Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 11:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: brokobling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hehe, måske... Derfor kan de da være interessant at gøre tanken alligevel - det svarer jo i princippet til at køre balanceret.

Citér:
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Det gjorde kameramanden på Area51. Det var også ham, der opsatte en projektør, som oplyste flaget på sondens skyggeside

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

Hehe, måske... Derfor kan de da være interessant at gøre tanken alligevel - det svarer jo i princippet til at køre balanceret.

[

Til MGPProjects

Hvis det skulle være nødvendigt med 2 stk forstærkere ville det da ikke være meget bedre at køre bi-amping istedet for en brokobling.

Hvis jeg f.eks. valgte at købe en Ml 335 mere, hvad skulle jeg så bruge 2 x 1000 watt til i brokobling. De 2 x 500 watt i bi-amping ville da være mere end nok til at trække de fleste højttalere (medmindre det var dem i hydepark under live 8).

Lige nu bruger jeg ca. 16 watt af Ml´s effekt når jeg spiller rigtigt højt, så hvorfor overhovdet købe en mere.

Hilsen

Gufle

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Med al den snak om Crown blev jeg lidt nysgerrig.

Jeg husker Crown tilbage i 70'erne hvor de var en af de "tunge drenge" blandt amerikansk hifi. Selv det amerikanske miltær anvendte dem. Der gik en historie om, at en forstærker kastet ned med faldskærm fik en hel del skrammer da skærmen ikke foldede sig ud. Efterfølgende spillede den helt fint. Hvis den historie holder vand, så er det godt nok imponerende.

det lyder som en dc300, de blev brugt under vietnamkrigen pga deres høje tolerance over for fugt og temperaturer og er stadigt i brug i Los Angeles atom ubådene. jeg har desuden hørt rygter om at der skulle befinde sig nogle af de oprindelige dc300 (med camouflage) på fabrikken... jeg har selv en, og ja, de er uhyggeligt velkonstrueret

Hvorvidt de nye Crown baseret på PWM teknologi klarer samme behandling er nok tvilvsomt, men designet er så absolut langt over gennemsnittet fro prof. forstærkere - se bare Behringer. Typisk for prof. udstyr har de mange faciliteter, som kan være mere eller mindre relevante i hifi-sammenhænge. Ændringen af indgangsfølsomheden er et plus og brokoblingen (som hele denne tråd jo handler om) kan være gavnlig, hvis man har effektkrævende højttalere.

jeg har endnu til gode at høre i-tech serien, men den er vist ikke helt på højde med de gode analoge de laver

Umiddelbart virker det positivt at en PWM forstærker kan veje 17,8 kg - det tyder på, at de har puttet noget i den!  Er strømforsyningen Switch Mode eller er den konventionel? Det fastmonterede netkabel er ikke velset i hifi-kredse, og de indbyggede filtre ved hhv. 8Hz og 30 kHz er nok heller kke så meget "hifi". Min erfaring med andre PWM forstærkerer har ikke altid været 100% positiv, men måske man skulle lægge et øre til en Crown?

http://www.crownaudio.com/pdf/amps/136713.pdf

On-topic - brokobling - så har jeg kun oplevet at det (med visse højttalere) blev bedre ved brokobling af min Accuphase A60...... men jeg har ikke noget at bruge al den effekt til   ... desuden bliver det også alt for dyrt.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 September 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg husker Crown tilbage i 70'erne hvor de var en af de "tunge drenge" blandt amerikansk hifi. Selv det amerikanske miltær anvendte dem. Der gik en historie om, at en forstærker kastet ned med faldskærm fik en hel del skrammer da skærmen ikke foldede sig ud. Efterfølgende spillede den helt fint. Hvis den historie holder vand, så er det godt nok imponerende.

Den historie har jeg også hørt :) Der er også en DC300 på toppen af mount everest. thule basen har også en flok af dem. Jeg har selv en dc300 fra 67 en af de orig 10 der kom til dk det år. Diskotek Flashback (som havde den og 5 andre i 80erne ) væltede racket i en af silkeborg søerne, de fiskede det op og lod det tørre i en uges tid..tændte det og alle amps virkede.

Hvorvidt de nye Crown baseret på PWM teknologi klarer samme behandling er nok tvilvsomt, men designet er så absolut langt over gennemsnittet fro prof. forstærkere

Crown K2 er med amerikanerne i Irak og Afghanistan, de sidder som standart i deres retningsbestemte lydsendere. Det er den eneste amp på markedet som er 100 procent forseglet og samtidig kan give 2500 watt kont.  Snakkede med en Sergant ved vinter NAMM, han sagde at det eneste man kunne regne med af deres udstyr var deres Crown amps  

Umiddelbart virker det positivt at en PWM forstærker kan veje 17,8 kg - det tyder på, at de har puttet noget i den!  Er strømforsyningen Switch Mode eller er den konventionel? Det fastmonterede netkabel er ikke velset i hifi-kredse, og de indbyggede filtre ved hhv. 8Hz og 30 kHz er nok heller kke så meget "hifi". Min erfaring med andre PWM forstærkerer har ikke altid været 100% positiv, men måske man skulle lægge et øre til en Crown?

http://www.crownaudio.com/pdf/amps/136713.pdf

Strømforsyningen i en K2 er en konventionel. 3000 va. 110 volt rails med 242 Joule bag sig. Så strømforsyningen er så jernhård som den næsten kan blive. Filtrene er svære at komme uden om når det er en pwm.

Den nye I-tech 8k er med Switch mode, men et nyt design, patenteret af Crown. 480 joule og 200 volt rails.

Hvis du er int i at lege med en Crown kan vi sikkert finde ud af noget når jeg kommer til dk.

Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 September 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
MGPProjectS skrev:

[

Til MGPProjects

Hvis det skulle være nødvendigt med 2 stk forstærkere ville det da ikke være meget bedre at køre bi-amping istedet for en brokobling.

Hvis jeg f.eks. valgte at købe en Ml 335 mere, hvad skulle jeg så bruge 2 x 1000 watt til i brokobling. De 2 x 500 watt i bi-amping ville da være mere end nok til at trække de fleste højttalere (medmindre det var dem i hydepark under live 8).

Lige nu bruger jeg ca. 16 watt af Ml´s effekt når jeg spiller rigtigt højt, så hvorfor overhovdet købe en mere.

Hilsen

Gufle

Ser heller ingen grund til at brokoble. Jeg har 100w tilrådighed i min Tabu, tror aldrig jeg bruger mere end de 10w, når jeg lytter (højt) . Ville også selv foretrække bi-amping, hvis det kom til stykket...tror jeg?

Men derfor kunne det teoretiske spørgsmål være interessant alligevel - sry, hvis det lyder nørdet

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 September 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
Gufle skrev:
MGPProjectS skrev:

[

Til MGPProjects

Hilsen

Gufle

Ser heller ingen grund til at brokoble. Jeg har 100w tilrådighed i min Tabu, tror aldrig jeg bruger mere end de 10w, når jeg lytter (højt) . Ville også selv foretrække bi-amping, hvis det kom til stykket...tror jeg?

Men derfor kunne det teoretiske spørgsmål være interessant alligevel - sry, hvis det lyder nørdet

Tja, jeg bruger nok bare mere tid på at lytte end at tænke på musik.

Hilsen

Gufle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes