Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
ein "riesen-baby" 
|
|
|
Næh, det er vist en mellem-schnauzer, i den peber-farvede udgave.
Flotte monoblokke iøvrigt
Du mangler stadig at lave en beskrivelse af dit netkabel...? HVor har du købt de stik henne?
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en svart riesen tispe. Morsom hund. Hun er ikke av de
største riesen, men stor nok. Hun ble NUCH for en tid tilbake.
(Champion) og er klar for skandinavisk championat. Men jeg er ikke
sikker på om vi orker å reise på mer utstillinger.
Netkabelen er en variant av det som vi i Norge kaller "LMC" kabelen.
Les mer om den : Her
Det er et meget godt nettkabel, jeg har en nylonstrømpe utenpå. Det
er en dobbelskjermet kabel. Vi var et panel på 3 personer som testet
denne mot Nordost Shiva, Eichmann Powerkabel, Clou power, Svalander og
en til som jeg ikke husker. Denne LMC kabelen var best, men Nordost på
andre plass.
Stikene husker jeg ikke hvor jeg kjøpte, men tror det var Clahs Olson.
Vet ikke om den kjede finnes i Danmark, men er tilgjengelig i Norge og
Sverige.
Når det gjelder webserveren min, så er det en privat server, men det er
et "kjerneproblem" i Linux innstallasjonen. Jeg skal få en "linux guru"
til å kikke på den. Den blir nok endel ustabil framover, men jeg er på
rett vei med den.
Regards
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 20 December 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Når det gjelder webserveren min, så er det en privat server, men det er et "kjerneproblem" i Linux innstallasjonen. Jeg skal få en "linux guru" til å kikke på den. Den blir nok endel ustabil framover, men jeg er på rett vei med den. |
|
|
Som nævnt før, hvorfor ikke poste her direkte?
Forresten, kører du compensated mode, altså:
eller
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei igjen. Ja jeg kan saktens laste opp bildene, men ok jeg har valgt denne måten. Jeg måtte inn med en ny maskin til formålet. Nå har jeg kvittet meg med min gaml p3-800 (scsi) og gått over til en p42.5 (scsi) der også. Det var en korrupt disk på den forrige. Vi får håpe denne holder noe bedre.
Jeg kjører ikke noe compensated mode. Kun standard. Bruker også rca koblinger til zappulsen.
Regards
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da er min Jeff Rowland model 8 på plass. Dette er en forsterker til over 100k (hvorfor skal alt gøy være dyrt?) Siklebilde vil alle ha? 
Så et lite oppsett av hele oppsettet akkurat nå. Det er 22. Desember, juleferie - hva er vel bedre enn å teste litt hifi hjemme i stua? Beklager det dårlige bildet, kameraet mitt er ikke så godt.

Resten av oppsettet akkurat nå er: Copland cda288x med lclock xo2 som drivverk - modifisert audio Note dac x. (silver kondensatoerer, tantalum motstander, ad1865 -k-grade dac, duelund kabel med mer) - samt en modifisert Kora Eclipse preamp. (mcap supreme silver overalt, samt rennesance audio sølv kabling internt) - hjemmelagede høyttalere (ss9800 diskant, ss15e8530k00 bass/mellom) - Jeg har noen dynaudio contour 2.8m b&w Matrix805 samt audio note an-j også, men mine diy høyttalere er best - jeg har ikke hørt noen høyttalere hjemme hos meg som klarer den "nærven" i musikken. Jeg er så vidt påbegynt med basskasser til høyttalerene, som består av 2 stk SS25w8565 10" basser i trykkammerkonfigurasjon. regner med å bli ferdig med dem til våren.
Men så tilbake til lyttetestet: Dette er en forsterker som har stått i ro i flere år i en kjeller. Jeg har bare latt den stå på i 20 minutt, og den trenger nok flere timer for å oppnå sitt potensiale.
Uansett så har ikke mine zappulse 2.2se noe å skamme seg over. Det er konklusjoen til nå. Jeg vil legge inn noe mer klart svar en annen dag. Rowlanden låter litt mer "grandiøst", men zappulsen er en meget god forsterker. Nå er mine zappulse veldig forseggjort, og det sier masse om potensialet om disse små bankkort modulene.
Er den stor eller? 56 kg - tungt å bære for en eneste stakkar. 
Jaja, det var det for nå. Jeg har en annen preamp som jeg skal teste med. Så har jeg også tenkt å teste med balansert konfigurasjon. Bruker Duelund signalkabler mellom pre og power akkurat nå. Wireword gold starlight som digitalkabel, samt Alphacore TQ2 mellom dac og pre.
Regards
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bambadoo,
Sikken en bamse - glæder mig til at høre mere om, hvordan zappen klarer sig som "spurven i tranedansen"...
Hvilken pre kører du på (nævn endelig dem begge)?
Og hvilken forskel oplever du mellem dem?
mvh
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joda, zappulsen klarer seg meget bra. Når sant skal sies så er mine høyttaler tunet til lyden av zappulse. Men når det er sagt så er egentlig lyden av jeff rowland ganske lik den ifra zappulsen. Lars Clausen har absolutt ingenting å være flau over. Med den riktige strømforsyning, og et par andre bittesmå tweaks så spiller den veldig bra.
Akkurat nå prøver jeg en Kora Eclipse med sølv kabel overalt. telefunken diamond rør, samt sølvkondiser i signalvei. Den testes bare. Det er en god pre, (som om det er kommet turbo i anlegget), men kanskje litt for mye av det gode. Den andre som jeg har er en norsk hiend pre som heter OAL A10. Bygget som en stridsvogn. Spiller på endel områder bedre enn Koraen. Litt mer oppløst liksom. Koraen er bedre på lave volum. Jeg har også en QED Vector aktiv/passiv sak, men har ikke testet denne med hverken Jeff Rowland eller zappulse. Siden zappulse er litt slankere i lyden enn JR så passer nok koraen bedre til zappulse, men jeg tror min oal a10 passer bedre til den mer pondus aktige lyden i JR.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at jeg spørger til pre, er at jeg ikke helt har fået zappen til at funke til mine Snell A3i. Derfor undersøges pt om det er pre, som er for dårlig...
Jeg havde en SAT Amplifix på besøg, men som jeg husker det kunne dennes bas ikke måles med zappen (Amplifixen var en anelse for tynd i bassen). Alt andet gjorde den bedre - mere fodtramp et gardin faldt til jorden. Talegenkendelsen blev markant bedre og forkanter blev "strammere" altså mere dynamik. Men jeg giver ikke op med zappen, 2.1SE (endnu).
Jeg er også i dialog med den flinke hr Lars Clausen, for at prøve at finde løsninger mod gardiner og lyttetræthed...
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bambadoo.
Jeg mener at have læst i tråden et sted, at du prøvede først med vp4 netdel, men havde probs. med den. Hvilke problemer; kunne det afhjælpes? Er selv ved at samle en flerkanalszap med vp4, derfor....
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken type dine højttalerterminaler (WBT?) eller hur?
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei igjen. Jeg bruker WBT høyttalerterminaler. Typebenevnelsen på dem er WBT-0763 http://www.wbtusa.com/wbt0763.html
Synes dem er meget gode og får et godt grep om høyttalerkablene. Og til PHN2: Ja jeg hadde problemer med min v4p nettdel. Jeg var nok en av de første som kjøpte noe slikt. Virket bra til å begynne med til mine zappulse 1.0 moduler, men etterhvert så skjedde det noe. Jeg tror det var den integrerte gate driver som ikke var i orden hos meg. Det var blant annet en motstand som ikke hadde riktig verdi. De nye v4p nettdelene er sikkert helt ok. Mitt største problem var at zappulse forsterkeren min har brent 1. stk SS25W-8565 10" basselement. 2 stk Dynaudio Contour 2.8 8" basselement (Esotec 20W75-4 ohm) samt 2 stk b&w matrix 805 diskant. (jeg kan ikke verifisere at diskanten skyldes zappulsen). ALt dette skjedde med v4p nettdelen. Når jeg fikk byttet ut denne og montert alle senere versjoner av zappulse så har jeg ikke hatt noe problem. Det eneste var føste gang jeg startet zp22se uten å koble til signal eller høyttalere. Da gikk modulet i selvsving og den 2.2ohms motstand som er med å danne zobel filter brant av. - Det jeg ikke liker er nettopp de basselementene til Dynaudio høyttalerene mine. De er vanskelige å få tak i.
regards
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bam.
Det ser flot ud. Tak for svar ang. vp4. Jeg har tilsluttet 2 moduler( af 8) de startede fint op med en dummymodstand på. Resten af modulerne er loddet i, men uden modstande....er vist lidt bange for at se hvad der sker når hele skidtet starter op. Inden mine rigtige ht. bliver sat på prøver jeg lige med "garage højtalerne". Så må de lægge membraner til...
Jeg bruger også den integrerede gatedriver mht. mindre varmeudvikling, så jeg håber den er bedre....min vp4 er fra 2002. Stumperne har ligget underdrejet længe pga. andre projekter.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bambadoo
Jeg synes dit netkabel ser meget interessant ud. Kunne du ikke skrive et par ord om det?
Jeg mener at have læst eller andet sted på forum at det er DIY, men kan ikke finde det igen 
Lidt om materialer og hvor de kan købes vil være suverænt 
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak - Jeg beklager at jeg ikke så det ovenfor
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ligger det med rs-components, skal man bestille en hel rulle af 50 m. af gangen?
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers må vi gå sammen et par stykker og dele en rulle ?
|
Til top |
|
|
Mikkel H-H Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Joda, zappulsen klarer seg meget bra. Når sant skal sies så er mine høyttaler tunet til lyden av zappulse. Men når det er sagt så er egentlig lyden av jeff rowland ganske lik den ifra zappulsen. Lars Clausen har absolutt ingenting å være flau over. Med den riktige strømforsyning, og et par andre bittesmå tweaks så spiller den veldig bra.
|
|
|
Hej Bambadoo
Hvilken strømforsyning og hvilke tweaks kan du anbefale, hvis Zappen skal være absolut topklasse???
Mvh. Mikkel
|
Til top |
|
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man skal desværre købe en hel rulle på 50M. Har selv lige modtaget en rulle med den kraftigere model af LMC kablet, så må vi se hvordan vandslangen lyder...
Mvh Basil.
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg starter en tråd med noget sambestilling, så kan i byde ind, hvis der skulle være interesse
|
Til top |
|
|