| Forfatter |
|
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der kan beskrive underteksterne på de forskellige? Kan man få en med danske undertekster OG engelske undertekster, som IKKE er til de døve? Skal nægte at se på [Bleeb bleeb] hver gang R2D2 siger noget. Og kan man få en med kun engelske undertekster, som heller ikke er til de døve?
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan har lige købt den hos play.com til 27£ 
Selv hvis man får en toldregning oveni er den stadig billigere 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor bliver varerne hos choisesdirect.com sendt fra? Tænker på tolden... __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
|
Og nu er der kommet svar fra LucasFilm:
"We are always impressed with how closely fans listen to the many different sound mixes we have made for the Star Wars movies over the years. It is flattering to know that, indeed, the audience is listening. Consequently, each mix comes out differently and any changes that you hear on the all-new Dolby Digital 5.1 Surround EX tracks on the Star Wars Trilogy DVD set are deliberate creative decisions. We can confirm that there are no technical glitches as reported." - The Digital Bits
|
|
|
Den køber de altså ikke hos The Digital Bits.
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 21 September 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jannick: Choices sender fra England - ikke Jersey eller lignende.
@notional: Jeg fatter ikke, at du tør bestille fra Play. Prisen er kun 2£ højere hos choicesdirect, og så er du sikker på, at du ikke bliver bonget af told/moms/gebyrgribben.
@Djon: Der er ikke lydord på de danske tekster. Altså ingen bleep-bleep. Og heldigvis kaldes R2D2 ikke for erto-deto, som de gjorde engang...
kirk skrev:
| Jeg har lige fået star wars special ekstended edition ind af døren. |
|
|
Special ja. Extended... Det synes jeg nu ikke. Måske de skulle hedde Special Altered 2004 Edition.
Jeg er i øvrigt helt enig med Digital Bits vedr. lyden på A New Hope, der ikke er helt i top. For en så gammel film er den fremragende, men målt med nye lydspor, så er den kun OK. Der er mange eksempler på, at dialogen er mudret og skifter op og ned i volumen.
Men personligt er jeg aligevel superlykkelig over endelig at have dem i min samling. Jeg elsker de film.
|
| Til top |
|
| |
DiabloRex Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen med en projector der kan kommenter hvad de synes om kvaliteten og brug af edge enhancement på deres SW film (samt fortælle hvilken region de har)
Jeg står og skal til at købe en projector (venter på AE700) og mener i den forbindelse at kunne huske at EE ser skrækkelig ud i den størrelse.
Grunden til at jer er kommet i tvivl om regionerne er følgende artikel på filmz.dk
Link:
Filmz.dk artikel om SW R1 vs R2
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Dø dø dø døøøø døøø dø dø dø døøøøø dø" (mig der nynner SW temaet)....
Har lige siddet og set alle tre film i træk i dag sammen med en ven. Hvilken lækker oplevelse. Første gang jeg har set en hel sci-fi film efter jeg har fået alle højttalere til mit surroundsystem, og fork, hvor bliver man glad for sit grej når man ser de tre film - det vrimler med lækre lydeffekter 
Men der er noget jeg ikke lige har fattet. Er ikke den store SW geek, så I må bære over med mig hvis det er dumt spørgsmål Men i 5'eren hvor Obi-Wan og Yoda taler om at lære Luke op siger Obi-Wan at Yoda skal træne Luke, ligesom han trænede ham. Men i 1'eren er det skoda Qui-Gon Jinn der er hans mester 
Men kommer nok til at ligge og nynne SW temaet i søvne - hold kæft, det er nice at se de film igen. Sidst jeg så dem havde jeg kun et lille JVC stereoanlæg, så det er sgu en noget anden oplevelse nu 
Kan kun anbefale den boks - nui, hvor man pludselig glæder sig endnu mere til 3'eren. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qui-Gon Jinn bliver sat ud af spillet....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| Qui-Gon Jinn bliver sat ud af spillet.... |
|
|
Ja - han bliver nakket af Darth Maul, men det er da stadig ham der oplærer Obi-Wan? __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
|
Men i 5'eren hvor Obi-Wan og Yoda taler om at lære Luke op siger Obi-Wan at Yoda skal træne Luke, ligesom han trænede ham. Men i 1'eren er det skoda Qui-Gon Jinn der er hans mester 
|
|
|
Det er fordi Don Pap Lucas ikke har styr på hans skod film (ep. 1+2), men det retter han når ep. 3 er færdig. Så kommer der nemlig en box med alle seks film, og i ep. 4,5,6 er Alec Guinness, Peter Mayhew og David Prowse alle erstattet af CGI-figure, samt alle model rumskibe og lig. er også erstattet af CGI.
Go Lucas, Go Lucas, Go...........
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
skod... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Det er fordi Don Pap Lucas ikke har styr på hans skod film (ep. 1+2), men det retter han når ep. 3 er færdig. Så kommer der nemlig en box med alle seks film, og i ep. 4,5,6 er Alec Guinness, Peter Mayhew og David Prowse alle erstattet af CGI-figure, samt alle model rumskibe og lig. er også erstattet af CGI.
Go Lucas, Go Lucas, Go...........
|
|
|
Hehe, hvor kom det lige fra? Lyder fantasifuldt 
Snakkede med en Star Wars nørd fra min parrallelklasse i dag, og han gav samme svar som Tranum. Nemlig at Yoda træner de små "Padawans" i grupper i starten. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav Forum...jeg er lidt nervøs.......jeg har en ganske svag men hørebar skratten i min center højtaler, når SW IV begynder. Lige når kameraet sænker sig over planeten Tatooine..og lige inden Blockaderunneren kommer ind over, kommer denne skratten...nærmest som om min tweeter overloader! Jeg har checket alle mine kabler/forbindelser/forstærkere/tweeters.....er der andre der har oplevet dette?
Lydsporet er jo lidt gammelt, selvom det er blevet "digitaliseret" op.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke denne skratten, men det er et gammelt lydspor, det kan man høre. Af en 27 årig gammel film, som dog har gennemgået en "modernisering", er det dog meget godt gået. Er du sikker på at din diskant ikke er røget ?
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Christian...jeg mener ikke det min diskant...så ville den jo nærmest skratte lidt hele tiden.
Mine højtalere er DEF TECH og kablerne er Nordost. ALT går igennem....jeg
håber det er på lydsporet.....jeg har ikke hørt det andre steder.
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm... vi er enige om at det er åbnings scenen ummidelbart efter de berømte STAR WARS rulletekster inden den bombastiske musik sætter ind som kommer sammen med billedet af planeten efterfulgt af de 2 rumskibe.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
andersls Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...der er noget tromme spil...og det er i forbindelse med dette trommespil. Lige inden det første skib kommer ind!
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nærlyttet endnu en gang for at være på den helt sikre side. Jeg har altså ikke noget skratten overhovedet. Prøv at låne en anden, for der kunne jo være en fejl på din version af filmen. Og/eller hør den omtalte scene hos en anden.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey venner
Så I Filmland, der fik SW-boxen et par hug af den gode Nicolas Barbano .
|
| Til top |
|
| |