Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: SW er suveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Nææ, men nu er jeg ikke den eneste der er ked af at Lucas smadre vores film.

Jeg er bestemt heller ikke vild med de ting GL har gjort ved de film - men jeg tror han til enhver tid vil hævde at det er HANS film, og at han derfor kan gøre med dem hvad han vil. Så er det op til publikum at købe dem eller lade være.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jo det er hans film, men vi er på vej ud på et skrå plan, med alt den laven om på filmene. I takt med computer effekter bliver bedre og billigere, er der større risiko for at mere bliver lavet om, og der er Lucas jo en forgangsmand. Hvad med sort/hvid film skal de ikke alle farves, Psycho vil da være meget bedre i farver og Bates's balsameret mor kunne lavet som CGI, så kunne hun løbe rundt med en kniv i hånden. Hvad med film hvor helt/heltinde ryger, det kan vi jo ikke have. Sad lige og så Die Hard 2, der sidder Bruce Willis og ryger midt i lufthaven, igang med CGI og få fjernet den cigaret, så kan han sidde og spise en gajol, så er alle glade.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig enig, dfms - det ER ikke fedt at der bliver lavet om på de ting vi kender og elsker. Hverken i StarWars eller noget andet. F.eks. synes jeg heller ikke 5.1 mixet på Indiana Jones filmene i DVD boksen var specielt vellykket, og savnede det originale 2.0 mix i ukomprimeret PCM.

Men film er og bliver nu engang produkter ligesom ethvert andet og ikke "folkeeje".

Det er ikke spor anderledes end når Jean Michel Jarre som det bliver diskuteret i en anden tråd i denne sektion udgiver en cd/dvd med genindspilninger af sine gamle klassikere fra bl.a. Equinoxe og Oxygene - det eneste reelt nye er at de er blevet mixet i 5.1 (på DVD´en) og der er kommet lidt nye blip-båt lyde og trommefills hist og pist.

Forbrugere stemmer med pengepungen, og kan man ikke lide produktet må man lade det stå på hylden. Det HAR jo f.eks. været forsøgt at farvelægge sorthvid film - flere Gøg og Gokke film bl.a. - med skræmmende resultat. Det var dælme grimt og gik også hurtigt i sig selv igen, fordi ingen var interesseret i det.

Hvad angår rygning, så mener jeg forresten at der på et tidspunkt var tale om at de gamle Tintin tegnefilm skulle "renses" for Kaptajn Haddocks pibe (og hans bandeord også for den sags skyld) - men det blev vist ikke til noget.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Ja, eller E.T. anno 2002, hvor håndvåben er erstattet af walkie-talkies... Men!!! Og dette gælder Jarre-bemærkningen, RogueAgent. De originale værker er stadig tilgængelige i butikkerne - så den sammenligning er måske lidt tynd IMO.

Og ja, Haddock uden eder og pibe!??

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

hEJ chrliv....Christian.....angående den skratten.....jeg har lige prøvet en anden box på et andet anlæg...og den ganske svage skratten var der også på det!

Jeg tror simpelthen, at det er lydsporet....fede film anyway!!

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

andersls skrev:

hEJ chrliv....Christian.....angående den skratten.....jeg har lige prøvet en anden box på et andet anlæg...og den ganske svage skratten var der også på det!

Jeg tror simpelthen, at det er lydsporet....fede film anyway!!

Vil lige nævne at jeg også har observeret svag skratten i min center. Lidt irriterende, men ikke det store problem.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes