| Sendt: 15 September 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wrong,
Det kan der på den ene side være noget om, på den anden side kan man spørge hvor det ender - hvor meget BEHØVER man at proppe ind i samme kabinet? Alle de funktionelle ting (f.eks. op og nedkonvertering af signaltyper, opskalering af opløsning osv) synes jeg er helt fint - men hvor mange % af befolkningen har behov for/lyst til/råd til 10x170 w og 9.1 lyd (og en kone der er med på ideen...) ??
Bi-amping muligheden er så fin nok - men jeg har en mistanke om at de fleste folk der sysler med at biampe med 2x170w per kanal vil foretrække separate pre/pro´s og effektforstærkere frem for en integreret forstærker/receiver.
I det første link i denne tråd nævnes forskellige kombinationer af multiroom setups som denne her kolossale brevvægt kan bruges til - bl.a. 5.1 lyd i to forskellige rum. Ville det helt ærligt ikke give mere mening at købe 2 stk. 7.1 forstærkere til 20.000 kr. i stedet..? Så slipper man for at trække en km kabler gennem huset, man har 2 systemremotes og man kan se direkte på apparatet hvad man foretager sig istedet for at skulle gætte hvad den mon nu er indstillet til nede i stuen.
Misforstå mig ikke - jeg glæder mig til at se/høre monstret live, men jeg synes nok at denne her sætter sig mellem to stole. Enten er den helt ekstremt overkill, eller også er det ikke helt godt nok og burde have været separate enheder i stedet.
|