Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nu også med bas... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 September 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Rizzo: Ja, et ordentligt rack, eller vægophæng ville give det sidste rent stillistisk. Et rack bliver fysisk umuligt, rummet er simpelthen for lille. Men jeg overvejer kraftigt et af de små WM-acoustics vægophæng, hvis jeg kan finde et billigt på et tidspunkt.

Faktisk er det lidt træls med den dør der - jeg er mildest sagt hunderæd for at et eller andet fjols jeg har på besøg vader ind i højtalerne/enheder som står ret udsat der. Og folk der træder på ht-ledningen osv...Til gengæld lyder det godt som det står der.

Fournais og PSJ: Ja, det er højst sandsynligt blot den højere detaljeringsgrad der gør. Især fordi det ikke gælder alle plader. Og løsningen bliver helt klart at lege med kablerne, interne og eksterne. Men som sagt bliver det først når jeg har fået ny cd, da problemet ikke er voldsomt stort, og da kabelindkøb i dyre domme kan vise sig at være så spildt i forholdt til lyden i min kommende cd.

Halløj Obi....

Endnu en gang skønne ht'er du har erhvervet dig.

Med hensyn til vægophæng, så kan du selv lave disse, med en smule hjælp fra den lokale pladesmed. Endvidere kan du så lave hylderne i MDF. Det lydmæssige resultat med MDF er langt at fortrække glashylderne fra WM-Acoustic. Jeg har selv begge modeller (altså den med glas og den hjemmelavede med MDF). Jeg smider lige et billede på sitet i næste uge, når digicam kommer hjem til far, så kan du se hvorledes et Densen set-up tager sig ud på sådanne hylder.

Man kan evt. beklæde pladerne med bitumen eller filt for øget dæmpning. Smid dit set-up på cold-rays og du er i den 7. himmel (også kaldet heaven of Hi-Fi).

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej obi jon "klon"obi

Tillykken med de nye højtttalere, de ser sq flotte ud

obi jon kenobi skrev:

Så er der lidt nyt.

1: Hullet er ikke et hul, men en fremadvendt basport, der ligner et hul... Den ligner dog ikke et hul længere, da den efterfølgende er blevet fyldt med at par uldstrømper. Mit ALT FOR lille rum, kan simpelthen ikke overkomme al den bas. Men med en sok i, er det lige tilpas. (Det rimer!)

Sådanne huller bør altid være lukket

2: Alle der har lyst er velkomne til at komme og lytte! CD-afspillere må gerne medtages - og der er endda ingen tvang med hensyn til at tage den med igen når man går.

Ellers kan jeg da sige, at jeg er MEGET tilfreds. Den er langt mere detaljeret og åben og livlig end de gamle (Som blev solgt og afhentet et par timer efter klonerne var landet. God timing!)  Der er langt større "forskel" på pladerne - uden der dog er nogen de lyder direkte dårligt. Meget engagerende.

Uhadada.... "forskel"?? Så er det altså ikke kun mig (og JOBO) som kan høre det ! 

Dog er der 2 kritikpunkter.

1: På nogle plader kan der være lidt tendens til Ssss-lyde. Problemet opstår muligvis andet sted i kæden - det er ihvertfald ikke et generelt problem.

Problemet med sss-lyde kan komme mange steder fra. Det kunne bla. være dæmpe-modstanden til diskanten (kan varmt anbefale Vishay!). Det kan muligvis også være dit HT-kabel, de Monster kabler jeg har hørt har ikke været helt gode i toppen.

2: På nogle plader er lyden ikke helt så homogen som på sig3erne. Igen- muligvis ligger problemet i virkeligheden andetsteds - eller også i det forhold at der ikke er brugt samme kabler til bas og diskant.

Når du har fundet det kabel du kan lide eksternt, vil jeg anbefale at du montere det samme internt.

Kablerne (internt såvel som eksternt) er i det hele taget noget jeg skal lege lidt med for at finde den rette kombination. Men jeg gider ikke gå igang med det, før jeg har fundet en ny cd. Det risikerer jo at blive fejlmatchet og således spild af tid, når jeg forhåbentligt inden så længe kyler Rotel'en ud (Den er også begyndt at hakke lidt i det. )

Det kunne være sjovt hvis du ender med at købe en 1080'er igen

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 September 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

1: Ja jeg synes også generelt det lyder bedst med sok i porten. Ihvertfald her hos mig. Selvom den dybeste bas forsvinder, synes det lyder mere "korrekt" om man vil. Men mon ikke mit meget lille rum har noget at skulle have sagt her?

2: Forskelle - det kan jeg love dig. Det er især tydeligt i bassen. "Desværre" betyder det at nogle plader nok ikke vil blive spillet helt så ofte som før.

3: Jeg  kører med eksternt delefilter (kan også ses på billedet) så udskfiftning af komponenterne i filteret med bedre kommer nok også på dagsorden en gang...Men hvor skal man mon starte, kabler eller delefilter?

4: Ja det var også planen - men det kan hurtigt blive dyrt. Der går immervæk en del meter til.

5: Det gør jeg nok ikke Tror ikke Rotel lige er min kop the længere. Med al held står der en B400 eller en Sony 707 el. 779 el. 505. Savle savle.

6: tak - de er flottere i virkeligheden

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej obi jon kenobi

Hvis dine modstande i delefilteret er af keramik/tråd typen, bør du skifte dem med det samme. Vishay's tykfilm modstande er MEGET bedre, og burde være standart i alle "seriøse" højttalere. En udskiftning kan få lyden til at gå fra "billig metaldome sound" til "super softdome musik".

Hilsen LAST

Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ærligt talt ikke hvad det er for nogle komponenter. Men det er der "originale" filter der sidder i, så mon ikke det er af en vis kvalitet? Anyway - der skal kigges på det en gang ved lejlighed.

Og så lige til sidst: Der er altså ikke tale om "billig metal-dome lyd"  HT lyder fantastisk, og Ssss-lydene er en petitesse. Men selv irritationsmomenter af petitessestatus skal frem.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej obi jon kenobi

Det med metaldomen var selvfølgelig sagt i sjov. Jeg har i flere forskellige typer delefiltere prøvet Vishay (eller B.I.Technologies) kontra "keramik", og resultatet kan være meget voldsomt. I et filter skiftede lyden virkelig mellem "metal"- og "soft"-dome. I andre filtre kunne "keramik" modstanden tilføre toppen en slags "ekko", som lagde et slør over informationerne. Ekkoet kan også tilføre toppen en "lækker" men falsk klang.

PS: jeg er IKKE modstander af metaldomer (mange højttalere med alu og titanium-domer er sikkert blevet valgt fra på grund af dårlige modstande)

Hilsen LAST

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 September 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

God aften LAST.

Vil blot høre, hvor du får fat i Vishay-modsatnde og evt. priser på disse banditter?

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Jeg køber mine modstande hos RS-components. B.I.Technologies's 10w koster ca 20kr/stk, men kan kun købes i pakker af 5stk (ØV). Vishay's RCH25 (25w) koster ca 32kr/stk og RCH50 (eller RTO20 i TO220 hus) koster ca 37kr/stk. Det største problem med disse modstande, er at springene mellem værdierne er store (men så må man jo "bare" serie/parralel koble til man får den værdi man skal bruge).

Når man kigger på hvor mange penge man bruger på enheder og kabinetter til et sæt højttalere, så kan man da godt bruge lidt ekstra på nogle gode modstande.

Hilsen LAST

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 September 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det ser sku' godt ud! Tilykke med dem...

HVor har du dem fra? Specielt kabinetterne er interessante...pris?

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 September 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er nok kun mig, men jeg synes altså ikke de er specielt kønne(er ikke vil med den lyse farve)

Hvad er prisen på den org. vs. klonen?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Hej,

Det ser sku' godt ud! Tilykke med dem...

HVor har du dem fra? Specielt kabinetterne er interessante...pris?

Tak.

Der er købt af Darkwing herfra, helt nysamlede til 5750kr....

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:

Det er nok kun mig, men jeg synes altså ikke de er specielt kønne(er ikke vil med den lyse farve)

Hvad er prisen på den org. vs. klonen?

Sådan er det jo - smag og behag. (Men det er da synd for dig at du ikke har så god smag - just kidding.)

Originalen kostede (laves ikke mere) ca 35.000. Klonen koster ca 4000 for komponenter - lidt afhængig af hvor du køber. Så kommer kassen så oveni.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

tcærtimod synes jeg at netop den nuance er rigtig lækker, om den så står til vægfarven er mig ret ligegyldigt...

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
tcærtimod synes jeg at netop den nuance er rigtig lækker, om den så står til vægfarven er mig ret ligegyldigt...

Se der var en med god smag.

Farver på væggene er "ulovligt" her på kollegiet af en eller anden grund. Jeg har ikke selv meget fidus til den der helt analytiske "tosse-anstalt" hvide som man får udleveret her, men sådan må det åbenbart bare være.

Men lige nu kigger jeg også mere på højtalerne end på væggene, så jeg overlever en stund endnu...

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 September 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

ok, så laver man selv kabinettet eller? Personlig synes jeg meget godt om sådan noget kirsebær træ. Men fin højtaler, men spiller den godt med så forholdsvis få/små komponenter i ?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:
ok, så laver man selv kabinettet eller? Personlig synes jeg meget godt om sådan noget kirsebær træ. Men fin højtaler, men spiller den godt med så forholdsvis få/små komponenter i ?

Jep - kabinettet bestemmer man helt selv, så der kan man sætte sit personlig præg. (hvis man kan finde ud af den slags.) Jeg var så heldig at kunne få en finger med i spiller mht kabinetter selvom det ikke var mig der samlede dem, og selvom jeg købte "brugt" - de var hverken brugt eller færdigsamlet :)

Jeg synes den spiller fantastisk. Er det antallet af enheder du tænker på? Jeg opfatter det ikke som et problem, der er da mange ht der kun har 2 enheder. Men jeg har ikke rigtig erfaring med deciderede high-end højtalere, så præcist "hvor god" den er, kan jeg ikke sige. Men den slår de ting jeg har haft. Jeg vil nok mene den er noget af det bedste i prisklassen under 15.000 (fra ny) af de produkter jeg har stiftet bekendtskab med, men som sagt er min indsigt begrænset.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 September 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Hej Obi,

Tak for sidst. Det var hyggeligt som sædvanligt.

Jeg må godt nok sige at det er nogle flotte højttalere. De er meget professionelt lavet, med en finish på virkelig højt niveau. Billederne yder dem slet ikke fuld retfærdighed, og at en selvbyg-højttaler kan være så flot, kunne jeg slet ikke forestille mig.

Desuden skulle jeg hilse og sige at de spiller godt. Jeg var meget spændt på hvorledes de ville stå til Densen forstærkeren, men det gik virkelig godt. En god stram bund, og med nerve og nærvær. Diskanten dejlig velopløst, og en melodisk og besnærende mellemtone. Jeg bliver jo helt misundelig på din B100.....

Jeg må sige du er ved at få sammensat et fortrinlig anlæg, af virkelig velovervejede komponenter.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej Becker.

Takker - det eneste der kan sættes en finger på er S'erne, men det skal nok blive rettet inden alt for længe.

Jeg tror jeg har Dette Filter

Men at jeg i stedet skal have Dette moddede filter

Der står også at det første filter giver en pukkel omkring 2-3Khz  - dvs alle Sss og Ttt lyde fremhæves.

Eneste problem er at jeg ikke aner hvilke dele fra det nuværende der kan genbruges, hvilke nye dele jeg skal have fat i, hvor jeg kan købe dem, hvad de koster og hvordan de skal sættes sammen.  Jeg er INGEN ørn til diy

Er der forskel på det Troels Gravesen kalder "filter nr. 3" og så det moddede filter i linket?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Nå - så er der købt lidt nye dele til filteret, så skal jeg bare have loddet dem på, og se om det virker...

I DAT mente de ikke det var selve filterets udformning den var gal med, men simpelthen de brugte komponenters kvalitet der årsagen. Nu får vi se...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

og det kræver jo også billeder...

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum