
SATMIT
|
|
|
Oki - den gamle er helt med..........For det er netop at gå fra den ene grøft til den anden. Men altid interessant at lege med herlighederne, og få solide erfaringer. Man skal blot huske at "reaktionerne" kan variere ganske meget fra setup til setup __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gl.jas,
Enig ... har testet NO Red Dawn på hele setup'et og det lød absolut ikke heldigt.
Nu føler jeg at jeg som ejer af både MIT og NO kan tillade mig at sige, at ingen af disse kabler kan siges at høre til i det mest neutrale mainstream lydende felt.
MIT har sine bedste øjeblikke en hvad jeg vil kalde en svagt magelig amerikansk lyd ... Der er ikke noget der stikker ud ... eller generer, men ej heller en voldsom farvning som nogle påstår (og nu er det i sine bedste øjeblikke jeg taler om).
NO har efter min opfattelse en noget anden karakter, men noget mere fokus på detaljen, der får det til at lyde som en vis fremhævning af visse frekvensspektre. I de bedste øjeblikke så går det op i en højere enhed ... i andre får man en massivitet i øvre mellemtone og diskant som for nogen ikke klinger sødt i lyttebasserne.
Derfor er det ikke udmiddelbart alternativer, idet der er mange mærker, der lydmæssigt ligger mellem NO og MIT. Så med mindre man generelt ikke kan li lyden fra sit anlæg ... så skal man måske ikke fare til at skifte hele linien af MIt ud med NO.
Som nogen skrev så er kabler en af de mest modebefængte dele af hifi-branchen. For ikke mange år siden var MIT det store hit, nu er folk flove over at have dem, så var det NO ... og som vinden blæser så ender de nok som MIT om kort tid. Det gode er at de så vil være til at købe til fornuftige priser brugt, det dårlige er, at folk der følger moden godt nok må blive lidt rundtosset
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Winter
Det er egentlig meget sjovt du nævner kabler fra lossepladsen. For ca et halvt års tid siden faldt jeg over noget 6 kv tykt kobber kabel på losseplassen, det prøvede jeg at spille på, og havde det ikke været fordi der manglede en del i mellemtoneområdet, det vil sige stemmer var tynde at lytte på, så spillede jeg sku nok med det endnu , men du er da velkommen til at afprøve det, det kunne jo være det lige er dig, man ved aldrig.
Nej du, prøv nu at komme med nogle andre gode alternativer istedet for kun Valhala, for det er sku for voldsomt.
Til Satmit
jeg vil nu ikke ligefrem sige at jeg er flov over at have MIT kabler, for jeg syntes også de er nogle fede kabler, men noget nyt skal der til nogen gange.
Til Sigma6
Jeg har haft Bks kabler, og dem var jeg sku ikke ret vild med.
Mvh Guffi_______________
Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guffi,
Har jo også MIT ... og er heller ikke flov .... det er på tide at flere springer ud og indrømmer at de faktisk har støbt deres MIT ind i væggen - for at skjule deres tilbøjeligheder til amerikansk vellyd .
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Guffi.....hvis du er int. har jeg 2 stk 0.6m Blue Heaven til salg med org embalage. ! Efter min mening et kanon kabel, masser af "hul igennem" stram og dyb bas og det er også i stand til at gengi´ de allerhøjeste toner, jeg sælger dem kun fordi at jeg har dem i overskud efter salg af bla. pladespiller !
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad koster de så, Frankie-boy!!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen salg i forummet... brug pb....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja ja....havde lige glemt ....kommer i køb salg / bytte i løbet af weekenden !
|
Til top |
|
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 18 September 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Har lånt en kabel kuffert med flatline kabler fra Red Dawn og nedefter. Jeg har lyttet til Red Dawn imellem CD & For og må sige at det er blevet modtaget i den positive retning. Det som jeg primært har lagt mærke til, er at det er noget mere dynamisk i mellemtoneområdet, hvis man kan sige sådan, altså mere slagkraftigt, men lidt mere slankt mht stemmer (måske), noget gange er det sku svært at sætte ord på.
Mvh Guffi__________
Alt under 100 kg er ikke kønsbestemt endnu |
|
|
Til top |
|
|