Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred fra USA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Jeg har netop modtaget mit lærred fra B&H idag.

Kanon godt at høre .

Så skal der bestilles lærred hjem fra USA :)

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

- og undskyld de lange indlæg...

Du skal bestemt ikke undskylde. Altid rart at høre andres erfaringer, også selvom det nogle gange tager lidt tid .

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Problemet er bare, at den mindste størrelse er 92". Laver Da-lite virkelig ikke mindre 16:9 fastrammelærreder end 92"?

Jo da. Da-Lite laver også 77" 16:9 fastrammelærred.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Ville bare lige smide et link, hvor man kan se, at deres fastrammelærreder laves med alle typer dug, også i 77"

http://www.da-lite.com/products/product.php?cID=20&pID=9 6

Hvis de ikke står på hjemmesiden hos B&H, kan man evt. skrive til dem og høre, om det kan skaffes.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt. Mon ikke de kan skaffe den så. Tak for det

Nu kommer 10.000 kroner spørgsmålet så: Hvilken af de duge vil være bedst til min Panasonic PT-AE 300E LCD projektor??? (Da-Mat / High Contrast Da-Mat / Cinema Vision / High Contrast Cinema Vision)

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg får sat mit High Contrast Cinema Vision op i aften og så vender jeg tilbage med flere erfaringer. Men umiddelbart vil min forventning være, at den også er bedst til din projektor (det er selvfølgelig derfor, jeg har købt den, dog til en Hitachi TX100). I hvert fald har den almindelige Cinema Vision nok et for højt gain til din projektor.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået mit High Contrast Cinema Vision-lærred sat op og POW-WOW, hvor det gør en forskel. Jeg har tidligere brugt et Tupplur-rullegardin fra IKEA og i perioder en hvid væg, men med lærred får man filmfornemmelse i en helt anden grad, selvom min projektor er i den billige ende (Hitachi TX100).

For det første hjælper det meget, at kontrasten får et lille boost af lærredet, så jeg ikke behøver køre projektorens irisblænde så langt ned i det sorte, at det går ud over farve og lys (nu står den cirka midt i, lidt afhængig af baggrundslys).

For det andet har billedet bare en anden karakter. Jeg ved ikke, om det er det særlige trick ved Da-Lites Cinema Vision, men detaljer har en særlig måde at flyde sammen på og samtidig give en fornemmelse af dybde (svært at forklare).

For det tredje er det superfedt at få billedet indrammet af den sorte kant. Specielt når man har hvide vægge overalt som jeg (og sikkert mange andre) har.

Med lærredet kan jeg dog også godt se, at jeg endnu slet ikke er nået til at indstille projektoren, som jeg kun har haft nogle få måneder. På den hvide væg så jeg det mindre, fordi detaljerne var langt mere grynede, men nu må jeg hellere gøre noget ved det.

Og ja, så må jeg også konstatere, at et billedareal på 92" er stort, måske en anelse for stort til min nuværende stue, men hvad, jeg bor der nok ikke mere end halvt år mere alligevel.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Og ja, så må jeg også konstatere, at et billedareal på 92" er stort, måske en anelse for stort til min nuværende stue, men hvad, jeg bor der nok ikke mere end halvt år mere alligevel.

Lyder godt du er glad for din nye investering. Hvor stor er din stue (læs, hvor langt sidder du fra lærredet)? Vakler selv mellem 77" og 92". Er lidt bange for at 92" vil virke for voldsomt.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Mine øjne befinder sig nok cirka 3,3-3,4 meter fra lærredet, dvs. omkring 1,67 gange bredden.

Det er sådan lidt både-og. På den afstand synes jeg, at 77" er lidt for småt, mens 92" er en anelse i overkanten, var min første indskydelse, men jeg har faktisk ikke set så meget på det endnu, så mon ikke jeg vender mig hurtigt til det.

Men sad jeg væsentligt under 3 meter fra billedet eller helt ned til 2.5 meter, ville jeg helt sikkert vælge 77"

Efter at min projektor har været til reparation et par uger har jeg i hvert fald lært, at det er næsten uudholdeligt at skulle se film på et 29" 4:3 TV, når man har været vant til projektoren.

You can never go back...

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Mine øjne befinder sig nok cirka 3,3-3,4 meter fra lærredet, dvs. omkring 1,67 gange bredden.

Det er sådan lidt både-og. På den afstand synes jeg, at 77" er lidt for småt, mens 92" er en anelse i overkanten, var min første indskydelse, men jeg har faktisk ikke set så meget på det endnu, så mon ikke jeg vender mig hurtigt til det.

OK. Tak for input. Forventer selv at komme til at sidde 3,2 - 3,5 meter fra lærred. Så måske 92" ikke bliver for voldsomt. Men ser frem til at høre dine erfaringer når din projektor kommer op at køre.

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 23 December 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Nej, lærredet koster 477$ i sig selv, dvs. ca. 2900 kr. Dertil kommer godt 600 i forsendelse med UPS Express og derefter told/moms på - hvad ved jeg - sikkert omkring 11-1200 kr.

Jeg gik specifikt efter et fastrammelærred og valgte denne lærredsdug på baggrund af en test på projector central

http://www.projectorcentral.com/home_theater_screens.htm

De skriver, at hvis man gerne vil have et lærred med høj kontrast, men ikke vil op i en Stewart Greyhawk eller Firehawk, som er de bedste, så er Da-Lites 'High Contrast Cinema Vision' (HCCV) efter deres mening 'the next best thing'.

Okay. Mit umiddelbare spørgsmål: Hvor kan det købes billigst incl. levering til DK?

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg købte det hos det billigste sted, jeg kunne finde, nemlig B&H Photo and Video

www.bhphotovideo.com

De har hele sortimentet fra Da-Lite (fordi lærredet i praksis bliver sendt direkte fra fabrikken), men siden kan være lidt svær at navigere rundt på. Det er en troværdig butik, som jeg har gode erfaringer med, både ved nethandel og in real life.

- en detalje: forsendelsesomkostningerne varierede meget mellem de enkelte modeller, naturligvis pga vægt, men det betyder, at en kun lidt dyrere ramme kan blive meget dyrere, fordi portoen pludselig er den dobbelte (du kan beregne porto i indkøbskurven).

I praksis var told lidt mindre end jeg forventede, 968 kr inkl. gebyrer osv, så alt i alt er jeg kommet af med 4500 for mit lærred. Idag er dollaren faldet yderligere, så det er endnu billigere.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Idag er dollaren faldet yderligere, så det er endnu billigere.

He, måske man snart skulle få bestilt det lærred mens dollerkursen er lav . Så har man det jo til når projektoren er købt .

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Jeg købte det hos det billigste sted, jeg kunne finde, nemlig B&H Photo and Video

www.bhphotovideo.com

De har hele sortimentet fra Da-Lite (fordi lærredet i praksis bliver sendt direkte fra fabrikken), men siden kan være lidt svær at navigere rundt på. Det er en troværdig butik, som jeg har gode erfaringer med, både ved nethandel og in real life.

- en detalje: forsendelsesomkostningerne varierede meget mellem de enkelte modeller, naturligvis pga vægt, men det betyder, at en kun lidt dyrere ramme kan blive meget dyrere, fordi portoen pludselig er den dobbelte (du kan beregne porto i indkøbskurven).

I praksis var told lidt mindre end jeg forventede, 968 kr inkl. gebyrer osv, så alt i alt er jeg kommet af med 4500 for mit lærred. Idag er dollaren faldet yderligere, så det er endnu billigere.

Ifølge Da-Lite's hjemmeside så har de også dit lærred i 77", altså Perm-Wall 77" 16:9 High Contrast Cinema Vision. På deres vejledende priser er det væsentligt billigere end 92" og eftersom jeg skal bruge et 77" så er jeg ret interesseret i at købe sådan et fra bhp. Men de har ikke det lærred i deres system og de svarer ikke på mails :(

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

www.bhphotovideo.com

Kan du få dem til at svare på mails? :)

Jeg har skrevet til dem flere gange, men de svarer ikke. Jeg har fundet det lærred jeg vil have et andet sted:

http://www.silverscreenhometheater.com/screen_view.php?scree n_id=652

Og prisen er okay efter min mening, men de vil have $395 i shipping(!!) i de accepterer kun betaling via "wire transfer" så de er irrelevante for mig.

Hvis bare bhphoto kunne levere dette lærred, matche prisen og have lige så lav shipping som på dit lærred, så havde jeg bestilt for længst. Men de svarer ikke på mails :(

/David

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Ja, deres supportafdeling fungerede fint for mig, men...

Butikken følger nogle ret firkantede jødiske feriedage (fremgår et eller andet sted på sitet) og i de perioder er der helt lukket, inkl. mailservice.

Det virker sært, at en så stor butik (en største fotobutik i New York) holder lukket nolge gange op til to uger i træk, men sådan er det.

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Butikken følger nogle ret firkantede jødiske feriedage (fremgår et eller andet sted på sitet) og i de perioder er der helt lukket, inkl. mailservice.

Det virker sært, at en så stor butik (en største fotobutik i New York) holder lukket nolge gange op til to uger i træk, men sådan er det.

Yeah, lidt weird :)

Men nu svarede de mig. De kunne godt sælge mig lærredet, og til en god pris ($373). Jeg ved så ikke hvor meget shipping er for dette lærred, jeg kan ikke bestille det direkte fra deres side.

Hvordan betalte du? Kan man betale med sit Visa?

/David

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Øv... :(

Jeg fik at vide af dem at det ville koste $195 at få sendt 77" versionen af dit lærred til Danmark. Så spurgte jeg hvorfor jeg så kendte til en der havde fået det sendt for ca. $100. Så svarede de at det var en fejl og at den var rettet nu, sådan at det nu koster $195 at få sendt dit lærred (og det 77" jeg overvejer) :(

Så er det lige pludselig ikke så billigt længere.

/David

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes