| Forfatter |
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står over for et stort valg angående udskiftning/reparation af mit anlæg... derfor er dette emne lagt under Mit HiFI/stereo...
jeg har en møglækker (synes jeg selv) denon pma2000r, som er til reparation. der er gået en LF-udang, nogle transistorer og diverse, og prisen på rep. er 1900 kr.
Jeg er imidlertid i tvivl om, hvorledes det kan betale sig at reparere forstærkeren af flere årsager:
- den var ikke brugt ret meget (og burde derfor ikke været gået i stykker til at starte med)
- frygten for, at samme ting sker igen (ville hade at se mig selv spytte 1900 kr. i noget, som gik i stykker igen)
- jeg har fået et tilbud på en anden, brugt forstærker:
jeg fandt nemlig en brugt densen, som er til salg for 3400 kr. beat b100, hvis nogen kender den... (hvilket mange uden tvivl gør, den spiller gudeskønt)
noget der tiltaler mig ved den densen er, at firmaet tilbyder livslang garanti. Godt nok bortfalder denne ved videresalg, men det siger trods alt noget om produktets kvalitet...
hvad er jeres kommentarer? og hvad ville i gøre i mit sted? kom gerne med andre bud på en ny/brugt forstærker under 5000,-
alt er kærkomment...
ps. skal nok uploade et par billeder af mit setup, når tingene kommer på plads...
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu nok vælge at få Denon´en repareret - sandsynligheden for at det skulle ske igen er yderst minimal, og det er faktisk ikke ret tit at man hører om en PMA-2000R på værksted.
Det ville også være træls at have den til at stå, alternativt smide den ud, og chancerne for at sælge den som værende defekt er knap så gode! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da tage en Densen! Den spiller glimrende og så livsvarig garanti! En af mine venner købte sådan en svend og han er rigtig glad for den.
Og så er de altså overordentlig smukke, hvis du spørger mig...
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rizzo,
Jeg ville også klart tage Densen'en Du skal give 1500 mere for den, men den spiller altså fremragende. Jeg har selv haft en, og jeg var virkelig glad for den.
Jeg prøvede at skille den ad på et tidspunkt, og jeg var meget imponeret over den finish og samlekvalitet den havde. Der var ikke ét støvkorn inden i den, dEan var hermetisk lukket. Og alle samlinger, lodninger etc. var forbilledligt udført. Som brugt køb er den uforlignelig god.
Ellers var der en herinde der solgte en Marantz PM7200 til 2.300. Det er en fremragende forstærker, der både kan spille kl. A samt normalt (hedder det ab?). Den spiller også forrygende. Den koster 4.000 fra ny hos audiosound. __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin...
jeg kan fulstændig følge dine synspunkter - men - den kunne jo også rep. og så sælges? det er lidt den tanke jeg gør mig.... så en herinde for en uge siden, som ville have 3k for sin...
i bund og grund handler det ikke om økonomi på kort sigt.... mit stereoanlæg skal være noget, som jeg føler er pålideligt, og som jeg nyder at lytte til/kigge på - og må indrømme at der gik et par skår i den glæde da denon'en tog sig en brænder...
becker: så godt den marantz selv, og overvejede da også at ringe til fyren. Følte dog lidt, at det måske ville være en lillebitte nedgradering i forhold til pma2000.
ellers tak for alle de fine og hurtige svar!!! kom endelig med flere inputs!
mvh.
Claus
ps. nogen der ved om beat b100 har preouts?
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
P.S.J Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja beat-100 har preouts, som kan bruges til senere opgradering til biamping hvis du køber en beat-300 effektforstærker senere.
Jeg eger også en pma-2000, som er en rigtig lækker forstærker , dog tror jeg bliver det næste der skal skiftes i mit system(eller cden). Beat-100 har jeg ikke hørt så jeg kan desværre ikke sammenligne de to, men til 3400 ville jeg i hvert fald give densen'en en chance.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at en B-100 til 3400 kr. er værd at tage imod. Sæt
denon'en i kælderen - det kunne jo være....
/U.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig, spring på BEAT 100. Har selv sådan en sag og den spiller bare gudeskønt. 3.400 er et direkte røverkøb!
Prøv den, prøv den.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må nok også tilslutte mig koret og råbe densen...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er altså enighed om Densen?? jeg må indrømme, at jeg er meget hooked på ideen om denne amp, da jeg synes det er et alt for lækkert produkt... however, jeg tror lige at jeg vil se tingene an - få den gamle repareret, og så i ro mag mag træffe en beslutning. Om den densen er solgt til den tid, kan jeg jo ikke vide, men må jeg jo regne med til den pris  , men der kommer vel andre tilbud som fanger min interesse...
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
aaaarrrggghhhh bliver helt i tvivl nu.... blir mere og mere forelsket i den amp, jo mere jeg tænker over det...
eller er det bare fordi jeg elsker at bruge penge og at komme hjem med nyt grej - jeg ved det ikke
mit liv er fyldt med problemer - luksusproblemer - men dog problemer
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Rizzo.
Spring dog på vognen. Du kan altid komme af med skønheden, hvis den alligevel ikke falder i din smag. De holder en rigtig god brugtpris, så din investering skulle være sikret.
Alle har problemer, og det skønne ved problemer er, at de er til for at blive løst, indtil et nyt opstår.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen og Audiovector er jo heller ikke en tosset kombination...
/HC
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få din Denon ordnet. Så kan du med lidt hled bytte den lige over med i Densen, hvis det er det du beslutter dig for! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at lyde som en plade der går i samme rille: En Beat 100 til 3400 kr. er altså et godt tilbud og det er en rigtig god forstærker, både hvad angår lyd, byggekvalitet og producent-service. Har selv haft en, og ærgrer mig lidt over, jeg ikke har den længere.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
maverick Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det siger fagpressen om Densen B-100:
Audio & Video Lifestyle: “...the Densen always manages to retain its composure, allowing the music to prevail in a very refreshing and easy on the ear manner.” Performance Build Quality Compatibilty Value For Money
5 er maks.
“The best advice I can give you is to audition the beat for your selves. It does so much right that really expensive amps get wrong, that it might even start you thinking!” Hi-Fi Plus April 1999
”A bold, powerful and authoritative amplifier, the B-100 boogies along with the best” Hi-Fi Choice January 1997
"Both the DM-10 and the B-100 are among the finest integrated amplifiers we have ever heard. Their elegant sound is matched only by their looks. We highly recommend that you audition these superb components." Secrets of Home Theater & High Fidelity,
"This is a wonderful little integrated. In fact, more than most components, it integrates the two most important things, sonics and music. I am both a music lover and an audiophile. For me, great sonics enhance the reproduction of a recording, and great performances give listening to reproductions meaning. The Beat B-100, at $1295, offers tremendous value, regardless of which side of plate you swing from. Sonically, it hits for a very high average, while musically it knocks it out of the park. I heartily recommend that anyone looking to assemble a real music system look at this box. And I equally recommend that any audiophile looking to put together an affordable but honest sonic rig start here. This is exactly the type of product that will get those heretics over at rec.audio.classical.recordings to see the light, all while satisfying the needs of the audiogeek." Soundstage
Hvis der ellers er nogen tvivl tilbage så kig på www.densen.com, der er også masser af anmeldelser.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok holde mig til Denon'en.... det er en lækker sag! Har sendt en privat besked ang. rep af den.... måske kan jeg hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak hurtig, har svaret på din private besked.... og hvad jeg vælger??? tjah, den denon skal ihvertfald repareres, og om jeg så også skulle finde på at nappe densen, kan man jo aldrig vide...
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |