| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ved jeg ikke om de er, er bare ikke så glad for MS de er mine øjne store nok!
Sony ejer Columbia pic. også er der sony records...og en masse andre.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Ja men heller sony end MS 
|
|
|
Helt klart!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
|
|
Det her er første, og måske siste gang jeg holder med MS, men i det her tilfeldet er det også MS der har den fornuftigste holdningen til kopibeskyttelse. Det i kombination med at Blueray ser ud for at ha dyrere afspillere, og plader får mig til at håbe på at HD-DVD går af med sejeren. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
|
Det her er første, og måske siste gang jeg holder med MS, men i det her tilfeldet er det også MS der har den fornuftigste holdningen til kopibeskyttelse. Det i kombination med at Blueray ser ud for at ha dyrere afspillere, og plader får mig til at håbe på at HD-DVD går af med sejeren.
|
|
|
Er det ikke lige tidligt nok at kommentere priserne, vent i det mindste til der er maskiner på markedet man rent faktisk kan købe. Jeg tror ret hurtigt du vil se, at maskinerne kommer til at koste stort set det samme. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har hele tiden vært sansynligt at HD-DVD ville blive billigere at implementere både på hard, og software siden. Selvfølgelig vil prisene falde også for BD, men de $500 som den billigste HD-DVD afspilleren skal koste vil måske føre til at det ikke kun er de aller mest hardcore early adopters der springer på HD-DVD toget. Sker det vil prisene kunne senkes ytterligere når volumet øger, også får vi en relativt hurtig, og billig overgang fra DVD.
Jeg tror ikke at prisen skal undervurderes som faktor i det her scenarioet. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Det har hele tiden vært sansynligt at HD-DVD ville blive billigere at implementere både på hard, og software siden. Selvfølgelig vil prisene falde også for BD, men de $500 som den billigste HD-DVD afspilleren skal koste vil måske føre til at det ikke kun er de aller mest hardcore early adopters der springer på HD-DVD toget. Sker det vil prisene kunne senkes ytterligere når volumet øger, også får vi en relativt hurtig, og billig overgang fra DVD.
Jeg tror ikke at prisen skal undervurderes som faktor i det her scenarioet.
|
|
|
Jeg er helt enig i at prisen vil værre en vigtig faktor. Det er også derfor jeg tror at priserne vil være næsten de samme. At de første BD afsåillere der har været vist er dyre, betyder ikke umiddelbart noget, der bliver jo også solgt dvd-afspillere til både 10k, 20k og endda mere end det. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber da helst at det ene alternativet vil være meget billigere enn det andre således at krigen bliver kortvarig
Muligheden for at det bryder ud en priskrig mellem formatene er absolut til stede. PS3 ligger også der som en x faktor, meldingene fra Sony om hvad den skal koste har været meget motstridende. Microsoft har så langt kun annonceret HD-DVD som add-on til Xboxen, men jeg ville blive meget overrasket om det ikke også kom en med indebygget HD-DVD. Men det kan de ikke sige nu, da det ville skade salget.
Jeg tror uanset jeg vil gøre det samme som da DVD kom, bruge PCen som afspiller indtil prisene på stationære afspillere falder. Det var da den billigste, og mest fleksible løsningen, og det regner jeg med at det bliver på nyt igen. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg tror uanset jeg vil gøre det samme som da DVD kom, bruge PCen som afspiller indtil prisene på stationære afspillere falder. Det var da den billigste, og mest fleksible løsningen, og det regner jeg med at det bliver på nyt igen.
|
|
|
Ja det vil jeg også gerne men det forudsætter at man har en relativ kraftig computer og at man finder en måde at afspille H.264 på. Indtil videre ser det ud til at det ikke bliver en mulighed før Windows Viesta dukker op omkring jul 2006
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke fulgt med på PC fronten det seneste året, men ATI's nye skærmkort understøtter vel H264? Jeg trodde at understøttelse af HDCP var det der manglet før det hele var på plads? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg er faktisk lidt i tvivl om det er et problem med H.264 eller HDCP som Viesta løser (iøvrigt vil Nvidia's lidt ældre kort også snart understøtte H.264). Det er min opfattelse at det er den software bassered understøttelse af H.264 som giver problemer hvis man ikke har et styresystem som kan klare dette men jeg er bestemt ikke sikker.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg håber da helst at det ene alternativet vil være meget billigere enn det andre således at krigen bliver kortvarig
Muligheden for at det bryder ud en priskrig mellem formatene er absolut til stede. PS3 ligger også der som en x faktor, meldingene fra Sony om hvad den skal koste har været meget motstridende. Microsoft har så langt kun annonceret HD-DVD som add-on til Xboxen, men jeg ville blive meget overrasket om det ikke også kom en med indebygget HD-DVD. Men det kan de ikke sige nu, da det ville skade salget. |
|
|
Helt enig - de vil afvente begge formaters lancering og indkørelsesperiode - hvis HD-DVD opnår nok markedsandele til at blive, kan jeg sagtens forestille mig de vil annoncere en XBox360/HD-DVD combo. Hvis HD-DVD sejles agterud tror jeg de holder de 2 hver for sig og evt. også tilbyder en Blu-ray afspiller til XBox360.
Citér:
| Jeg tror uanset jeg vil gøre det samme som da DVD kom, bruge PCen som afspiller indtil prisene på stationære afspillere falder. Det var da den billigste, og mest fleksible løsningen, og det regner jeg med at det bliver på nyt igen. |
|
|
Jeg tror ikke man skal forvente at man blot kan købe et HD-DVD eller Blu-ray drev til PC'en og så vupti - så kan man trække 720p/1080i/1080p ud eller lign. Forvent at opgradere flere komponenter i PC'en, herunder f.eks grafikkort og måske bundkort/CPU. Det er et spørgsmål om at det rene HD signal på ingen måde må kunne 'opsnappes' udenom kopibeskyttelsen i en PC. Og PC'ere er netop værktøjet som kan indrettes specielt til at rippe film (og det ved filmselskaberne udemærket godt!).  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ikke andet at gøre end at vente og se hvem der løber af med sejren 
Jeg skal ihvertifald ikke have brugt en masse penge på noget der i sidste ende ikke holder
Jeg kan huske i sin tid da min far satsede en hel lille formue på Betamax udstyr og hvor tosset han blev da han måtte kaserer det hele fordi VHS vandt __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD Interview with Microsoft
I was able to interview Sage Schreiner, HD DVD Program Manager at Microsoft, regarding some observations I made at CES this year. These primarily had to do with the differences between Blu-ray Disc and HD DVD in terms of resolution, specs of the released players and the HD DVD media. Here is the interview:
Audioholics: When does HD DVD plan to release 1080p output players? All of what we saw at the show was 1080i.
Sage: The HD DVD players announced so far will not support 1080p -- yet. This is because the latest version of HDMI (only one supporting 1080p output) is still being finalized. There are CE [consumer electronics] HD DVD players "in the works" that will ship later and are expected to have 1080p outputs, but nothing has yet been announced.
Also note that advanced 1080p displays can also do their own conversions from 1080i to progressive. There are no limitations in HD DVD as a format (i.e., both BD and HD DVD support the same native formats: 720p/60, 1080i/60, 1080p/30). It’s only a player or a display issue whether there’s a conversion to 1080p/60.
Finally, note that PC playback will always be progressive playback. Ditto the Toshiba laptop announced at CES; it will playback 1080p.
Audioholics: The second question I had is based n some feedback I received from the RCA booth whereby they indicated that the titles were not currently mastered in 1080p. Are you aware of whether the movie studios are planning on re-releasing HD DVD software titles in the 1080p format once the second generation players are available? The overarching question is - are the studios aware of any eventual plans for 1080p and the timeline for these second generation players?
Sage: HD DVD does not encode interlaced frames [1080i]. This means that initial / first generation content will be encoded at 1920x1080p/24. Case in point, playback from a PC, right now, will output 1920x1080p/24 without doing any conversion steps.
The primary issues around encode quality are: quality of the source, encode method used, and bit rate. Modern codecs, like VC1, are capable of delivering a better quality encode at a more moderate bitrate than MPEG2. The primary limitation you will see with 1st generation movies in either format is the use of MPEG2 to encode, even at high bit rates. On a quality 1920x1080p display, MPEG2 will not look as good as VC1 (or H.264). Most (if not all) of what was on display in the HD DVD booths was VC1. You may want to investigate the actual encoding method of a given movie to really get a handle on its likely quality.
Audioholics: So even the first generation of media will be encoded in 1080p/24, but HD DVD players (for now) will provide only 1080i/720p support?
Sage: Just to be clear, the content is all 1080p/24, not 1080i. As an FYI, while 720 is an HD format, I don't know of anyone encoding 1st generation movies at 720p.
Audioholics: It seemed that BD did a better job at pushing 1080p/24 and stating that their players will be 1080p compatible when they come out (though there were a few players that claimed 1080i/720p output).
Sage: Again, keep in mind that the content will be encoded in the same format in both BD and HD DVD – mostly 1080p/24. It’s only a player or display issue whether it’s displayed to 1080i/1080p. Once HDMI is finalized, we expect HD DVD players to include the conversion to 1080p/60.
By the way, from my own booth touring, the only 1080p BD player that I saw was the Pioneer Elite player. All of the others were 1080i players.
Audioholics: Will Microsoft's Xbox 360 eventually feature a generation 1 HD DVD player (720p/1080i)?
Sage: I don't believe that the specifics of Xbox 360 playback were announced.
Audioholics: I want to make sure that our facts are correct and that we are not missing out on any important factors in our coverage of the two formats. Is there any additional insight or information you would like to provide?
Sage: A couple of additional notes:
- All 1st generation HD DVD players will ship with iHD support, allowing much more flexible interactivity design than DVD.
- All 1st generation HD DVD players will ship with features such as Picture-in-Picture, that content authors can take advantage of.
- All 1st generation HD DVD players will ship with network connectivity.
As you may have seen in TG Daily, key interactive features (e.g., PIP, Networking) won’t be available in the original BD players. Samsung’s player specs in the BDA booth didn’t even include BD-J. So, much of the interactivity in the BD spec is optional.
Audioholics: Thanks a ton for taking the time to speak with us about this and helping to clear up some of the misconceptions associated wth the format and its generation 1 release.
- Clint DeBoer
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
As you may have seen in TG Daily, key interactive features (e.g., PIP, Networking) won’t be available in the original BD players. Samsung’s player specs in the BDA booth didn’t even include BD-J. So, much of the interactivity in the BD spec is optional. |
|
|
Ja, jeg tror personligt ikke på at der er nogle af Blu-Ray afspillerne der ikke kommer til at understøtte BD-J, heller ikke Samsungs. Generelt så skal man tage alt hvad den ene part siger om den anden parts produkt med et rigtigt stort gran salt. Det er jo mere eller mindre propaganda.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
ManicMiner skrev:
|
As you may have seen in TG Daily, key interactive features (e.g., PIP, Networking) won’t be available in the original BD players. Samsung’s player specs in the BDA booth didn’t even include BD-J. So, much of the interactivity in the BD spec is optional.
|
|
|
Ja, jeg tror personligt ikke på at der er nogle af Blu-Ray afspillerne der ikke kommer til at understøtte BD-J, heller ikke Samsungs.
Generelt så skal man tage alt hvad den ene part siger om den anden parts produkt med et rigtigt stort gran salt. Det er jo mere eller mindre propaganda.
|
|
|
Det interview er ikke mange potter pis værd.
Der er flere fejlagtige oplysninger - bl.a. er BD-J mandatory for Blu-ray formatet i spec'sene. Dvs. at alle Blu-ray afspillere/optagere er udstyret med BD-J - det er så op til filmselskaberne hvor megen interaktivitet hver enkelt film vil tilbyde.
Derudover var der flere Blu-ray afspillere der tilbød 1080p output, heriblandt fra Pioneer (Elite), Sony, LG m.fl. på CES.
Derudover er det ikke sikkert at en film encodet i VC-1 vil se bedre ud end en film encodet i MPEG-2, blot fordi displayet er 1920*1080. Billedkvaliteten afhænger bl.a. af encoding processen som afhænger af den tekniker der sidder og gør arbejdet (uanset om det er MPEG-2, VC-1 eller noget tredje) og den plads der er til rådighed/filmens længde.
At den eneste HDMI standard der understøtter 1080p endnu ikke er finalized og dette er undskyldningen for at ingen HD-DVD afspillere tilbyder 1080p er også noget vås - hvordan tror han at Blu-ray afspillerne kan outputte 1080p? Både HDMI 1.1 og 1.2 understøtter muligheden for 1080p...
Tsk tsk...
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende læsning! Nu er det selvfølgelig Pioneers version af hvordan det går, men svarene virkede generelt meget seriøse, ikke så propaganda-agtige som man ofte ser, og det får helt sikkert svarene til at virke mere seriøse.
Jeg vil også ha' en Pioneer 1080p skærm med en BD afspiller!!!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|